IoMTT: Tom Weeden - Χτύπησα στον τοίχο με τα πόδια

Εξηγεί το ατύχημά του στο Isle of Man TT και δηλώνει τυχερός που είναι εδώ
Isle of Man TT Tom Weeden Crash
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/6/2025

Ο Tom Weeden εξήγησε από το νοσοκομειακό κρεβάτι το σοβαρό του ατύχημα στο Isle of Man TT, καθώς και τους τραυματισμούς που υπέστη.

Ο Weeden είχε ατύχημα την Παρασκευή στο Glen Helen και μεταφέρθηκε αεροπορικώς στο νοσοκομείο με τραυματισμούς στην πλάτη, στο πόδι και στον αστράγαλο.

Από το κρεβάτι του στο νοσοκομείο, έγραψε:

“Όχι το καλύτερο τέλος για το Isle of Man TT 2025, αλλά αυτά συμβαίνουν. Ήξερα τους κινδύνους, πήρα το ρίσκο και τώρα πρέπει να "τρέξω" για να επανέλθω στην αγωνιστική κατάσταση και να ξανανέβω στη μηχανή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα! Θα επιστρέψω…

Ήταν ένα συναισθηματικό τρενάκι αυτές τις μέρες, αλλά τα καλά νέα είναι ότι είμαι ΟΚ και έχω ακόμα το πέλμα στο πόδι μου.

Είμαι απίστευτα τυχερός, να είναι εδώ και στην κατάσταση που βρίσκομαι – όπως θα δείτε και από το βίντεο [στα social media του], πέρασα κάτω από τα προστατευτικά και χτύπησα τον τοίχο με τα πόδια πρώτα.”

Στη συνέχεια, παρέθεσε τους τραυματισμούς του:

“Με κάποιον τρόπο ‘βγήκα’ από αυτό με:

  • κάταγμα κνήμης/περόνης στο αριστερό πόδι,
  • εξάρθρωση και σοβαρό τραυματισμό στον αστράγαλο του δεξιού ποδιού,
  • κάταγμα στον 12ο θωρακικό σπόνδυλο (Τ12),
  • κάταγμα στο χέρι και
  • κατεστραμμένο μικρό δάχτυλο.

Αισθάνομαι εξαιρετικά τυχερός που είμαι ακόμη εδώ.»

Ο Weeden εξήγησε πώς συνέβη το ατύχημα:

“Ακούμπησα τον τοίχο στην έξοδο, λύγισε το τιμόνι και κόλλησε το γκάζι τελείως ανοιχτό, με τράβηξε προς τα πίσω και έστειλε τη μηχανή σε σούζα προς τον τοίχο.”

“Δεν μπορώ να ευχαριστήσω αρκετά όλους τους κριτές, τους γιατρούς, τους πιλότους της αεροδιακομιδής και όλους στο Νοσοκομείο Noble’s για όλα όσα έκαναν!”

“Ο αστράγαλός μου έχει σταθεροποιηθεί εξωτερικά προσωρινά μέχρι να αποκατασταθούν οι μαλακοί ιστοί και να μπορέσει να σταθεροποιηθεί με πλάκες και βίδες. Δεν ήταν ωραίο θέαμα να βλέπω το πόδι μου να έχει βγει μέσα από την μπότα, μπορώ να πω.”

“Τεράστιο ευχαριστώ στην Held Rider Equipment, LS2 Helmets UK και Knox που με κράτησαν όσο το δυνατόν πιο ασφαλή κάτω από αυτές τις συνθήκες.”

“Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τα μηνύματα και τη στήριξή σας, τα εκτιμώ πραγματικά.”

 

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro: Ο "Πόλεμος" αναβατών-διοργάνωσης συνεχίζεται

Τη σκυτάλη, με δική της ανακοίνωση, πήρε η διοργάνωση του Πρωταθλήματος
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

30/1/2026

Οι διοργανωτές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Hard Enduro επιμένουν ότι το Πρωτάθλημα θα διεξαχθεί όπως έχει προγραμματιστεί, ζητώντας από τους αναβάτες να επικεντρωθούν στην κατάκτηση του Παγκόσμιου Τίτλου.

Χτες, σας είχαμε ενημερώσει πως η Παγκόσμια Ένωση Αναβατών Enduro (WERA) ανακοίνωσε πως θα συμμετάσχει το πολύ σε έξι από τους εννέα προγραμματισμένους αγώνες του Παγκόσμιου Hard Enduro 2026, λόγω αυξημένων εξόδων.

Σήμερα 30/1 οι διοργανωτές του Hard Enduro εξέδωσαν δική τους ανακοίνωση και  παραμένουν σταθεροί στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος 2026. Η Hard Enduro Promotions Marketing Management LLC (HEP) δηλώνει ότι η σειρά αγώνων του 2026 θα διεξαχθεί όπως έχει προγραμματιστεί με τη FIM.

Το πρωτάθλημα συνήθως περιλάμβανε 8 γύρους υπό την αιγίδα του προηγούμενο διοργανωτή WESS, ενώ την περσινή χρονιά με διοργανωτή για πρώτη φορά τη HEP, ο ένας γύρος ακυρώθηκε τελικά. Ο διοργανωτής με την ανακοίνωση του δηλώνει πως αν το Πρωτάθλημα γίνει με μόνο 6 γύρους, θα αποτελεί πισωγύρισμα.

Enduro

“Ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δεν μπορεί να προχωρήσει μειώνοντας την παρουσία του. Λιγότεροι γύροι σημαίνουν λιγότερες ευκαιρίες για τους αναβάτες, τις ομάδες, τους χορηγούς και τα μέσα ενημέρωσης. Η ανάπτυξη προέρχεται από την αυξημένη προβολή, τις ισχυρότερες διοργανώσεις και ένα σταθερό παγκόσμιο ημερολόγιο, όχι από τη συρρίκνωση”, δήλωσε ο Ross Whitehead, μάνατζερ του πρωταθλήματος.

Και συνέχισε “Υποστηρίζουμε πλήρως την ιδέα μιας ένωσης αναβατών. Αλλά για να έχει πραγματικό βάρος σε επίπεδο Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, πρέπει να αντικατοπτρίζει τη φωνή του paddock στο σύνολό του, όχι ενός περιορισμένου αριθμού ατόμων. Δεν μπορούμε να οργανώσουμε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με βάση τα προγράμματα των μεμονωμένων χορηγών. Κάθε επαγγελματικό άθλημα απαιτεί δύσκολες επιλογές. Οι αναβάτες πρέπει να αποφασίσουν αν θα κυνηγήσουν τον Παγκόσμιο Τίτλο ή θα δώσουν προτεραιότητα σε μεμονωμένες διοργανώσεις, και αυτή η πραγματικότητα ισχύει σε όλα τα μηχανοκίνητα αθλήματα.

Πολλές από τις αλλαγές που ζήτησαν οι αναβάτες έχουν ήδη υλοποιηθεί σε λιγότερο από ένα χρόνο. Αυτό το επίπεδο προόδου δεν επιτυγχάνεται αμέσως, αλλά δείχνει σαφή πρόθεση και δέσμευση”.

Κληρονομήσαμε μια περίπλοκη κατάσταση και αναλάβαμε δράση για να διατηρήσουμε το πρωτάθλημα ζωντανό. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο, αλλά η δημιουργία ενός βιώσιμου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος απαιτεί χρόνο, συνεργασία και υπομονή από όλους τους εμπλεκόμενους”.

Συμπερασματικά, ανυποχώρητοι φαίνεται πως είναι οι διοργανωτές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Hard Enduro και τώρα μένει να δούμε και την αντίδραση από την πλευρά της ένωσης αναβατών, το αν θα ακολουθήσουν όλο το πρωτάθλημα εντέλει, όπως και το αν θα παραμείνουν συγκροτημένοι σε μία ένωση που δημιουργήθηκε μόλις την περσινή χρονιά.