Kawasaki H2R το έβαλαν σε πίστα MOTOCROSS!

Δικό του είναι, ότι θέλει κάνει!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/10/2022

Στις μοτοσυκλέτες αλλά και στα οχήματα γενικά δεν υπάρχει ιεροσυλία, με μόνη εξαίρεση τα ιστορικά μοντέλα με όλη την σημασία της λέξης που έχουν κυκλοφορήσει ελάχιστα και που δεν μπορείς να τα αποκαταστήσεις αν τα καταστρέψεις, σε οτιδήποτε άλλο έχεις πληρώσει, κανείς δεν μπορεί να σου πει το παραμικρό ό,τι κι αν τους κάνεις.

Για όλα τα υπόλοιπα λοιπόν, ο ιδιοκτήτης είναι ελεύθερος να τους κάνει την οποιαδήποτε χρήση επιθυμεί εκείνος και στην περίπτωση του Γάλλου YouTuber που έχει κάνει καριέρα να βάζει οχήματα σε μέρη που ο σχεδιασμός τους δεν τα έχει προβλέψει, σειρά είναι ένα H2R της Kawasaki.

Όταν άρχισαν να μας στέλνουν διάφοροι αναγνώστες το video, μιας και είμαστε από τους ελάχιστους που έχουμε οδηγήσει το H2R αλλά και όλη την οικογένεια των H2, ποντάραμε από τα thumbnails πως θα ήταν ένα «απλό» Η2. Θέλαμε να πιστεύουμε πως το R έχει μπει καταχρηστικά αλλά όχι η πραγματικότητα ήταν πιο δυνατή και πράγματι αυτό που «έτρωγε χώμα» ήταν ένα H2R!

Κανένα από την σειρά Η2 δεν είναι λίγο καλύτερο για αυτή την χρήση, αλλά σε κάθε περίπτωση το H2R είναι το απολύτως πιο ακατάλληλο και εξηγούμε:

Μετά από λίγο που δεν αναπτύσσει ταχύτητα και δεν το αφήνεις να εκτονώσει όπως θα ήθελε γιατί το κρατάς πρώτη – δευτέρα, χτίζει τόσο υψηλή πίεση μέσα στο αλουμινένιο φιλτροκούτι που η γκαζιέρα δεν υπακούει πλέον. Όταν ζεσταίνεται, και μάλιστα είχε ζεσταθεί στην πίστα των Σερρών όχι στο Mugello, τότε πρακτικά δεν μπορείς να ελέγξεις την απόκριση και τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.

Έχουμε λύσει το H2R φτάνοντας στην φτερωτή και μπροστά δεν έχει φίλτρο, έχει έναν υαλοβάμβακα που αν κάποια μύγα έχει φάει περισσότερο από αυτό που πρέπει και έχει βάρος, τότε μπορεί να περάσει αυτούσια στον αεραγωγό και αφού την κομματιάσει η φτερωτή που κινείται με πλανητικό κιβώτιο, να ταΐσει τα υπολείμματα στις βαλβίδες εισαγωγής και από εκεί η κηδεία να γίνει με αποτέφρωση στους κυλίνδρους. Πανίδα και χλωρίδα αυτού του μεγέθους θα πάνε για αποτέφρωση λοιπόν, αλλά η άμμος είναι διαφορετική περίπτωση και το συγκεκριμένο H2R έπεσε με τα μούτρα σε αυτή πολλές φορές.

Για την ιστορία η πρώτη που έβγαλε φίλτρο αέρος για το H2R είναι η ελληνική DNA που σε γλιτώνει από τέτοια προβλήματα χωρίς να κόβει τον αέρα από την υπερτροφοδότηση. Ελπίζουμε να είχε βάλει τέτοιο λοιπόν, διότι το μόνο για το οποίο δεν πήρε προφυλάξεις ήταν η εισαγωγή αέρα. Και το τονίζουμε έχοντας γνώση πόσο ψεύτικο είναι το φίλτρο της μητέρας Kawasaki στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Άλλωστε οι άνθρωποι την δίνουν μόνο για χρήση πίστας. Ασφαλτοστρωμένης και χωρίς άλματα.

Για όλα τα υπόλοιπα όμως ο Γάλλος YouTuber πήρε τα μέτρα του, τοποθέτησε χωμάτινα ελαστικά, προστασία ψυγείου και λαιμών και ένιωσε έτοιμος. Το H2R έχει και αεροδυναμικά βοηθήματα βέβαια τα οποία ξήλωσε αλλά όχι πριν μπει στην πίστα παρά μόνο όταν έπεσε και αριστερά και δεξιά και όχι μία φορά. Επίσης το H2R έχει αυτοεπισκευαζόμενη βαφή την οποία έχουμε δοκιμάσει σε συνθήκες πίστας και σε όλα τα πετραδάκια που πετάγονται από ελαστικά ή από γόνατα όταν πλαγιάζεις μαζί της στις στροφές, αλλά δεν ξέρουμε πως συμπεριφέρεται στην αμμοβολή.

Ούτε και ο ίδιος βέβαια καθώς θέλει να κάνει ένα video αποκατάστασης της H2R για να δει στο τέλος πόσο κόστισε το όλο εγχείρημα.

Από πλευράς σκληρής χρήσης προτιμούμε την δοκιμή στον πάγο όπως είχε κάνει παλαιότερα μία άλλη ομάδα, ή το ταξίδι που έκαναν δύο φίλοι περνώντας από χιονισμένους δρόμους ακόμη και χωματόδρομους ταλαιπωρώντας τα δύο Η2 στον μέγιστο βαθμό. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ένα ωραίο θέαμα για το οποίο ο μόνος ενδοιασμός είναι ουσιαστικά ο πρώτος από τους δύο, και η πίεση που χτίζεται στο αλουμινένιο φιλτροκούτι. Το λέει στην αρχή και ο ίδιος, πως η μοτοσυκλέτα είναι ανεξέλεγκτη γιατί κλείνεις το γκάζι αλλά η επιτάχυνση συνεχίζεται, δεν προσδιορίζει το πρόβλημα στην πίεση αλλά υπάρχει ένας λόγος που η έκδοση R είναι η μόνη με αλουμινένιο φιλτροκούτι…

Δείτε το VIDEO:

 

 

Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά

Αρκετοί ξεχνούν ή δεν είναι σωστά ενημερωμένοι
Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/5/2026

Μυστικοί αστυνομικοί χωρίς διακριτικά επιτηρούν τους δρόμους του Isle of Man όπου στην διάσημη διαδρομή του βουνού δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Τις ημέρες πριν τον αγώνα ο δρόμος μονοδρομείται κατά περιόδους ώστε η γρήγορη οδήγηση να γίνει με λίγο περισσότερη ασφάλεια, ωστόσο ακόμη και εκεί τα πρόστιμα καραδοκούν αν γίνονται επικίνδυνες προσπεράσεις στα υπόλοιπα οχήματα ή αν ο αστυνομικός κρίνει εκείνη την στιγμή πως ο αναβάτης δεν είχε τον απόλυτο έλεγχο.

Καμία ωστόσο ελαστικότητα δεν υπάρχει στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και ιδιαίτερα μέσα στα χωριά όπου τα όρια ταχύτητας πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια.

Κατά μέσο όρο οι μυστικοί αστυνομικοί που επιτηρούν τους δρόμους παράλληλα με τα κανονικά οχήματα της αστυνομίας, καταγράφουν δέκα συλλήψεις την ημέρα καθώς οι παραβιάσεις είναι πάνω από το όριο της απλής κλήσης, πολλές φορές στο διπλάσιο του ορίου.

Πέρσι, το 2025, έγιναν τις ημέρες του TT 36 τροχαία ατυχήματα, όλα τους με τραυματισμό κάποια από αυτά με σοβαρούς τραυματίες που θα χρειαστούν χρόνια αποκατάσταση. Φέτος η Τροχαία του νησιού θέλει να κατεβάσει αυτό το νούμερο πολύ πιο κάτω και προειδοποίησε πως θα υπάρχουν μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά αναμεμειγμένες στο πλήθος, καθώς έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως μόνο αυτό το μέτρο μπορεί να φέρει την μείωση των παραβιάσεων.

Ήδη όμως από την τρίτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, οι επισκέπτες του νησιού έχουν ενημερωθεί μεταξύ τους σε διάφορες ομάδες που έχουν δημιουργήσει, για τις μοτοσυκλέτες των αστυνομικών, τις πινακίδες τους, ακόμη και τον ρουχισμό τους και στην πράξη δεν διαφέρουν πλέον από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της αστυνομίας.

Ευχή όλων, τα λιγότερα ατυχήματα τόσο εντός του TT όσο και γενικά σε όλο το Isle of Man τις ημέρες αυτές που σφύζει από μοτοσυκλέτες!