Ducati Streetfighter V4/S 2020 – EICMA: Πραγματικό, μαχητικό δρόμου!

Η brutal γοητεία του V4
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/10/2019

Το Ducati Streetfighter V4, ανήκει στα μοντέλα του 2020 με την μεγαλύτερη προσμονή, μιας και στο Borgo Panigale είχαν φροντίσει από πολύ νωρίς να τροφοδοτήσουν το κοινό με στοιχεία για την επαναφορά του θρυλικού ονόματος στην γκάμα της. Πριν από λίγο –και αρκετές μέρες πριν την EICMA, όπως είχε αποφασίσει η Ducati- έγινε η επίσημη παρουσίαση όλης της γκάμας, με τις δύο εκδόσεις του Streetfighter V4 και "S", να μονοπωλούν όπως είναι φυσικό το ενδιαφέρον.

Ο σχεδιασμός του βασίστηκε εξ' ολοκλήρου στην ανάδειξη του V4 κινητήρα, με την Ducati να ανακοινώνει τους δύο απλούς άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε: Ο V4 χωρίς ίχνος κοστουμιού κι ένα φαρδύ και ψηλό τιμόνι. Τόσο απλά! Οι μινιμαλιστικοί LED προβολείς τονίζουν και με το παραπάνω την επιθετική σχεδίαση, ενώ δεν παρέλειψαν οι άνθρωποι της Ducati και την αναφορά στο βλέμμα του Joker –επίκαιρο…- που θυμίζουν τα δύο φωτιστικά σώματα. Η έγχρωμη TFT οθόνη έχει διάσταση 5'' και υψηλή ανάλυση, όπως στο Panigale V4, και προσφέρει δύο επιλογές προβολής των ενδείξεων, με ένα μικρό μασκάκι να κρύβει επιμελώς την καλωδίωσή της.

Ειδική αναφορά αξίζουν φυσικά τα αεροδυναμικά φτερά, μια απ' ευθείας σύνδεση με το project της Ducati στα MotoGP, που συνδυάζονται με τους αεραγωγούς πίσω από το ψυγείο, θυμίζοντας τους αντίστοιχους από τα μονοθέσια της F1. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι μια… ευγενική προσφορά της Ducati Corse, μετά από μελέτη σε υπολογιστή με προσομοίωση CFD (Computational Fluid Dynamic). Αυτά τα φτερά που θυμίζουν διπλάνο (!) προσφέρουν 28kg κάθετης δύναμης στα 270km/h (20 κιλά εμπρός και 8 κιλά πίσω), ενώ συμβάλλουν και στην απαγωγή της θερμότητας με ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 2-10%, ανάλογα με την ταχύτητα.

Η σέλα διαθέτει αφρώδες πάχους 60mm και απέχει 845mm από το έδαφος ενώ έχει αλλάξει –σε σχέση με το Panigale- και η θέση των μαρπιέ για να δημιουργήσει μια πιο άνετη θέση οδήγησης, χωρίς όμως να χάσει τον επιθετικό χαρακτήρα της. Διαφορετικό σχεδιασμό έχει και η ούρα, με το ατσάλινο υποπλαίσιο να στηρίζει τη σέλα, η οποία προσφέρει περισσότερη άνεση στον συνεπιβάτη, αλλά και μεγαλύτερο χώρο για να κινείται ο αναβάτης.

Δεν είναι τυχαία η αναφορά της Ducati στον Joker και το βλέμμα των... δίδυμων LED προβολέων

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός V4 Desmosedici Stradale των 1.103cc, ο οποίος αποδίδει 208 ίππους στις 12.750 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 12,5kgm στις 11.500 αντίστοιχα. Η τελική μετάδοση είναι, φυσικά, κοντύτερη απ' ό,τι στο Panigale,ενώ όπως σημειώνει η Ducati για τις επιδόσεις, αυτές μπορούν να φτάσουν στα δυσθεώρητα ύψη των 220 ίππων και 13,2kgm με την αγωνιστική, ολόκληρη, εξάτμιση της Akrapovic από την λίστα των Ducati Performance εξαρτημάτων. Τα υπόλοιπα στοιχεία για τον κινητήρα που έχει εξελιχθεί μέσα από τους αγώνες MotoGP είναι ήδη γνωστά, όπως η αντίθετη περιστροφή του στροφάλου για μείωση του γυροσκοπικού φαινομένου με τα αντίβαρα να έχουν διαφορά 70°, ο λόγος συμπίεσης 14:1 και τα αλουμινένια έμβολα με τα τρία ελατήρια.

Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, το Streetfighter ακολουθεί την προηγούμενη προσέγγιση της Ducati στα MotoGP, με ένα μικρό χωροδικτύωμα που ενώνει το λαιμό με τις κεφαλές των πίσω κυλίνδρων και το πάνω μέρος του κάρτερ των μπροστινών κυλίνδρων, με τον κινητήρα δηλαδή να αποτελεί ενεργό μέρος του. Το βάρος του πλαισίου είναι μόλις τέσσερα κιλά, ενώ πάνω στα κάρτερ εδράζεται και το μονόμπρατσο ψαλίδι. Σύμφωνα με την Ducati, η συγκεκριμένη λύση προσφέρει απόλυτα ελεγχόμενη ακαμψία και ελαστικότητες, ενώ έτσι επιτυγχάνεται και η διατήρηση του μικρού πλάτους, ειδικά στην περιοχή της σέλας. Πάνω στον κινητήρα εδράζεται επίσης και το μοχλικό της πίσω ανάρτησης, ενώ το υποπλαίσιο (επίσης χωροδικτύωμα) είναι βιδωμένο πάνω στο πλαίσιο.

Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa (με ένα ανεστραμμένο Big Piston Fork πιρούνι 43mm που είναι πλήρως ρυθμιζόμενο) και την Sachs (το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ), ενώ διαθέτει και σταμπιλιζατέρ της Sachs, με τις ακτινικές δαγκάνες Stylema της Brembo να συμπληρώνουν το σπορ πακέτο. Η έκδοση "S" έχει τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins Smart EC 2.0, με το πιρούνι NIX-30 και το TTX36 αμορτισέρ πίσω, ενώ της ίδιας εταιρείας είναι και το σταμπιλιζατέρ.

Οι τροχοί στην στάνταρ έκδοση είναι αλουμινένιοι χυτοί με πέντε μπράτσα, ενώ στην έκδοση "S" είναι σφυρήλατοι αλουμινένιοι της Marchesini με τρία μπράτσα. Και οι δύο εκδόσεις έχουν ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Pirelli Diablo Corsa II, με διαστάσεις 120/70 ZR17 μπροστά και 200/60 ZR17 πίσω.

Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, όπως και στο Panigale, εκτείνεται κάτω από τη σέλα, με διαφορετικό ελαφρώς σχεδιασμό σε εκείνο το σημείο προκειμένου να ταιριάξει η σέλα με το περισσότερο αφρώδες. Μπροστά, εκεί που δεν υπάρχει καύσιμο, χρησιμοποιήθηκε ο χώρος για να φιλοξενηθούν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και η μπαταρία.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει, όπως είναι αναμενόμενο, όλη την αφρόκρεμα του είδους χάρη στην IMU των έξι αξόνων, όπως το cornering ABS EVO (ίδιο με του Panigale V4) τριών επιπέδων, το traction control (DTC EVO2) οκτώ σταδίων που είναι αυτό που χρησιμοποιεί η Ducati στα MotoGP και τα Superbikes με επέμβαση στην ανάφλεξη και την τροφοδοσία, το slide control (DSC) που συνεργάζεται με το DTC και ελέγχει το ποσοστό της πλαγιολίσθησης σε δύο επίπεδα, το wheelie control (DWC EVO) που περιορίζει την ανύψωση του μπροστινού τροχού και το power launch (DPL) που βοηθά στις γρήγορες εκκινήσεις και ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα. Για την προστασία του συμπλέκτη, το σύστημα επιτρέπει συγκεκριμένο αριθμό γρήγορων εκκινήσεων, ενώ απενεργοποιείται αυτόματα όταν κουμπώσει η τρίτη σχέση στο κιβώτιο ή όταν φτάσει στη μέγιστη ταχύτητα της εκκίνησης. Επιπλέον, το Streetfighter διαθέτει quickshifter up/down (DQS EVO2) που λαμβάνει υπόψη του και την κλίση της μοτοσυκλέτας για τις αλλαγές, αλλά και σύστημα ελέγχου φρένου του κινητήρα (EBC EVO) τριών επιπέδων, το οποίο είναι ενσωματωμένο στα διαφορετικά riding modes της μοτοσυκλέτας (Race, Sport, Street). Τα δύο πρώτα modes έχουν διαφορετική απόκριση αλλά την ίδια μέγιστη απόδοση στα 208 άλογα, ενώ το Street mode έχει μέγιστη απόδοση στους 155 ίππους και ακόμη πιο γραμμική απόκριση.

Με το Streetfighter V4, η Ducati θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τα σκήπτρα της κατηγορίας και ήδη από τώρα οραματιζόμαστε το επερχόμενο συγκριτικό των super naked…

Το άρθρο συνοδεύεται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό στο Gallery

Ετικέτες

Kymco Dink-X 125 TCS - Άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα [Τιμή]

Μικρό crossover scooter με τροχούς 13 ιντσών - Ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης και 12 ίπποι
KYMCO DINK-X 125
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο Dink-X 125 είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση για τον θερμικό του κινητήρα, κάτι που βελτιώνει επιδόσεις και κατανάλωση έναντι των συμβατικών σκούτερ.

Το νέο Dink-X 125 έχει στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS για πρόσθετη ενεργητική ασφάλεια, σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση και τροχούς 14 και 13 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ η αισθητική του είναι μοντέρνα και έχει crossover στοιχεία που το κάνουν να δίνει πιο δυναμικό και "ανθεκτικό" στις κακουχίες.

Το πλαίσιο του νέου σκούτερ είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής και αυτό του επιτρέπει να διαχειρίζεται με άνεση ανωμαλίες σε άσφαλτο και χώμα σύμφωνα Kymco . Το τιμόνι θυμίζει τιμόνι μοτοσυκλέτας καθώς δεν καλύπτεται από πλαστικά και η ανάρτηση έχει τις προδιαγραφές να ανταποκριθεί σε εύρος συνθηκών, αποτελούμενη από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα ζεύγος υδραυλικών αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίων. Το σύστημα πέδησης απαρτίζεται από δίσκους 240 εμπρός και 220mm πίσω, με κυματιστό προφίλ και διπίστονες δαγκάνες, με σύστημα συνδυασμένης λειτουργίας CBS για ασφαλές φρενάρισμα. Οπότε το ABS δεν συγκαταλέγεται στα στοιχεία του στάνταρ εξοπλισμού.

KYMCO DINK-X 125

Το 125άρι Dink φέρει Full LED προβολείς, ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα μαζί και ελαστικά διπλής χρήσης που τονίζουν την adventure πλευρά του scooter. Τα ελαστικά είναι της CST, τοποθετημένα σε ζάντες ελαφρού κράματος με διαστάσεις 110/80-14" μπροστά και 130/70-13" πίσω. Με συνολικό βάρος στα 132 κιλά to sko;yter υπόσχεται ευκολία στην οδήγηση και μεγάλη ευελιξία στην αστική κίνηση, με ρεζερβουάρ καυσίμου 8 λίτρων και κατανάλωση στα 2,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, προσφέροντας αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα, ενώ η αρκετά ψηλή θέση οδήγησης έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει άνεση για δύο άτομα.

KYMCO DINK-X 125

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αποτελείται από μία ευανάγνωστη LCD οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, το Dink-X μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος κλειστού τύπου και άλλα μικροπράγματα κάτω από τη σέλα. Επιπλέον, η ποδιά είναι εξοπλισμένη με δύο επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους, ικανούς να δεχθούν κινητό τηλέφωνο, πορτοφόλι, κλειδιά κλπ. Όλα γίνονται πιο εύκολα με το σύστημα λειτουργίας Keyless, την ύπαρξη κεντρικού και πλαϊνού σταντ, φωτιστικών Full LED, διπλής θύρας USB, εργονομικών χειρολαβών και αναδιπλούμενων μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη.

KYMCO DINK-X 125

Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος υγρόψυκτος 125cc Euro5+, με 1 ΕΕΚ και τετραβάλβιδη κεφαλή. Διαθέτει τεχνολογία χαμηλών τριβών, αποδίδει 12 ίππους στις 8.000rpm και 12Nm ροπής στις 8.250, παρέχοντας γραμμική απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Μία γεννήτρια τοποθετημένη στο βολάν έχει τον ρόλο της μίζας, παρέχοντας άμεσή και αθόρυβη εκκίνηση, ενώ παράλληλα υποβοηθά τον κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού, για ακόμα πιο δυνατές επιταχύνσεις. Έτσι ο κινητήρας ενσωματώνει χαρακτηριστικά υβριδικού συστήματος.

KYMCO DINK-X 125

Το νέο Dink-X διατίθεται στην τιμή των 2.895 ευρώ και σε τέσσερις χρωματικές παραλλαγές: Stealth Black (μαύρο), Ghost White (λευκό), Crimson Red (κόκκινο) και Indigo Blue (μπλε). Όπως κάθε μοντέλο της Kymco καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και η απόκτησή του μπορεί να γίνει και μέσω ευνοϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων της αντιπροσωπείας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο τηλ. 210-2585991 και στην ιστοσελίδα www.kymco.gr

KYMCO DINK-X 125