Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2021: Δοκιμαστικά 6ου αγώνα Κρηνίδες – Λίγες συμμετοχές σε εκπληκτική πίστα

Τελευταίος αγώνας στην καλύτερη πίστα MX!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2021

Δοκιμές και κατάταξη σήμερα για τον τελευταίο αγώνα για το πανελλήνιο πρωτάθλημα Motocross με ελάχιστες συμμετοχές, μόλις 30 στο σύνολο, καθώς η πλειοψηφία των αναβατών απέχει για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γεωργαντά και τον βαρύ τραυματισμό του δεκαεξάχρονου Χατζηράλλη.

Έχει προηγηθεί η ακύρωση του 5ου αγώνα μετά την ανακοίνωση του σωματείου της ΛΕΜΣ πως σε ένδειξη συμπαράστασης στις οικογένειες που υποφέρουν μετά τον αγώνα των Γιαννιτσών δεν επιθυμούσε την άμεση διεξαγωγή ενός ακόμη αγώνα και ζητούσε αναβολή. Χωρίς δυνατότητα αλλαγής στο πρόγραμμα η αναβολή μετατράπηκε σε ακύρωση και ακολούθησε κοινή ανακοίνωση δέκα αναβατών για αποχή και από τον τελευταίο αγώνα, τιμώντας την μνήμη του αδικοχαμένου συναθλητή τους και ταυτόχρονα στέλνοντας μήνυμα διαμαρτυρίας προς την Ομοσπονδία για τις αγωνιστικές συνθήκες.

Μετά από ένα τόσο τραγικό γεγονός, που αντίστοιχό του δεν έχει ξανά γίνει, η ακύρωση του πρωταθλήματος θα έπρεπε να εξυπακούεται και η επιστροφή από το 2022 να γίνει με καθολικές αλλαγές σε όποιες διαδικασίες έχει κριθεί απαραίτητο. Είναι γεγονός πως τα παγκόσμια ή εθνικά πρωταθλήματα δεν σταματούν μετά από δυστύχημα, αλλά δεν γίνεται να συγκρινόμαστε με το επίπεδο του παγκοσμίου όταν συζητάμε για το αν πρέπει να ολοκληρωθεί ή όχι το πρωτάθλημα ενώ όταν η συζήτηση πηγαίνει στις συνθήκες να γυρνά η σύγκριση ανάποδα και να ακούγεται το επιχείρημα πως δεν πρέπει να περιμένει κανείς από μία χώρα σαν την Ελλάδα, να κρατήσει επίπεδο παγκοσμίου… Σε κάθε περίπτωση ο 6ος αγώνας θα διεξαχθεί αύριο ακόμη και με ελάχιστες συμμετοχές και με τον τίτλο στην ΜΧ1 να έχει ήδη απονεμηθεί στον αδικοχαμένο Γεωργαντά, που έτσι κι αλλιώς αναμέναμε όλοι πως θα κέρδιζε αν ήταν ακόμη εν ζωή.

Το μόνο απολύτως θετικό από την διεξαγωγή του τελευταίου αγώνα στις Κρηνίδες είναι το παράδειγμα αυτής της εξαιρετικής πίστας και της φοβερής προσπάθειας που έχουν καταβάλει όλοι όσοι εμπλέκονται στην διοργάνωση αυτού του αγώνα, για να βλέπουμε σήμερα μία εικόνα που ξεφεύγει από το επίπεδο της χώρας μας και πηγαίνει πολύ-πολύ ψηλότερα. Οι αντιθέσεις με πριν είναι τεράστιες. Απόδειξη πως μπορούν τα πράγματα να είναι καλύτερα. Δεν είναι μόνο η πίστα άψογη με προστατευτικά παντού, αλλά υπάρχει και πληθώρα κριτών με προστατευτικά κράνη όλοι τους, με σήμανση σε κάθε σημείο και με όλους τους ελέγχους να τηρούνται στην εντέλεια. Κι όλα αυτά με τριάντα συμμετοχές! Ας μην ξεχνάμε πως οι αγώνες στηρίζονται στις συμμετοχές όμως ο μικρός τους αριθμός δεν έφερε εκπτώσεις, τουλάχιστον με την σημερινή εντυπωσιακή εικόνα που μακάρι να συνεχίσει αύριο, προφανώς, και στην συνέχεια να αποτελέσει πρότυπο και για το μέλλον.

Εξαιτίας των ελάχιστων συμμετοχών οι εκκινήσεις συγχωνεύτηκαν κι έτσι MX1, MX2 και MX300 έτρεξαν μαζί με μόλις εννιά αγωνιζομένους. Από αυτούς ξεχώρισε απόλυτα ο Ανδρέας Καρασάββας (#212 GAS-GAS 250) - κεντρική φωτογραφία άρθρου- που ήταν με διαφορά ταχύτερος αλλά και πάρα πολύ εντυπωσιακός στα άλματα. Κοντά του όμως και ο Σπυρης Γιώργος (#10 YZF450) που είχε τον καλύτερο χρόνο της MX1, ενώ στην MX300 πάρα πολύ καλό ρυθμό και εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο Ματι Άρης (#27 Beta300).

Τραυματισμό είχαμε στο warm-up πριν την εκκίνηση για OPEN και Senior, όπου παγιδεύτηκε το πόδι του Δημητρόπουλου Βασίλη και δυστυχώς έφυγε με φορείο για άμεση μεταφορά στο νοσοκομείο με τις διαδικασίες να σταματούν για λίγα λεπτά μέχρι να επιστρέψει το ασθενοφόρο στην πίστα. Κλασικά πολύ γρήγορος σε αυτό το γκρουπ ο Καρασακαλίδης (#177 SX450) όπου για λίγο ακολούθησε τον ρυθμό του και ο Τσιπουρόπουλος (#411 KXF250) όπως φυσικά και ο Πράσσος (#12 CRF450) που τερμάτησε δεύτερος. Με τις μάχες να απουσιάζουν καθολικά, ήταν ευχάριστη όαση η μάχη που έδωσαν Δημητριάδης (#66 KXF250), Κουζής (#62 YZF250) και Γάκης (#213 ΚΤΜ 450) όπως επίσης και πιο μπροστά τους αλλά όχι τόσο έντονα, ο Σοφτα-Μεχμετ Αλη (#99 YZ250) με τον Σιδέρη (#96 YZ125).

Στην MX65 που ήταν η μόνη από τις μικρές κατηγορίες που είχε συμμετοχές ξεχώρισε ο Τριανταφυλλόπουλος Σόλων (#241 GAS GAS) όχι μόνο με τον ρυθμό αλλά και με απίστευτα άλματα που δεν βλέπεις εύκολα από τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Όλοι όμως οι αναβάτες ήταν κοντά σε χρόνους πράγμα που δείχνει πως ο αύριο θα δούμε κανονική μάχη από τους μελλοντικούς κορυφαίους αναβάτες της χώρας!

 

Συγκεντρωτική εικόνα Σαββάτου:


 

MXGP - Ηλεκτρική κατηγορία MXEP από το 2026

Ακολουθώντας τα χνάρια του MotoGP με την κατηγορία MotoE
motomag Έρχεται η ηλεκτρική κατηγορία MXEP στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross από το 2026
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

15/3/2024

H Infront Moto Racing η οποία είναι υπεύθυνη για τον θεσμό του MXGP, ανακοίνωσε πως από το 2026 θα υπάρχει στον θεσμό υποστηρικτική ηλεκτρική κατηγορία με ονομασία MXEP.

Σε αυτή τη νέα κατηγορία θα λάβουν μέρος πρωτότυπες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, με τους 6 ευρωπαϊκούς αγώνες να διεξάγονται παράλληλα με τους αγώνες του MXGP. Η Infront Moto Racing θα συνεργαστεί πολύ στενά με τη FIM και την MSMA (Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας) για τη διαμόρφωση των νέων κανονισμών και της απαραίτητης υποδομής ώστε να καθιερωθεί το MXEP ως ένας πρωτοπόρος θεσμός. Ταυτόχρονα το MXGP θα πρωτοστατήσει στην περαιτέρω βελτίωση του αθλήματος για τους αναβάτες, τους οπαδούς αλλά και τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών.

Έρχεται η ηλεκτρική κατηγορία MXEP στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross από το 2026

Ο CEO της Infront Moto Racing, Giuseppe Luongo ανέφερε: "Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πως η ηλεκτροκίνηση έρχεται και στις μοτοσυκλέτες οπότε είναι μία καλή χρονικά στιγμή για να θέσουμε τις βάσεις για μία νέα κατηγορία. Δεν θέλαμε να μπλέξουμε τις κατηγορίες, για αυτό προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας που αφορά τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Βλέπουμε το τελευταίο διάστημα να υπάρχει μία σύγχυση σε άλλα Πρωταθλήματα με τα ηλεκτρικά μοντέλα, όποτε νομίζω ότι εμείς προχωρήσαμε στην σωστότερη κίνηση. Ανακοινώσαμε ένα πλάνο δύο ετών ώστε να είναι έτοιμες όλες οι πλευρές τόσο εμείς όσο και οι κατασκευαστές. Αυτό θα βοηθήσει ώστε να υπάρξει ανάπτυξη τόσο από πλευράς τεχνολογίας όσο και από πλευράς προβολής του νέου θεσμού της MXEP”.

Η δημιουργία της ηλεκτρικής κατηγορίας MXEP στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross θα λύσει όπως φαίνεται ένα σημαντικό πρόβλημα όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς ενώ αναμένεται την συγκεκριμένη φόρμουλα να υιοθετήσουν και άλλοι θεσμοί λίαν συντόμως ώστε να αποφύγουν τα προβλήματα που είδαμε να συμβαίνουν με την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Stark.

MXGPMXGP

 

Ετικέτες