Θετικό και το δεύτερο δείγμα του Iannone

Σε μικρότερη συγκέντρωση η ουσία
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

9/1/2020

Το δεύτερο επεισόδιο του σίριαλ με τον Iannone και την υπόθεση ντοπαρίσματος εξελίχθηκε πριν από λίγη ώρα, όταν βγήκαν τα αποτελέσματα και από το δεύτερο δείγμα, μετά το αίτημα για τη λήψη του από τον Ιταλό. Να θυμίσουμε ότι μέχρι στιγμής ο αναβάτης της Aprilia τελεί υπό το καθεστώς του προσωρινού αποκλεισμού από την FIM, ενώ τόσο ο ίδιος όσο και η Aprilia είχαν φανεί σίγουροι για την δικαίωση του Iannone, με την ομάδα μάλιστα να ευελπιστεί να τον έχει στην διάθεσή της στις επίσημες δοκιμές των MotoGP στην Sepang.

Όπως φαίνεται όμως, αυτό δεν αποτελεί πλέον ρεαλιστικό στόχο, καθώς το ίδιο αναβολικό στεροειδές ανιχνεύθηκε ξανά στο δείγμα ούρων του Iannone. Η διαφορά όμως είναι πως η ποσότητά του ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με το πρώτο δείγμα, γεγονός που αφήνει τα περιθώρια να αποδοθεί σε κατανάλωση μολυσμένου κρέατος κατά την διάρκεια της διαμονής του στη Μαλαισία για τον περσινό αγώνα της Sepang, όπως εξήγησε ο δικηγόρος του –και ειδικός σε αντίστοιχες υποθέσεις- Antonio De Rensis. Ένα ακόμη όπλο της υπερασπιστικής του γραμμής, είναι και ότι η συγκεκριμένη ουσία (η ντροστανολόνη), δεν προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα στον fitness κόσμο των MotoGP.

Πιο συγκεκριμένα, ο δικηγόρος του Iannone είπε σε μια συνέντευξή του στην Gazzetta dello Sport ότι "το δείγμα προς ανάλυση πρέπει να διαθέτει παρουσία μεταβολιτών σε ποσότητα 1.150 νανογραμμαρίων ανά χιλιοστόλιτρο, που αποτελεί μια μικρή ποσότητα, με δεδομένο ότι ο αναβάτης ήταν στην Ασία για περισσότερο από έναν μήνα και το τεστ που έγινε αμέσως μετά το GP, έγινε με ένα πολύ πυκνό δείγμα ούρων της τάξης των 1.024 νανογραμμαρίων, εξαιτίας της αφυδάτωσης μετά τον αγώνα. Επίσης αυτό μας οδηγεί και στο συμπέρασμα ότι μπορεί να οφείλεται σε μολυσμένη τροφή, διότι τα στεροειδή συνήθως λαμβάνονται σε μεγάλα και τακτικά χρονικά διαστήματα."

Εδώ θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε και την άποψη του Cal Crutchlow για την διαδικασία ελέγχου anti-doping γενικότερα, ο οποίος είχε πει σε μια παλιότερη συνέντευξή του πως οι δύο τομείς που θέλουν να βελτιώσουν οι αναβάτες και παίρνουν βοηθήματα είναι η απώλεια βάρους και η ενυδάτωση. Είχε υποστηρίξει πως πρέπει να ελέγχονται όλοι και πιο τακτικά, ενώ δεν μάσησε τα λόγια του λέγοντας πως το όλο σύστημα είναι χάλια. "Έχω μπει στην διαδικασία του ελέγχου μια φορά για μια ολόκληρη χρονιά, ενώ στη συνέχεια δεν μου έγινε κανένας έλεγχος για δύο ολόκληρα χρόνια", είπε ο Βρετανός αναβάτης. "Όλοι θα πρέπει να δίνουν αναφορά μια φορά τον μήνα για το πού βρίσκονται, αλλά το θέμα είναι πως όλοι οι αναβάτες είναι τεμπέληδες και δεν θέλουν να ασχολούνται με τέτοια θέματα. Έτσι όμως κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποιος ντοπάρεται και ποιος όχι. Κάποιοι υποστηρίζουν τους περισσότερους ελέγχους, αλλά κάποιοι άλλοι κρατούν το στόμα τους κλειστό. Γιατί δεν βγαίνουν να πουν "κάντε μου έλεγχο όποτε θέλετε", αν είναι καθαροί;" Πάντως, ξεκαθάρισε ότι δεν πιστεύει πως τα αναβολικά βοηθούν ιδιαίτερα στα MotoGP, αλλά είπε πως υπάρχουν ορισμένοι αναβάτες που ενυδατώνονται με ενέσεις, κάτι που απαγορεύεται ρητά για τους αναβάτες των GP, επειδή βαριούνται να ακολουθήσουν την συμβατική μέθοδο ενυδάτωσης που κάνουν οι περισσότεροι.

Όπως και να έχει όμως, για να γυρίσουμε στην υπόθεση του Ιταλού, το ότι το δεύτερο δείγμα βρέθηκε θετικό απομακρύνει το σενάριο να οδηγήσει ο Iannone στην Sepang την Aprilia του 2020, ενώ το να βρίσκεται στην σέλα της μοτοσυκλέτας για την εκκίνηση του πρώτου αγώνα στο Qatar, θα προϋπέθετε μια πολύ επιεική ποινή. Μπροστά του ανοίγεται ένας μακρύς δικαστικός αγώνας που ξεκινάει με την ακροαματική διαδικασία στην πειθαρχική επιτροπή, της οποίας η απόφαση δεν αναμένεται να εκδοσθεί πριν από τις 45 ημέρες. Η χειρότερη εκδοχή, όπως είχαμε γράψει, είναι ο τετραετής αποκλεισμός του Iannone από κάθε μορφή αγώνα, ενώ ήδη η Aprilia έχει stand by τον αναβάτη εξέλιξης Bradley Smith, ως αντικαταστάτη του Ιταλού.

 

Kawasaki και Nvidia στήνουν κέντρο ρομποτικής στην Καλιφόρνια – Εκεί θα εξελιχθεί το τετράποδο Corleo

Συμφωνία συνεργασίας με πολλές προεκτάσεις ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες
kawasaki corleo
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/5/2026

Οι Kawasaki Heavy Industries και Nvidia ανακοίνωσαν μια σημαντικότατη νέα συνέργεια, καθώς θα αναπτύξουν από κοινού ένα νέο κέντρο ρομποτικής έρευνας στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην πόλη San Jose της California, στην καρδιά της Silicon Valley.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσω του ιαπωνικού Τύπου και συνιστά πολύ σημαντική εξέλιξη. Σε πρώτη φάση η νέα αυτή εγκατάσταση θα έχει δύο κεντρικούς άξονες πάνω στους οποίους θα δουλεύει. Πρώτον, την ανάπτυξη ιατρικών ρομπότ ως τροχοφόρες μηχανές με αρθρωτά χέρια για να μεταφέρουν ευαίσθητα υλικά και προμήθειες εντός νοσοκομείων. Στόχος της Nvidia στον τομέα αυτόν είναι η ανάπτυξη λογισμικού βάσει του οποίου τα ρομπότ θα μπορούν να κινηθούν αυτόνομα μέσα σε ένα περίπλοκο και συνωστισμένο περιβάλλον, αναγνωρίζοντας τις συνθήκες γύρω τους ώστε να επιτελούν με ακρίβεια τα καθήκοντά τους χωρίς προβλήματα και δίχως επιτήρηση.

Το δεύτερο κομμάτι που θα απασχολήσει έντονα το νέο κέντρο ρομποτικής είναι η ανάπτυξη ρομπότ για πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές μακριά από δρόμους. Κάπου εδώ εμπλέκεται και το Corleo, το καινοτόμο τετράποδο όχημα που είχε παρουσιάσει η Kawasaki σε ιαπωνική έκθεση πέρυσι και δημιούργησε άφθονη δημοσιότητα.

Η Nvidia έχει αναλάβει το κομμάτι του λογισμικού για το Corleo, με την τεχνητή νοημοσύνη να παίζει κεντρικό ρόλο στην ικανότητα του τετράποδου Kawasaki να αναγνωρίζει το τερέν που θα πρέπει να διαβεί και να επιλέγει τη βέλτιστη διαδρομή.

Η Kawasaki είχε παρουσιάσει το Corleo με συνοδεία δηλώσεων πως σκοπεύει να το φέρει στην παραγωγή ως το 2035, θεωρώντας πως το πολύ ως το 2040 η παγκόσμια αγορά θα έχει υποδεχτεί αρκετά ανάλογης πρωτοτυπίας και ευχρηστίας προϊόντα.

Στο νέο ρομποτικό κέντρο οι Kawasaki και Nvidia έχουν εξασφαλίσει τη συνεργασία και άλλων γνωστών εταιρειών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας, όπως οι Microsoft, Fujitsu και Analog Devices.

Όσον αφορά στη σχέση της Kawaski με την Nvidia, αυτή έχει ξεκινήσει πριν μερικά χρόνια όταν συνεργάστηκαν στην ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης για την επιτήρηση σιδηροδρομικών δικτύων στην Ιαπωνία, αλλά τώρα προχωρούν ένα πολύ μεγάλο βήμα παραπέρα συστήνοντας από κοινού ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης όπου οι μηχανικοί των δύο εταιρειών θα εργάζονται δίπλα-δίπλα, εξελίσσοντας τα σχέδιά τους για το αύριο της ρομποτικής.

Ετικέτες