Η Energica Eva Ribelle εναντίον των βενζινοκίνητων στο Πρωτάθλημα Super Hooligan

Για πρώτη φορά ηλεκτρική μοτοσυκλέτα θα τρέξει η ολόκληρη τη σεζόν στο MotoAmerica
Super Hooligan 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/2/2023

Το Πρωτάθλημα Super Hooligan 2023, κατηγορία του Εθνικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας MotoAmerica των Η.Π.Α., θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά και στους 4 γύρους του την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle, που θα βρεθεί απέναντι σε μεγάλες βενζινοκίνητες γυμνές μοτοσυκλέτες.

Η Energica συνεχίζει να γράφει ιστορία στις αγωνιστικές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, καθώς μετά από το ενιαίο MotoE του MotoGP που είχε αναλάβει η ιταλική εταιρεία πριν την αντικατάσταση της από την Ducati to 23, θα γίνει η πρώτη εταιρεία που συμμετέχει με ηλεκτρική εταιρεία σε Εθνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας απέναντι σε βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες.

Η streetfighter μοτοσυκλέτα της Energica είχε αγωνιστεί το 2022 με τον Stefano Mesa της Tytlers Cycle Racing, με τον αριθμό #137 στον τελευταίο γύρο του Super Hooligan, απέναντι σε Indian FTR 1200, BMW R NineT, KTM 890 Duke R, Ducati Hypermoard 950 SP, κ.α. Εκεί, ο Mesa βρέθηκε στην 4η θέση της σχάρας εκκίνησης, για να τεθεί επικεφαλής του αγώνα και να μείνει εκεί για τους πρώτους δυο γύρους! Η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο θεαματική, καθώς ο Mesa άρχισε να χάνει σταδιακά θέσεις, για να τερματίσει στην 13η θέση. Τουλάχιστον… δεν έμεινε από ρεύμα, τερματίζοντας, και παίρνοντας και τους πρώτους βαθμούς της Energica στο Super Hooligan. Μάλιστα με αυτή τη συμμετοχή του ο Mesa, βρέθηκε στην 21η θέση της τελικής κατάταξης του Πρωταθλήματος, από 38 συνολικά συμμετοχές. Στον ίδιο αγώνα αγωνίστηκε και ένας ακόμη αναβάτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός / αγωνιζόμενος που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών της Zero, Kenyon Kluge, με SR/F, τερματίζοντας 21ος.

Super Hooligan

Να πούμε εδώ πως το αμερικάνικο Super Hooligan, με μεγάλο χορηγό την Roland Sands Design είναι ένας θεσμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των Indian και Harley-Davidson, ενώ για την ώρα δεν συμμετέχουν κορυφαίες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές μοτοσυκλέτες όπως KTM 1290 Super Duke R, BMW S 1000 R, Ducati Streetfighter V4, Suzuki GSX-S1000, MV Agusta Brutale, κ.α. Αντίθετα βλέπεις παλαιότερα Hypermotard, R NineT (!), κ.α.

Indian και Harley έχουν τους καλύτερους αναβάτες, τις καλύτερα προετοιμασμένες μοτοσυκλέτες, και συνήθως καπαρώνουν και τις κορυφαίες θέσεις στην κατάταξη, με την Indian να σαρώνει τον θεσμό το 2022, καταλαμβάνοντας τις 4 πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης, με τους Tyler O’ Hara, Cory West, Jeremy McWilliams & Andy Dibrino.

Super Hooligan

Τώρα, αντίπαλος τους για το 2023 και για τους 8 αγώνες των 4 γύρων του Super Hooligan, με την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle θα βρεθεί ξανά ο Stefano Mesa. Η σεζόν ξεκινά στις 9-11 Μαρτίου στη Daytona, και μένει να δούμε αν Energica και Mesa παρουσιαστούν με βελτιωμένη απόδοση, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στις Indian, καθώς το 2022 στη Laguna Seca ο ταχύτερος γύρος του O’ Hara ήταν 1:29.966, ενώ του Mesa ήταν μόλις 1:35.864. Και με 6 δευτερόλεπτα διαφορά στον γύρο, μάλλον δεν θα πρέπει να περιμένεις διάκριση...

Δείτε παρακάτω το βίντεο από τον τελευταίο γύρο του Super Hooligan το 2022, όπου συμμετείχαν γα πρώτη φορά οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες των Zero & Energica.

Ετικέτες

ΑΜΑ Supercross 2025, 7ος γύρος, Texas - Webb και Yamaha ψηλότερα από όλους [Video highlights]

Στη Yamaha και τον Haiden Deegan η νίκη και στην 250SX
AMA Supercross 2025, 7os agonas TEXAS
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

24/2/2025

Κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο της βραδιάς κρίθηκε η νίκη στον Triple Crown αγώνα στο Texas με τον Cooper Webb (Monster Energy Yamaha Star Racing) να παίρνει τη νίκη και να ανεβαίνει στην κορυφή της βαθμολογίας.  

Ο Webb είχε μια πολύ καλή βραδιά στο Texas, σε ένα στάδιο που αισθάνεται πολύ καλά έχοντας αποσπάσει συνολικά επτά νίκες στο AT&T μαζί με εκείνη της Κυριακής που μας πέρασε. 

AMA Supercross 2025, 7os agonas TEXAS

Ο αναβάτης της Yamaha κέρδισε το Triple Crown με σκορ 6-1-1, ωστόσο η νίκη δεν ήρθε τόσο άνετα και το ψηλότερο σκαλί του βάθρου δεν ήταν δικό του αλλά του Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing) μέχρι κυριολεκτικά τον τελευταίο γύρο του τρίτου σκέλους! 

Στον τρίτο αγώνα ο Sexton έπρεπε απλά να τερματίσει δεύτερος για να φύγει θριαμβευτής από το Arlington, όπως χτύπησε στον τελευταίο γύρο της βραδιάς από πίσω τον Webb και κατέληξε στο έδαφος, όταν ο αναβάτης της Yamaha επέλεξε να κόψει τη δεξιά στροφή νωρίτερα από το αναμενόμενο -κάτι που ωστόσο κάνει πολλές φορές.

AMA Supercross 2025, 7os agonas TEXAS

Έτσι ο Sexton τερμάτισε τελικά με ένα 3-2-5 στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης έχοντας μπροστά του με 1-5-3 τον Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki). Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Justin Coopper (Monster Energy Yamaha Star Racing) με 2-3-6 και την πρώτη πεντάδα έκλεισε με 4-4-8 ο Justin Hill (Team Tedder Racing).

 

Μετά και το Texas ο Webb πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας με 146 βαθμούς, έχοντας πίσω του τον Sexton με 141 και τρίτο τον Roczen, που παραδέχεται ότι πρέπει να βρει λίγη ταχύτητα ακόμη φέτος για να συναγωνιστεί στα ίσα τους άλλους δύο, με 127 βαθμούς. Τέταρτος είναι ο Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki) και στην πέμπτη θέση ο Malcom Stewart (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing) με 111 και 108 βαθμούς αντίστοιχα.

Έπειτα από διάλειμμα δύο εβδομάδων για το πρωτάθλημα της Ανατολικής Ακτής εκείνο της Δυτικής είχε τον επόμενο αγώνα στο πρόγραμμά του, ο οποίος ήταν για πρώτη φορά στην ιστορία της κατηγορίας o δεύτερος σερί Triple Crown.  

AMA Supercross 2025, 7os agonas - TEXAS

Η Yamaha έκανε το lock out στο βάθρο της SX250 αφού πίσω από τον Deegan τη δεύτερη θέση κατέκτησε ο Coty Schock (Muc-Off/FXR/ClubMX Yamaha) με 2-4-6 και τρίτος ήταν ο Michael Mosiman (Monster Energy Star Racing Yamaha) με 3-2-7. Στην 4η θέση ο Jo Shimoda (Honda HRC Progressive) με 5-5-3 και 5ος ο Garret Marchbanks (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki) με 7-3-5.