MV Agusta Enduro Veloce - Κόβοντας τους δεσμούς με την Cagiva

Οι πρώτες φωτογραφίες της έκδοσης παραγωγής - Νέες ονομασίες για αρκετά ακόμα μοντέλα της MV Agusta
MV Agusta Enduro Veloce
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/9/2023

Η αρχή με το On-Off / Adventure project της MV Agusta είχε γίνει στην EICMA 2021, όπου και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά τα Lucky Explorer 9.5 και 5.5 σε πρωτότυπη μορφή, με έμπνευση από τις Cagiva Elefant του Rally Paris-Dakar, και με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους. Από τη μία το μεγάλο 9.5 έδειχνε άξιο τέκνο της Schiranna, όμως το μικρότερο 5.5 -που ουσιαστικά ήταν ένα ελαφρώς δουλεμένο Benelli TRK 502 δεν είχε -όπως απεδείχθη και αργότερα-, τα φόντα για να κάνει καριέρα με το όνομα MV Agusta.

Η είδηση για τη μετονομασία του Lucky Explorer Project σε “Enduro Veloce”, ένα όνομα περισσότερο ταιριαστό στην MV Agusta, έρχεται από τη μακρινή Αυστραλία, από την εκεί διαδικασία έγκρισης τεχνικών προδιαγραφών της μοτοσυκλέτας. Η έγκριση μάλιστα είχε ως bonus και τις δυο πρώτες φωτογραφίες -μικρής ανάλυσης- του Enduro Veloce σε έκδοση παραγωγής με κόκκινο-ασημί χρώμα.

Lucky Explorer 9.5

Η μετονομασία διαγράφει έτσι τις όποιες συνδέσεις είχε η προηγούμενη (Lucky Explorer) με την Cagiva και το Elefant, για μια 100% MV Agusta ταυτότητα, με το Enduro Veloce να είναι η On-Off έκδοση της Turismo Veloce που στοχεύει κυρίως στην άσφαλτο.

Cagiva Elefant

Παρόλο που οι Ιταλοί κατέχουν τα δικαιώματα στην ονομασία Cagiva και αρχικά το Lucky Explorer είχε σαφέστατα έμπνευση από τον θρυλικό ελέφαντα, τελικά η MV να απομακρυνθεί από το ενδεχόμενο της… ανάστασης της ιστορικής εταιρείας του Giovanni Castiglioni, αλλά ακόμα και από τις όποιες καταβολές / ρίζες σε Cagiva & Elefant είχε το νέο της μοντέλο.

Alan Cathcart rides the 9.5

Θυμίζουμε πως το 2022 το 9.5 δοκιμάστηκε από το ΜΟΤΟ, στην πρωτότυπη μορφή του, και μάλιστα είχαμε συζητήσει αναλυτικά με τον Chief Designer του project, τον Brian Gillen, ο οποίος μας είχε αποκαλύψει εξαιρετικά ενδιαφέροντες πτυχές της μοτοσυκλέτας.

Brian Gillen:Έχουμε ξοδέψει απίστευτα πολύ χρόνο για να εξελίξουμε την μοτοσυκλέτα και να την καταστήσουμε ικανή για την κορυφή της κατηγορίας, στοχεύοντας απευθείας τις Honda Africa Twin και Ducati Desert X και αυτή η διαφορά πρέπει να φανεί. Αυτές είναι άλλωστε και οι μοτοσυκλέτες αναφοράς που χρησιμοποιήσαμε για την εξέλιξη της Lucky Explorer καθώς είναι οι πιο ισορροπημένες και οι πιο εύκολες να χρησιμοποιήσει κανείς σε εκτός δρόμου διαδρομές, αφήνοντας στην άκρη το Yamaha Tenere που είναι μοτοσυκλέτα άλλης κατηγορίας. Η πρόταση της Triumph είναι προφανώς η άλλη τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα και παρόλο που δεν κάνει κάτι κακό, δεν είναι υστερεί, δεν πιστεύω πως υπερτερεί και σε κάποια περιοχή.”

Ποια θα είναι η μέγιστη ιπποδύναμη της Enduro Veloce;Με συμπίεση 12,5:1 αντί για 13,3:1 που ήταν ο προηγούμενος κινητήρας και με απόδοση 123 ίππων στις 10.000 στροφές, πλησιάζει το σημείο αναφοράς της μεγαλύτερης κατηγορίας, το GS δηλαδή (σσ. αναφέρεται στο μοντέλο του 2023)”.

Η παρουσίαση της έκδοσης παραγωγής έχει ήδη καθυστερήσει ένα έτος, καθώς στη συνέντευξη του Gillen το 2022, ο Αμερικανός είχε δηλώσει αν θυμάστε τα εξής: “Η μοτοσυκλέτα προ-παραγωγής, θα είναι έτοιμη για την EICMA, θα την δείτε από κοντά τον Νοέμβριο δηλαδή και το πρώτο τρίμηνο 2023 θα ξεκινήσει και η γραμμή παραγωγής με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τον Απρίλιο του 2023. Ωστόσο πριν από αυτό θα κυκλοφορήσει το 5.5 πρώτο, καθώς η παραγωγή του από τους συνεργάτες μας στην Κίνα θα ξεκινήσει στα τέλη Ιανουαρίου 2023.”

Στη συνέχεια όμως, ήρθε η αγορά του 25,1% της MV Agusta από το Pierer Group, με τους Αυστριακούς να αναλαμβάνουν τη διανομή της εταιρείας σε παγκόσμια κλίμακα, και να έχουν πλέον σαφές “πάτημα” στις εξελίξεις και στην πορεία της MV.

Lucky Explorer 5.5

Κάπως έτσι σε επόμενο στάδιο το 5.5 μπήκε “στον πάγο”, με τον Stefan Pierer να μας δηλώνει χαρακτηριστικά τα εξής:Δεν γίνεται να υπάρχει MV Agusta κάτω από 900 κυβικά που να μη φτιάχνεται στην Ιταλία και να μην είναι premium, οπότε ας καταλάβουν όλοι πως το 5.5 δεν πρόκειται να γίνει πράξη. Ούτε και το Lucky Explorer 9.5 χρειάζεται στην πράξη, αν πρώτα η MV Agusta δεν είναι πιστή στις αξίες της και στο πελατολόγιό της. Πρώτα η μάρκα θα επιστρέψει στις αρχικές της αξίες και μετά θα δούμε αν υπάρχει χώρος για μία Adventure μοτοσυκλέτα πολυτελείας αλλά σίγουρα όχι με αυτό το όνομα!”

Όπως φαίνεται ο Pierer ήξερε καλά τι έλεγε, καθώς και το 5.5 χάθηκε από τον ορίζοντα, αλλά και το 9.5 μετονομάστηκε. Το ευχάριστο είναι πως οι αρχικές δηλώσεις του Αυστριακού ισχυρού ανδρός του Pierer Group για ακύρωση και του 9.5 τελικά δεν φαίνεται να γίνονται πράξη, με τη μοτοσυκλέτα να βαφτίζεται ξανά και να παίρνει το πράσινο φως για την παραγωγή.

Σημειώστε πως η Enduro Veloce δεν είναι η μόνη μοτοσυκλέτα της MV Agusta που μετονομάζεται, αφού για το 2024 η Brutale 1000 RS θα μετονομαστεί σε Brutale 1000, ενώ η F3 Rosso έχει ήδη αλλάξει όνομα από το 23 σε F3 R, ενώ από το 2024 η F3 RR θα μετονομαστεί σε F3. Επιπλέον η Turismo Veloce Rosso μετονομάζεται σε Turismo Veloce και η Brutale R των 798 κ.εκ. θα είναι πλεόν γνωστή ως Brutale. Ουσιαστικά βλέπουμε την MV να μειώνει τη χρήση του “R” στα μοντέλα της.

Αναμένουμε να δουμε τη νέα Enduro Veloce να παρουσιάζεται στη μορφή παραγωγής της στην EICMA 2023, με τις πρώτες μοτοσυκλέτες να φτάνουν στους dealer την άνοιξη του 2024.

Ετικέτες

EICMA: Yadea Velax 2026 - Στην Ευρώπη η νέα σειρά σκούτερ – Σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου - Αυτονομία έως και 110 χλμ.
Yadea Velax EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yadea φέρνει στην Ευρώπη τη σειρά Velax που απαρτίζεται από τρία νέα μοντέλα τα Velax U, Velax H και Velax H-Fast Charge, ενισχύοντας περαιτέρω την γκάμα της.

Οι τρεις εκδόσεις του Velax δεν έχουν διαφορές αναφορικά με τις διαστάσεις με το μήκος και το πλάτος να βρίσκεται για όλα στα 1.944 και 704 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο είναι επίσης ίδιο στα 1.331 χλστ. και οι τροχοί έχουν ζάντες 14 ιντσών και ελαστικά 90/90 εμπρός και 100/90 πίσω.

Στα φρένα έχουμε συνδυασμένο σύστημα πέδησης με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, με το συμβατικό πιρούνι και τα διπλά αμορτισέρ να φροντίζουν για την ανάρτηση του Velax.

Τα Velax έχουν σύστημα που επιτηρεί την κατάσταση της μπαταρίας τους διαρκώς, ακόμη και όταν δεν λειτουργούν και μπορούν να ενημερώνουν τον αναβάτη μέσω της σχετικής εφαρμογής για smartphone της κινέζικης εταιρείας, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, όπως για παράδειγμα το ξεκλείδωμα του σκούτερ από απόσταση.

Μέσω της ίδιας εφαρμογής το Velax μπορεί να ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο τον αναβάτη στην περίπτωση που το σκούτερ κουνηθεί από τη θέση του, ενώ το ηλεκτρικό του σύστημα μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις επίσης απομακρυσμένα.

Το Velax ξεκλειδώνει μέσω Bluetooth ασύρματα, σε όλες τις εκδόσεις του, έχει συνδυασμένο σύστημα πέδησης -το ABS απουσιάζει- με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, ασύρματο σύστημα εκκίνησης και τροχούς 14 ιντσών.

Τα τρία Velax διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τις επιδόσεις που προσφέρουν και τον τρόπο που φορτίζουν. Η έκδοση U έχει ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει σταθερά τέσσερεις ίππους και 6,6 ίππους μέγιστη ισχύ και η τελική του φτάνει τα 80 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου NMC (θετικό ηλεκτρόδιο από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) των 2,07 kWh έκαστη, οι οποίες, σύμφωνα με τη Yadea, του προσφέρουν αυτονομία έως και 110 χλμ., ενώ χρειάζονται επτά ώρες για να φορτίσουν από οικιακή πρίζα.
 
Η εκδοση είναι η βασική έκδοση της σειράς με κινητήρα 2,68 ίππων (2 kW), μέγιστη ισχύ στους 4,3 ίππους και τελική ταχύτητα στα 60 χλμ./ώρα. Εδώ η μπαταρία είναι LFP (ηλεκτρόδιο φωσφορικού λιθίου σιδήρου -LiFePO4), που έχει χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και φορτίζει σχετικά πιο αργά και χωρητικότητα 2,16 kWh. Και εδώ για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται επτά ώρες, η αυτονομία φτάνει έως τα 66 χλμ. και το βάρος του σκούτερ ανακοινώνεται στα 92 κιλά.

Ακολουθεί η H που έχει επίσης μπαταρία LFP στα 2,28 kWh, όμως αυτή είναι 76 Volt (από 72) και προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης. Η Yadea αναφέρει ότι μπορεί να φορτίσει από το 20 στο 80% σε 20 λεπτά και προσφέρει την ίδια αυτονομία των 66 χλμ. με την έκδοση H να έχει και λίγο μεγαλύτερη τελική στα 65 χλμ./ώρα.

Στην EICMA η Yadea παρουσίασε και το οικοσύστημα που έχει δημιουργήσει για τα ηλεκτρικά της μοντέλα με σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο όλη την εβδομάδα, όπως και μία νέα μπαταρία που μπορεί να λειτουργήσει με -20 βαθμούς Κελσίου.