Το 46ο Rally Dakar θα είναι πιο απαιτητικό από κάθε άλλη χρονιά - Η νέα διαδρομή και η μεγάλη αλλαγή!

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπεύθυνου του αγώνα David Castera
Dakar 2024 Διαδρομή - Αλλαγές
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

20/11/2023

Από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου του 2024, οι συμμετέχοντες του Rally Dakar θα πρέπει να υπερκεράσουν τις νέες προκλήσεις που έχει σχεδιάσει η οργανωτική επιτροπή, με τον πιο δύσκολο Off-Road αγώνα αντοχής του πλανήτη να επιστρέφει στις πατροπαράδοτες ρίζες που έχτισαν τον μύθο του.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στη Σαουδική Αραβία ωστόσο σύμφωνα με τα λεγόμενα του David Castera -υπεύθυνος του αγώνα- η φετινή έκδοση θα είναι η πιο απαιτητική από τότε που το Rally Dakar επέστρεψε στη Μέση Ανατολή. Η διαδρομή του αγώνα θα είναι κατά 60% νέα, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να ανέρχονται στα 4,727. Η αφετηρία του Rally Dakar θα γίνει από την πόλη Alula με τον τερματισμό να λαμβάνει χώρα στην πόλη Yanbu στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Στο πιο απαιτητικό Rally του κόσμου θα λάβουν μέρος 137 μοτοσυκλέτες ανάμεσα τους και η ελληνική συμμετοχή του Βασίλη Μπούδρου με Husqvarna 450 Rally Replica, 10 γουρούνες, 114 αυτοκίνητα, 36 SSV και 46 φορτηγά, ενώ το 2024 θα δούμε για τέταρτη φορά να διεξάγεται ο αγώνας Dakar Classic -παίρνουν μέρος οχήματα παλαιότερων ετών τα οποία είχαν συμμετάσχει σε παλαιότερες εκδόσεις του Dakar- ο οποίος θα περιλαμβάνει 3,586 χιλιόμετρα.

Το 45ο Rally Dakar θα είναι πιο απαιτητικό από κάθε άλλη χρονιά

Οι οργανωτές του αγώνα επιπρόσθετα αποφάσισαν να δώσουν μία έξτρα δόση περιπέτειας -λες και το Dakar είναι μία εύκολη υπόθεση- εισάγοντας την πρόκληση που ακούει στο όνομα "48h Chrono Stage". Πρόκειται για μια νέα μορφή ειδικής διαδρομής, που διεξάγεται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς του Marathon Stage, αν και οι αγωνιζόμενοι θα επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια του απογεύματος. Αυτή τη φορά, όμως, δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής συντρόφων επισκευής -αναβατών υποστήριξης στις εργοστασιακές ομάδες, με γνώσεις μηχανικού υψηλού επιπέδου που δίνουν σε κάποιους αναβάτες κάποιας ομάδας πλεονέκτημα-, καθώς οι αναβάτες και τα πληρώματα θα διασκορπιστούν σε οκτώ διαφορετικά bivouacs.

Όταν τα ρολόγια δείξουν 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στην επόμενη κατασκήνωση (bivouac) που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και συνεπώς χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι διαγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής, με τον απολογισμό να γίνεται μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής. Χρόνια τώρα η διοργάνωση ψάχνει τρόπους να σταματήσει το Dakar να είναι ένας τεράστιος αγώνας Motocross καθώς το ρίσκο έχει φτάσει στο ανώτατο σημείο εξαιτίας ρυθμού. Η λιγότερο πετυχημένη λύση που έχουν δοκιμάσει είναι ο περιορισμός των ελαστικών που τελικά έκανε το ρίσκο μεγαλύτερο. Φέτος η παραπάνω λύση δείχνει πως θα μπορέσει να οδηγήσει σε μία στρατηγική διαχείρισης δυνάμεων, μοτοσυκλέτας κτλ, περιορίζοντας την ταχύτητα έστω και για λίγες ημέρες μέσα στον μεγάλο αυτό αγώνα.

Το Rally Dakar 2024 θα είναι ταυτόχρονα και ένα πεδίο δοκιμών για το “πράσινο” μέλλον του αγώνα. Με την πρόκληση “Mission 1000” τα οχήματα τα οποία θα συμμετέχουν στην εν λόγω κατηγορία θα ξεκινούν για μία διαδρομή 100 χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας είτε αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα, είτε υβριδικό κινητήρα με βιοκαύσιμο, είτε με κινητήρα υδρογόνου. Δεν θα υπάρχει νικητής ή κάποια άτυπη κατάταξη σε αυτή την κατηγορία καθώς οι επιδόσεις των συμμετεχόντων αφορούν την τεχνική αξιοπιστία, την κατανάλωση ενέργειας και το αποτύπωμα άνθρακα που “αφήνουν” τα εν λόγω οχήματα.

Ετικέτες

Isle of Man TT: Δείτε δωρεάν όλους τους αγώνες των τελευταίων 30 ετών! [Video]

Στην επίσημη ιστοσελίδα του IOMTT - Αγώνες, συνεντεύξεις και θρυλικές μάχες από το 1995, όλα σε ένα μέρος
Isle
Από τον

Παύλο Καρατζά

10/12/2025

Με τη εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων να έχει ξεκινήσει ανεπίσημα η εταιρεία που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του Isle of Man TT προσφέρει σε όλους τους φίλους του θρυλικού θεσμού τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν όλους τους αγώνες που έγιναν τα τελευταία 30 χρόνια και όχι μόνο! 

Οι οπαδοί του TT μπορούν πλέον να παρακολουθήσουν τους αγαπημένους τους αγώνες και στιγμές από το 1995 έως το 2025, μέσω του καναλιού streaming TT+ της εταιρείας.

Μπορείτε να γυρίσετε πίσω το χρόνο και να παρακολουθήσετε τον Joey Dunlop να αγωνίζεται και να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου πριν από τον θλιβερό θάνατό του το 2000 και να δείτε από πρώτο χέρι γιατί θεωρείται θρύλος.

Μπορείτε επίσης να δείτε τον γύρο με ταχύτητα 209,21 χλμ./ώρα που κατάφερε ο John McGuinness το 2007 ή τον εκπληκτικό γύρο με ταχύτητα 217,26 χλμ./ώρα που κατάφερε ο Peter Hickman κατά τη διάρκεια του αγώνα Senior TT του 2018.

Μπορείτε να γυρίσετε πίσω στο 2009 και να δείτε τον Michael Dunlop να κερδίζει την πρώτη του νίκη στο TT στην κατηγορία Supersport, ή να δείτε την φετινή του 33η νίκη του που επιτεύχθηκε νωρίτερα φέτος.

Εκτός από όλες τις ιστορικές στιγμές των αγώνων, οι θεατές θα μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν συνεντεύξεις των αναβατών και μερικές από τις πιο διάσημες μάχες των τελευταίων τριών δεκαετιών.

Για να εγγραφείτε και να έχετε την ευκαιρία να περιηγηθείτε στα τελευταία 30 χρόνια των αγώνων TT, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ανοίξετε έναν απλό λογαριασμό στην ιστοσελίδα TT+, ο οποίος είναι δωρεάν και μπορείτε να βρείτε τον σύνδεσμο εδώ.