Δεκάδες έλεγχοι για παράνομες εξατμίσεις στη Θεσσαλονίκη - Βεβαιώθηκαν 111 παραβάσεις

Στόχος ο περιορισμός της ηχορύπανσης από μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα
Τροχαία Θεσσαλονίκης - έλεγχοι για παράνομες εξατμίσεις 2025
Από το

motomag

21/1/2025

Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης προχώρησε σε ελέγχους τις προηγούμενες ημέρες έχοντας ως προτεραιότητα την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης που προκαλείται από δίκυκλα. 

Ειδικότερα αστυνομικοί της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν στοχευμένους ελέγχους εστιάζοντας στην αντιμετώπιση της ηχορύπανσης που προκαλείται από δίκυκλα, στην οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, στην μη χρήση προστατευτικού κράνους καθώς και στην αποτροπή τέλεσης αυτοσχέδιων αγώνων.

Σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση της Αστυνομίας στο πλαίσιο αυτό κατά το χρονικό διάστημα από 6 έως και 19 Ιανουαρίου 2025, στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε πλήθος οχημάτων και βεβαιώθηκαν συνολικά 111 παραβάσεις.

Από αυτές τις παραβάσεις οι 83 αφορούσαν έλλειψη αποτελεσματικού σιγαστήρα (τελικό εξάτμισης) που να είναι κατάλληλο για μείωση θορύβου κινητήρα και 28 για θόρυβο εξάτμισης πέραν του επιτρεπόμενου ορίου. Αυτό που δεν διευκρινίζεται είναι γιατί δεν βεβαιώθηκε παράβαση για θόρυβο πέραν του επιτρεπόμενου ορίου και στους αναβάτες ή οδηγούς στους οποίους η μοτοσυκλέτα ή το αυτοκίνητο δεν έφερε κατάλληλο σιγαστήρα για τη μείωση του θορύβου του κινητήρα.

Η Διεύθυνση Τροχαίας της συμπρωτεύουσας αναφέρει επίσης ότι εντοπίστηκε όχημα που είχε ειδικό εξάρτημα (πεταλούδα), το οποίο λειτουργούσε με τηλεχειριστήριο ώστε να μειώνει το θόρυβο της εξάτμισης όποτε επιθυμούσε ο οδηγός.

Στους όλους τους παραβάτες οδηγούς επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές.

Παράλληλα στις 20 Ιανουαρίου, αστυνομικοί των Διευθύνσεων Τροχαίας, Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων και Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης συνέλαβαν συνολικά επτά (7) άτομα που οδηγούσαν ενώ τους είχε αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης και ένα άτομο που οδηγούσε υπό την επήρεια μέθης και στερείτο επίσης διππλώματος.

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!