Wouter-jan Van Dijk - Ταξίδεψε από την Αυστραλία στο Μεξικό, αγόρασε ένα μεταχειρισμένο KTM EXC 500 και πήρε την 7η θέση στην κατηγορία του στο Baja 1000! [VIDEO]

Ένας άθλος με αίσιο τέλος που βασίστηκε στο ρίσκο, το θάρρος και στην τρέλα, χωρίς budget και χωρίς ομάδα υποστήριξης...
Wouter-jan Van Dijk
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

21/11/2023

Ένα στοίχημα-προτροπή δύο φίλων δημιούργησε μια απίθανη ιστορία η οποία διαδραματίστηκε στο φετινό Baja 1000 στο Μεξικό, με πρωταγωνιστή έναν Ολλανδό μοτοσυκλετιστή που διαμένει στην Αυστραλία και αποφάσισε πως μπορεί να λάβει μέρος στο θρυλικό Event χωρίς να έχει καμία εμπειρία από αγώνες αντοχής στην έρημο, καβάλα σε ένα μεταχειρισμένο KTM EXC 500 το οποίο βρήκε στην τοπική αγορά... λίγες ημέρες πριν τον αγώνα.

Ο εκτός δρόμου αγώνας αντοχής Baja 1000 δεν θέλει πολλές συστάσεις, μεγάλα ονόματα της Off-Road σκηνής συμμετέχουν σε αυτόν κάθε χρονο, ενώ κάθε χρόνο η φήμη του Baja 1000 μεγαλώνει με πολλές νέες συμμετοχές από αναβάτες που θέλουν να βιώσουν την συγκεκριμένη μοναδική αγωνιστική εμπειρία. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην περίπτωση του Ολλανδού Wouter-jan Van Dijk. Ο Van Dijk ο οποίος κατοικεί στην Αυστραλία αποφάσισε μετά από ένα στοίχημα-προτροπή από τον φίλο του Shane Moss να λάβει μέρος στο Baja 1000 με μηδενική προετοιμασία, και χωρίς να έχει εξασφαλίσει μοτοσυκλέτα! Η μοναδική αυτή ιστορία ξεκίνησε πριν από 6 μήνες όταν σε μία κουβέντα τους ο Moss ο οποίος είχε αγωνιστεί στον Baja 1000 το 2019 είπε στον Van Dijk “Γιατί δεν αγωνίζεσαι στην κατηγορία Pro Moto Iroman στο Baja 1000;” Ο Ολλανδός ασπάστηκε εύκολα την ιδέα του φίλου του, ξεκινώντας τον σχεδιασμό για να πραγματοποιήσει αυτό το τρελό σχέδιο.

Van Dijk

Ο Van Dijk δεν ήταν αρχάριος στους αγώνες, καθώς είχε λάβει μέρος σε αρκετούς αγώνες Enduro και Hard Enduro -μέχρι και στο Red Bull Romaniacs-, όμως δεν γνώριζε τι να περιμένει όσον αφορά τον αγώνα του Baja 1000, καθώς Enduro και Desert Rallies είναι δυο πολύ διαφορετικά αθλήματα, με το πρώτο να διεξάγεται σε κλειστή διαδρομή και το δεύτερο να απαιτεί γνώσεις πλοήγησης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ένα μήνα πριν την τέλεση του αγώνα ο Ολλανδός μπήκε σε διάφορα forum τα οποία σχετίζονται με τον αγώνα, όπως το Pro Moto Baja Racing, ώστε να ενημερωθεί για το πως θα βρει ελαστικά στο Μεξικό και πως θα προετοιμάσει τη μοτοσυκλέτα του -την οποία δεν είχε ακόμα βρει... 

KTM

Ο Van Dijk δεν πτοήθηκε από το γεγονός πως δεν είχε ακόμη αγωνιστική μοτοσυκλέτα για να λάβει μέρος στον αγώνα, πήρε το αεροπλάνο και βρέθηκε στο Μεξικό! Φτάνοντας στο San Diego της Tijuana, μπήκε σε δράση το δεύτερο μέρος του σχεδίου του -και το πιο σημαντικό-, η αγορά μοτοσυκλέτας. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πωλήσεων Craiglist, βρήκε ένα μεταχειρισμένο KTM EXC 500 το οποίο ήθελε αρκετά μαζέματα, και το αγόρασε. Κατόπιν αγόρασε ένα μεγάλο ρεζερβουάρ κι έναν προβολέα Baja Designs, αλλά και κιτ κατασκήνωσης από ένα πολυκατάστημα! Έχοντας βρει μοτοσυκλέτα και εξοπλισμό, τι άλλο έλειπε... μα φυσικά να μεταφέρουν το KTM EXC 500 στο μέρος που θα λάμβανε χώρα ο αγώνας. Άλλο μέσο μεταφοράς όπως καταλαβαίνετε δεν υπήρχε, και έτσι ο Van Dijk με τον φίλο του Moss ο οποίος τον συντρόφευε στην περιπέτεια οδηγώντας μια άλλη μοτοσυκλέτα, διέσχισαν καβάλα τα σύνορα του Μεξικού ως το Νότιο Άκρο της Baja California. Δεν τους έφτανε η ταλαιπωρία αυτή, αλλά παράλληλα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το υποπλαίσιο του KTM EXC 500 έσπασε, πιθανότατα λόγω του φορτίου καθώς στη μοτοσυκλέτα είχαν φορτωθεί όλα τα πράγματα που χρειαζόταν για τον αγώνα...

Van Dijk

Φτάνοντας στον τεχνικό έλεγχο οι τεχνικοί έφοροι ενημέρωσαν τον Van Dijk πως θα έπρεπε να κάνει τις απαραίτητες επισκευές ώστε η μοτοσυκλέτα να πάρει το ΟΚ για να τρέξει. Οι επαφές που είχε κάνει ο Ολλανδός μέσω διαφόρων forum απέφεραν καρπούς, με τον ίδιο να καταφέρνει μέσω των τοπικών μηχανικών να συνεφέρει το KTM EXC 500. Με τον τεχνικό έλεγχο να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ο Ολλανδός δεν είχε αυτοκόλλητα νούμερα για το KTM EXC 500, αποφάσισε να... ζωγραφίσει τον αριθμό συμμετοχής του στα πλαϊνά πλαστικά, με το 741 να δίνει ένα old-school αγωνιστικό attitude στη μοτοσυκλέτα της αυστριακής εταιρείας. Αφού τακτοποίησε και τις τελευταίες του εκκρεμότητες, ο Van Dijk ξεκίνησε το Baja 1000 στην κατηγορία Pro Moto Ironman χωρίς ούτε να έχει κάνει δοκιμές, ενώ κάποιες αναφορές λένε πως δεν είχε καν GPS! Το παράδοξο της υπόθεσης, και φυσικά η μαγεία της ιστορίας του Van Dijk, πήρε διαστάσεις μύθου (εξού και η AI φωτογραφία του ανοίγματος από φαν του Ολλανδού!) καθώς μετά από 375 χιλιόμετρα ο Ολλανδός... προηγούνταν στην κατηγορία του! Το KTM EXC 500 έγινε αντικείμενο λατρείας με τους θεατές του αγώνα να ζητωκραυγάζουν σε κάθε του πέρασμα. Ο Ολλανδός στο δεύτερο checkpoint στα 964 χιλιόμετρα είχε πέσει δεύτερος πίσω από τον Edgar Cota αλλά η προσπάθεια του είχε γίνει θέμα συζήτησης στον αγώνα και στην τοπική κοινότητα, πριν γίνει και θέμα παγκοσμίως. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Van Dijk ανεφοδιαζόταν από... βενζινάδικα στη διαδρομή, ενώ επειδή δεν είχε πλήρωμα και υποστήριξη, πολλές φορές οι άλλοι αγωνιζόμενοι τον βοηθούσαν, δίνοντας του να φάει, και... βγάζοντας του τα αγκάθια από τους κάκτους πάνω στους οποίους είχε πέσει!

Van Dijk

Ο αγώνας του Van Dijk μπορεί να είχε πολλές όμορφες στιγμές καθώς το πλήθος τον χειροκροτούσε κλπ. ωστόσο είχε και πολλές δύσκολες, για παράδειγμα φτάνοντας στο checkpoint των 2.108 χιλιομέτρων ο Ολλανδός κατέρρευσε από την κούραση, και για να πάρει τα πάνω του χρειάστηκε να τον ταίσουν... μερικά τάκος, ενώ λίγες ώρες αργότερα το σύστημα πλοήγησης Stella που έδινε το στίγμα του στη διοργάνωση έσπασε, καθώς αυτό είχε ρυθμιστεί βιαστικά λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Van Dijk

Αυτή δεν ήταν η τελευταία αναποδιά που του συνέβη καθώς 100 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό η ζάντα του KTM EXC 500 έσπασε κι εκείνη. Καθώς όμως ο Ολλανδός είχε αποκτήσει αύρα... ήρωα στους ανθρώπους του αγώνα, ενώ εκείνος είχε σταματήσει στο τελευταίο check-point, ψάχνοντας τον φίλο του και χαζεύοντας στον χάρτη, οι κριτές έσπευσαν να του γεμίσουν το ρεζερβουάρ με βενζίνη και να του σφίξουν τη ζάντα με ζιπάκια, με τον Van Dijk να μην έχει ιδέα, και να επιστρέφει στη μοτοσυκλέτα του βρίσκοντας την γεμάτη καύσιμο και επιδιορθωμένη!

Van Dijk

Ο Ολλανδός μετά από 48:27.03 κατάφερε να τερματίσει στο Baja 1000, με το μεταχειρισμένο KTM EXC 500 να τον βγάζει ασπροπρόσωπο. Ο Van Dijk στον δρόμο προς τον τερματισμό έλαβε 13 λεπτά ποινής καθώς σε κάποια σημεία του αγώνα η ταχύτητα του ξεπέρασε τη μέγιστη ταχύτητα που ορίζει ο κανονισμός, ενώ ταυτόχρονα δεν πέρασε από κάποια σημεία ελέγχου, για να τερματίσει τελικά στην έβδομη θέση της κατηγορίας Pro Moto Ironman.

Ο ήρωας του φετινού Baja 1000 είναι Ολλανδός, κατοικεί στην Αυστραλία, και οδηγεί ένα μεταχειρισμένο KTM EXC 500 το οποίο αγόρασε στο Μεξικό

Μετά το τέλος του αγώνα ο Van Dijk ο οποίος ήταν εμφανώς συγκινημένος δήλωσε: "Είμαι χαρούμενος που τα κατάφερα τελικά. Ευχαριστώ τον φίλο μου Shane Moss που με βοήθησε στην προσπάθεια μου. Χωρίς αυτόν, δεν θα τα κατάφερνα. Πιθανότατα δεν θα είχα βρεθεί καν στον τερματισμό. Είναι σίγουρα μια πρόκληση και ειδικά το να οδηγείς τόσες ώρες συνεχόμενα, χωρίς διάλειμμα για ξεκούραση και ύπνο. Τις τελευταίες πέντε ώρες ήμουν σαν ζόμπι, είπα στον εαυτό μου πως αν θέλω να τερματίσω πρέπει να ξυπνήσω. Ήμουν τυχερός που σταμάτησε και η βροχή στο τέλος του αγώνα, καθώς κατάφερε να κινηθώ λίγο ταχύτερα... είμαι πολύ χαρούμενος για όλο αυτό.”

Η ιστορία του Van Dijk αποδεικνύει για μία ακόμη φορά πως χρειάζεται μόνο ένα μικρό βήμα, μια πρόταση-στοίχημα-προτροπή και η αποδοχή της, για να χαρίσει σε εκείνον που τολμά μια μεγάλη, αξέχαστη περιπέτεια. Παράλληλα δείχνει περίτρανα πως δεν χρειάζονται μοτοσυκλέτες δεκάδων χιλιάδων ευρώ και πολυάριθμες ομάδες υποστήριξης για να συμμετάσχει κανείς ακόμα και σε αγώνες όπως το Baja 1000, αλλά μόνο λίγο θάρρος, λίγο ρίσκο, και μπολικη ωραία τρέλα!

Ο ήρωας του φετινού Baja 1000 είναι Ολλανδός, κατοικεί στην Αυστραλία, και οδηγεί ένα μεταχειρισμένο KTM EXC 500 το οποίο αγόρασε στο Μεξικό

Ετικέτες

Suzuka 8 Hours: Επιστροφή για Miller, Rea και Locatelli στον θρυλικό Ιαπωνικό αγώνα αντοχής

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Superbike θα αγωνιστεί με τη Honda HRC, ο Miller με την εργοστασιακή Yamaha δίπλα στους Nakasuga και Locatelli
Suzuka 8 Hours
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/5/2026

O Αυστραλός Jack Miller των MotoGP και δύο γνώριμα πρόσωπα του WorldSBK, ο Jonathan Rea και ο Andrea Locatelli, ετοιμάζονται να επιστρέψουν στον ιστορικό αγώνα 8 Ωρών της Suzuka, με τους αναβάτες να ενισχύουν τις εργοστασιακές ομάδες της Honda και της Yamaha στην 47η διοργάνωση του αγώνα αντοχής που θα διεξαχθεί στις 3-5 Ιουλίου στην πίστα της Suzuka.

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής WorldSBK Jonathan Rea και ο πρώην team mate του στη Yamaha, Andrea Locatelli, θα βρεθούν ξανά στην Ιαπωνία για έναν από τους σημαντικότερους αγώνες αντοχής στον κόσμο, εκπροσωπώντας δύο από τις ισχυρότερες εργοστασιακές συμμετοχές του θεσμού.

Miller και Locatelli συνεχίζουν με την εργοστασιακή Yamaha

Suzuka 8 Hours

Ο Andrea Locatelli θα φορέσει ξανά τα χρώματα της Yamaha Factory Racing Team, πλαισιώνοντας τον πολυνίκη του ιαπωνικού πρωταθλήματος Katsuyuki Nakasuga και τον αναβάτη MototGP της Yamaha, Jack Miller, με στόχο αυτή τη φορά την κορυφή.

Το 2025 ήταν η πρώτη επιστροφή της εργοστασιακής Yamaha στον 8ώρο αγώνα της Suzuka μετά το 2019, συμμετοχή που έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 χρόνια της εταιρείας. Η ομάδα με το #55 εντυπωσίασε άμεσα, καθώς ο Locatelli στην πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα βοήθησε τη Yamaha να τερματίσει στη δεύτερη θέση, ενώ παράλληλα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Για το 2026, ο Ιταλός στοχεύει ξεκάθαρα στην ένατη νίκη της Yamaha στη Suzuka, δηλώνοντας: "Έλαβα υπέροχα νέα από την Ιαπωνία φέτος! Είμαι πραγματικά ευγνώμων που θα αγωνιστώ ξανά στο Suzuka 8 Hours με την εργοστασιακή ομάδα. Το να οδηγώ την εργοστασιακή R1 και να βρίσκομαι δίπλα σε αναβάτες όπως ο Jack και ο Nakasuga είναι εξαιρετικό για την εξέλιξή μου ως αναβάτης. Φέτος ο στόχος μας είναι η νίκη που χάσαμε πέρυσι. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν."

Rea με Honda HRC και στόχο ακόμη μία νίκη

Suzuka 8 Hours

Από την άλλη πλευρά, ο Jonathan Rea επιστρέφει στη Suzuka ως μέλος της Honda HRC, συμπληρώνοντας ουσιαστικά το κενό που υπήρχε στην περσινή σύνθεση της ομάδας.

Ο Βορειοϊρλανδός θα μοιραστεί τη μοτοσυκλέτα με τον Johann Zarco, νικητή του περσινού αγώνα, και τον Takumi Takahashi, με τη Honda να υπερασπίζεται τον τίτλο, που σταθερά κατακτά από το 2022.

Η περσινή νίκη της Honda HRC είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς η ομάδα αναγκάστηκε να αγωνιστεί με δύο μόνο αναβάτες, μετά τον τραυματισμό του Iker Lecuona και την αδυναμία του Xavi Vierge να τον αντικαταστήσει λόγω διαδικαστικών προβλημάτων.

Για τον Rea, η Suzuka είναι γνώριμο έδαφος. Το 2012 κατέκτησε την πρώτη του νίκη εκεί με Honda CBR1000RRW, ενώ επέστρεψε στην κορυφή το 2019 με Kawasaki, έχοντας δίπλα του τους Leon Haslam και Toprak Razgatlıoğlu, ενώ φέτος θα προσπαθήσει να προσθέσει ακόμη μία νίκη στο ενεργητικό του και να χαρίσει στη Honda δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία στον ιστορικό αγώνα αντοχής της Ιαπωνίας.