E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man TT – Νέο πρόγραμμα βάσει πρόγνωσης καιρού με προτεραιότητα το Senior TT – Οριστική ακύρωση Superstock

Οι διοργανωτές του Tourist Trophy ανακοίνωσαν το νέο πρόγραμμα αγώνων που έχει καθοριστεί από τις διαθέσεις του καιρού
isle-of-man-tt
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

4/6/2026

Σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα του ΤΤ, σήμερα Πέμπτη 4/6 θα βρισκόμασταν στην τέταρτη μέρα αγώνων με μια μέρα ξεκούρασης (Τετάρτη 3/6) ενδιάμεσα και θα είχαν γίνει τουλάχιστον έξι αγώνες όλων των κατηγοριών – μη συμπεριλαμβανομένων των Sidecars που ακυρώθηκαν για φέτος μετά από δύο σοβαρά ατυχήματα στις δοκιμές της προηγούμενης εβδομάδας.

Αντ’ αυτών έχουν γίνει μόνο δύο αγώνες, Superbike και ο πρώτος της Supersport κατηγορίας, με τον καιρό να είναι η βασική αιτία των αλλεπάλληλων ματαιώσεων.

Έτσι οι διοργανωτές του ΤΤ ανακοινώνουν τώρα ένα νέο πρόγραμμα με μερικές έκτακτες ρυθμίσεις σχεδιασμένες κυρίως να δώσουν προτεραιότητα στο Senior TT, τον αγώνα που παραδοσιακά κλείνει το αγωνιστικό πρόγραμμα την τελευταία μέρα και ο οποίος πέρυσι δεν είχε γίνει καθόλου λόγω κακοκαιρίας.

Την Πέμπτη 4/6 λοιπόν το νέο πρόγραμμα προέβλεπε τον πρώτο αγώνα Superstock, ωστόσο λόγω κακοκαιρίας έχει ήδη ανακοινωθεί η ματαίωση και της σημερινής δράσης, κάτι που σημαίνει αυτομάτως την οριστική ακύρωση της κατηγορίας από το φετινό πρόγραμμα καθώς δεν απομένει επαρκής χρόνος για να διεξαχθούν όλοι οι αγώνες.

Την Παρασκευή 5/6 θα γίνουν οι αγώνες των κατηγοριών Supersport (2ος), Sportbike (1ος) και εκτάκτως το Senior TT. Η επιλογή του απογεύματος της Παρασκευής για το Senior έγινε με βάση τις προβλέψεις για τον καιρό, καθώς εκεί φαίνεται το πιο αισιόδοξο παράθυρο για απροβλημάτιστη διεξαγωγή του.

Το Σάββατο 6/6 θα γίνει ο δεύτερος αγώνας Sportbike (θα είχε και τον δεύτερο της Superstock αν δεν έχει ματαιωθεί συνολικά η κατηγορία).

Επιπλέον, η Κυριακή έχει κρατηθεί ως εφεδρεία στην περίπτωση που ο αγώνας του Σαββάτου δεν καταφέρει να γίνει.

Η διεξαγωγή του ΤΤ δεν είναι εξίσου απλή υπόθεση με οποιονδήποτε άλλον αγώνα σε κλειστή πίστα, καθώς πρέπει να κλείσουν όλοι οι δημόσιοι δρόμοι στη διαδρομή Mountain Course, δηλαδή να αποκλειστεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού του νησιού, κάτι που προφανώς κάνουν με χαρά οι ντόπιοι, αλλά δεν είναι εφικτό να κλείνουν οι δρόμοι όλη μέρα περιμένοντας πότε θα φύγει η ομίχλη ή θα σταματήσει η καταιγίδα. Σύμφωνα με τον πάγιο προγραμματισμό του ΤΤ, οι δρόμοι αρχίζουν να κλείνουν σταδιακά δύο ώρες πριν την έναρξη της αγωνιστικής δράσης της ημέρας και η οριστική απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλη τη Mountain Course εφαρμόζεται αυστηρά μια ώρα προ της εκκίνησης.

Το νέο πρόγραμμα έχει πλέον ως εξής (οι ώρες είναι Ελλάδας):

Παρασκευή 5/6

13:45 – Monster Energy Supersportt TT Race 2 (3 γύροι)

16:15 – Carole Nash Sportbike TT Race 1 (2 γύροι)

18:15 – Milwaukee Senior TT (4 γύροι)

Σάββατο 6/6

13:00 – Carole Nash Sportbike TT Race 2 (3 γύροι)

Κυριακή 7/6

15:30 – Carole Nash Sportbike TT Race 2 (3 γύροι) – Εφόσον δεν έγινε την προηγούμενη μέρα