Κωσταντίνος Μαυρόπουλος - Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου!

Η αυλαία του BMU 2024 άνοιξε με τον καλύτερο τρόπο
motomagΚωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

15/4/2024

Η έναρξη του Βαλκανικού Πρωταθλήματος 2024 στις Σέρρες, είδε τον δις Πρωταθλητή Βαλκανίων Κωσταντίνο Μαυρόπουλο να σημειώνει νέο ρεκόρ γύρου στην κατηγορία SSP300, ενώ ο Έλληνας Πρωταθλητής είδε πρώτος την καρό σημαία και στους δύο αγώνες, ανοίγοντας με τον καλύτερο τρόπο την αγωνιστική του σεζόν.

Ο Κωσταντίνος Μαυρόπουλος, ο οποίος φέτος αγωνίζεται και στο ιταλικό Πρωτάθλημα Yamaha R3 Cup, κατάφερε να δώσει το παρόν στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, όπου στις 12-14 Απριλίου διεξήχθη ο πρώτος γύρος του BMU 2024. Εκεί συμμετείχε με μία Yamaha R3 στην κατηγορία SSP300, όπου με το εντυπωσιακό οδηγικό του στυλ κατάφερε να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ γύρου της κατηγορίας, το οποίο είχε κάνει ο ίδιος τη σεζόν του 2023.

Κωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου

Αν και τα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά είχαν προγραμματιστεί για την Παρασκευή 12/4, ένα απρόοπτο συμβάν με λάδια που είχαν χυθεί στην πίστα ανάγκασε σε μεταφορά τους για το Σάββατο 13/4. Εκεί ο Dinos31, κατά κόσμον Κωσταντίνος Μαυρόπουλος, σημείωσε χρόνο 1:23.699, 0,133 δέκατα πιο κάτω από το 1:23.832 στα δεύτερα χρονομετρημένα δοκιμαστικά πέρυσι, βάζοντας το όνομά του για δεύτερη φορά στην λίστα των ταχύτερων γύρων στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

Κωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου

Ο εντυπωσιακός του χρόνος, για τα δεδομένα της κατηγορίας κυβισμού στην οποία αγωνίζεται, τον έφερε με άνεση στην pole position για τον πρώτο αγώνα που ακολούθησε το Σάββατο. Εκεί, μετά από μία δυνατή μάχη με τον Mert Konuk, ο οποίος έλαβε μάλιστα και προειδοποίηση για επικίνδυνη οδήγηση, ο Ντίνος κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία. Τρίτος ήρθε ο Voinea Mihai Alexandru. Ίδιο το σκηνικό και στον δεύτερο αγώνα, την Κυριακή, με τον Konuk να μένει πίσω από τον Μαυρόπουλο, ο οποίος κατάφερε να κάνει το απόλυτο 2 στα 2.

Κωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου

Ο ίδιος ο Ντίνος δεν παρέλειψε μετά την επιτυχία του αυτή να ευχαριστήσει τόσο την ομάδα του @arpacademy, αλλά και τους χορηγούς του @dimosthenismavropoulos, @motodynamicsgr, @yamahamotorgreece @yamaha_racing_hellas, @sambacoffeeroasters, @motoholicsgr, @motodiktio, @motod1rect, @yamaha_spiliotis1_official, @pirelli, @intramoto, @motoaccessgr, @extraproducts.tasoulis, @rider.graphics, @mouratisgp, @almoraplus και @chocomaxcroissant.

Κωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρουΚωσταντίνος Μαυρόπουλος – Απόλυτος κυρίαρχος στις Σέρρες με νέο ρεκόρ γύρου

Τα νέα κράνη που περνούν τις ειδικές προδιαγραφές FRHPhe-02 από την FIM - Κάνοντας τους αγώνες πιο ασφαλείς

Νέα πρότυπα ασφαλείας αγωνιστικών κρανών FRHPhe-02 από την FIM
FIM RHPhe-02
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Η FIM ανακοινώνει σειρά εγκεκριμένων κρανών, σύμφωνα με το πρότυπο FRHPhe-02, ανάμεσά τους και νέα off-road μοντέλα

Τα περασμένα χρόνια η μετάβαση από τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας ECE 22.05 στα αυστηρότερα ECE 22.06 ανακίνησε την συζήτηση γύρω από τα πρότυπα ασφαλείας κρανών.

Τι ισχύει όμως για τα αγωνιστικά κράνη;

Η διεθνής μοτοσυκλετιστική ομοσπονδία έχει εδώ και χρόνια το δικό της πρότυπο πιστοποίησης FRHPhe-01 (FIM Racing Homologation Programme helmet 01) και τώρα γυρνάει σελίδα με το ανανεωμένο και αυστηρότερο πρότυπο FRHPhe-02 που υπερπληροί τα εμπορικά πρότυπα των εκάστοτε αγορών και θα είναι απαραίτητο να φέρουν τα κράνη των συμμετεχόντων αγωνιζόμενων στα πρωταθλήματα της διεθνούς ομοσπονδίας από το ερχόμενο έτος.

To εγχείρημα αυτό αποτελεί ένα μόνο σκέλος από την εκτεταμένη προσπάθεια ομολογκαρίσματος της FIM που περιλαμβάνει διαφορές πλευρές των αγώνων πέρα από τα κράνη, από τις μπαριέρες, έως τις βαφές της πίστας και ακόμα και τους φωτεινούς ενημερωτικούς πίνακες.

Η FIM συγχαίρει τις CABERG, SCORPION EXO, JUST1, ARAI, AGV, HJC, ALPINESTARS και BELL για την παρουσίαση νέων κρανών εγκεκριμένων από τη FIM, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος FRHPhe-02, τα οποία επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται άμεσα στα Πρωταθλήματα της FIM. Το κράνος της ARAI διαθέτει πιστοποίηση JIS (ιαπωνικής αγοράς), ενώ τα υπόλοιπα φέρουν την ευρωπαϊκή πιστοποίηση ECE 22-06. Όλα έχουν περάσει επιτυχώς τις δοκιμές του προτύπου FIM Helmet Standard FRHPhe-02, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από το 2026 στα Πρωταθλήματα της FIM.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως ένα κράνος μπορεί να έχει επιτύχει την πιστοποίηση σε κάποια μόνο από τα διαθέσιμα μεγέθη του, ενώ σε κάποια άλλα όχι.

Έτσι λοιπόν το μοντέλο CABERG GP-01 είναι πιστοποιημένο κατά το πρώτυπο FRHPhe-02 σε μεγέθη M & L, το SCORPION EXO RACE AIR σε M, L, XL, XXL, το JUST1 J-GP R σε L, το ARAI RX-7X FIM RACING#2 σε XS, S, M, L, XL, το AGV PISTA GP RR FIM RACING#2 σε M, το HJC RPHA 1 V2 CARBON σε XXS, XS, M, L, XL, XXL, ενώ τα ALPINESTARS S-M10 και BELL MOTO 10-GP διατίθενται σε μεγέθη M και L. Η πιστοποίηση επιβεβαιώνεται από την ετικέτα homologation της FIM που είναι ραμμένη στο λουράκι του πηγουνιού.

Αυτή τη στιγμή, αρκετοί ακόμα κατασκευαστές συνεργάζονται με τα εργαστήρια της FIM για δοκιμές, με δεκαέξι για τα off-road κράνη FRHPhe-02 και δεκαεννέα για τα κράνη αγώνων πίστας.

Υπενθυμίζεται ότι η φάση 02 του προγράμματος FIM Racing Homologation Programme for helmets (FRHPhe-02) ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022. Αυτή η νέα φάση εστιάζει εξίσου στα off-road κράνη, διαχωρίζοντας τις απαιτήσεις και εδραιώνοντας για πρώτη φορά ένα ξεχωριστό πρότυπο, αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια στο Motocross, το Enduro, το Speedway και το Cross-Country, με το πρώτο πρότυπο FIM για τα Off-Road Πρωταθλήματα.

Από την αρχή, ο στόχος του προγράμματος FRHPhe-02 ήταν η βελτίωση της προστασίας του κεφαλιού των αναβατών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες. Η φάση αυτή, που θεσπίστηκε το 2022 σε συνεργασία με τους κατασκευαστές κρανών, θέτει ένα νέο πρότυπο το οποίο ξεπερνά τα ήδη υπάρχοντα στην αγορά (όπως τα UN ECE 22.06, Snell M2020, JIS T8133) αλλά και το προηγούμενο FRHPhe-01.

Σε σχέση με τα προγενέστερα πρότυπα, το FRHPhe-02 περιλαμβάνει πιο εκτεταμένη και αυστηρή αξιολόγηση των επιδόσεων, πέρα από την απαραίτητη συμμόρφωση με ένα διεθνές πρότυπο. Στις νέες δοκιμές περιλαμβάνονται επιπλέον κριτήρια και μετρήσεις, όπως:

  • κρούσεις σε πλάγιες επιφάνειες,
  • κρούσεις σε ημισφαιρικά αμόνια (για τη μέτρηση περιστροφικών φορτίων),
  • δοκιμή ταχείας αφαίρεσης επενδύσεων παρειών,
  • και η εισαγωγή του κριτηρίου κατάγματος κρανίου (Skull Fracture Criterion - SFC).

Το νέο πρότυπο FRHPhe-02 επιβεβαιώνει τη διαρκή δέσμευση της FIM για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των αναβατών σε κάθε πτυχή του αγωνιστικού κόσμου.