Hard Enduro, Γαλλία – Αρχή στο νέο πρωτάθλημα με νίκη Lettenbichler και οργανωτικά μπερδέματα [Video]

Για μια φορά ακόμη ο πρωταθλητής Hard Enduro, Lettenbichler, επικράτησε του πρωταθλητή Super Enduro, Billi Bolt
Manuel Lettenbichler
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/4/2026

Με τον αγώνα 24 MX Alestrem στην πόλη Saint Martin de Valgalgues της νότιας Γαλλίας ξεκίνησε το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro. Ως αναμενόταν εξαρχής, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του ήταν δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές, ο Manuel Lettenbichler της ΚΤΜ που κυριαρχεί στο άθλημα αυτό και ο Billy Bolt της Husqvarna που έρχεται από την κατάκτηση του indoor Super Enduro.

Στον Πρόλογο του αγώνα, ο οποίος εν πολλοίς καθόρισε τους 100 αναβάτες που θα λάμβαναν μέρος στον κυρίως αγώνα από τις εκατοντάδες που είχαν δηλώσει συμμετοχή – με πολλούς Γάλλους ερασιτέχνες να μη χάνουν την ευκαιρία – ήταν ο Bolt αυτός που πήρε την πρωτιά, μπροστά από τους αδελφούς Brightmore και τις GASGAS τους, με δεύτερο τον Mitch και τρίτο τον Ashton.

Στον αγώνα ωστόσο ο Lettenbichler ήταν αυτός που οδήγησε ως τη νίκη, κατακτώντας την πρώτη θέση με μικρή διαφορά από τον δεύτερο, Bolt. Το βάθρο του αγώνα συμπλήρωσε ο Teodor Kabakchiev (Sherco).

Billy Bolt
Billy Bolt (Husqvarna)

Ο αγώνας σημαδεύτηκε από ένα μπέρδεμα με τη διαδρομή, καθώς μια πολύ δυνατή νεροποντή που έπεσε το βράδυ προ του κυρίως αγώνα οδήγησε σε τροποποίηση της διαδρομής του λόγω ασφαλείας. Ωστόσο κάποιοι λίγοι αναβάτες μπερδεύτηκαν με την αλλαγή, γεγονός που αποδείχθηκε εκ των υστέρων πως έγινε χωρίς δική τους υπαιτιότητα.

Έτσι στο τέλος οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν εκτός ένα κομμάτι του αγώνα και να υπολογίσουν τα τελικά αποτελέσματα ως τον 2ο γύρο του 8ου κομματιού της διαδρομής (CP8), δηλαδή ως το σημείο που κάποιοι αναβάτες ακολούθησαν λάθος δρόμο. Συνεπεία αυτής της διόρθωσης, ο Mitch Brightmore που ήταν αρχικά τρίτος στο βάθρο, υποχώρησε στην 6η θέση και το έπαθλο της θέσης πήγε στον Βούλγαρο Kabakchiev.

Επόμενος σταθμός του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Hard Enduro είναι ο αγώνας Extreme XL Lagares στην Πορτογαλία, από 1 ως 3 Μαΐου.

Ετικέτες

Ακυρώνονται τα FIM Six Days of Enduro & Enduro Vintage Trophy!

Μεταφέρονται για του χρόνου
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/3/2020

Τόσο καιρό σας μεταφέρουμε τις εξελίξεις σχετικά με το πώς ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Η FIM και η Dorna Sports κάνουν ότι μπορούν για να μην χαθούν άλλοι αγώνες τόσο απ’ τα MotoGP όσο και απ’ τα Motul WSBK. Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα πρωταθλήματα, είτε πρόκειται για road racing είτε για χωμάτινους αγώνες, με τους διοργανωτές να έχουν ήδη ξεκινήσει να στριμώχνουν τις ημερομηνίες στο ημερολόγιο απ’ το καλοκαίρι κι έπειτα και όσοι θέλετε μπορείτε να βρείτε τις τελευταίες εξελίξεις εδώ. Ωστόσο, οι “οιωνοί” δείχνουν πως η επιστροφή στην καθημερινότητά μας θα αργήσει να έρθει και το ίδιο ισχύει με τους αγώνες των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων και όχι μόνο. Για την Ελλάδα είναι διπλά στενάχωρο, αν αναλογιστούμε ότι φέτος είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας που μετονομάστηκε σε HSBK και θα προβάλλονταν μάλιστα και στην τηλεόραση – αν δεν αναβάλλονταν οι αγώνες του.

Τώρα όμως τα πράγματα σοβαρεύουν απότομα μετά την ανακοίνωση της FIM πως θα “αναβάλλει” το FIM International Six Days of Enduro (ISDE) και FIM Enduro Vintage Trophy (EVT). Το ISDE θα πραγματοποιούνταν τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου του 2020, μεταξύ της Λομβαρδίας και του Πιεμόντε, που βρίσκονται βόρεια της Ιταλίας. Είναι ένα πραγματικά μεγάλο πλήγμα για την FIM, καθώς το International Six Days of Enduro αποτελεί έναν απ’ τους σημαντικότερους χωμάτινους αγώνες που διεξάγει. Ωστόσο, με την κατάσταση που επικρατεί στην Ιταλία, η FIM σε συνεργασία με την τοπική διοργανώτρια επιτροπή, FMI, αποφάσισαν πως είναι προς όφελος όλων να αναβάλλουν το 95ο ISDE για… του χρόνου στις 30 Αυγούστου – 04 Σεπτεμβρίου όπως και το πέμπτο EVT, το οποίο θα πραγματοποιηθεί 02-04 Σεπτεμβρίου στο ίδιο μέρος. Τώρα, αν πρόκειται για αναβολή ή ακύρωση – απ’ τη στιγμή που οι αγώνες δεν θα πραγματοποιηθούν το 2020 – είναι στην κρίση του καθενός, το αποτέλεσμα όμως είναι ίδιο: οι αγώνες δεν θα διεξαχθούν το 2020.

Πρόκειται για ένα τεράστιο αγωνιστικό event που προσελκύει πλήθος αναβατών και θεατών κάθε χρόνο  και λόγω της τόσο αβέβαιης κατάστασης, η FIM αποφάσισε να το αναβάλλει ούτε ώστε να αποφευχθεί το οικονομικό πλήγμα, που θα δημιουργούνταν σε αυτούς στην περίπτωση που ακυρωνόταν το ISDE την τελευταία στιγμή. Επίσης, όσοι είχαν προπληρώσει τη συμμετοχή τους στον αγώνα, δεν θα χάσουν τα χρήματά τους, ενώ στους επόμενους μήνες θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες για τη συμμετοχή στο ISDE του 2021.

Ο Πρόεδρος της FIM, Jorge Viegas, που έχει υποστηρίξει ιδιαίτερα το ISDE ανέφερε: “Η FIM μαζί με τους μετόχους της ήρθε αντιμέτωπη με το να λάβει δύσκολες αποφάσεις το τελευταίο διάστημα καθώς προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και την πανδημία του COVID-19 που επηρεάζει πολλές χώρες παγκοσμίως. Η αναβολή του ISDE δεν ήταν εύκολη για εμάς, καθώς γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι για τους αναβάτες, καθώς πολλοί κατάγονται από διαφορετικές χώρες και το να ταξιδέψουν στην Ιταλία και να λάβουν μέρος δεν είναι εύκολο. Όπως εξίσου σημαντικός είναι ο αγώνας και για τις διάφορες ομοσπονδίες μοτοσυκλετών. Ωστόσο, χάρη στην εξαιρετική συνεργασία με την τοπική διοργανώτρια αρχή του αγώνα, FMI, πιστεύουμε ότι καταλήξαμε στην σωστή απόφαση και πως είμαστε δίκαιοι απέναντι σε όλους, αποφασίζοντας να γιορτάσουμε το 95ο ISDE στην Ιταλία, το 2021.”

Ο Giovanni Copioli, μέλος του Συμβουλίου της FIM, επεκτάθηκε περισσότερο στο θέμα λέγοντας: “Έπρεπε να πάρουμε αυτή τη δύσκολη απόφαση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Το να αναβάλλουμε το ISDE για την επόμενη χρονιά, υπογραμμίζει ότι ενδιαφερόμαστε για την υγεία των αναβατών. Νιώθουμε ιδιαίτερη τιμή που είχαμε την ευκαιρία να διοργανώσουμε το FIM International Six Days of Enduro 2020 – τον πιο σημαντικό χωμάτινο αγώνα - στην Ιταλία, αλλά η απόφαση που πήραμε είναι η σωστή, με βάση τα δεδομένα της κατάστασης. Είμαι ευγνώμον στον Πρόεδρο της FIM, κ. Jorge Viegas για την υποστήριξή του αλλά και στην τοπική διοργανώτρια αρχή. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουμε το ISDE 2021 στην Ιταλία και ένα πράγμα είναι σίγουρο: Θα είναι πολύ καλύτερο από αυτό που ετοιμάζαμε για φέτος!”

Τέλος, σε δηλώσεις προχώρησε ο Διευθυντής της Επιτροπής των Enduro της FIM, John Collins αναφέροντας: “Γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο δύσκολη και απογοητευτική ήταν η απόφαση που πάρθηκε, ιδίως για τους διοργανωτές και την ιταλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετών και το κατανοούμε πλήρως. Οι σκέψεις και οι προσευχές μας είναι αφιερωμένες για την Ιταλία και για όλους τους συναδέλφους και φιλάθλους αυτή τη δύσκολη στιγμή. Παραμένουμε αισιόδοξοι και μόλις τελειώσει αυτή η απαίσια πανδημία θα διεξάγουμε ένα πραγματικά αξέχαστο International Six Days of Enduro το 2021 στην Ιταλία!”

Ετικέτες