Η Energica Eva Ribelle εναντίον των βενζινοκίνητων στο Πρωτάθλημα Super Hooligan

Για πρώτη φορά ηλεκτρική μοτοσυκλέτα θα τρέξει η ολόκληρη τη σεζόν στο MotoAmerica
Super Hooligan 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/2/2023

Το Πρωτάθλημα Super Hooligan 2023, κατηγορία του Εθνικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας MotoAmerica των Η.Π.Α., θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά και στους 4 γύρους του την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle, που θα βρεθεί απέναντι σε μεγάλες βενζινοκίνητες γυμνές μοτοσυκλέτες.

Η Energica συνεχίζει να γράφει ιστορία στις αγωνιστικές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, καθώς μετά από το ενιαίο MotoE του MotoGP που είχε αναλάβει η ιταλική εταιρεία πριν την αντικατάσταση της από την Ducati to 23, θα γίνει η πρώτη εταιρεία που συμμετέχει με ηλεκτρική εταιρεία σε Εθνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας απέναντι σε βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες.

Η streetfighter μοτοσυκλέτα της Energica είχε αγωνιστεί το 2022 με τον Stefano Mesa της Tytlers Cycle Racing, με τον αριθμό #137 στον τελευταίο γύρο του Super Hooligan, απέναντι σε Indian FTR 1200, BMW R NineT, KTM 890 Duke R, Ducati Hypermoard 950 SP, κ.α. Εκεί, ο Mesa βρέθηκε στην 4η θέση της σχάρας εκκίνησης, για να τεθεί επικεφαλής του αγώνα και να μείνει εκεί για τους πρώτους δυο γύρους! Η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο θεαματική, καθώς ο Mesa άρχισε να χάνει σταδιακά θέσεις, για να τερματίσει στην 13η θέση. Τουλάχιστον… δεν έμεινε από ρεύμα, τερματίζοντας, και παίρνοντας και τους πρώτους βαθμούς της Energica στο Super Hooligan. Μάλιστα με αυτή τη συμμετοχή του ο Mesa, βρέθηκε στην 21η θέση της τελικής κατάταξης του Πρωταθλήματος, από 38 συνολικά συμμετοχές. Στον ίδιο αγώνα αγωνίστηκε και ένας ακόμη αναβάτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός / αγωνιζόμενος που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών της Zero, Kenyon Kluge, με SR/F, τερματίζοντας 21ος.

Super Hooligan

Να πούμε εδώ πως το αμερικάνικο Super Hooligan, με μεγάλο χορηγό την Roland Sands Design είναι ένας θεσμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των Indian και Harley-Davidson, ενώ για την ώρα δεν συμμετέχουν κορυφαίες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές μοτοσυκλέτες όπως KTM 1290 Super Duke R, BMW S 1000 R, Ducati Streetfighter V4, Suzuki GSX-S1000, MV Agusta Brutale, κ.α. Αντίθετα βλέπεις παλαιότερα Hypermotard, R NineT (!), κ.α.

Indian και Harley έχουν τους καλύτερους αναβάτες, τις καλύτερα προετοιμασμένες μοτοσυκλέτες, και συνήθως καπαρώνουν και τις κορυφαίες θέσεις στην κατάταξη, με την Indian να σαρώνει τον θεσμό το 2022, καταλαμβάνοντας τις 4 πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης, με τους Tyler O’ Hara, Cory West, Jeremy McWilliams & Andy Dibrino.

Super Hooligan

Τώρα, αντίπαλος τους για το 2023 και για τους 8 αγώνες των 4 γύρων του Super Hooligan, με την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle θα βρεθεί ξανά ο Stefano Mesa. Η σεζόν ξεκινά στις 9-11 Μαρτίου στη Daytona, και μένει να δούμε αν Energica και Mesa παρουσιαστούν με βελτιωμένη απόδοση, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στις Indian, καθώς το 2022 στη Laguna Seca ο ταχύτερος γύρος του O’ Hara ήταν 1:29.966, ενώ του Mesa ήταν μόλις 1:35.864. Και με 6 δευτερόλεπτα διαφορά στον γύρο, μάλλον δεν θα πρέπει να περιμένεις διάκριση...

Δείτε παρακάτω το βίντεο από τον τελευταίο γύρο του Super Hooligan το 2022, όπου συμμετείχαν γα πρώτη φορά οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες των Zero & Energica.

Ετικέτες

ΑΜΑ Supercross 2025, 6ος γύρος, Detroit - Cooper Webb και Yamaha για τη νίκη

Ισοβαθμία πλέον στην κορυφή για Webb και Chase Sexton
στον Cooper Webb (Monster Energy Star Racing Yamaha) 2025 Detroit
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/2/2025

Ένας πολύ καλός αγώνας στο στάδιο Ford Field στο Detroid έδωσε στον Cooper Webb την πρώτη του νίκη στη σεζόν και τον έφερε σε ισοβαθμία με τον Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing).

Στον προηγούμενο αγώνα ο Webb μπήκε στο Top 10 των αναβατών με τα περισσότερα βάθρα στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας με 66 και τώρα πρόσθεσε άλλο ένα κοιτάζοντας μάλιστα τους άλλους δύο αναβάτες από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

στον Cooper Webb (Monster Energy Star Racing Yamaha) 2025 Detroit

Ο Webb πήγε στο Ford Field έχοντας σε απόσταση βολής τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Chase Sexton με τη διαφορά από τους δύο αναβάτες να βρίσκεται μόλις στο πέντε βαθμούς και όλα έδειχναν ότι οι δύο αναβάτες θα έχουν μια δυνατή μεταξύ τους κόντρα για τη νίκη. Όμως ο Sexton έκανε ένα παιδαριώδες λάθος στην εκκίνηση του μεγάλο τελικού και κόλλησε στη σχάρα βλέποντας όλους τους άλλους να απομακρύνονται. 

Σα να μην έφτασε το παραπάνω ο αναβάτης της KTM χτύπησε από πίσω άλλον αναβάτη λίγες στιγμές αργότερα και βρέθηκε στο έδαφος! Έπειτα όμως σηκώθηκε και οδήγησε αλάνθαστα και με τρομερό ρυθμό. Πέρασε στη διαδικασία όποιον βρήκε μπροστά του συμπεριλαμβανομένου και τον νικητή του προηγούμενου αγώνα Malcom Strewart (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing) για να πάρει τελικά την τρίτη θέση με ένα τρομερό comeback.

Μπροστά ο Webb είχε τη δική του μάχη με τον Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki) μέχρι σχεδόν το τέλος τον αγώνα με τον αναβάτη της Yamaha να βρίσκεται σε εξαιρετική βραδιά και να ακολουθεί τακτική που απέδωσε στο τέλος αφού πέρασε τον Roczen λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας με τον Γερμανό να μην έχει απάντηση στην ταχύτητα του Webb.

Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Strewart πραγματοποιώντας μία καλή εμφάνιση έπειτα και από την πρώτη νίκη της καριέρας του στην Tampa με την πρώτη πεντάδα να κλείνει από τον Martin Cooper (Monster Energy Yamaha Star Racing).

Έτσι μετά από την ολοκλήρωση και τον έκτου γύρου της χρονιάς Sexton και Webb ισοβαθμούν στην κορυφή της κατάταξης με 121 βαθμούς έχοντας πίσω τους τον Roczen με 105, στην 4η θέση τον Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki) με 100 και 5ο τον Stewart με 95 βαθμούς.

Στην 250SX για το πρωτάθλημα της Ανατολικής Ακτής νικητής αναδείχθηκε ο Levi Kitchen (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki) σε έναν αγώνα όπου βγήκε κόκκινη σημαία λίγο πριν το τέλος έπειτα από άσχημη πτώση του Cameron Mcadoo (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki) που δεν μπόρεσε να σηκωθεί και να συνεχίσει με αποτέλεσμα να μπει στην πίστα γιατρός.  

AMA Supercross 6th round Detroit 2025

Η κόκκινη σημαία οδήγησε τους αναβάτες σε επανεκκίνηση σε σειρά. Μπροστά από όλους ήταν ο Max Anstie (Monster Energy Star Racing Yamaha) που είδε τη διαφορά ασφαλείας των επτά περίπου δευτερολέπτων που είχε χτίσει από τους διώκτες του να εξανεμίζεται και να έχει πλέον στην πλάτη του τον Kitchen. 

​   AMA Supercross 6th round

Μόλις δύο γύρους είχε στη διάθεσή του ο αναβάτης της Kawasaki για να κάνει την επίθεσή του και να εκμεταλλευτεί το θείο δώρο που του δόθηκε, ένα δώρο που δεν άφησε να πάει χαμένο. Ο Kitchen πίεσε και τελικά ο Anstie, που οδηγούσε αμυντικά για να υπερασπιστεί την πρώτη θέση, υπέκυψε σε αυτή την πίεση με τον Kitchen να παίρνει την καρό σημαία! 

AMA Supercross 6th round Detroit 2025

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο R.J. Hampshire (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing), με τους Tom Vialle (Red Bull KTM Factory Racing) και Nate Thrasher (Monster Energy Star Racing Yamaha) να τερματίζουν με αυτή τη σειρά για την 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

Ο Anstie παραμένει πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα της Ανατολικής Ακτής με 47 βαθμούς, έχοντας τον Kitchen στη 2η θέση με 38 και πίσω τους τον Vialle με 35 βαθμούς.