AJP PR7 2016

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/11/2015

Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο εξελικτικής διαδικασίας, η πορτογαλική εταιρεία παρουσίασε στην EICMA την AJP PR7, μια adventure μοτοσυκλέτα που διατήρησε πολλά από τα στοιχεία που είχε όταν παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο πέρσι στην Intermot. Η AJP τοποθετεί την PR7 στην αγορά ως "μια καθαρόαιμη μοτοσυκλέτα για το χώμα, ευέλικτη αλλά ταυτόχρονα και άνετη, μικρή σε διαστάσεις και ελαφριά, με δυνατότητα να φορτωθεί με αποσκευές και να ταξιδέψει για πολλά χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα."
Σε σχέση με το πρωτότυπο διατηρήθηκε το υβριδικό περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών που συνδυάζει αλουμινένια με ατσάλινα μέρη, ενώ πλέον είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο και ενώνεται με βίδες με το λαιμό που παίζει και τον ρόλο του δοχείου λαδιού.
Το ανεστραμμένο πιρούνι του είναι διαμέτρου 48mm και δίνει διαδρομή 300 χιλιοστών, ενώ το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ δίνει 280mm διαδρομής αντίστοιχα για τον πίσω τροχό. Τα φρένα του είναι ένα δίσκος 300mm εμπρός με μια δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω διαθέτει έναν δίσκο 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων είναι τοποθετημένο κάτω από τη σέλα, συμβάλλοντας στην συγκέντρωση των μαζών, το συνολικό βάρος ανακοινώνεται μόλις στα 165 κιλά -πλήρες υγρών- και η απόσταση από τα έδαφος φτάνει τα 320mm.
Ο κινητήρας του είναι ένας τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος 630 κυβικών (ο γνωστός κινητήρας του Husqvarna TE630), με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους από την SWM, ο οποίος διαθέτει και αντικραδασμικό άξονα, με διαστάσεις 100x76,4mm και ψεκασμό με σώμα διαμέτρου 45 χιλιοστών.

Ετικέτες

Σουηδία: Εντοπίζει δρόμους που γλιστρούν μέσω cloud! - Live ενημέρωση για την κατάστασή τους

Σύντομα η εφαρμογή του καινοτόμου συστήματος ασφάλειας - Με συλλογή δεδομένων από διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα!
Sweeden Live road data
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/11/2025

Η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών πρόκειται να εφαρμόσει μια παγκόσμια πρωτιά στην οδική ασφάλεια, συλλέγοντας σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων για να εντοπίσει δρόμους με αυξημένη ολισθηρότητα.

Η αιχμή της τεχνολογίας στο πλευρό της ασφάλειας με τη Σουηδία που διακρίνεται και σε αυτόν τον τομέα σαν χώρα να εγκαινιάζει έναν πρωτοποριακό τρόπο παρακολούθησης της ολισθηρότητας του οδικού της δίκτυο, ο οποίος μάλιστα, ακόμη και για τα δικά μας οικονομικά δεδομένα σαν χώρα, έχει πολύ ελκυστικό κόστος, τη στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχει εναλλακτική!

Ειδικότερα η σουηδική υπηρεσία πρόκειται να αγοράζει δεδομένα που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα, μέσω των κατασκευαστών τους όπως είναι η Volvo και η σουηδική Nira Dynamics (μέλος του Volkswagen Group), με ετήσιο κόστος γύρω στις 635.000 ευρώ.

Τα εν λόγω δεδομένα προέρχονται από τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που φέρει το εκάστοτε αυτοκίνητο και πηγαίνουν απευθείας στον κατασκευαστή, ο οποίος με την επεξεργασία τους μπορεί να προβεί σε μια σειρά από ενέργειες με απώτερο σκοπό, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση των συστημάτων της οδικής ασφάλειας αλλά και την καλύτερη κατανόηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες έγινε ένα τροχαίο ατύχημα. Η σουηδική υπηρεσία θέλει να εκμεταλλευτεί αυτά τα ανώνυμα δεδομένα για να γνωρίζει τις συνθήκες που επικρατούν στο οδικό δίκτυο και να προχωρά έγκαιρα σε ενέργειες για τη συντήρηση και τον καθαρισμό του, με μία εξαιρετική πρωτοβουλία.

Ειδικότερα, κάθε φορά που ενεργοποιούνται συστήματα όπως το ABS, το Traction Control ή το σύστημα δυναμικής ευστάθειας ενός αυτοκινήτου (ESP) τα αυτοκίνητα παράγουν δεδομένα, από την στατιστική ανάλυση των οποίων προκύπτουν εκτιμήσεις των συντελεστών τριβής του οδοστρώματος. Έτσι προκύπτει μια σαφής εικόνα για το πόσο ολισθηρός είναι ένας δρόμος στο ακριβές σημείο όπου βρίσκεται το αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή.

Το πρόγραμμα προσφέρει περίπου 300 εκατ. σημεία μέτρησης, σε σύγκριση με τα μόλις 3.000 ειδικά οχήματα που είχε ήδη η Σουηδία στους δρόμους της για αυτόν τον σκοπό, τα οποία πραγματοποιούσαν και δοκιμαστικά φρεναρίσματα! Ναι οι Σουηδοί παίρνουν πολύ σοβαρά την οδική ασφάλεια στους δρόμους τους και είχαν ήδη βρει μια λύση για να το κάνουν αυτό. Τώρα θα γίνεται πολύ καλύτερα και από αυτά που καταλαβαίνουμε και πολύ πιο οικονομικά. Όπως αναφέραμε, τα δεδομένα είναι πλήρως ανώνυμα και συνδυάζονται με μετρήσεις από 750 μετεωρολογικούς σταθμούς, δημιουργώντας μια εξαιρετικά λεπτομερή και δυναμική εικόνα της κατάστασης των δρόμων τον χειμώνα και όχι μόνο.

Με αυτές τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών μπορεί να κινητοποιείται γρηγορότερα για χρήση αλατιού, στην αντιμετώπιση πάγου και τον εκχιονισμό ή ακόμα και συντήρηση του οδοστρώματος όταν απαιτείται, ενώ αποκτά και τη δυνατότητα να αξιολογεί με ακρίβεια την ποιότητα εργασίας των εργολάβων συντήρησης! Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη ασφάλεια, μειωμένοι κίνδυνοι και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο καθ’ όλη τη διάρκεια του σκανδιναβικού χειμώνα.