Αντίο Hilary Musson - Πέθανε η 2η γυναίκα που πήρε μέρος στο Isle of Man TT

Από τις πρωτοπόρες γυναίκες στο άθλημα, γρήγορη τόσο σε αγώνες πίστας, όσο και στη Road Racing σκηνή
Αντίο Hilary Musson
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/3/2023

“Η είσοδος μου στον κόσμο των δυο τροχών έγινε στα 16 μου, όταν ο πατέρας μου μου αγόρασε την πρώτη μου μοτοσυκλέτα, μια Triumph Tiger Cub, ενώ η αγάπη μου για τους αγώνες ξεκίνησε με την πρώτη επίσκεψη μου στην πίστα του Cadwell Park. Αυτό ήταν, είχα κολλήσει!”

Το 1969 η Hilary Musson συμμετείχε σε έναν αγώνα μόνο για γυναίκες στο Cadwell Park, όπου και τερμάτισε στην 4η θέση. Οι συμμετοχές ήταν λίγες, μόλις 8-9, και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος οι αγώνες γυναικών δεν συνεχίστηκαν. Έτσι η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται ενάντια στους άνδρες, κάτι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για την εποχή.

Εκεί γεννήθηκε η αγάπη της Hillary για τα δίχρονα γιαπωνέζικα 250, οδηγώντας ένα Suzuki X7, ένα RD 250, ένα LC, κ.α.

Συμμετείχε σε πολλούς αγώνες λεσχών, πάντα καβάλα σε μοτοσυκλέτες παραγωγής τις οποίες οδηγούσε και στη διαδρομή σπίτι-δουλειά αλλά και σε κάθε ταξίδι για να πάρει μέρος με αυτές σε αγώνα.

Το 1974 & 1975 κέρδισε το Πρωτάθλημα British Formula Racing Club 250 production, δημιουργώντας αίσθηση. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε στην Avon Production series με ένα Yamaha RD 250μ τερματίζοντας στην 3η θέση του Πρωταθλήματος, ενώ ο σύζυγος της συμμετείχε στην κατηγορία 500 κ.εκ..

Το 1977 η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται σε διάφορους εθνικούς αγώνες, ώστε να πάρει τη διεθνή αγωνιστική της λισάνς, και να μπορεί να αγωνιστεί στο ΤΤ.

Ο περίγυρος της την προειδοποιούσε πως δεν θα τη δεχόταν στο ΤΤ, αφού μετά την πρώτη γυναικεία συμμετοχή της Beryl Swain το 1962, η FIM είχε απαγορεύσει στις γυναίκες να αγωνίζονται θεωρώντας πως ήταν πολύ επικίνδυνη ασχολία για εκείνες…

Αξίζει εδώ μια μικρή παρένθεση για να παραθέσουμε την περιπέτεια της Beryl Swain, όπου όταν εξέφρασε την επιθυμία της να αγωνιστεί στο ΤΤ το 1962, η FIM ανακοίνωσε έναν φωτογραφικό κανονισμό μώστε να μην μπορέσει η Swain να λάβει μέρος, με τον οποίο οι αναβάτες έπρεπε να ζυγίζουν το λιγότερο 61 κιλά! Τελικά η FIM της επέτρεψε να λάβει μέρος στο ΤΤ, αφού η Beryl φόρεσε μια… ζώνη δύτη με βαρίδια -κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Στον πρώτο -και τελευταίο- αγώνα της, η Swain τερμάτισε 23η ανάμεσα σε 25 αγωνιζόμενους, με τους υπόλοιπους 24 να είναι φυσικά άνδρες. Δυστυχώς, την επόμενη χρονιά η FIM -φοβούμενη για τον αντίκτυπο που θα είχε ένας πιθανός θάνατος γυναίκας αγωνιζόμενης στο ΤΤ- απαγόρευσε πλήρως τις γυναικείες συμμετοχές!

Hilary Musson

Παρόλα αυτά, η Hilary πήρε την διεθνή λισάνς, και το 1978 τη δέχθηκαν στην κατηγορία World Championship Formula 3 TT. Όπως έλεγε η Hilary, αρχικά θα προτιμούσε να αγωνιστεί στο ManxGP παρά στο ΤΤ, όμως η διοργάνωση εκεί δεν επέτρεπε στις γυναίκες να αγωνιστούν, μέχρι το 1989.

“Αισθανόμουν τιμή να κάνω το ντεμπούτο μου τη χρονιά της επιστροφής του Mike Hailwood, και είχα μάλιστα την ευκαιρία να του μιλήσω. Τερμάτισα το πρώτο μου ΤΤ στην 16η θέση, μια θέση πίσω από τον άνδρα μου τον John, σε 22 συμμετοχές. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που συμμετείχε ανδρόγυνο στον ίδιο αγώνα.”

Η Hilary συνέχισε να αγωνίζεται στο ΤΤ μέχρι το 1985, με μόνη εγκατάλειψη το 1979, από μηχανική βλάβη.

Δεν είχε ποτέ χορηγία, ούτε βοήθεια από κανέναν, πέρα από μερικές ζελατίνες από τον Bob Heath και από τη φιλοξενία στο Isle of Man, χάρη στον πρώην marshal John Bullivant και τη γυναίκα του Diana.

Πέρα από το ΤΤ, η Hilary συμμετείχε στο Manx GP το 1989, αλλά και στο Southern 100 στη δεκαετία του 1990, τρέχοντας τον τελευταίο της αγώνα το 1993.

Σημειώστε πως είχε κερδίσει και τα Πρωταθλήματα National Sprint Assosciation 125 and 250 στις αρχές των 90s.

Μετά την απόσυρση της από τους αγώνες η Hillary συμμετείχε σε track days, ειδικά στην αγαπημένη της πίστα που ήταν το Donington, με τελευταία μοτοσυκλέτα της ένα δίχρονο Aprilia RS 250.

Το 2006 η Hilary και η οικογένεια της μετακόμισαν στο Isle of Man, όπου συνέχισε την αγωνιστική της εμπλοκή, αυτή τη φορά ως marshal στο ManxGP.

“Τίποτα απ’ όσα έκανα στη ζωή μου δεν έγινε για χάρη της δημοσιότητας, αντίθετα με τις απόψεις κάποιων. Δεν είχα χρόνο για άλλα χόμπι, πέρα από τις κότες και τις γάτες μου, ειδικά την αγαπημένη μου λευκή Manxie, την Kipper.”

Αντίο Hilary

Ετικέτες

Η Honda στρέφεται στο WorldSBK για αντικαταστάτη του Johann Zarco στις 8 Ώρες της Suzuka

Ο Somkiat Chantra θα αντικαταστήσει τον Johann Zarco στoν 8ωρο αγώνα της Suzuka
Zarco
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Η Honda επέλεξε τον Somkiat Chantra ως αντικαταστάτη του Johann Zarco για τις 8 Ώρες Suzuka του 2026, μετά τον τραυματισμό του Γάλλου στο Grand Prix της Καταλονίας.

Ο Zarco υπέστη σοβαρή ζημιά στους συνδέσμους του γονάτου του στην πτώση της πρώτης στροφής στην πίστα της Βαρκελώνης στις 17 Μαΐου, κάτι που τον αφήνει εκτός από το επόμενο MotoGP στο Mugello αυτό το Σαββατοκύριακο (29–31 Μαΐου).

Παράλληλα, ο Γάλλος δεν θα μπορέσει να αγωνιστεί ούτε στις 8 Ώρες Suzuka στις 5 Ιουλίου, αναγκάζοντας την HRC να αναζητήσει αντικαταστάτη.

Zarco

Το πρωί της 28ης Μαΐου, η Honda ανακοίνωσε πως επέλεξε τον εργοστασιακό αναβάτη της στο WorldSBK, Somkiat Chantra, ο οποίος το 2025 ήταν ομόσταυλος του Zarco στην LCR Honda, ώστε να αγωνιστεί στη Suzuka μαζί με τον δύο φορές νικητή Jonathan Rea και τον έξι φορές νικητή Takumi Takahashi.

“Η ομάδα της HRC αποφάσισε να παρατάξει τον Somkiat Chantra στον 8ώρο αγώνα αντοχής της Suzuka, αναβάτη ο οποίος αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK με την εργοστασιακή ομάδα της Honda HRC,” αναφέρει η ανακοίνωση της HRC.

“Ο Chantra έχει αναπτύξει την αγωνιστική του καριέρα από τους κόλπους της HRC από μικρή ακόμα ηλικία και έχει αγωνιστεί ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας της Honda σε κατηγορίες όπως Moto3, Moto2, MotoGP και WorldSBK.

“Φέροντας σημαντική εμπειρία, ο Ταϊλανδός αναβάτης αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην προσπάθεια της ομάδας στις 8 ώρες της Suzuka.”

Chantra

Η απουσία του Zarco από την εργοστασιακή ομάδα της HRC στη Suzuka αποτελεί την τρίτη φορά στις τελευταίες τέσσερις διοργανώσεις που η Honda αναγκάζεται να αλλάξει τελευταία στιγμή τη σύνθεσή της για τον οκτάωρο αγώνα αντοχής.

Lecuona

Το 2023, ο Iker Lecuona επρόκειτο να αγωνιστεί, όμως χρειάστηκε να αντικατασταθεί από τον Xavi Vierge, όταν ο ίδιος ο Lecuona μετακινήθηκε στην LCR Honda για να καλύψει το κενό του τραυματία Alex Rins.

Πέρυσι, ο Lecuona είχε προγραμματιστεί ξανά για τη Suzuka, όμως τραυματίστηκε στον γύρο του WorldSBK στο Balaton Park και έχασε τόσο τον αγώνα όσο και μεγάλο μέρος του δεύτερου μισού της σεζόν. Ο Vierge ήταν και πάλι έτοιμος να τον αντικαταστήσει, αλλά δεν κατάφερε να εξασφαλίσει βίζα από την ιαπωνική κυβέρνηση και δεν μπόρεσε να αγωνιστεί.

Vierge

Παρόλα αυτά, η Honda κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα ακόμη και με μόλις δύο αναβάτες, τους Zarco και Takahashi.

Takahasi

Η απουσία του Zarco από το Mugello αυτό το Σαββατοκύριακο και όχι από τον Takaaki Nakagami, όπως αρχικά είχαν αναφέρει οι πληροφορίες.

Nakagami