Joaquim Rodrigues - Βάζει τέλος στην 35χρονη αγωνιστική του καριέρα

Ένας από τους διασημότερους Πορτογάλους αγωνιζόμενους MX, Enduro και Rally αποσύρεται από το προσκήνιο
JROD Retires
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/3/2024

Το Σάββατο 23 Μαρτίου, ο Joaquim Rodrigues ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά από 35 χρόνια εμπλοκής στους χώρους Motocross, Supercross, Enduro και Rally.

O JRod” αγωνίστηκε για 20+ χρόνια στο Motocross αλλά και στο Supercross στις Η.Π.Α., ενώ έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες Rally ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Hero MotoSports το 2016. Με τη Hero κέρδισε τον αγώνα Baja India το 2017, τον Pan-Africa το 2019, ήταν 3ος στο Abu Dhabi Desert Challenge 2021, και 4ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2021. Στο Rally Dakar καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν η 11η θέση τη γενικής το 2021, ενώ είχε νίκη ημέρας (stage) το 2022. Το 2024 εγκατέλειψε μετά από πτώση και τραυματισμό το θρυλικό ράλι, μόλις στην 1η ημέρα του αγώνα.

Ο Joaquim Rodrigues μπροστά στο άγαλμα του Paulo Goncalves

Ο θάνατος του κουνιάδου του, Paulo Goncalves (είχε παντρευτεί την αδελφή του JROD), στο Dakar 2020 στάθηκε μεγάλο πλήγμα για τον Rodrigues.

Jrod

Στην ανακοίνωση για το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο JRod αναφέρει μεταξύ άλλων: “Για 35 χρόνια αφιέρωσα τον εαυτό μου ολόψυχα στο Motocross, το Supercross, το Enduro και, πιο πρόσφατα, στα ράλι. Πάντα το έκανα με ένταση και πάθος. Δεν θα είχε νόημα με άλλον τρόπο.
Η αφοσίωση που με οδήγησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στη συνέχεια στο πολυαγαπημένο AMA Supercross στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνόδευσε σε όλη μου την καριέρα. Η ίδια αφοσίωση και ο ίδιος ενθουσιασμός με τον οποίο αφιέρωσα τον εαυτό μου στους αγώνες ράλι. Δεν ήταν εύκολο, δεν είναι ποτέ εύκολο. Το να φύγεις από το σπίτι σου ως παιδί για να ενταχθείς σε μια επίσημη ομάδα του παγκόσμιου Motocross δίπλα στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή είναι ένα όνειρο για κάθε νεαρό αναβάτη, να ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και να πηγαίνεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνος σου, χωρίς να ξέρεις τι να περιμένεις από το πιο άγριο πρωτάθλημα supercross στον κόσμο. Ήρθε ένα σημείο όπου, περισσότερο από την έλλειψη κινήτρων, ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω, να αλλάξω πορεία. Ο ενθουσιασμός δεν υπήρχε και πάντα σεβόμουν τις ομάδες, τους χορηγούς και όλους γύρω μου. Αυτό συνέβη και με τ
α Rally-Raids, μέσω των οποίων ερωτεύτηκα την έρημο. Ξεκινήσαμε τις περιπέτειές μας στο Ντακάρ με επιτυχίες, ήττες, χαρές, καλές και όχι και τόσο καλές μέρες, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα αυτό που είχα βάλει σκοπό να κάνω, γιατί δεν είναι μέσα μου να τα παρατάω. Αλλά ήταν ο πόνος που ένιωσα με το ατύχημα του Πάολο εκείνη την καταραμένη 12η Ιανουαρίου 2020 που μου κόστισε περισσότερο και άλλαξε τα πάντα. Υπέφερα πολύ, αλλά, επίσης εξαιτίας του, επέστρεψα στο Ντακάρ. Ξεπέρασα τους φόβους και τις φοβίες μου και καταφέραμε να κερδίσουμε ένα στάδιο το 2022. Ξέρω ότι δεν ένιωσα ποτέ ξανά ο ίδιος οδηγός. Όχι επειδή φοβάμαι τα ατυχήματα, αλλά μια τόσο τεράστια απώλεια σε κάνει να βάζεις όλα τα υπόλοιπα σε μια άλλη προοπτική και να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά. Δεν εγκατέλειψα ποτέ την προπόνηση, δούλεψα σκληρά και αφοσιώθηκα ώστε, μαζί με την ομάδα, να πετύχω τους στόχους που είχαμε θέσει. Όσο περνάει όμως ο καιρός, αρχίζουν να μπαίνουν αμφιβολίες για το αν αυτό είναι πραγματικά το σημείο που θέλουμε να είμαστε, και πρόσφατα αυτές οι αμφιβολίες εντάθηκαν. Πριν λίγο καιρό, παρακολούθησα τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι από το περιθώριο και, για πρώτη φορά στην καριέρα μου, ένιωσα καλά που ήμουν εκεί χωρίς να συμμετέχω, χωρίς να θέλω να βάλω πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσω όταν είδα τους συναδέλφους μου στην πίστα. Ένιωσα ότι βρισκόμουν στο σωστό μέρος. Επιστρέψαμε στο σπίτι και μίλησα ανοιχτά με την ομάδα, η οποία αμέσως κατανόησε και αποδέχθηκε την επιθυμία μου να αποχωρήσω από τους αγώνες. Ένιωσα ότι ήταν καιρός να φύγω και ότι έπρεπε να το κάνω με τον ίδιο ειλικρινή τρόπο που πάντα διαχειριζόμουν την καριέρα μου. Δεν ήταν σωστό να είμαι εκεί έξω και να εξαπατώ τους χορηγούς και όσους πάντα με υποστήριζαν, κάνοντας τον εαυτό μου ρεζίλι, όταν το μυαλό μου μου έλεγε ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Έτσι αποφάσισα να φύγω τη σωστή ώρα. Ελπίζω όλοι να κατανοήσουν την απόφασή μου. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να σταματήσουμε και να σεβόμαστε αυτούς που θέλουν να σταματήσουν. Μια στάση δεν είναι αποχαιρετισμός. Ευτυχώς, η Hero έδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ομάδα, είναι μια πραγματική οικογένεια, και με κάλεσε να παραμείνω στην ομάδα, την οποία ελπίζω να βοηθήσω, σε άλλο ρόλο πλέον, και να συμβάλω στις μελλοντικές επιτυχίες της.”

Αναμένουμε να δούμε αν ο JRod αποδεχτεί την πρόσκληση της Hero και συνεχίσει την εμπλοκή του με τα ράλι, σε διαφορετικό ρόλο.

Ετικέτες

Suzuka 8 Hours: Επιστροφή για Miller, Rea και Locatelli στον θρυλικό Ιαπωνικό αγώνα αντοχής

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Superbike θα αγωνιστεί με τη Honda HRC, ο Miller με την εργοστασιακή Yamaha δίπλα στους Nakasuga και Locatelli
Suzuka 8 Hours
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/5/2026

O Αυστραλός Jack Miller των MotoGP και δύο γνώριμα πρόσωπα του WorldSBK, ο Jonathan Rea και ο Andrea Locatelli, ετοιμάζονται να επιστρέψουν στον ιστορικό αγώνα 8 Ωρών της Suzuka, με τους αναβάτες να ενισχύουν τις εργοστασιακές ομάδες της Honda και της Yamaha στην 47η διοργάνωση του αγώνα αντοχής που θα διεξαχθεί στις 3-5 Ιουλίου στην πίστα της Suzuka.

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής WorldSBK Jonathan Rea και ο πρώην team mate του στη Yamaha, Andrea Locatelli, θα βρεθούν ξανά στην Ιαπωνία για έναν από τους σημαντικότερους αγώνες αντοχής στον κόσμο, εκπροσωπώντας δύο από τις ισχυρότερες εργοστασιακές συμμετοχές του θεσμού.

Miller και Locatelli συνεχίζουν με την εργοστασιακή Yamaha

Suzuka 8 Hours

Ο Andrea Locatelli θα φορέσει ξανά τα χρώματα της Yamaha Factory Racing Team, πλαισιώνοντας τον πολυνίκη του ιαπωνικού πρωταθλήματος Katsuyuki Nakasuga και τον αναβάτη MototGP της Yamaha, Jack Miller, με στόχο αυτή τη φορά την κορυφή.

Το 2025 ήταν η πρώτη επιστροφή της εργοστασιακής Yamaha στον 8ώρο αγώνα της Suzuka μετά το 2019, συμμετοχή που έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 χρόνια της εταιρείας. Η ομάδα με το #55 εντυπωσίασε άμεσα, καθώς ο Locatelli στην πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα βοήθησε τη Yamaha να τερματίσει στη δεύτερη θέση, ενώ παράλληλα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Για το 2026, ο Ιταλός στοχεύει ξεκάθαρα στην ένατη νίκη της Yamaha στη Suzuka, δηλώνοντας: "Έλαβα υπέροχα νέα από την Ιαπωνία φέτος! Είμαι πραγματικά ευγνώμων που θα αγωνιστώ ξανά στο Suzuka 8 Hours με την εργοστασιακή ομάδα. Το να οδηγώ την εργοστασιακή R1 και να βρίσκομαι δίπλα σε αναβάτες όπως ο Jack και ο Nakasuga είναι εξαιρετικό για την εξέλιξή μου ως αναβάτης. Φέτος ο στόχος μας είναι η νίκη που χάσαμε πέρυσι. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν."

Rea με Honda HRC και στόχο ακόμη μία νίκη

Suzuka 8 Hours

Από την άλλη πλευρά, ο Jonathan Rea επιστρέφει στη Suzuka ως μέλος της Honda HRC, συμπληρώνοντας ουσιαστικά το κενό που υπήρχε στην περσινή σύνθεση της ομάδας.

Ο Βορειοϊρλανδός θα μοιραστεί τη μοτοσυκλέτα με τον Johann Zarco, νικητή του περσινού αγώνα, και τον Takumi Takahashi, με τη Honda να υπερασπίζεται τον τίτλο, που σταθερά κατακτά από το 2022.

Η περσινή νίκη της Honda HRC είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς η ομάδα αναγκάστηκε να αγωνιστεί με δύο μόνο αναβάτες, μετά τον τραυματισμό του Iker Lecuona και την αδυναμία του Xavi Vierge να τον αντικαταστήσει λόγω διαδικαστικών προβλημάτων.

Για τον Rea, η Suzuka είναι γνώριμο έδαφος. Το 2012 κατέκτησε την πρώτη του νίκη εκεί με Honda CBR1000RRW, ενώ επέστρεψε στην κορυφή το 2019 με Kawasaki, έχοντας δίπλα του τους Leon Haslam και Toprak Razgatlıoğlu, ενώ φέτος θα προσπαθήσει να προσθέσει ακόμη μία νίκη στο ενεργητικό του και να χαρίσει στη Honda δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία στον ιστορικό αγώνα αντοχής της Ιαπωνίας.