Seat: Επεκτείνεται στο κόσμο των ηλεκτρικών σκούτερ!

Ετοιμάζει την κίνησή της
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/11/2019

Αυτή τη στιγμή, όλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας περιστρέφεται γύρο από το μεγαλύτερο μοτοσυκλετιστικό γεγονός της χρονιάς, το Σαλόνι του Μιλάνου, όπου το ΜΟΤΟ βρίσκεται εκεί και σας μεταδίδει live όλες τις πληροφορίες για τα νέα μοντέλα. Η Seat από την άλλη -θυγατρική του ομίλου Volkswagen- αποφάσισε να μπει στον κόσμο των δύο τροχών και αφετέρου να παρουσιάσει το πρωτότυπο ηλεκτρικό σκούτερ, που δημιούργησε σε συνεργασία με την ισπανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών σκούτερ Silence στην Smart City Expo World Congress που θα πραγματοποιηθεί σε 12 μέρες από τώρα, στη Βαρκελώνη, στις 19 Νοεμβρίου. Μια κίνηση αναμενόμενη αν αναλογιστούμε το πλάνο της Seat για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στις συνωστισμένες πρωτεύουσες.

Γι' αυτό το λόγο μάλιστα, πέρσι τέτοια εποχή είχε παρουσιάσει το πρώτο βήμα της με τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού πατινιού, του EXS Kickscooter, που είναι σαν αυτά που έχουν κατακλύσει το κέντρο της Αθήνας -κι όχι μόνο- τους τελευταίους μήνες. Τον περασμένο Ιούνιο, μπήκε στη δεύτερη φάση και στη διεθνή έκθεση της Γενεύης παρουσίασε, ένα πρωτότυπο μονοθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Mimimo που θυμίζει έντονα το Smart υπό κλίμακα.

Στη σειρά με τα ηλεκτρικά concept της θα προστεθεί και το πρωτότυπο σκούτερ που θα παρουσιαστεί, με τη Seat ουσιαστικά να καλύπτει ένα μεγάλο εύρος του αγοραστικού κοινού -αν όλα τα concept της μπουν στη γραμμή παραγωγής- προσφέροντας πολλές εναλλακτικές για τις ανάγκες της αστικής μετακίνησης. Μάλιστα, η Silence -με την οποία συνεργάζεται η Seat- προσφέρει τα σκούτερ της τόσο σε ιδιώτες όσο και σε δημόσιες υπηρεσίες, όπως η αστυνομία και τα ταχυδρομεία, έτσι και το Concept όταν μπει στην αγορά ως μοντέλο παραγωγής, θα είναι διαθέσιμο τόσο για ιδιώτες όσο και για δημόσιες υπηρεσίες. Το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού σκούτερ της Silence είναι στις 6.301,65 ευρώ αυτή τη στιγμή, με την αυτονομία του να φτάνει τα 115 χιλιόμετρα και την ιπποδύναμη να ανέρχεται στους 14,7 ίππους, οπότε κάπου εκεί περιμένουμε να βρίσκονται και οι επιδόσεις του Concept. Ωστόσο, αυτό θα επιβεβαιωθεί με την επίσημη παρουσίασή του.

Σχετικά με την σχεδίασή του, ελπίζουμε να είναι τόσο όμορφη συνολικά, όσο το πίσω μέρος που είδαμε στα πλαίσια του “teasing” και να διαφέρει σημαντικά από το S01 της Silence που δεν είναι και το πιο όμορφο ηλεκτρικό σκούτερ που έχουμε αντικρίσει… μάλλον το ακριβώς αντίθετο.

Cyclone RC700 - Τετρακύλινδρο Supersport μοντέλο

Με κινητήρα που βασίζεται σε εκίνον του Honda CB650R και μονόμπρατσο ψαλίδι… αν θες
Cyclone RC 700 R
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

25/4/2024

Η Zonsen παρουσίασε, μέσω της θυγατρικής Cyclone, ένα νέο supersport μοντέλο εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, πλούσιο εξοπλισμό και μονόμπρατσο ψαλίδι ως προαιρετική επιλογή, που χαρίζει πόντους στη σπορ εμφάνιση.

Μετά την είσοδο της σε άλλες κατηγορίες, όπως αυτή των σπορ γυμνών, των cruiser και των adventure μοτοσυκλετών, η Cyclone, είχε δώσει το παρών και στα μικρά Supersport μοντέλα με το Cyclone RC 401 R, ενώ τώρα παρουσιάζει τον μεγάλο αδελφό στα 700 κυβικά. To RC700 ακολουθεί την παραδοσιακή για την κατηγορία τετρακύλινδρη εν σειρά συνταγή, ξεφεύγοντας από την συνήθη δικύλινδρη εν σειρά διάταξη που συναντάμε στα μοντέλα της. Ξεφεύγει ταυτόχρονα από την σύγχρονη τάση που θέλει τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα γενικότερα να έχουν δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Ο υγρόψυκτος τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του RC 700 βασίζεται σε αυτόν των 648 κυβικών της Honda, με τον οποίο εξοπλίζει τα CB650R και CBR650R. Αυτό που έκανε η Cyclone ήταν να αυξήσει την διαδρομή του από τα 46 στα 47,8 χιλιοστά, χρησιμοποιώντας έναν νέο στρόφαλο, με την διάμετρο των εμβόλων να παραμένει στα 67 χιλιοστά – έτσι κι αλλιώς δεν έχει πολλά ακόμα περιθώρια να μεγαλώσει. Το αποτέλεσμα είναι να ανέβει στα 674, με την απόδοσή του να μην ανακοινώνεται. Αναμένεται βέβαια να μην ξεφεύγει πολύ από τους 95 ίππους και τα 6,42 κιλά ροπής, που έρχονται από τα 648 κυβικά του Big H, πλησιάζοντας πιο κοντά στο όριο των 100 ίππων.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Το πλαίσιο μοιάζει και αυτό να έρχεται από την Honda, χωρίς να ανακοινώνεται αν είναι από ατσάλι ή από αλουμίνιο. Αν και στην παρουσίασή του, το βλέπουμε με συμβατικό αλουμινένιο ψαλίδι, οι εικόνες δείχνουν και μία διαφορετική έκδοση, η οποία εξοπλίζεται με μονόμπρατσο. Κρίνοντας από τη συνήθη τακτική των Κινέζων κατασκευαστών, μάλλον μιλάμε για δύο διαφορετικές εκδόσεις.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Στις αναρτήσεις, βλέπουμε ότι μπροστά έχουμε ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω μονό αμορτισέρ, χωρίς όμως να διευκρινίζεται αν είναι ρυθμιζόμενα ή όχι. Στον τομέα της πέδησης συναντάμε δύο δίσκους με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά και έναν ακόμα πίσω.

Εμφανισιακά το RC700 είναι επιθετικό, με μπόλικες γωνίες στο φαίρινγκ του, ενώ ακολουθεί τη μόδα της εποχής μας, έχοντας πάνω του αεροδυναμικά βοηθήματα. Μπροστά και πάνω από τον διπλό LED προβολέα βρίσκουμε δύο ανοίγματα, τα οποία χρησιμεύουν πιθανότατα ως εισαγωγές αέρα. Κοιτάζοντας όμως από το πλάι το νέο μοντέλο, βλέπουμε ότι η εργονομία της θέσης οδήγησης θυμίζει περισσότερο sport touring μοντέλο, παρά supersport. Τα clip-on μοιάζει να είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένα, με τα μαρσπιέ σε φυσιολογική γωνία για τα πόδια και όχι πίσω και ψηλά.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Οι διαστάσεις της μοτοσυκλέτας δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, ούτε και το ύψος της σέλας. Αυτό που γνωρίζουμε για την ώρα είναι το βάρος, το οποίο φτάνει τα 208 γεμάτα κιλά. Αν μιλάμε για μεσαίου κυβισμού supersport μοτοσυκλέτα, τότε το νούμερο αυτό είναι αρκετά μεγάλο. Για την ώρα, το RC700 απευθύνεται στην εσωτερική αγορά, με την Zonsen να μην έχει τολμήσει ακόμα το μεγάλο βήμα να έρθει στην Ευρώπη, παρά τη συνεργασία της με την Piaggio.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!
Ετικέτες