Michael Dunlop: Πεθαίνει το Road Racing όσο ανεβαίνουν Isle of Man TT και North West 200!

Έρχονται οι αναβάτες BSB και αλλοιώνουν την οικογένεια του Road Racing
Michael_Dunlop_Interview_motomag
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/10/2024

Την ανησυχία του για την εξέλιξη που υπάρχει στους αγώνες Road Racing εξέφρασε ο κυρίαρχος του Isle of Man TT σε συνέντευξή του, τονίζοντας πως έχει χαθεί η φυσική ροή του πρωταθλήματος Road Racing που κάποτε τροφοδοτούσε τους διεθνής αγώνες με πρωτοκλασάτους αναβάτες που είχαν εξελιχθεί μέσα από αυτό.

Τώρα έρχονται 20 αναβάτες από το BSB για να τρέξουν στο Isle of Man TT και στον North West 200, έτοιμοι και εξελιγμένοι ως προς την οδήγησή τους και χωρίς να ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα Road Racing.

Πλέον δεν τροφοδοτούν αυτοί οι αγώνες με νέους αναβάτες το BSB, αλλά αντιθέτως δέχονται ένα κύμα Superbike αγωνιζομένων τόσο το Isle of Man TT όσο και ο North West 200.

Στο μέλλον, τόνισε ο Dunlop, το Isle of Man TT και ο North West 200 θα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής αγώνες, την ίδια ώρα που το Road Racing θα σβήνει.

«Απλά αυτή είναι η κατάσταση» είπε με τον χαρακτηριστικό του, απόμακρο τρόπο, ο Dunlop κλείνοντας την δήλωσή του στο BBC Sport.

Ο κίνδυνος που θέλει να περιγράψει ο Michael Dunlop είναι εκείνος που συζητήσαμε μαζί τον περασμένο Ιανουάριο, όταν τον συνάντησα στο πλαίσιο της επίσκεψης στις εγκαταστάσεις της D3O. Δεν τον νοιάζει ούτε ο αυξημένος ανταγωνισμός, ούτε και αν θα συνεχίσει να έχει χορηγούς. Έτσι και αλλιώς το 40% των εξόδων της ομάδας του το καλύπτει ο ίδιος με τα έσοδα που έχει από την κατασκευαστική του εταιρεία την οποία και δεν διαφημίζει μέσα από τους αγώνες. Όλη η ομάδα είναι δικοί του άνθρωποι που εργάζονται σε διαφορετικά επαγγέλματα και όταν είναι να τρέξουν στο Isle of Man TT, μαζεύονται για να νικήσουν τους «εργοστασιακούς». Υπό αυτή την έννοια, ο Dunlop, ο μοναδικός που έμεινε πλέον με το όνομα έχοντας χάσει σε αυτούς τους αγώνες πατέρα, αδερφό και θείο, δεν αγχώνεται για τον ανταγωνισμό αλλά για τις μελλοντικές επιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν στους κανονισμούς του αγώνα.

Αυτή την στιγμή δεν πιέζει κανείς για αλλαγές με στόχο την αυξημένη ασφάλεια, η οποία δεν υπάρχει τρόπος να αυξηθεί αν δεν αλλοιωθεί πλήρως η ταυτότητα του Isle of Man TT. Μία μίξη όμως περισσότερων αναβατών από το BSB μπορεί να οδηγήσει σε δυνατότερη κραυγή ενάντια στους θανάτους και τα δυστυχήματα του Isle of Man TT που θα βρει ανοιχτά αυτιά, σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει τώρα.

Εύλογο να υπάρχουν σχόλια που απορούν με το γεγονός πως αγώνες όπως ο Isle of Man TT συνεχίζει να υπάρχει, και ακόμη πιο κατανοητό να συμβαίνει αυτό στη χώρα μας που χάνει πολύ κόσμο στους δρόμους. Η απορία είναι μεγαλύτερη μάλιστα για εμάς εδώ καθώς εκεί υπάρχουν μπόλικες πίστες και δεν χρειάζεται να κλείνει κανείς τους δρόμους ενός νησιού για να τρέξει.

360_Interview_2
φωτό από πρόσφατη συνέντευξή μας

Σε αυτό το στάδιο θα θυμίσω την απορία που έχει και ο ίδιος το Michael Dunlop, οι Ιρλανδοί της ομάδας του και αρκετοί από τους Άγγλους αγωνιζόμενους που ξέρουν που πέφτει η Ελλάδα και την έχουν επισκεφτεί, ότι πώς μπορεί να μιλά κανείς για ασφάλεια ενός αγωνιζόμενου όταν δεν έχει μάθει να φορά ακόμη το κράνος του καθημερινά, εκεί που συμβαίνουν όλα τα ατυχήματα. Σε αυτό το στάδιο θα θυμίσω ένα παλαιότερο άρθρο σχετικά με το αν θα έπρεπε να συνεχίσουν ή όχι αυτοί οι αγώνες:

Isle of Man TT: 112 χρόνια 274 νεκροί - Πλήρης Λίστα – Γιατί δεν ακυρώνεται

Ο πιο επικίνδυνος αγώνας του κόσμου

X-Trial 2025, 2ος αγώνας Γαλλία - Επιστροφή στην "κανονικότητα" του Toni Bou [Video]

Κυριάρχησε ο Καταλανός στο Chambery - Ισπανικό lock out στο βάθρο
X-Trial 2025, 2ος αγώνας Γαλλία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/1/2025

Έπειτα από ένα μικρό "διάλειμμα" ο 38χρονος Toni Bou επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου παιρνοντας τη νίκη στον X-Trial αγώνα που πραγματοποιήθηκε στο Chambery της Γαλλίας.

Μπορεί η χρονιά να μπήκε με το αριστερό για τον Bou, αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι η δεύτερη θέση που κατέκτησε στην Ισπανία ο Καταλανός, ωστόσο στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς ο εργοστασιακός αναβάτης της Repsol Honda Trial Team επέστρεψε στο συνηθισμένο για τον ίδιο σημείο του βάθρου που είναι και το ψηλότερο σκαλί.

Η εμφάνιση του Bou ήταν κυριαρχική από την αρχή έως και το τέλος του αγώνα με τον Καταλανό να παρουσιάζεται σχεδόν αλάνθαστος και με τρομερή αυτοπεποίθηση, κάτι που φάνηκε όχι μόνο από τους ελάχιστος βαθμούς που συγκέντρωσε αλλά και από τους χρόνους που ολοκλήρωνε τις προσπάθειές του.

X-Trial 2025, 2ος αγώνας Γαλλία 2025

Ίσως πιο χαρακτηριστικό της φόρμας στην οποία δείχνει να επιστρέφει ο Bou είναι οι μόλις τέσσερεις βαθμοί που πήρε στους δυσκολότερους τομείς του αγώνα, τη στιγμή που κανείς από τους τρεις μεγάλους του αντιπλάλους Jaime Busto (GasGas), Gabriel Marcelli (Repsol Honda Trial Team) και Adam Raga (Sherco) δεν κατάφερε να τους ολοκληρώσει!

Στον τελικό της βραδιάς το αγωνιστικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη για τη δεύτερη θέση του αγώνα μεταξύ των Busto και Marcelli με τον αναβάτη της GASGAS να καταφέρνει να υπερισχύσει του συμπατριώτη του έχοντας μόλις έναν βαθμό λιγότερο. Έτσι στο βάθρο του Chambery έγινε ένας ισπανικός "αποκλεισμός" που ενισχύθηκε από την 4η θέση που πήρε ο Adam Raga (Sherco), με τον Γάλλο Benoit Bincaz να κλείνει την πρώτη πεντάδα. 

X-Trial 2025, 2ος αγώνας Γαλλία 2025

Μετά τον αγώνα ο Bou δήλωσε χαρούμενος όχι μόνο με τη νίκη που κατέκτησε αλλά με τον τρόπο που την πήρε με τον αλάνθαστο τρόπο που οδήγησε να μπουστάρει την αυτοπεποίθησή του για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Τα εντυπωσιακά highlights του αγώνα στη Γαλλία, στο video που ακολουθεί.