Η MAG αποχωρεί από τη FEMA λόγω υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης!

Με εξαιρετικά βιτριολικό κείμενο, που αναφέρει πως η FEMA ξεπούλησε τους αναβάτες και δεν τους αντιπροσωπεύει πια
MAG εκτός FEMA
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Η εθελοντική Ομάδα Δράσης Μοτοσυκλετιστών MAG, η οποία ίδρυσε το Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών το 1989, αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών επικαλούμενη τη δυσαρέσκειά της για την "άβουλη" στάση της FEMA απέναντι στην υποχρεωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Η MAG έχει επανειλημμένα εκφράσει τις ανησυχίες της για το χάσμα μεταξύ των απόψεων των απλών μοτοσυκλετιστών και της πολιτικής της FEMA. Τώρα το νέο σημείο αντιπαράθεσης είναι το μανιφέστο του μοτοσυκλετισμού για το οποίο διαβάσατε στο MOTO και μέσω αυτού οι ACEM, FEMA & FIM καλούν από τη μια τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς να ενσωματώσουν τη μοτοσυκλέτα στις προτεραιότητές των πολιτικών τους, για την επερχόμενη περίοδο 2024-2029, και από την άλλη να υποστηρίξουν έμπρακτα την ηλεκτροκίνηση. Να θυμίσουμε πως το 2017 η MAG είχε κυρήξει "πόλεμο" στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040. Θυμίζουμε πως κατόπιν η βρετανική κυβέρνηση ξεκίνησε τις παλινωδίες, αλλάζοντας αρχικά το χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης για το 2030, στη συνέχεια... τη μετέφερε για το 2035, ενώ τώρα διαφαίνεται πως η απαγόρευση πιθανώς θα πάρει αναβολή για το 2040.

Σύμφωνα με τη MAG, το διοικητικό συμβούλιο της FEMA αντιστέκεται πεισματικά στις εκκλήσεις της εθελοντικής ομάδας δράσης για σκληρή στάση ενάντια στην ηλεκτροκίνηση "προσπαθώντας να προσηλυτίσει τους μοτοσυκλετιστές να αποδεχτούν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης". Ο πρόεδρος της MAG, Neil Liversidge, δήλωσε για αυτό το θέμα: "Η FEMA δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Σε καμία περίπτωση αυτό το έγγραφο δεν αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τη συντριπτική πλειοψηφία των απόψεων των αναβατών σχετικά με την αναγκαστική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η αρχή του σπορ FIM το επινόησε, ο σύνδεσμος κατασκευαστών της Ευρώπης ACEM το αποδυνάμωσε, και το Δ.Σ. της ομοσπονδίας ευρωπαϊκών συλλόγων μοτοσυκλετιστών FEMA το πέρασε χωρίς καμία συμμετοχή από τις Εθνικές Οργανώσεις-Μέλη της FEMA. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η δημοκρατία έχει πεθάνει στη FEMA, και μαζί της το ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών. Επί δέκα χρόνια η FIM συνωμοτούσε για να ελέγχει τη FEMA. Τώρα το έχει πετύχει μέσω της δράσης ιδιοτελών ανθρώπων που την έχουν υπονομεύσει για λογαριασμό των χρηματοδοτών της FIM. Τώρα η FIM θα κάνει αυτό που κάνουν πάντα οι μεγάλες επιχειρήσεις, θα υιοθετήσει το δρόμο της μικρότερης κόντρας με τις κυβερνήσεις και τις υπόλοιπες αρχές, ξεπουλώντας τους αναβάτες".

Θυμίζουμε πως πριν λίγο καιρό η Βρετανική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών (BMF), είχε με τη σειρά της αποχωρήσει από την FEMA, κάνοντας λόγο για δυσβάσταχτο κόστος του ετήσιου παράβολου των 12.000 λιρών Αγγλίας, το οποίο πληρώνεις ώστε να είσαι μέλος της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών. Θα μπορούσε να είναι αυτός ο πραγματικός λόγος που αποχώρησε η MAG από τη FEMA; Δεν το γνωρίζουμε, όμως όπως και να έχει, η αντίθεση της βρετανικής εθελοντικής ομάδας δράσης στον υποχρεωτικό εξηλεκτρισμό είναι δεδομένη, και θα πρέπει να εισακουστεί, ώστε όπως έχουμε γράψει πολλές φορές το μέλλον να μην είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά να προσφέρει διαθέσιμες επιλογές για όλους, διατηρώντας και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή.

FEMA

 

Ετικέτες

Αναβαθμισμένος ο ρόλος της BMW Motorrad στον ACEM: Νέος πρόεδρος ο Markus Flasch!

Η γενική συνέλευση της ACEM επικύρωσε τη διαδοχή του Roberto Colaninno της Piaggio από τον Γερμανό ομόλογό του
acem-board
Από αριστερά: Claudio Domenicali, Clément Villet, Markus Flasch και Michele Colaninno
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

17/6/2026

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών, ACEM, διοργάνωσε την ετήσια γενική της συνέλευση στο κτίριο BMW Welt στο Μόναχο, φιλοξενούμενη από τη BMW Motorrad. Εκεί συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι όλης της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας της Ευρώπης για μια ανασκόπηση των εξελίξεων και δράσεων της χρονιάς που πέρασε, ενώ τέθηκαν οι στρατηγικές προτεραιότητες που θα ακολουθήσει η ACEM.

Στα πλαίσια της συνέλευσης έγινε και η εκλογή του νέου προέδρου, στη θέση του οποίου εξελέγη ο Markus Flasch, διευθύνων σύμβουλος της BMW Motorrad, με τη θητεία του να ξεκινά επισήμως την 1η Ιουλίου 2026.

Ο Γερμανός αναλαμβάνει τα ηνία της ACEM για να συνεχίσει το έργο του προκατόχου του, Michele Colaninno (διευθύνων σύμβουλος Piaggio Group), σε μια δύσκολη εποχή γεμάτη εξωγενείς αντιξοότητες που επηρεάζουν βαθιά την ευρωπαϊκή βιομηχανία μοτοσυκλέτας.

acem
H Γενική Συνέλευση του ACEM, με τον νέο πρόεδρο δεύτερο από αριστερά

Οι στρατηγικοί στόχοι που τέθηκαν σε προτεραιότητα είναι τρεις:

  • Η ενσωμάτωση των δικύκλων στο πλάνα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις,
  • Η προώθηση της απεξάρτησης από τον άνθρακα στη βιομηχανία χωρίς να πληγεί η ανταγωνιστικότητά της και
  • Η προώθηση της μοτοσυκλέτας στον τουρισμό και τον αθλητισμό ως μέσο οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Το προεδρείο της ACEM απαρτίζεται πλέον από τον πρόεδρο και τρεις αντιπροέδρους, τους Michele Colaninno (Piaggio Group), Claudio Domenicali (Ducati Motor Holding) και Clément Villet (Yamaha Motor Europe N.V.).

Ετικέτες