BMW R1250GS 2019: [VIDEO] με την αντίδραση της BMW Motorrad σε καυστικά σχόλια!

Ζητήσαμε από το ίντερνετ να εξαντλήσει την φαντασία του & δεν μας απογοήτευσε
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/9/2018

Βρεθήκαμε στην Πορτογαλία δοκιμάζοντας το νέο BMW R1250GS 2019, και είχαμε πολλές ερωτήσεις να θέσουμε στους σχεδιαστές του, από τον νέο κινητήρα και τον τρόπο που αποδίδει μέχρι το μέλλον ολόκληρης της κατηγορίας. Έχουμε πάρα πολλά να σας πούμε, πολλές αποκλειστικές και όμορφες πληροφορίες. Πριν από αυτό όμως ας αναλωθούμε σε κάτι άλλο, σε κάτι που δεν έχει ξανά γίνει ποτέ, και που τα στελέχη της BMW Motorrad δέχτηκαν να το δοκιμάσουν και τους αξίζουν συγχαρητήρια για αυτό: Τους μεταφέραμε καυστικές ερωτήσεις και ιντερνετικά σχόλια και ζητήσαμε την απάντησή τους! Ήταν κάτι απρογραμμάτιστο, εκτός του πολύ αυστηρού προγράμματος που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις, ωστόσο στον απειροελάχιστο διαθέσιμο χρόνο που υπήρχε κατά την παγκόσμια παρουσίαση του νέου R1250GS, κλέψαμε λίγες στιγμές για να κάνουμε επιπρόσθετα σε όλα τα υπόλοιπα κάτι διαφορετικό. Κάτι που η BMW Motorrad δεν έχει ξανά κάνει ποτέ! Απολαύστε το αν δεν το έχετε ήδη δει:

Αισθανόμαστε πως θα πρέπει να εξηγήσουμε ακόμα περισσότερο, να το μασήσουμε τελείως δηλαδή πριν το σερβίρουμε, τι δείχνει το παραπάνω video και γιατί έγινε. Είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα μέσα σε μία πολύ σοβαρή δουλειά, είναι ο τρόπος να σαρκάσουμε κάθε τι επιφανειακό και γενικό. Είμασταν μέρες πολλές εκεί, με τον υπεύθυνο εξέλιξης των κινητήρων ταξιδέψαμε και μαζί στο αεροπλάνο και όλα όσα είπαμε έρχονται στην αναλυτική δοκιμή σε επόμενο τεύχος. Εκτός από το τι κάνει το νέο GS, που –θεωρητικά- μπορείτε να το βρείτε στα αγγλικά ή σε κάποια μετάφραση από ξένο δημοσιογράφο, τα υπόλοιπα είναι ζήτημα αν έχουν απασχολήσει κάποιον άλλο. Όπως γιατί δεν θα δούμε ένα μικρότερο GS, γιατί επιμένουν στον Boxer, τι δείχνουν οι δικές τους μετρήσεις αξιοπιστίας και ποια είναι η απάντησή τους στην δική μας άποψη. Το μέλλον της κατηγορίας, το μέλλον του GS, που είναι εκπληκτικό το νέο μοντέλο, που θα μπορούσε να είναι καλύτερο, όλα αυτά που θέλουν σελίδες πολλές από εμάς και προσεκτικό διάβασμα από εσάς, θα έρθουν σε λίγο καιρό. Μέχρι τότε μπορούμε να ευθυμήσουμε όμως και να σαρκάσουμε τους τρόπους με τον οποίο κυκλοφορούν οι γνώμες σήμερα:

Ερώτηση 1η: Νέος κινητήρας και μόνο 136 άλογα; Δεν θα γίνετε ποτέ KTM!

Απάντηση: Βασικά ναι, αυτό είναι σωστό γιατί εμείς είμαστε η BMW Motorrad. Και ο στόχος μας δεν είναι να κερδίσουμε τις εντυπώσεις, αλλά να είμαστε οι πρώτοι στα ορεινά στροφιλίκια. – Ναι αυτό είναι το σχέδιο

Ερώτηση 2: Χρησιμοποιείτε νεροσωλήνες για να φτιάξετε πλαίσια, οπότε πιστεύω πως το GS είναι ακριβή μοτοσυκλέτα

Απάντηση: Αυτή η ερώτηση πρέπει να έρχεται από κάποιον οικοδόμο, γιατί μόνο με μία τέτοια εκπαιδευμένη ματιά, αναγνωρίζεται αυτή η ομοιότητα! Όχι ειλικρινά πρέπει να το καβαλήσετε αυτό το πράγμα και πρέπει να καταλάβετε πώς λειτουργεί αυτό το πλαίσιο. Έχουμε φυσικά εκπληκτική σταθερότητα με αυτό το πλαίσιο, σου δίνει πολύ ακαμψία και στρεπτική αντίσταση. Θεωρούμε πως είναι το κατάλληλο πλαίσιο για αυτή την μοτοσυκλέτα αλλά και για όσα κάνουμε με αυτή την μοτοσυκλέτα.. αα και επίσης έχουμε την δυνατότητα να του δώσουμε υπέροχα χρώματα, όπως το λευκό που βλέπετε εδώ, το μπλέ και.. άλλα που έχουμε στο μυαλό μας… (μας δίνει και ένα μικρό scoop)

Ερώτηση 3η: Τώρα έφτασε 1.250 κυβικά, ποιο είναι το επόμενο, θα γίνει και 2.000 κυβικά. Είναι ήδη πολλά!

Απάντηση: Ναι δεν ξέρω αν το πρόβλημα είναι ο κυβισμός, ή αν κάποιος αισθάνεται περίτρομος από τον όγκο της ή τον κυβισμό της ή από την δύναμή της που είναι φυσικά μεγάλη, αλλά τότε γιατί να μην κοιτάξει τα μικρότερα GS που έχουμε; - Ναι το 850 – Το 310 –Ναι, ναι το 310

Ερώτηση 4η: Έχετε όλοι σας εργαστεί να φτιάξετε το νέο μεγάλο GS, είναι αλήθεια πως στα κρυφά, χρησιμοποιείτε καθημερινά κάποια ελαφρύτερη Honda?

Απάντηση: Μμ δεν μπορώ να πω τίποτα σε αυτό.. όχι εγώ όχι, (δεν θα το σχολιάσω). Λοιπόν ναι, στην Γερμανία έχουμε ένα γνωμικό, «κι άλλες μητέρες έχουν όμορφες κόρες». Οπότε αυτό ισχύει για όλους μας. Και φυσικά όταν εργάζεσαι στην BMW δεν σημαίνει πως είναι επιβεβλημένο να οδηγείς BMW, αλλά κάπως συμβαίνει και οι περισσότεροι αυτό κάνουν. –Εγώ καβαλάω μοτοσυκλέτα BMW–Θα υπάρχει κάποιος λόγος για αυτό. – Εγώ έχω μόνο μοτοσυκλέτες της BMW

Ερώτηση 5η: Το GS είναι μεγαλύτερο από το σπίτι μου, δεν μπορείς να πας στο χώμα με κάτι τόσο μεγάλο

Απάντηση: Μπορώ μονάχα να πω, πως πρέπει να το δοκιμάσετε! Είναι υπέροχο το κάναμε όλοι μας, όλη μέρα σήμερα! –Περάσαμε υπέροχα

Ερώτηση 6η: Νέα τεχνολογία για τον boxer; Δεν θα είναι αξιόπιστος!

Απάντηση: Αναρωτιέμαι ποιος σκέφτεται έτσι. Ναι φυσικά νέα τεχνολογία, νέα δεδομένα, αλλά έχουμε το πλεονέκτημα πως είμαστε μία μεγάλη εταιρία με μεγάλο τμήματα αυτοκινήτων. Οι άνθρωποί μας μιλάνε ο ένας στον άλλο. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης συζητούν με τους ανθρώπους στο αυτοκίνητο. Κάποια από την τεχνολογία είναι κοινή, φυσικά προσαρμοσμένη στα μοτοσυκλετιστικά δεδομένα. Ναι πιστεύω πως οι προηγούμενοι boxer δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα, οπότε έτσι θα είναι κι αυτός. – Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τον νέο μας boxer. – Ναι, ναι πολύ αισιόδοξοι

Ερώτηση 7η: Γιατί είναι τόσο ακριβό;

Απάντηση: Μμμ ναι, κάπως έγινε και αυτή είναι ακόμη η μοτοσυκλέτα παντός δρόμου που πουλά περισσότερο σε ολόκληρο τον κόσμο.. θα έλεγα πως το κοινό την λέει πολύτιμη

Ερώτηση 8η: Τα χρώματα είναι αντιγραφή της Africa Twin

Απάντηση: Τα χρώματα… οκ.. ό,τι βλέπετε εδώ είναι μπλε και άσπρο και κόκκινο και για να είμαστε ειλικρινής αυτά είναι τα χρώματα του BMW Motorsports από την δεκαετία του ’70! Και μάλιστα το πρώτο G/S την δεκαετία του ‘80 ήρθε με αυτά τα χρώματα.. οπότε τι άλλο να πούμε;

Ερώτηση 9η: Κυκλοφορούν πολλές εικόνες που προσομοιάζουν το GS με… αγελάδα, βλέπετε εσείς μία τέτοια σύνδεση;

Απάντηση: Ωωω, στην πραγματικότητα αυτό έρχεται από τα πλαστικά παιχνίδια (τραμπάλα), τότε που δεν είχαμε το telelever και το paralever ήταν σαν «ζελεδάκια» και πήγαινες κάπως έτσι.. όταν το οδηγούσες. Αλλά τώρα έχουμε τις αναρτήσεις αυτές και κάτι τέτοιο παραμένει μία όμορφη (προσομοίωση)… μας αρέσουν στα αλήθεια τα ζελεδάκια– Ωω ναι μας αρέσουν

Με το φως του ήλιου να εξαφανίζεται απίστευτα γρήγορα, όπως βλέπετε στο video, και τον χρόνο να πιέζει αφόρητα, ίσα που προλάβαμε να θέσουμε ελάχιστες από τις εκατοντάδες, ωωω ναι εκατοντάδες ερωτήσεις και σχόλια για το νέο GS, από όσα είχαμε μαζέψει κάτω από τις αναρτήσεις μας στο άρθρο με την τεχνική ανάλυση του νέου Boxer που ανέβηκε στο motomag.gr, τις ειδήσεις μας για το επερχόμενο μοντέλο και φυσικά το φοβερό και τρομερό MRCG, εκεί που το GS είναι το κόκκινο πανί που τους μεταμορφώνει όλους σε ταύρους.. ίσως τελικά η σχέση αυτή να είναι και ερωτική, από την στιγμή που έγινε σαφές πως η ομοιότητα με την αγελάδα υπάρχει!

Πέραν όμως της πλάκας το γεγονός παραμένει πως υπάρχουν αμέτρητοι “captain obvious” εκεί έξω, έτοιμοι να σχολιάσουν το ίδιο και το ίδιο κάθε φορά, σε σημείο που δεν μπορεί να προξενήσει πλέον εκείνο το γλυκό μειδίαμα. Γιατί η επανάληψη είναι βαρετή. Κι όλα αυτά την στιγμή που οι πωλήσεις του μεγάλου GS βρίσκονται σε άνοδο με την BMW να έχει ήδη δεχτεί παραγγελίες και για το νέο R1250GS που είναι περισσότερες από εκείνο που είχε προϋπολογίσει. Παρά λοιπόν τον αυξημένο ανταγωνισμό στην κατηγορία, το GS είναι εξαιρετικά δημοφιλές και το γεγονός πως γίνεται συχνά αντικείμενο σχολίων, είναι γιατί βρίσκεται εκεί ψηλά στην κορυφή.

Κι εκεί δεν το τοποθέτησε το marketing αλλά ο ίδιος ο κόσμος. Ωστόσο ο αδαής θα πει: «προσπαθούν να μας πείσουν στην BMW πως με τέτοια κιλά και όγκο πάει για περιπέτεια». Μα κανείς δεν προσπαθεί να προσηλυτίσει κανένα, ο κόσμος ήταν αυτός που ζήτησε και συνεχίζει να ζητά ολοένα και περισσότερο όγκο και περισσότερα κυβικά… Εμείς τουλάχιστον από την μεριά μας προσπαθούμε αυτό να το κάνουμε σαφές με κάθε ευκαιρία. Για παράδειγμα ξεκινάμε κάθε «Mega Test με την ίδια πρόταση, πως δεν είναι απαραίτητο να έχεις κάποια από τις μεγάλες On-Off για να ζήσεις την περιπέτεια και στο τεύχος που κυκλοφορεί τώρα (Οκτώβριος 2018) ταξιδέψαμε από την Αθήνα στην Βουλγαρία και γυρίσαμε τα βουνά με τις mini on-off 250-300 κυβικών, επαναλαμβάνοντας το ίδιο πράγμα!

Το R1250GS, η νέα ναυαρχίδα της BMW στην μεγάλη κατηγορία των μοτοσυκλετών παντός δρόμου, έχει έναν πολύ διαφορετικό κινητήρα και αρκετές αλλαγές πλην όμως της εμφάνισης που παραμένει ίδια με το προηγούμενο μοντέλο. Με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων που επιτυγχάνεται με έναν απλό και εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο χωρίς να είναι δυνατό να ξεχωρίσεις την επέμβασή του -όπως λέω τώρα μετά την δοκιμή του- έχει πολλά θέματα για τα οποία θα έπρεπε να συζητάμε τον τρόπο λειτουργίας τους και τις μηχανολογικές λύσεις που έχουν ακολουθήσει. Αυτό λέει η λογική τουλάχιστον. Πως δεν χρειάζεται να σου αρέσει η κατηγορία, πόσο μάλιστα το ίδιο ως μοτοσυκλέτα, δεν είναι απαραίτητο να θέλεις να το αγοράσεις, αλλά είναι σίγουρα καλό να ξέρεις πώς δουλεύει, πού διαφέρει από το προηγούμενο. Αυτό επιβάλλει το πάθος για την μοτοσυκλέτα και είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν να γνωρίζουν και να μαθαίνουν τα πάντα για το χόμπι τους και το αντικείμενο που τους αρέσει. Ζούμε όμως στην εποχή που ο περισσότερος κόσμος παρακολουθεί “unboxing” και μένει σε “reviews” των 500 λέξεων, βλέπει απλά μία εικόνα και θεωρεί πως έμαθε τα πάντα, βέβαια υπάρχει σοβαρός λόγος για αυτό και μία καλή δικαιολογία. Είναι τόσα αυτά που βλέπουμε, τόσο μεγάλος ο όγκος της πληροφορίας, που απλά πρέπει να προσπεράσουμε γρήγορα και να πάμε στο επόμενο. Οι ειδήσεις πλέον διαβάζονται ως τίτλοι κι ως επί το πλείστον είναι γραμμένες έτσι, το συνοδευτικό τους κείμενο είναι απειροελάχιστο προσφέροντας μηδαμινή πρόσθετη πληροφόρηση. Είναι ένα πρόβλημα που βαίνει διογκούμενο, το ζήτημα τώρα είναι πως έχει χτυπήσει ήδη το χόμπι μας….

Διαβάστε επίσης:

BMW R1250GS & R1250RT 2019 – Πρώτη παρουσίαση φωτό & video οδήγησης - Τεχνική ανάλυση

 

Ετικέτες

Voge CU530: Ανανέωση με αυξημένο κυβισμό – Προπομπός για όλη τη σειρά 525;

Η Voge παρουσίασε στην Κίνα το ανανεωμένο της cruiser με δικύλινδρο κινητήρα 500cc
voge cu530
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

28/4/2026

Το CU525 είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Voge στην Κίνα, έχοντας ήδη δύο χρόνια στην αγορά της πατρίδας του, ενώ στην Ελλάδα το cruiser αυτό είχε ανακοινωθεί επίσημα από τη Mototrend στις αρχές του 2024 μα έκτοτε αγνοείται.

Η νέα του γενιά παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στην Κίνα με το όνομα CU530, αλλαγή που κρύβει πίσω της την αύξηση χωρητικότητας του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα από 494 σε 500 κυβικά εκατοστά. Αυτή έχει επιτευχθεί με αύξηση της διαδρομής των εμβόλων μόνο, γεγονός που μεταφράζεται σε τόνωση της ροπής χωρίς ουσιαστική διαφορά στην ισχύ.

https://www.motoxouhellis.gr/

Διά του λόγου το αληθές, στην κινέζικη έκδοση (που αδιαφορεί για τα Α2 διπλώματα οδήγησης) η ιπποδύναμη κορυφώνεται στους 55 ίππους και η ροπή στα 5,4 χιλιογραμμόμετρα, ενώ η απερχόμενη έκδοση των 494 cc δηλώνει την ίδια ισχύ και ροπή που μεγιστοποιείται στα 4,5 kgm.

Ο κινητήρας έχει υποστεί πολλές αλλαγές, μεταξύ των οποίων μια δομική διαφορά: ο στρόφαλος έχει πλέον χρονιστεί στις 270 μοίρες, από 180 που είχε το CU525. Η Voge ακόμη έχει χρησιμοποιήσει αρκετά ελαφρύτερα εξαρτήματα και αντικραδασμικό άξονα με στόχο να κάνει πιο απαλή τη λειτουργία. Ενδεικτικά μιλά για 43% λιγότερους κραδασμούς στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και 48% λιγότερες στα ψηλά.

 

voge cu530

Η ευρωπαϊκή εκδοχή του CU525 έτσι κι αλλιώς ήταν ρυθμισμένη στους 47 ίππους της Α2, οπότε αν το 530 έρθει προς τα μέρη μας περιμένουμε ανάλογη απόδοση, αφήνοντας τη ροπή να κάνει τη διαφορά μεταξύ των δύο εκδοχών του δικύλινδρου κινητήρα με στρόφαλο 270 μοιρών, ο οποίος τροφοδοτείται από ψεκασμό της Bosch και εξοπλίζεται με μονόδρομο συμπλέκτη.

Σχεδιαστικώς η Voge δεν άλλαξε ριζικά το cruiser της, επικεντρώνοντας τις αλλαγές στα φωτιστικά σώματα. Μπροστά ο διπλός προβολέας συνοφρυώθηκε ελαφρώς για πιο επιθετική εμφάνιση, ενώ πίσω το κάθετο φως έδωσε τη θέση του σε ένα νέο οριζόντια απλωμένο στο φτερό.

voge cu530

Μια ακόμη εμφανής διαφορά εμφανίζεται στα μακρόστενα ταμπελάκια ακριβώς κάτω από τις πλευρές του ρεζερβουάρ, τα οποία στο νέο μοντέλο είναι φωτιζόμενα με LED και αναγράφουν “Nice to CU”, ένα λογοπαίγνιο με το όνομα του μοντέλου. Νέα είναι και η σέλα, που δηλώνει παχύτερο αφρώδες υλικό για περισσότερη άνεση.

Ένα ακόμη σημείο αιχμής στο CU530 είναι η εξάτμιση, με τα δίδυμα τελικά να έχουν εφοδιαστεί με κλαπέτο που ανοιγοκλείνει μέσω κουμπιού στο τιμόνι, αλλάζοντας δραστικά τον ήχο.

voge cu530

Οι Κινέζοι έχουν προσθέσει μιαν ακόμη πρωτοτυπία στο νέο τους μοντέλο, καθώς ο LED προβολέας μπροστά έχει πλέον ρυθμιζόμενη απόδοση, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει αν θέλει το φως του να είναι θερμό ή ψυχρό!

Νέα είναι και η οθόνη, με εμφανώς καλύτερη ανάλυση και περισσότερη πληροφορία που, εκτός της συνδεσιμότητας Bluetooth, περιλαμβάνει και αισθητήρες πίεσης ελαστικών.

voge cu530

Κατά τα λοιπά, η μοτοσυκλέτα διατηρεί τα χαρακτηριστικά που είχε το CU525, δηλαδή τροχούς 16 ιντσών μπρος-πίσω, τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα J.Juan μπροστά, ABS και σύστημα traction control που μπορεί να απενεργοποιηθεί, τελική μετάδοση με ιμάντα, ρεζερβουάρ 15 λίτρων και υγρό βάρος 195 κιλών, ενώ η ονομαστική του τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 165 km/h. Με το ύψος σέλας στα 710 χιλιοστά από το έδαφος, το cruiser της Voge παραμένει εξαιρετικά φιλικό για κάθε ανάστημα.

Για την ιστορία, στην Κίνα η Voge θα διαθέσει το CU530 σε δύο εκδοχές, με τιμές 21.980 και 22.980 γουάν (περίπου €2.750 και €2.900 αντίστοιχα, με ισοτιμία 28/4/2026), με τη φθηνότερη να μην έχει κλαπέτο στην εξάτμιση και αισθητήρες πίεσης ελαστικών, ενώ καθ’ όλα τα υπόλοιπα τεχνικά τους στοιχεία είναι ολόιδιες.

 

voge cu530

Επί του παρόντος είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για ευρωπαϊκές εξαγωγές, καθώς το νέο μοντέλο μόλις ανακοινώθηκε στην Κίνα και δεν έχει καν ενταχθεί στην κινέζικη ιστοσελίδα της Voge, ωστόσο η λογική λέει πως έχει νόημα για τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως και ο προκάτοχός του.

Γεννά ωστόσο ένα ευρύτερο ερώτημα με τον ανανεωμένο και μεγαλωμένο κινητήρα του: είναι αυτός που θα φορεθεί και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας 525 της Voge; Πολύ πιθανόν, είναι η απάντηση, μιας και οι αλλαγές που έγιναν δείχνουν πως στοχεύουν όχι στο να τον κάνουν δυνατότερο (κάτι που δεν θα είχε αντίκρισμα στην Ε.Ε. των Α2 διπλωμάτων), αλλά στο να βελτιώσουν δραστικά τη λειτουργία του εκεί που μετρά η τονωμένη ροπή, στις χαμηλές και μεσαίες. Μιλάμε δηλαδή για στοιχεία που θα εκτιμηθούν δεόντως σε οποιοδήποτε άλλο μοντέλο τον φορέσει, χωρίς να επηρεαστεί η συμβατότητά του με τις απαιτήσεις των Α2 διπλωμάτων.

Ετικέτες