4.300 χιλιόμετρα με ένα Acerbis ρεζερβουάρ για ρεκόρ Guinness

Η Acerbis θέλει να γιορτάσει τα 50α γενέθλιά της με Guinness
4.300 χιλιόμετρα με ένα Acerbis ρεζερβουάρ για ρεκόρ Guinness
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2023

Η ιταλική εταιρεία ειδών ένδυσης και εξαρτημάτων εκτός δρόμου Acerbis, στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων από την ίδρυση της ετοιμάζεται για ένα εγχείρημα το οποίο αν όλα πάνε καλά θα την βάλει στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness.

Η Acerbis με επικεφαλής τον Antonio Sironi, εδώ και δύο χρόνια ετοιμάζει το project το οποίο θα της χαρίσει ένα ρεκόρ στο βιβλιο Γκίνες. Τρεις οδηγοί -Mauritzi Orbello (Ιταλός δημοσιογράφος), Alyssia Sornosa (Ισπανίδα εξερευνήτρια), Andrea Rastrelli (Ιταλός αγωνιζόμενος εκτός δρόμου)- θα ξεκινήσουν στις 10 Ιουνίου από το εργοστάσιο της Acerbis στο Αλμπίνο της Ιταλίας με τελικό προορισμό το North Cape της Νορβηγίας με στόχο να διανύσουν περισσότερα από 4.300 χιλιόμετρα με μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς ανεφοδιασμό.

Η Acerbis επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα Honda Monkey 125 κυβικών καθώς η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει εύκολη συντήρηση και ιδιαίτερα οικονομικό κινητήρα. Το Honda Monkey 125 αρχικά μεταφέρθηκε στο τεχνικό τμήμα της Acerbis ώστε να γίνει τρισδιάστατη σάρωση.

Στη συνέχεια η ομάδα των μηχανικών προχώρησε σε διάφορα σχέδια, εξερευνώντας κάθε πιθανή διάταξη για το νέο ρεζερβουάρ καθώς είχε ήδη υπολογίσει πως θα χρειαστούν 114 λίτρα και έπρεπε να διαχειριστούν αυτό τον όγκο με τον καλύτερο τρόπο. Πέρασε λοιπόν μεγάλο χρονικό διάστημα με αρκετή δουλειά που δεν φαίνεται προς τα έξω, πριν καταλήξουν στο συγκεκριμένο πρωτότυπο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 114 λίτρων!

4.300 χιλιόμετρα με ένα Acerbis ρεζερβουάρ για ρεκόρ Guinness
Τελικές δοκιμές κατανάλωσης με τον αληθινό όγκο και βάρος

Για να διαπιστώσουν αν αυτή η χωρητικότητα συνεχίζει να επαρκεί για όλη την απόσταση με την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας και το πρόσθετο βάρος να αλλοιώνουν τις αρχικές μετρήσεις, προχώρησαν σε νέους υπολογισμούς σε μία πίστα μήκους 1.9 χιλιομέτρων. Το Honda Monkey 125 διένυσε 304 γύρους, ενώ κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής η ομάδα της Acerbis πραγματοποίησε μετρήσεις με διαφορετικές ποσότητες στο ρεζερβουάρ.

Το μεγάλο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν ήταν φυσικά η κινητικότητα της βενζίνης μέσα στο τεράστιο ρεζερβουάρ. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αποφασίστηκε η χρήση σφουγγαριών παρόμοιων με αυτά που υπάρχουν στις μοτοσικλέτες του Dakar, και παρά την απώλεια χωρητικότητας έως και 7%, η λύση αυτή απέδωσε καρπούς.

4.300 χιλιόμετρα με ένα Acerbis ρεζερβουάρ για ρεκόρ Guinness
Τα γραφικά κρύβουν τον πραγματικό όγκο

Στο τέλος η χωρητικότητα μειώθηκε στα 108 λίτρα, με το βάρος της μοτοσυκλέτας μαζί με τον αναβάτη να φτάνει τα 260 κιλά. Σύμφωνα με την Acerbis το Honda Monkey 125 θα καταναλώνει 1,68 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενώ το ρεζερβουάρ έχει πάρει έγκριση Euro5 κάτι που σημαίνει ότι μπορεί όποιος θέλει να το αγοράσει στη συνέχεια! Το Honda Monkey 125 θα κινείται με ταχύτητες έως 67 χλμ./ώρα ενώ σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη του ρεκόρ είναι τα βιοκαύσιμα Repsol τα οποία θα χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα.

4.300 χιλιόμετρα με ένα Acerbis ρεζερβουάρ για ρεκόρ Guinness
Τεράστιο όγκο δουλειάς πριν την εκκίνηση, κρύβει το εγχρείρημα

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του project Antonio Sironi, το Honda Monkey είναι πιθανό να διανύσει περισσότερο από 5.000 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ -το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 3.900 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα- χαρίζοντας στην ιταλική εταιρεία το νέο ρεκόρ.

Το ταξίδι της Acerbis προς το ρεκόρ Γκίνες θα μπορείτε να το παρακολουθείται διαδικτυακά μέσω της ιστοσελίδας και των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης της ιταλικής εταιρείας: ΕΔΩ

Σε αυτό το σημείο να σας θυμίσουμε πως η Acerbis είναι ο μόνος κατασκευαστής που φτιάχνει ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών χωρίς συγκόλληση από ενιαίο κομμάτι πλαστικού που διαμορφώνει σε καλούπι από μίγμα σε σκόνη. Είναι μία πρακτική που υπάρχει δεκαετίες σαν τεχνολογία αλλά δεν είχε έρθει στη μοτοσυκλέτα. Η αρχή έγινε με το KTM 790 Adventure, την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με ρεζερβουάρ αυτής της τεχνολογίας και την πρώτη ευρείας παραγωγής της Acerbis.

Ετικέτες

We Ride As One – Οι Έλληνες Ducatisti στην παγκόσμια γιορτή της Ducati

Το Σάββατο 9 Μαΐου το Ducati Athens διοργάνωσε μια συνάντηση των φίλων της μάρκας με προορισμό το Λαύριο
ducati we ride as one
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/5/2026

Η παγκόσμια γιορτή ένωσε χιλιάδες Ducatisti σε περισσότερες από 65 χώρες σε μία κοινή ημέρα αφιερωμένη στην ομαδική βόλτα, στην οποία το ΜΟΤΟ έδωσε το παρών με μια Multistrada V2.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε το Σάββατο 9 Μαΐου, με σημείο συγκέντρωσης το κεντρικό κατάστημα της εταιρείας στην Αθήνα, Ducati Athens στην Καλλιρρόης 9, για να ξεκινήσει μια βόλτα με προορισμό το Λαύριο, όπου οι ιστορίες από τον δρόμο γαρνίρισαν ιδανικά το μεσημεριανό φαγητό.

ducati we ride as one

Στην ελληνική δράση συμμετείχαν 73 φίλοι της Ducati με 57 μοτοσυκλέτες, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και τη συνοχή της Ducati κοινότητας στην Ελλάδα, για να απολαύσουν μια όμορφη παραθαλάσσια διαδρομή που ευνοήθηκε και από τον καλοκαιρινό καιρό της ημέρας.

ducati we ride as one

Το We Ride As One αποτελεί έναν παγκόσμιο θεσμό για την κοινότητα των φίλων της Ducati. Σε κάθε χώρα και σε κάθε πόλη, οι επίσημοι συνεργάτες Ducati και τα Ducati Official Clubs οργανώνουν το δικό τους σημείο συνάντησης, τη δική τους διαδρομή και το δικό τους πρόγραμμα, δημιουργώντας όμως όλοι μαζί μία ενιαία παγκόσμια εμπειρία, όπως ακριβώς εκφράζει και το πνεύμα του We Ride As One: διαφορετικές διαδρομές, διαφορετικές πόλεις, διαφορετικές κοινότητες, με κοινό πάθος που κινείται ως ένα.

ducati we ride as one

Η φετινή διοργάνωση είχε επιπλέον ξεχωριστή σημασία, καθώς πραγματοποιήθηκε στο έτος της εκατονταετηρίδας της Ducati και ουσιαστικά αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο παγκόσμιο ραντεβού της Ducati κοινότητας στη χρονιά του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ducati, ανοίγοντας τον δρόμο για το World Ducati Week 2026, που θα πραγματοποιηθεί στο Misano από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου.