Το 46ο Rally Dakar θα είναι πιο απαιτητικό από κάθε άλλη χρονιά - Η νέα διαδρομή και η μεγάλη αλλαγή!

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπεύθυνου του αγώνα David Castera
Dakar 2024 Διαδρομή - Αλλαγές
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

20/11/2023

Από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου του 2024, οι συμμετέχοντες του Rally Dakar θα πρέπει να υπερκεράσουν τις νέες προκλήσεις που έχει σχεδιάσει η οργανωτική επιτροπή, με τον πιο δύσκολο Off-Road αγώνα αντοχής του πλανήτη να επιστρέφει στις πατροπαράδοτες ρίζες που έχτισαν τον μύθο του.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στη Σαουδική Αραβία ωστόσο σύμφωνα με τα λεγόμενα του David Castera -υπεύθυνος του αγώνα- η φετινή έκδοση θα είναι η πιο απαιτητική από τότε που το Rally Dakar επέστρεψε στη Μέση Ανατολή. Η διαδρομή του αγώνα θα είναι κατά 60% νέα, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να ανέρχονται στα 4,727. Η αφετηρία του Rally Dakar θα γίνει από την πόλη Alula με τον τερματισμό να λαμβάνει χώρα στην πόλη Yanbu στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Στο πιο απαιτητικό Rally του κόσμου θα λάβουν μέρος 137 μοτοσυκλέτες ανάμεσα τους και η ελληνική συμμετοχή του Βασίλη Μπούδρου με Husqvarna 450 Rally Replica, 10 γουρούνες, 114 αυτοκίνητα, 36 SSV και 46 φορτηγά, ενώ το 2024 θα δούμε για τέταρτη φορά να διεξάγεται ο αγώνας Dakar Classic -παίρνουν μέρος οχήματα παλαιότερων ετών τα οποία είχαν συμμετάσχει σε παλαιότερες εκδόσεις του Dakar- ο οποίος θα περιλαμβάνει 3,586 χιλιόμετρα.

Το 45ο Rally Dakar θα είναι πιο απαιτητικό από κάθε άλλη χρονιά

Οι οργανωτές του αγώνα επιπρόσθετα αποφάσισαν να δώσουν μία έξτρα δόση περιπέτειας -λες και το Dakar είναι μία εύκολη υπόθεση- εισάγοντας την πρόκληση που ακούει στο όνομα "48h Chrono Stage". Πρόκειται για μια νέα μορφή ειδικής διαδρομής, που διεξάγεται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς του Marathon Stage, αν και οι αγωνιζόμενοι θα επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια του απογεύματος. Αυτή τη φορά, όμως, δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής συντρόφων επισκευής -αναβατών υποστήριξης στις εργοστασιακές ομάδες, με γνώσεις μηχανικού υψηλού επιπέδου που δίνουν σε κάποιους αναβάτες κάποιας ομάδας πλεονέκτημα-, καθώς οι αναβάτες και τα πληρώματα θα διασκορπιστούν σε οκτώ διαφορετικά bivouacs.

Όταν τα ρολόγια δείξουν 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στην επόμενη κατασκήνωση (bivouac) που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και συνεπώς χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι διαγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής, με τον απολογισμό να γίνεται μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής. Χρόνια τώρα η διοργάνωση ψάχνει τρόπους να σταματήσει το Dakar να είναι ένας τεράστιος αγώνας Motocross καθώς το ρίσκο έχει φτάσει στο ανώτατο σημείο εξαιτίας ρυθμού. Η λιγότερο πετυχημένη λύση που έχουν δοκιμάσει είναι ο περιορισμός των ελαστικών που τελικά έκανε το ρίσκο μεγαλύτερο. Φέτος η παραπάνω λύση δείχνει πως θα μπορέσει να οδηγήσει σε μία στρατηγική διαχείρισης δυνάμεων, μοτοσυκλέτας κτλ, περιορίζοντας την ταχύτητα έστω και για λίγες ημέρες μέσα στον μεγάλο αυτό αγώνα.

Το Rally Dakar 2024 θα είναι ταυτόχρονα και ένα πεδίο δοκιμών για το “πράσινο” μέλλον του αγώνα. Με την πρόκληση “Mission 1000” τα οχήματα τα οποία θα συμμετέχουν στην εν λόγω κατηγορία θα ξεκινούν για μία διαδρομή 100 χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας είτε αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα, είτε υβριδικό κινητήρα με βιοκαύσιμο, είτε με κινητήρα υδρογόνου. Δεν θα υπάρχει νικητής ή κάποια άτυπη κατάταξη σε αυτή την κατηγορία καθώς οι επιδόσεις των συμμετεχόντων αφορούν την τεχνική αξιοπιστία, την κατανάλωση ενέργειας και το αποτύπωμα άνθρακα που “αφήνουν” τα εν λόγω οχήματα.

Ετικέτες

Ανοιχτές οι μισές συμμετοχές για το KTM 990 RC R Cup 2026

Το ενιαίο πρωτάθλημα KTM με βάση το 990 RC R, έχει αρκετή απήχηση
KTM 990RC R Cup
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η KTM ανακοίνωσε ότι περισσότερες από το 50% των θέσεων στο νέο KTM 990 RC R Cup για το 2026 έχουν ήδη κλειστεί, δείχνοντας την δημοφιλία του αγωνιστικού θεσμού πριν την έναρξη του.

Η σειρά θα διεξαχθεί σε έξι ευρωπαϊκούς γύρους, ξεκινώντας στην Almeria της Ισπανίας από 23 έως 26 Απριλίου 2026. Ακολουθεί το Brno στην Τσεχία (22-24 Μαΐου), το διάσημο Hockenheim στη Γερμανία (26-28 Ιουνίου), το Misano της Ιταλίας (7-9 Αυγούστου), το Red Bull Ring στην Αυστρία (21-23 Αυγούστου) και η σεζόν θα ολοκληρωθεί στο Autodrom Most στην Τσεχία (4-6 Σεπτεμβρίου).

KTM 990RC R Cup

Η νέα σειρά KTM 990 RC R Cup δεν θα αποτελεί δρόμο προς τα μεγάλα πρωταθλήματα μοτοσυκλέτας αλλά ευελπιστεί να προσφέρει στους αναβάτες μια συνέχεια, μεταξύ track days και επίσημου ανταγωνισμού. Για να συμμετάσχει κάποιος, πρέπει να διαθέτει είτε τη νέα street-legal KTM 990 RC R, είτε την KTM 990 RC R Track.

KTM 990RC R Cup

Η KTM προσφέρει επίσης εργοστασιακή υποστήριξη σε όλους τους γύρους, επαγγελματίες αναβάτες παρέχουν coaching και τεχνική υποστήριξη. Οι πλήρους σεζόν συμμετέχοντες, επωφελούνται από προτεραιότητα στην προμήθεια του μοντέλου KTM 990 RC R Track και από το WP PRO race- kit.

KTM 990RC R Cup

Το κόστος για συμμετοχή ολόκληρης της σεζόν ανέρχεται σε €8,890, με επιπλέον €4,890 για τεχνική υποστήριξη και μεταφορά. Οι κρατήσεις πλήρους σεζόν κλείνουν στις 14 Φεβρουαρίου 2026, ενώ όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν μεμονωμένα σε αγώνες μπορούν να κλείσουν θέση μετά από αυτή την ημερομηνία. Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης από την KTM.