Η Mercedes-AMG εξαγόρασε το 25% της MV Agusta

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

31/10/2014

Η είδηση για πιθανή εξαγορά μέρους της MV Agusta από τον γερμανικό όμιλο της Daimler AG, κυκλοφορούσε αρκετές μέρες στα δημοσιογραφικά γραφεία, όμως σήμερα ήρθε το επίσημο δελτίο τύπου, που επιβεβαιώνει την αγορά του 25% της MV Agusta S.p.a από την Mercedes-AMG A.G. Στην ανακοίνωση των δύο εταιρειών αναφέρεται ότι η συνεργασία τους είναι μακροπρόθεσμη και αφορά τόσο στην κοινή στρατηγική τους στο μάρκετινγκ, όσο και στις πωλήσεις. Μάλιστα, ο Giovvani Castiglioni λέει ότι η MV Agusta θα χρησιμοποιήσει αυτή την συνεργασία στα πλάνα της για την εμπορική επέκτασή της σε παγκόσμια κλίμακα.

Εδώ να προσθέσουμε, ότι στην πρόσφατη παρουσίαση των Dragster 800RR και Brutale 800RR, ο Castiglioni μας είχε πει ότι στην Αμερική η Ducati απειλεί όσους dealer της έχουν μοτοσυκλέτες της MV Agusta στις εκθέσεις τους ότι θα διακόψει την συνεργασία μαζί τους. Αυτή την στιγμή η γκάμα μοντέλων της MV Agusta δεν είναι τόσο πλούσια που να δίνει την δυνατότητα σε κάποιον επιχειρηματία να φτιάξει ένα κατάστημα λιανικής αποκλειστικά με τις μοτοσυκλέτες της MV.

Ειδικά στην αραιοκατοικημένη Αμερική, τα περισσότερα καταστήματα μοτοσυκλετών φιλοξενούν περισσότερες από δύο ή τρεις εταιρείες και συνήθως χωρίζονται σε είδη. Κάποια έχουν τις αμερικάνικες εταιρείες, κάποια έχουν τις ιαπωνικές και κάποια τις ευρωπαϊκές. Έτσι, η MV Agusta έχει πολλούς κοινούς dealer με την Ducati στις περισσότερες περιοχές και από την στιγμή που η Ducati θέτει εκβιαστικά το δίλλημα ΄΄εμείς ή αυτοί’’ η MV Agusta κινδυνεύει να βρεθεί χωρίς δίκτυο πωλήσεων στην Αμερικανική αγορά. Οπότε αυτή η συμφωνία με την Mercedes-AMG και η δήλωση για εμπορική συνεργασία, μπορεί να σημαίνει χρήση του δικτύου των dealers της Mercedes.

Σε κάθε περίπτωση, τα οφέλη για την MV Agusta από την εταιρική συνεργασία της με την γιγαντιαία γερμανική βιομηχανία οχημάτων θα μπορούσε να είναι απεριόριστα. Άλλωστε, σε αντίθεση με την συνεργασία Audi-Ducati όπου είχαμε πλήρη εξαγορά και διοικητικό έλεγχο, εδώ η Mercedes-AMG θα κατέχει το 25% της ιταλικής εταιρείας και θα έχει μόνο ένα μέλος στο διοικητικό συμβούλιο. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει ορατός κίνδυνος να αλλοιωθεί η φυσιογνωμία των μοτοσυκλετών της MV, όπως (αποτυχημένα) έκανε η BMW με την Husqvarna. Τα χρήματα που μπήκαν στο ταμείο της MV Agusta δεν έχουν ανακοινωθεί και είναι κάτι που θα μάθουμε μόλις εγκριθεί η αγοροπωλησία από τις χρηματιστηριακές αγορές και δημοσιοποιηθούν στους μετόχους και το επενδυτικό κοινό.

Προς το παρόν, το μόνο κοινό στοιχείο ανάμεσα στην περίπτωση της Audi/Ducati και Mercedes-AMG/MV Agusta είναι τα οφέλη που έχουν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες και αφορούν τις… εκπομπές ρύπων! Ναι, πέρα από τα όποια πιθανά οφέλη υπάρχουν σε οικονομικό επίπεδο, η πραγματικότητα είναι ότι η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβάλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες η γκάμα των μοντέλων τους να εκπέμπει συνολικά και κατά μέσω όρο ένα συγκεκριμένο όριο CO². Έτσι, οι μοτοσυκλέτες της Ducati στα χαρτιά αποτελούν μέρος της γκάμας μοντέλων της… Lamborghini που επίσης ανήκει στον όμιλο των VW-Audi και κατασκευάζει μόνο αυτοκίνητα άνω των 5000 κυβικών. Επίσης, η Mercedes-AMG είναι στα χαρτιά ξεχωριστή εταιρεία από την Mercedes-Benz και δημιουργήθηκε πρόσφατα για να κατασκευάζει μόνο σπορ αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Με την προσθήκη των μοτοσυκλετών της MV Agusta, αυτομάτως αποκτά στην γκάμα της οχήματα με κινητήρες μόλις 675 κυβικών, ρίχνοντας κατακόρυφα των μέσο όρο εκπομπής καυσαερίων των προϊόντων της. Έτσι, στις Βρυξέλες είναι χαρούμενοι που τηρείται η περιβαλλοντική νομοθεσία της Ε.Ε. και στην Mercedes-AMG είναι χαρούμενοι που θα μπορούν να σχεδιάζουν αυτοκίνητα με V8-Biturbo κινητήρες…    

Πιο χαρούμενος απ΄όλους όμως πρέπει να είναι ο Giovvani Castiglioni που πριν μόλις μία εβδομάδα, όταν είχε ερωτηθεί για την πιθανότητα εξαγοράς μέρους της MV Agusta από την Mercedes-Benz είχε πει ότι: ‘’… αν συμβεί αυτό θα είμαι ο manager της χρονιάς!’’ 

Ετικέτες

Brembo Hyction και GP4 HY – Nέα ανθρακονημάτινη κορυφή με DNA υπεραυτοκινήτων

Το δίδυμο της κεραμικής carbon δισκόπλακας Hyction και της νέας δαγκάνας GP4 HY έκανε το ντεμπούτο του στη Ducati Superleggera V4 Centenario
Brembo Hyction kai GP4 HY
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

2/4/2026

Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει ο Μάρτιος του 2026 η Ducati αποκάλυψε την τέταρτη γενιά Superleggera V4 Centenario, η οποία είναι και η πρώτη μοτοσυκλέτα δρόμου που εφοδιάζεται από το εργοστάσιο με ανθρακονημάτινους δίσκους στα φρένα – μια πρωτιά που κράτησε μόνο για λίγες μέρες, πάντως, καθώς τον ίδιο δρόμο ακολούθησε η, επίσης συλλεκτική, Aprilia X 250TH.

Το πακέτο πέδησης που φορά η Supeleggera είναι το νέο τεχνολογικό επίτευγμα της Brembo, με τη δισκόπλακα Hyction – εκ των Hyper (υπέρ) και Action (δράση) - που κατασκευάζεται από υλικό carbon ceramic, δηλαδή ίνες ανθρακονήματος με ενίσχυση από πυρίτιο (Si) και καρβίδιο του πυριτίου (SiC), που προσφέρει αυξημένη αντοχή στη θερμότητα για να διατηρεί την απόδοση του φρεναρίσματος σε σταθερά και προβλέψιμα επίπεδα.

Πρόκειται για μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στον χώρο των υπεραυτοκινήτων και από εκεί η Brembo την εξέλιξε σε προδιαγραφές κατάλληλες για μοτοσυκλέτες.

Η δισκόπλακα Hyction έχει διάμετρο 340 mm, πάχος 8 mm και η επιφάνεια επαφής των τακακιών έχει πλάτος 35 mm, φιλοξενώντας 132 οπές αερισμού στρατηγικά τοποθετημένες για βέλτιστη αποβολή θερμότητας. Η δε εσωτερική επιφάνεια του δίσκου χαρακτηρίζεται από μια ασύμμετρη γεωμετρία, ειδικά σχεδιασμένη για να ενισχύει τις εδράσεις του στο κέντρο του τροχού.

Brembo Hyction

Το βάρος κάθε δίσκου Hyction είναι 1,375 kg, κάτι που μεταφράζεται σε κέρδος 450 γραμμαρίων ανά δίσκο ή συνολικά 900 γραμμαρίων στον μπροστινό τροχό της μοτοσυκλέτας που θα φορέσει το συγκεκριμένο πακέτο της Brembo. Και είναι πολύ σημαντικό ως νούμερο, γιατί αντιστοιχεί σε 40% λιγότερη αδράνεια συγκριτικά με έναν ατσάλινο δίσκο, γεγονός που ωφελεί σε ακριβέστερη αίσθηση στο τιμόνι και ταχύτερες αλλαγές κατεύθυνσης.

Η όλη κατασκευή επωφελείται επίσης μιας πλευστής (floating) έδρασης που έχει εξελιχθεί στις μοτοσυκλέτες του MotoGP υπηρετώντας τη σταθερότητα στην απόδοση.

Για να αποδώσει τα μέγιστα ο νέος δίσκος, η Brembo εξέλιξε μια τετραπίστονη δαγκάνα ειδικά γι’ αυτόν. Βασισμένη στην αρχιτεκτονική της γνωστής GP4, η νέα δαγκάνα προσθέτει στο όνομά της τα αρχικά ΗΥ που υποδηλώνουν τη συγγένεια με τον δίσκο Hyction.

Ο πατενταρισμένος εσωτερικός μηχανισμός της GP4 HY έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει μεγαλύτερη δύναμη πέδησης για την ίδια ποσότητα πίεσης στη μανέτα, έχοντας έμβολα δύο διαφορετικών διαστάσεων (30 και 34 mm).

Στην πρώτη εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος φρένου στη Ducati Superleggera V4 Centenario, η Brembo χρησιμοποίησε επίσης την πολυρυθμιζόμενη ακτινική τρόμπα MCS (Multiple Click System) στο μπροστινό, ατσάλινο πίσω δίσκο 223×4.5 mm, ενώ τις αναρτήσεις ανέλαβε μια ακόμη εταιρεία που ανήκει στη Brembo, η Öhlins με πιρούνι NPX 25/30 με ανθρακονημάτινες μπότες και αμορτισέρ TTX36 GP LW.

Ετικέτες