Πάνε για ρεκόρ Guinness με την όπισθεν - Με μοτοσυκλέτα με sidecar

Στόχος να ξεπεράσουν τα 170 χιλιόμετρα με μία Ural Gear Up
Μοτοσυκλέτα με sidecar ρεκόρ Guinness με την όπισθεν
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/10/2024

Ένα ρεκόρ Guinness που κρατά 32 χρόνια θα επιχειρήσουν να σπάσουν δύο Βρετανοί λάτρεις των μοτοσυκλετών με sidecar προς τα τέλη Οκτωβρίου.

Η τρέλα πάει με την όπισθεν για τους Matt Bishop και Reece Gilkes που έχουν γίνει γνωστοί για τη λατρεία που έχουν στις μοτοσυκλέτες με sidecar. 

Στις αρχές του 2021 οι δύο Βρετανοί έκαναν το πρώτο τους τρίροδο ρεκόρ Guinness όταν ολοκλήρωσαν με επιτυχία το μακρύτερο ταξίδι με scooter που έφερε sidecar κάνοντας τον γύρο του κόσμου για να διανύσουν συνολικά 54.960 χιλιόμετρα και να περάσουν από 35 χώρες -διαβάστε περισσότερα εδώ.

Στο ταξίδι των Bishop και Gilkes, που κράτησε 15 μήνες και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2019 -επισημοποιήθηκε δύο χρόνια αργότερα- είχαν "κοτσάρει" ένα sidecar ιδιοκατασκευή σε ένα Honda SH150i και πριν από αυτό δεν είχαν καμία εμπειρία με μοτοσυκλέτα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους συγκέντρωσαν και χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Μοτοσυκλέτα με sidecar ρεκόρ Guinness με την όπισθεν

Για το νέο ρεκόρ που θα επιχειρήσουν οι δύο Βρετανοί θα έχουν συντροφιά μία Ural Gear Up καθώς Ural είχε χρησιμοποιηθεί και για το ρεκόρ των 171,2 χιλιομέτρων που θα επιχειρήσουν να σπάσουν, ένα ρεκόρ Guinness που κρατά από τον Σεπτέμβρη του 1992 και έγινε στο Irbit της Ρωσίας από τον Vladimir Glukhikh, σε 8 ώρες, 47 λεπτά και 23 δευτερολεπτα.

Το ραντεβού για τους Bishop και Gilkes που είναι γνωστοί και ως "The Sidecars Guys" έχει οριστεί στις 26 Οκτωβρίου στο αεροδρόμιο Tranwell κοντά στο Newcastle της Αγγλίας. Υπολογίζουν ότι θα χρειαστούν 12 ώρες για να πετύχουν το νέο ρεκόρ.

Η προσπάθειά των "The Sidecars Guys" θα είναι ανοιχτή στο κοινό που μπορεί να επισκεφτεί το αεροδρόμιο για να τους παρακολουθήσει αλλά και για να γιορτάσει μαζί τους τη στιγμή που θα τα καταφέρουν. Μάλιστα η γενική είσοδος έχει οριστεί στις πέντε λίρες Αγγλίας, με το κοινό να έχει τη δυνατότητα και για test ride έναντι του ποσού των 45 λιρών. 

Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν για τη δημιουργία ενός νέου καφέ στα βορειοανατολικά της χώρας που απευθύνεται σε ταξιδιώτες μοτοσυκλετιστές.
 

XT700 – Η Tenere που θα έπρεπε να κατασκευάσει η Yamaha

Πρόκειται για περιορισμένη παραγωγή μόλις δέκα μοτοσυκλετών
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/6/2026

Ένα συνεργείο στην Πορτογαλία μετατρέπει την Tenere 700 σε μια σύγχρονη XT500, σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 10 κομματιών και “ανάβει φωτιές” στη Yamaha.

Από τις φωτογραφίες, διακρίνεται το «XT700» στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας, ενώ η ιδέα ανήκει στο μικρό συνεργείο στην Holy Moly Co, που εδρεύει στη Λισαβόνα και μετατρέπει σύγχρονες Tenere700 σε XT700! Δεν είναι η πρώτη φορά που το Holy Moly αναβιώνει μία παλιότερη Yamaha και μάλιστα στο συγκεκριμένο project συμμετέχουν και το γνωστό Bike Shed του Λονδίνου, η Yamaha Πορτογαλίας και η Kedo, που ειδικεύεται στα ανταλλακτικά παλιότερων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.

Η εταιρεία Holy Moly ολοκληρώνει τη συγκεκριμένη μετατροπή χωρίς να κοπεί, να τρυπηθεί ή να συγκολληθεί κάποιο κομμάτι, με το ντεπόζιτο, το ψηλό φτερό και τον στρογγυλό προβολέα που παραπέμπουν σε ένα XT500 του 1979 που δημοπρατήθηκε από την Kedo.

Yamaha

Η μετατροπή αυτή έχει μεγάλη επίπτωση και στο βάρος της μοτοσυκλέτας που μειώνεται στα 175 κιλά. Οι αναρτήσεις της KYB αντικαθίστανται από τις ολλανδικές TracTive, ενώ οι ζάντες είναι της Haan Wheels.

Το πρωτότυπο που βλέπετε δεν είναι προς πώληση, αλλά από τον Οκτώβριο η Holy Moly θα παράγει μόλις δέκα κομμάτια από τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ στις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνεται και η συναρμολόγησή της απευθείας στο γκαράζ του νέου ιδιοκτήτη. Πάντως ίσως αυτή να είναι μία καλή ευκαιρία για την ιαπωνική εταιρεία που μπορεί να “δανειστεί” την ιδέα και να δημιουργήσει μία παρόμοια μοτοσυκλέτα, που τουλάχιστον στην Ελλάδα είναι σίγουρο πως θα πετύχει εμπορικά.