Γαλλία - Ανησυχητική αύξηση θανάτων μοτοσυκλετιστών από τροχαία δυστυχήματα

Ο πρώτος μήνας της χρονιάς έδειξε άνοδο για όλες τις ευάλωτες ομάδες χρηστών του δρόμου
motomagΓαλλία – Αύξηση των θανάτων μοτοσυκλετιστών για τον Ιανουάριο του 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/2/2024

Μετά από μία πτώση της τάξεως του 3% στους θανάτους στην άσφαλτο που είδαμε στη Γαλλία το 2023, ο Ιανουάριος του 2024 παρουσίασε αύξηση στα δυστυχήματα που αφορούν τους ευάλωτες χρήστες του δρόμου, στους οποίους μαζί με τους ποδηλάτες και τους πεζούς εντάσσονται και οι μοτοσυκλετιστές.

Συνολικά, 240 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην Γαλλία κατά την διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους, 13 περισσότεροι από το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Αυτό, μεταφράζεται σε μία αύξηση της τάξεως του 6%. Από την άλλη, όσον αφορά τους άλλους δύο δείκτες, σε γενικές γραμμές παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2023. Έτσι, οι τραυματίες ανέρχονται σε 3.759, ενώ 1.001 έχουν υποστεί σοβαρά τραύματα.

Οι στατιστικές περιλαμβάνουν διαφόρους χρήστες, με την κάθε ομάδα να επηρεάζεται διαφορετικά, όσον αφορά τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα. Οι οδηγοί αυτοκινήτου είχαν 14 λιγότερους θανάτους τον Ιανουάριο του 2024, με το σύνολο να φτάνει τους 124. Αντίθετα με τα τετράτροχα οχήματα, οι πιο ευάλωτοι χρήστες του δρόμου που δεν προστατεύονται από σίδερα και πλαστικά, είδαν σημαντική αύξηση της θνησιμότητας τον πρώτο μήνα του έτους. Ως αποτέλεσμα, 45 πεζοί (15 περισσότεροι από την περσινή αντίστοιχη περίοδο), 40 μοτοσυκλετιστές (9 παραπάνω από πέρυσι) και 15 ποδηλάτες (+4) έχουν ήδη χάσει την ζωή τους.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αρμόδιος για την οδική ασφάλεια, Florence Guillaume, το 2023 οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 14% των θανάτων από τροχαία δυστηχήματα, ενώ τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι για τον Ιανουάριο του 2024 ανήλθαν στο 18%. Αντίστοιχα, οι μοτοσυκλετιστές αποτελούν το 16,66% των θανάτων, μία αύξηση του 3% σε σχέση με το 2023.

Κοιτάζοντας το διάγραμμα σε βάθος 12 μηνών, φαίνεται μία μάλλον καθοδική τάση στα τροχαία δυστυχήματα, όμως το τελευταίο τετράμηνο, μέχρι και τα τέλη του Ιανουαρίου του 2024, έχουμε αντίθετα ανησυχητική αύξηση της τάξεως του 2% στους σοβαρά τραυματίες και +9% στους θανάτους. Αν τα νούμερα συνεχίσουν να αυξάνονται, τότε η κυβέρνηση σίγουρα θα κληθεί να λάβει μέτρα που θα περιλαμβάνουν την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Σε αντίστοιχη κίνηση έχει ήδη προχωρήσει η Ισπανία, η οποία παρατήρησε αύξηση των θανάτων κυρίως στους μοτοσυκλετιστές, και πλέον διάγει πόλεμο εναντίον του jet κράνους, πριμοδοτόντας τη μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρει το full-face.

Αθήνα: Κι άλλες κάμερες που καταγράφουν παραβάσεις στο κέντρο - Πού τοποθετήθηκαν

Τον Μεγάλο Αδερφό ξεκινά να φέρνει στο μυαλό η πρωτεύουσα
kameres
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/5/2026

Νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ερυθρού σηματοδότη τοποθετήθηκαν στο κέντρο της Αθήνας που σιγά-σιγά θυμίζει reality show.

Τις νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων θα τις βρείτε στο ύψος των Στύλων του Ολυμπίου Διός, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της Λεωφόρου Συγγρού, αλλά και στην οδό Αθανασίου Διάκου, που συνδέει την Καλλιρρόης με τη Συγγρού.

Κάμερα καταγραφής παράβασης ερυθρού σηματοδότη έχει τοποθετηθεί και στη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας μπροστά από τη Βουλή, ενώ τέσσερις νέες κάμερες προς κάθε κατεύθυνση έχει αποκτήσει και το σημείο που βρισκόταν το ξενοδοχείο Hilton, δηλαδή στη διασταύρωση Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Τα τρία παραπάνω σημεία σχηματίζουν ένα νοητό τρίγωνο στο κέντρο της πρωτεύουσας που επιτηρείται πλέον έντονα και σε συνδυασμό με τη λεωφόρο Συγγρού που έχει γεμίσει με κάμερες, αλλά και τον πιο αυστηρό Κ.Ο.Κ, οι οδηγοί και αναβάτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για την αποφυγή ατυχημάτων και προστίμων.

Υπενθυμίζεται πως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για έξι μήνες. Το επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται η τοποθέτηση καμερών σε νέα σημεία.