Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – Άνοιξε ο νέος κύκλος του προγράμματος, με τα δίκυκλα να μην κερδίζουν ούτε ένα ευρώ από την αύξηση...

Τελικά αύξηση επιδότησης στα δίκυκλα δεν θα δούμε καθώς οι εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν για απορρόφηση των αυξημένων κονδυλίων
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – Άνοιξε ο νέος κύκλος του προγράμματος, με τα δίκυκλα να μην κερδίζουν ούτε ένα ευρώ από την αύξηση
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/6/2024

Είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως το νέο πρόγραμμα επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” βρισκόταν προ των πυλών, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να δημοσιεύει τώρα την ΚΥΑ, δίνοντας το πράσινο φως στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν το ηλεκτρικό όχημα της αρεσκείας τους.

Ο νέος κύκλος του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” είναι γεγονός καθώς τα Υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησαν στις απαραίτητες υπογραφές και δημοσίευση της ΚΥΑ -όπως ορίζει η νομοθεσία- ώστε να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο καθώς οι αιτήσεις εδώ και κάποιο διάστημα είχαν παγώσει.

Όσον αφορά τώρα το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το ποσό που θα διατεθεί φτάνει τα 33 εκατομμύρια ευρώ, με την ΚΥΑ να προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης αυτού του ποσού μελλοντικά, αν χρειαστεί. Το 90% αφορά αυτοκίνητα, δίκυκλα-moto και microcars, ενώ το 10% των πόρων αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Τα χρήματα του προγράμματος προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων.

Αν χρειαστεί να προστεθούν χρήματα μελλοντικά αυτά θα προέλθουν από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, αλλά και από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Ο νέος κύκλος του προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει όπως αναφέραμε με το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” να λήγει στις 30 Απριλίου 2025, ενώ τα χρήματα θα έχουν καταβληθεί στους δικαιούχος μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Πάμε τώρα να δούμε και τα ποσά της επιδότησης για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, τα οποία όπως είχαμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο μας θα παραμείνουν τα ίδια με τον προγενέστερο κύκλο του προγράμματος σε αντίθεση με τα ποσά του αυτοκινήτου τα οποία θα αυξηθούν στον νέο κύκλο.

Α) ποσοστό 30% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α., για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό  τα 1.300 ευρώ

B) ποσοστό 40% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α. , για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ

Γ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α., με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ

Η απόσυρση οχήματος ή δικύκλου/τρικύκλου (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με 2.000 ευρώ και 800 ευρώ αντίστοιχα και είναι προαιρετική

Η αγορά οικιακού σημείου επαναφόρτισης Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 500 ευρώ προ ΦΠΑ, το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ ΦΠΑ.

Την ίδια στιγμή στα αυτοκίνητα θα δούμε τα ποσά να αυξάνονται και με απλά λόγια εκεί που στον προηγούμενο κύκλο η επιδότηση ήταν 8.000 ευρώ ανεβαίνει στα 9.000 ευρώ. Αν βάλουμε και την απόσυρση οχήματος το ποσό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ, ενώ με την έξτρα επιδότηση για wall-box -οικιακό φορτιστή- τότε το συνολικό ποσό επιδότησης φτάνει τα 11.500 ευρώ.

Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας - Σημαντική άνοδος 21,1% στο 1ο τρίμηνο 2026

Άνοδος και στα μοτοποδήλατα έπειτα από τρία χρόνια
Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας 2026, 1ο τρίμηνο άνοδος
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/4/2026

Με σημαντική άνοδο έκλεισε το πρώτο τρίμηνο στις ταξινομήσεις μοτοσυκλετών στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές με τις βάσεις να μπαίνουν για μια καλή χρονιά παρά τις διεθνείς εξελίξεις. 

Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς δεν έκλεισε με θετικό πρόσημο μονάχα για την ελληνική αγορά (διαβάστε περισσότερα εδώ), με τα μηνύματα για την πορεία των πωλήσεων μοτοσυκλετών και λοιπών δικύκλων το 2026 να έρχονται αισιόδοξα και από άλλες γωνιές της Γηραιάς Ηπείρου.

Ειδικότερα στις πέντε από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών Association des Constructeurs Européens de Motocycles -ACEM) παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 21,1% σε σχέση με το ίδιο διάστημα της περσινής χρονιάς, με 250.762 ταξινομήσεις έναντι 207.126 πέρσι.

Η αγορά που κατέγραψε και την πιο εντυπωσιακή άνοδο ήταν εκείνη της Γερμανίας με 44,5$ για 45.549 μονάδες, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 26,8% για 58.027 ταξινομήσεις και το Ηνωμένο Βασίλειο στην τρίτη θέση με 16,1% και 23.079 ταξινομήσεις. Τέταρτη ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Ιταλίας που κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 14,3% για 82.049 ταξινομήσεις και στην 5η θέση έχουμε τη Γαλλία με 42.058 μονάδες και 10,2% ποσοστιαία αύξηση.

Ο γενικός γραμματέας του ACEM, Antonio Perlot, ανέφερε ότι ρόλο στην άνοδο σε σχέση με το 2025 που κινήθηκε πτωτικά έναντι του 2024, έπαιξε και η περίοδος προσαρμογής στις Euro 5+ προδιαγραφές, η οποία πλέον αποτελεί παρελθόν. 

Ανοδικά κινήθηκαν και οι ταξινομήσεις των μοτοποδηλάτων (έως 50 κ.εκ. και ηλεκτρικών με ανάλογη απόδοση) έπειτα από τρία μάλιστα χρόνια μεγάλης πτώσης, καταγράφοντας μικρή άνοδο 2,2% και τις ταξινομήσεις να κλείνουν στις 30.107 έναντι 29.469 μονάδων. Το 1ο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων είχαν φτάσει στις 57.737, το οποίο αποτελεί και ρεκόρ τη 10ετία 2016-2026. 

Οι ταξινομήσεις των μοτοποδηλάτων αφορούν τις πέντε μεγαλύτερες αγορές για τη συγκεκριμένη κατηγορία οι οποίες είναι οι Γερμανία, Ισπανία, Βέλγιο, Γαλλία και Ολλανδία.