Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου: 4 Δεκεμβρίου δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα

Επιβεβαίωση για τα 10 εναπομείναντα χιλιόμετρα μεταξύ της κωμόπολης Μιντιλόγλι και των Καμινιών Αχαΐας
Patra Pirgos Complete
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Ολοκληρώνεται επιτέλους ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, με τα τελευταία 10 χιλιόμετρα να παραδίδονται στην κυκλοφορία την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, κλείνοντας έναν πολυετή κύκλο έργων σε έναν από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της χώρας.

Με τα νέα τμήματα να ανοίγουν, ολόκληρος ο άξονας Αθήνα - Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος λειτουργεί πλέον ενιαία, προσφέροντας σύγχρονες, ασφαλείς και ταχύτερες μετακινήσεις.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει:

  • 74,8 χλμ. συνολικού μήκους
  • 13 χλμ. διαπλάτυνσης της παλιάς Εθνικής Οδού
  • 61,5 χλμ. νέας χάραξης
  • 9 ανισόπεδους κόμβους
  • 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ
  • 120 χλμ./ώρα σχεδιαστική ταχύτητα
  • Μεσαίο στηθαίο σκυροδέματος για μέγιστη ασφάλεια

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου παραδόθηκε ήδη από τον Ιούλιο (Πύργος – Αλισσός), με την τελική πινελιά να ολοκληρώνεται τώρα στο τελευταίο τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια.

Ο Χρίστος Δήμας τόνισε ότι το έργο παραδίδεται εντός χρονοδιαγράμματος, χαρακτηρίζοντάς το βασικό αίτημα δεκαετιών για τη Δυτική Ελλάδα.  “Ο παλιός δρόμος ήταν ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα. Στόχος μας ήταν να προστατεύσουμε ζωές μέχρι την ολοκλήρωση του νέου άξονα και τον πετύχαμε”, σημείωσε.

Στο κομμάτι Μιντιλόγλι - Καμίνια ολοκληρώνονται:

  • 2 κόμβοι (Μιντιλόγλι & ΒΙ.ΠΕ.)
  • 1 κάτω διάβαση (Βραχναίικα)
  • 2 μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης (Τσουκαλαίικα)
  • Κτήρια διοίκησης & διοδίων (Καμίνια)

Παράλληλα συνεχίζεται το παράπλευρο δίκτυο με στόχο την ολοκλήρωση στις αρχές του 2026, ενώ οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2025.

Η Ολυμπία Οδός αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας που συνδέει Αττική, Πελοπόννησο & Δυτική Ελλάδα εξυπηρετώντας το λιμάνι της Πάτρας, τη μεγαλύτερη πύλη προς την Ευρώπη, ενώ παράλληλα ενισχύει τον τουρισμό, το εμπόριο και την τοπική οικονομία.

 

Honda: Ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο εργοστάσιο παραγωγής μοτοσυκλετών στην Τουρκία

Η αρχική ετήσια παραγωγική δυνατότητα θα είναι 100.000 μοτοσυκλέτες
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/5/2026

Η Honda Turkiye A.S. (HTR) εγκαινίασε τη νέα παραγωγική μονάδα της στην Aliaga της Σμύρνης, για να γίνει το 38ο εργοστάσιο του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών παγκοσμίως.

Η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε μία από τις βασικές αναπτυσσόμενες αγορές της Honda και η εταιρεία την περσινή χρονιά κατέλαβε την πρώτη θέση στην τούρκικη αγορά για 11η συνεχόμενη χρονιά.

Η παραγωγή στην Aliaga ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2026, με αρχική ετήσια παραγωγική ικανότητα 100.000 μοτοσυκλετών και δυνατότητα επέκτασης σε 200.000 μονάδες στο μέλλον. Η μονάδα αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 300 άμεσες θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Honda

Οι νέες εγκαταστάσεις εκτείνονται σε συνολική έκταση 100.000 τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων τα 45.000 τετραγωνικά μέτρα είναι εσωτερικοί χώροι, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για σκοπούς logistics.

Στην τελετή εγκαινίων παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Honda Motor Europe, της διοίκησης της Honda Türkiye, δημόσιων φορέων, τοπικών αρχών και επιχειρηματικών εταίρων, υπογραμμίζοντας τη στενή συνεργασία μεταξύ της Honda και της περιοχής.

Ο Hans de Jaeger, Πρόεδρος και Διευθυντής της Honda Motor Europe, δήλωσε: “Η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο μοτοσυκλετών της Honda Türkiye αποτελεί μια ισχυρή έκφραση της εμπιστοσύνης μας στην αγορά, της σημασίας της για τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας, καθώς και της δέσμευσής μας για μακροπρόθεσμη συνεργασία και ευημερία. Πιστεύουμε ειλικρινά ότι αυτή η εγκατάσταση θα συμβάλει σημαντικά τόσο στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Honda όσο και στους στόχους της Τουρκίας για βιομηχανική ανάπτυξη, απασχόληση και βιώσιμη ανάπτυξη.”