Motocross - Συνέντευξη του γενικού διευθυντή της Kawasaki Racing Team MXGP Kimi Raikonen

O Iceman εκτός από τα όσα αφορούν την KRT MXGP, παραδέχθηκε πως οδηγούσε κρυφά motocross χωρίς να το γνωρίζουν οι ομάδες με τις οποίες αγωνιζόταν στη F1
Kimi Raikonen
Από το

motomag

24/8/2023

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Kimi Raikonen ο οποίος έχει αναλάβει από το 2022 χρέη γενικού διευθυντή στην KRT στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, παραχώρησε συνέντευξη στην οποία αποκαλύπτει σημαντικά γεγονότα για την ομάδα της KRT MXGP καθώς και πράγματα που έκανε με μοτοσυκλέτα ενώ ήταν ακόμη εν ενεργεία πιλότος της F1.

Ο Φινλανδός πρωταθλητής της Formula 1 δεν βρέθηκε στον χώρο των δύο τροχών και ειδικότερα στον χώρο του motocross ξαφνικά καθώς πολύ πριν αναλάβει τον ρόλο του γενικού διευθυντή στην KRT MXGP -2022- είχε ιδρύσει τη δική του ομάδα MX, την IceOne Racing, η οποία συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως εργοστασιακή “εκπρόσωπος” της Husqvarna. O Iceman o οποίος κατά καιρούς μας έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές τόσο εντός όσο και εκτός πίστας μίλησε για πολλά στον ηλεκτρονικό της Kawasaki.

Kimi Raikonen

Kimi, έτρεχες κι εσύ motocross πώς ξεκίνησε για σένα;

“Ως παιδί, ξεκίνησα με τον ίδιο τρόπο που έκαναν πολλά παιδιά τότε, με ένα scooter Italjet. Ήταν ένα αυτόματο 50 κ. εκ. που μου έμαθε την ισορροπία, τη συμπεριφορά της μηχανής και τον έλεγχο του γκαζιού. Υποθέτω ότι από εκεί προήλθε η αγάπη μου για το off-road και το MX. Δεν αγωνίστηκα τόσο πολύ σε δύο τροχούς ως νεαρός, αλλά αργότερα έκανα μερικούς αγώνες με μια KX250. Πάντα μου άρεσε η πρόκληση που σου δίνει η οδήγηση ΜΧ και το πόσο καταπονείσαι σωματικά. Είναι τόσο σπουδαίο συναίσθημα και μετά την οδήγηση νιώθεις πάντα ότι έχεις πραγματικά προκαλέσει τον εαυτό σου με πραγματικά θετικό τρόπο.”

Σας επιτρεπόταν να αγωνίζεστε με motocross ως οδηγός της Formula 1;

“Μερικές φορές πήγαινα για οδήγηση σε μικρούς αγώνες συλλόγων, αλλά ήταν μόνο για διασκέδαση και έχω μια μικρή πίστα στο σπίτι εδώ με τα παιδιά. Δεν έτρεχα σε υψηλό επίπεδο και ένιωθα ότι ήταν μέρος του προγράμματος της γυμναστικής μου. Δεν ξέρω τι σκέφτηκε κάποια από τις ομάδες μου γι' αυτό, καθώς δεν τους το ανέφερα ποτέ.”

Πώς αρχίσατε να χτίζετε την ομάδα;

“Στην αρχή, φυσικά, με εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά δεν ήταν όπως ήθελα, ήταν πολύ ακατάστατο. Στη συνέχεια μίλησα με τον Antti Pyrhönen -αγωνιστικός διευθυντής της KRT MXGP και πρώην αναβάτης της IceOne Racing-, αργότερα όταν έμαθα ότι σταματάει, τον κάλεσα ξανά για να έρθει να διευθύνει την ομάδα. Τώρα η κατεύθυνση είναι πολύ καλή. Πάντα θέλαμε να επιστρέψουμε στην Kawasaki τώρα είναι η δεύτερη χρονιά μαζί και έχουμε μια εξαιρετική σχέση με τους Ιάπωνες και όλη την ομάδα της. Η Kawasaki πιέζει πολύ και είναι υπέροχο να είμαστε μέρος της ομάδας και του ομίλου, βοηθώντας τους να εξελίξουν τη μοτοσυκλέτα.”

Kimi Raikonen

Θα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι με την πρόσφατη επιτυχία, πέντε νίκες στη σειρά.

“Φυσικά είναι ωραίο να κερδίζεις και δουλεύουμε γι' αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Μερικές φορές τα αποτελέσματα έρχονται, μερικές φορές όχι, και οι τραυματισμοί είναι μέρος της όλης δουλειάς. Θέλουμε πάντα να κερδίζουμε, αλλά είναι μικρή η διαφορά μεταξύ της πέμπτης θέσης και της νίκης. Είναι ωραίο να κερδίζουμε και το παίρνουμε όταν έρχεται, αλλά ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να γίνει το αντίθετο. Πέρυσι ήταν δύσκολη χρονιά με τον Romain Fevbre τραυματία και φυσικά ήταν και η πρώτη χρονιά για εμάς με την Kawasaki. Ο Romain οδηγούσε καλά και τώρα κερδίζει, και ο Mitch Evans γίνεται όλο και πιο δυνατός, οπότε ελπίζουμε να έχουμε δύο μοτοσυκλέτες στις πρώτες θέσεις σύντομα.”

Είστε ικανοποιημένοι με την εξέλιξη;

“Ναι, ήταν κάποια πολυάσχολα χρόνια για εμάς, πρώτα αλλάζοντας τον κατασκευαστή και στη συνέχεια αναλαμβάνοντας τη νέα μοτοσυκλέτα. Φέτος ήταν σχεδόν σαν να ξεκινούσαμε πάλι από το μηδέν με τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι και τώρα έχουμε τα πάντα όπως τα θέλουμε. Πάντα υπάρχουν πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο, αλλά πρέπει να είναι μια διαδικασία που να έχει νόημα. Μπορείς να κάνεις πράγματα πολύ γρήγορα, αλλά πρέπει να δουλεύουν καλά, πρέπει να είναι 100% αυτό που θέλεις. Και η δουλειά δεν τελειώνει ποτέ για να κάνεις τους αναβάτες ακόμα πιο ικανοποιημένους.”

Kimi Raikonen

Οδηγήσατε τη νέα KX450;

“Έχουμε ένα νέο μωρό στην οικογένεια μας φέτος, οπότε ήμουν απασχολημένος με την οικογένεια μου και δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να οδηγήσω τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ελπίζω να βρω χρόνο να την οδηγήσω αυτό το χειμώνα. Στην πραγματικότητα έχω μια KX250 και μια KX450, για να είμαι ειλικρινής έμεινα έκπληκτος με το πόσο ευκολοδήγητες είναι. Σίγουρα, η οδήγησή μου έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο με τις μοτοσυκλέτες Kawasaki που έχω.”

Σας αρέσει το 450 ή προτιμάτε το 250 για καθημερινή οδήγηση;

“Δεν προπονούμαι ούτε οδηγώ καθημερινά, οπότε προτιμώ τo 250 στην πίστα μου στη Φινλανδία. Ίσως το 450 για μένα να ταιριάζει καλύτερα σε μια μεγαλύτερη πίστα και αν είχα περισσότερο χρόνο για οδήγηση. Είναι μια σοβαρή μοτοσυκλέτα και πρέπει να την προσεγγίσεις με σοβαρό τρόπο.”

Kimi Raikonen

 

Ετικέτες

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2024 Κέρκυρα - Σε καλύτερες συνθήκες ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας

Με λιγότερη σκόνη και καλύτερη εικόνα της πίστας ολοκλήρωσαν οι αναβάτες τον πρώτο αγώνα της χρονιάς
Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

31/3/2024

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross ολοκληρώθηκε, με τους αγωνιζόμενους όλων των κατηγοριών να φεύγουν από το νησί της Κέρκυρας με μία γλυκόπικρη γεύση καθώς εχθές υπήρξαν πολλά παράπονα ενώ σήμερα η εικόνα ήταν καλύτερη παρόλο που οι εντάσεις, κυρίως το πρωί, δεν αποφεύφθηκαν πλήρως.

Ο Κουζής απόλυτος κυρίαρχος στην ΜΧ1

Λίγο πριν ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας της MX1 όλοι είχαν στο μυαλό τους πως θα σταματήσουν τον περσινό πρωταθλητή Παναγιώτη Κουζή. Τελικά λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν βρήκε κανένας αντίπαλος του Κουζή καθώς ο αναβάτης την Fantic έκανε επίδειξη δύναμης στην Κέρκυρα κερδίζοντας με ευκολία τον πρώτο αγώνα την χρονιάς στην ΜΧ1.

Πίσω από τον Κουζή βρέθηκε ο Ανδρέας Ανδρέου (Yamaha), με τον Μανώλη Κρητικό (KTM), να τερματίζει στο βάθρο. Στην ΜΧ300 νικητής αναδείχθηκε ο Δημήτρης Μπάκας (Yamaha).

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Στον δεύτερο αγώνα δεν άλλαξαν και πολλά η αλήθεια είναι, ο Κουζής ξεκίνησε καλύτερα όλων με τον ψηλό του ελληνικού motocross να κατακτά μια δίκαια νίκη και στον δεύτερο αγώνα της ημέρας. Πίσω από τον Κουζή αυτή τη φορά βρέθηκε ο Μανώλης Κρητικός (ΚΤΜ), με τον Ανέστη Ράδο (GASGAS), να συμπληρώνει το βάθρο. Απίστευτη οδήγηση και το καλύτερο θέαμα της ημέρας είδαμε στον δεύτερο αγώνα καθώς ο Ράδος δεν είχε δεύτερη ατυχία όπως στον πρώτο αγώνα και πάλεψε με τον Κρητικό κυρίως με τον ικανότατο Ανδρέου να συμπληρώνει την εικόνα.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Προφανώς και ο Κουζής χάριζε επίσης οδήγηση - σεμινάριο, αλλά καθώς ήταν εμπρός εκτός μάχης όλο τον ενδιαφέρον ήταν στους καταπληκτικούς αυτούς αναβάτες και την όμορφη και συνάμα εντυπωσιακή μάχη που κράτησε το ενδιαφέρον αμείωτο! Στην κατηγορία ΜΧ300 νικητής αναδείχθηκε και στον δεύτερο αγώνα ο Δημήτρης Μπάκας.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

 

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας ΚέρκυραΠανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Κανάκης και Ζούνης μοιράστηκαν τις νίκες στην ΜΧ2

Στον πρώτο αγώνα της ΜΧ2 τα πράγματα ξεκαθάρισαν από πολύ νωρίς. Ο Μάριος Κανάκης (ΚΤΜ) ξεκίνησε να χτίζει μια διαφορά από τον Φραγκίσκο Ζούνη (Yamaha), ενώ αρκετά πιο πίσω βρισκόταν ο Σωτήρης Φωτάκης (ΚΤΜ).

Ο Κανάκης γύρο με τον γύρο απομακρυνόταν όλο και περισσότερο από τον Ζούνη, ενώ λίγο αργότερα θα περνούσε την γραμμή του τερματισμού κατακτώντας με άνεση την πρώτη νίκη της ημέρας.

Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Ζούνης με τον Φωτάκη να συμπληρώνει το βάθρο. Όσον αφορά την ΜΧ125 ο Χρήστος Ταμβάκος (Yamaha) ήταν ο νικητής με τον Λευτέρη Παπαδάκη (KTM), να τερματίζει στη δεύτερη θέση και τον Σόλων Τριανταφυλλόπουλο (GASGAS), να συμπληρώνει το βάθρο.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Στον δεύτερο αγώνα της ΜΧ2 ο Ζούνης ήθελε να πάρει το αίμα του πίσω από τον Κανάκη. O αναβάτης της Yamaha κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία με τον Κανάκη της ΚΤΜ να ακολουθεί κατά πόδας. Και στον δεύτερο αγώνα ο Φωτάκης είχε βρεθεί στο ξεκίνημα του αγώνα στην τρίτη θέση.

Ο Ζούνης καθόλη τη διάρκεια του αγώνα κρατούσε μια διαφορά περίπου στα δύο δευτερόλεπτα από τον Κανάκη που δεν μπορούσε να βρει τον τρόπο να περάσει μπροστά. Με τους γύρους να περνούν φτάσαμε λίγες στροφές πριν το πέσιμο της καρό σημαίας με τον Ζούνη τελικά να κερδίζει τον δεύτερο αγώνα της ΜΧ2.

Ο Κανάκης ο οποίος τα έδωσε όλα στην προσπάθεια του να περάσει τον Ζούνη τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε όμως ο Γανώτης (Yamaha) που συνολικά πήρε και την τρίτη θέση στην κατάταξη της κατηγορίας. Αναβάτης που ξεχωρίζει και που έδωσε την μάχη που έπρεπε στον πρώτο αγώνα για το βάθρο. Στην ΜΧ125 νικητής ήταν ο Κωνσταντίνος Μερκούρης με ΚΤΜ, με τους Ταμβάκο και Παπαδάκη να τερματίζουν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας ΚέρκυραΠανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Με άνεση το double o Βαγγελάκος στην Open

Μετά τα χθεσινά περιστατικά που συνέβησαν στην πίστα οι δύο αγώνες της κατηγορίας Open θα διεξαγόταν σήμερα. Στον πρώτο αγώνα ο Δημήτρης Βαγγελάκος (Fantic), κατάφερε με το καλημέρα να φύγει μπροστά από τους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο αναβάτης της Fantic δεν χρειάστηκε σε κανένα σημείο του αγώνα να ανησυχήσει και αυτό φάνηκε από το τελικό αποτέλεσμα. Ο Βαγγελάκος πήρε την πρώτη νίκη της ημέρας με διαφορά 15 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Γιώργο Κυπραίο (S-Moto), με τον Βαγγέλη Μπουρίκα (Honda), να συμπληρώνει το βάθρο.

Στον δεύτερο αγώνα της Open ο Βαγγελάκος έκανε τα πράγματα ακόμη πιο εύκολα για τον ίδιο καθώς ξεκαθάρισε από νωρίς την υπόθεση νίκη. Ο αναβάτης της Fantic οδηγώντας με σταθερό ρυθμό κατάφερε να πάρει και τη δεύτερη νίκη της ημέρας έχοντας διαφορά 18 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Μπουρίκα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Χρήστος Κοτούλας (ΚΤΜ).

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Ο Καρασακαλίδης στη Senior το βιολί του

Επόμενη κατηγορία που μπήκε στην πίστα ήταν αυτή της Senior. Μπορεί ο Μάρκος Καρασακαλίδης (GASGAS), να ήταν το φαβορί ωστόσο άπαντες ήθελαν μα δουν την επιστροφή του Δημήτρη Κεραμιδά στους αγώνες με την μοτοσυκλέτα της Suzuki.

Με το που έπεσαν οι μπάρες ο Καρασακαλίδης κυριολεκτικά εξαφανίστηκε με τον ίδιο να κερδίζει τον πρώτο αγώνα της ημέρας, έχοντας διαφορά 50 δευτερολέπτων από τον Κεραμίδα ο οποίος έδειξε πως η τέχνη του motocross δεν ξεχνιέται.

Ο αναβάτης της Suzuki έκανε ένα μεστό αγώνα ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ενώ ταυτόχρονα κατάφερε να κρατήσει πίσω του στην τρίτη θέση τον Αδάμο Πράσσο (ΚΤΜ).

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Στον δεύτερο αγώνα δεν είχαμε καμία αλλαγή όσον αφορά το αποτέλεσμα καθώς η τριάδα τερμάτισε με την ίδια ακριβώς σειρά. Το μόνο που άλλαξε ήταν το γεγονός πως ο Κεραμιδάς σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ενώ κατάφερε να είναι πιο κοντά στον Καρασακαλίδη όσον αφορά τον ρυθμό.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Ο Χατζάκης κάνει το απόλυτο στην ΜΧ85

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην κατηγορία της ΜΧ85. Όπως και χθες μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο Γιώργος Χατζάκης (Yamaha). Με το που έπεσαν οι μπάρες ο Χατζάκης έφυγε μπροστά και εκεί έμεινε μέχρι το τέλος. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Ερμής Χατζηβασιλείου (ΚΤΜ), με τον Γιώργο Τσαλίκη (Yamaha), να συμπληρώνει το βάθρο.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας ΚέρκυραΠανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Ο Φωτόπουλος κερδίζει στο photo finish στην ΜΧ65

Ο δεύτερος αγώνας της κατηγορίας ΜΧ65 μας επεφύλασσε μια μάχη μέχρι το τέλος. Οι Δημήτρης Φωτόπουλος (Yamaha) και Κωνσταντίνος Τρακαδας (ΚΤΜ), πάλεψαν κυριολεκτικά σώμα με σώμα μέχρι το τέλος με τον Φωτόπουλο τελικά να κατακτά και την δεύτερη νίκη στην ΜΧ65.  Πίσω από τον Φωτόπουλο τερμάτισε ο μαχητικός Τρακαδάς με τον Θοδωρής Στρούγκη (Yamaha), να τερματίζει στην τρίτη θέση.

Πανελλήνιο Πρωτάθήμα Motocross - 1ος αγώνας Κέρκυρα

Εμείς καταγράψαμε εντάσεις αναβατών με τους διοργανωτές και αρκετά παράπονα, βέβαια αυτό δύσκολα να μην συμβεί στην Ελλάδα την χώρα που όλοι τα έχουν με όλους, ενώ οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως έγινε σημαντική προσπάθεια για βελτίωση της πίστας από εχθές, με την εικόνα να μην είναι όπως της πρώτης ημέρας και με την πλειοψηφία να συμφωνεί πως όχι μόνο έγινε σημαντική προσπάθεια αλλά είχε και αποτέλεσμα. Αυτό είναι γεγονός και δεν σχετίζεται με το επόμενο μαύρο σημείο της σημερινής ημέρας: Καταγράψαμε και απειλές από τοπικό παράγοντα να "προσέχουμε" με το ρεπορτάζ καθώς όπως τόνισε έχει την δύναμη να μας αποκλείσει από το Motocross αν το ρεπορτάζ ενοχλεί. Θα το αποδώσουμε στην γενική ένταση της έναρξης της σεζόν προς το παρόν, χωρίς να ακόμη απασχολήσουμε την Γ.Γ.Α. και την ΕΣΗΕΑ για εξηγήσεις, κρατώντας τελικά θετικό πρόσημο με απώτερο στόχο την βελτίωση του αθλήματος και του Motocross. Του μοναδικού αθλήματος με μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα που έχει πολλές συμμετοχές και πολλούς αγώνες. Με τον αγώνα της Κέρκυρας να έχει πλέον ολοκληρωθεί, ο θεσμός του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross θα βρεθεί στα Τρίκαλα στις 20-21 Απριλίου όπου θα διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος της χρονιάς.

MX

 

Ετικέτες