Το Isle Of Man Tourist Trophy 2025 ξεκίνησε! – Ολοκληρώθηκαν τα δοκιμαστικά sessions

Ολοκληρώθηκαν τα ελεύθερα δοκιμαστικά για τις κατηγορίες Sidecar, Supersport, Supertwin, Superbike και Supertwin
IoMTT Practice
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2025

Τα ελεύθερα δοκιμαστικά του Isle of Man TT 2025 ξεκίνησαν τελικά το απόγευμα της Τρίτης, με μη χρονομετρημένα sessions για όλες τις κατηγορίες. Η έντονη βροχόπτωση κατά τη διάρκεια της προηγούμενης νύχτας και του πρωινού έδωσε τη θέση της σε διαστήματα με ήλιο, επιτρέποντας το πρόγραμμα να κυλίσει χωρίς απρόοπτα στη ορεινή διαδρομή

Παρά τις καλές συνθήκες, αρκετά σημεία της διαδρομής παρέμειναν νωπά, όπως τα Braddan, Laurel Bank, Glen Helen, το 11th Milestone, Glentramman και Keppel Gate, με τα Sidecars να είναι τα πρώτα που βγήκαν στην διαδρομή, ξεκινώντας με ελαφρά καθυστέρηση από το προγραμματισμένο, στις 6:35μμ.

Sidecar

Πρώτοι στην πίστα ήταν οι περσινοί διπλοί νικητές Ryan και Callum Crowe, το ντουέτο από το Isle of Man που θεωρείται φαβορί φέτος, οδηγώντας το Opul/Kelproperties LCR Honda. Ακολούθησε το δίδυμο Pete Founds/Jevan Walmsley (AWB Engineering DDM Honda) και  οι Ben Birchall/Patrick Rosney (Hager/Wyckham Blackwell LCR Honda).

Άλλοι “υποψήφιοι” για το βάθρο ήταν οι Lee Crawford/Scott Hardie (Team ARC/SJH Bodyworks LCR Kawasaki), ο Lewis Blackstock και ο νέος συνεπιβάτης Oscar Lawrence (Dave Holden Racing LCR Yamaha), καθώς και οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2022–23 Todd Ellis/Emmanuelle Clement (Brookland Sand & Aggregates CES Yamaha).

Οι αδερφοί Crowe ήταν οι πρώτοι που ολοκλήρωσαν έναν γύρο, αλλά επέλεξαν να σταματήσουν μετά τον πρώτο, παρότι το session των 35 λεπτών επέτρεπε και δεύτερο. Ένα πλήρωμα που δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως την διαδρομή ήταν οι Ellis/Clement, που σταμάτησαν στο Kerromoar.

Οι Crawford/Hardie συνέχισαν για δεύτερο γύρο και τέθηκαν επικεφαλής στην διαδρομή, όπως και οι Birchall/Rosney με ελαφρώς πιο αργό ρυθμό. Ο νεοεισερχόμενος και δις Βρετανός Πρωταθλητής Stephen Kershaw, με τον Rhys Gibbons στη θέση του συνεπιβάτη, ολοκλήρωσαν επίσης δύο γύρους μετά από ρυθμίσεις.

Supersport / Supertwin

Στις 7:20μμ ξεκίνησε η συνεδρία των Supersport και Supertwin στη διαδρομή. Οι περισσότεροι κορυφαίοι οδηγοί ξεκίνησαν με τις Supersport μοτοσυκλέτες τους, ανάμεσά τους οι Dean Harrison (Honda Racing), Davey Todd (Milenco by Padgett’s Motorcycles Honda), James Hillier (Bournemouth Kawasaki), Josh Brookes (Jackson Racing powered by Prosper2 Honda) και Ian Hutchinson (MLav Racing Yamaha).

Δύο αξιοσημείωτες απουσίες από τους “Big Four” ήταν οι Michael Dunlop και Peter Hickman, οι οποίοι ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική. Ο Dunlop ξεκίνησε πρώτος το session με την MD Racing Paton, πλαισιωμένος από τον Mike Browne (Boyce Precision Engineering by Russell Racing Yamaha), που πήρε γρήγορα το προβάδισμα.

Ο Browne ηγήθηκε του γύρου, με τον Dunlop να ακολουθεί από κοντά και να περνά για πρώτη φορά από τη στροφή που πλέον φέρει το όνομά του ‘MD’s’ σε κλειστή διαδρομή. O Dunlop πέρασε από τη στροφή “του” λίγο πριν το 27ο μίλι, οδηγώντας την Paton με την οποία κατέκτησε την 27η του νίκη στο TT και κατά διαβολική σύμπτωση στις 27 Μαΐου.

Πίσω τους ακολουθούσε ένα γκρουπ που περιλάμβανε Harrison, Todd, Hillier, Hutchinson, Brookes, Conor Cummins (Burrows Engineering by RK Racing Ducati) και James Hind (North Lincs Components Suzuki). Στο Mountain Course επέστρεψε για πρώτη φορά από το 2022 και ο δις νικητής Gary Johnson (Team Schleizer Dreieck Suzuki).

Μια ηχηρή εγκατάλειψη στον πρώτο γύρο ήταν αυτή του Paul Jordan, συναθλητή του Brookes. Ο Browne, ωστόσο, συνέχισε για δεύτερο γύρο, όπως και οι Harrison, Todd, Hutchinson και Cummins. Ο Dunlop μπήκε στα pits πριν επιστρέψει με τη Milwaukee Ducati του, ενώ ο Hickman βγήκε με τη Trooper Triumph από την PHR Performance στην κατηγορία Supersport.

Μετά τους δύο γύρους στη Yamaha 600cc, ο Browne πρόλαβε και έναν γύρο με την KMR Kawasaki που θα χρησιμοποιήσει στους αγώνες Supertwin. Το ίδιο έκανε και ο Todd με την ολοκαίνουργια Milenco by Padgett’s Paton, αλλά εγκατέλειψε στο Ginger Hall, χάνοντας πολύτιμο χρόνο πίστας με την μεγάλη μοτοσυκλέτα.

Superbike / Superstock

To απόγευμα ολοκληρώθηκε στις 8:15μμ με session 35 λεπτών για τις κατηγορίες Superbike και Superstock, δίνοντας στους οδηγούς την ευκαιρία για άλλους δύο γύρους στην ορεινή διαδρομή. Μπροστά βρέθηκαν οι Brookes και Hind, ακολουθούμενοι από τους David Johnson (Platinum Club Racing Kawasaki), Jordan, Hillier (Muc-Off Racing Honda) και Phil Crowe (Crowe Performance BMW). Ο Dunlop συμμετείχε με την MD Racing BMW Superbike, ενώ ο Hickman ξεκίνησε με την Monster Energy by 8TEN Racing Superstock BMW.

Οι Brookes, Hind, Johnson και Jordan ολοκλήρωσαν τον γύρο μαζί, με τον Dean Harrison να τους πλησιάζει σταδιακά. Όλοι πλην του Brookes συνέχισαν κατευθείαν για δεύτερο γύρο, ενώ ο Αυστραλός επέστρεψε με την Superstock Honda του. Οι Nathan Harrison (H&H Motorcycles Honda) και John McGuinness MBE (Honda Racing) ολοκλήρωσαν επίσης επιπλέον γύρους πριν κλείσει το session.

 

Suzuka 8 Hours: Επιστροφή για Miller, Rea και Locatelli στον θρυλικό Ιαπωνικό αγώνα αντοχής

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Superbike θα αγωνιστεί με τη Honda HRC, ο Miller με την εργοστασιακή Yamaha δίπλα στους Nakasuga και Locatelli
Suzuka 8 Hours
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/5/2026

O Αυστραλός Jack Miller των MotoGP και δύο γνώριμα πρόσωπα του WorldSBK, ο Jonathan Rea και ο Andrea Locatelli, ετοιμάζονται να επιστρέψουν στον ιστορικό αγώνα 8 Ωρών της Suzuka, με τους αναβάτες να ενισχύουν τις εργοστασιακές ομάδες της Honda και της Yamaha στην 47η διοργάνωση του αγώνα αντοχής που θα διεξαχθεί στις 3-5 Ιουλίου στην πίστα της Suzuka.

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής WorldSBK Jonathan Rea και ο πρώην team mate του στη Yamaha, Andrea Locatelli, θα βρεθούν ξανά στην Ιαπωνία για έναν από τους σημαντικότερους αγώνες αντοχής στον κόσμο, εκπροσωπώντας δύο από τις ισχυρότερες εργοστασιακές συμμετοχές του θεσμού.

Miller και Locatelli συνεχίζουν με την εργοστασιακή Yamaha

Suzuka 8 Hours

Ο Andrea Locatelli θα φορέσει ξανά τα χρώματα της Yamaha Factory Racing Team, πλαισιώνοντας τον πολυνίκη του ιαπωνικού πρωταθλήματος Katsuyuki Nakasuga και τον αναβάτη MototGP της Yamaha, Jack Miller, με στόχο αυτή τη φορά την κορυφή.

Το 2025 ήταν η πρώτη επιστροφή της εργοστασιακής Yamaha στον 8ώρο αγώνα της Suzuka μετά το 2019, συμμετοχή που έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 χρόνια της εταιρείας. Η ομάδα με το #55 εντυπωσίασε άμεσα, καθώς ο Locatelli στην πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα βοήθησε τη Yamaha να τερματίσει στη δεύτερη θέση, ενώ παράλληλα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Για το 2026, ο Ιταλός στοχεύει ξεκάθαρα στην ένατη νίκη της Yamaha στη Suzuka, δηλώνοντας: "Έλαβα υπέροχα νέα από την Ιαπωνία φέτος! Είμαι πραγματικά ευγνώμων που θα αγωνιστώ ξανά στο Suzuka 8 Hours με την εργοστασιακή ομάδα. Το να οδηγώ την εργοστασιακή R1 και να βρίσκομαι δίπλα σε αναβάτες όπως ο Jack και ο Nakasuga είναι εξαιρετικό για την εξέλιξή μου ως αναβάτης. Φέτος ο στόχος μας είναι η νίκη που χάσαμε πέρυσι. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν."

Rea με Honda HRC και στόχο ακόμη μία νίκη

Suzuka 8 Hours

Από την άλλη πλευρά, ο Jonathan Rea επιστρέφει στη Suzuka ως μέλος της Honda HRC, συμπληρώνοντας ουσιαστικά το κενό που υπήρχε στην περσινή σύνθεση της ομάδας.

Ο Βορειοϊρλανδός θα μοιραστεί τη μοτοσυκλέτα με τον Johann Zarco, νικητή του περσινού αγώνα, και τον Takumi Takahashi, με τη Honda να υπερασπίζεται τον τίτλο, που σταθερά κατακτά από το 2022.

Η περσινή νίκη της Honda HRC είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς η ομάδα αναγκάστηκε να αγωνιστεί με δύο μόνο αναβάτες, μετά τον τραυματισμό του Iker Lecuona και την αδυναμία του Xavi Vierge να τον αντικαταστήσει λόγω διαδικαστικών προβλημάτων.

Για τον Rea, η Suzuka είναι γνώριμο έδαφος. Το 2012 κατέκτησε την πρώτη του νίκη εκεί με Honda CBR1000RRW, ενώ επέστρεψε στην κορυφή το 2019 με Kawasaki, έχοντας δίπλα του τους Leon Haslam και Toprak Razgatlıoğlu, ενώ φέτος θα προσπαθήσει να προσθέσει ακόμη μία νίκη στο ενεργητικό του και να χαρίσει στη Honda δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία στον ιστορικό αγώνα αντοχής της Ιαπωνίας.