Honda CB4 Interceptor (video)

Με ανεμογεννήτρια!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/11/2017

Χωρίς αμφιβολία είναι το πιο όμορφο και εντυπωσιακό concept την φετινής έκθεσης του Μιλάνου. Το CB4 Interceptor μπορούμε να πούμε ότι είναι η ντυμένη έκδοση του γυμνού CB4 concept που μας είχε δείξει η Honda πριν δύο σχεδόν χρόνια. Όμως σε αυτή την περίπτωση οι δημιουργοί του Interceptor δεν έμειναν μόνο στο “καλλιτεχνικό” κομμάτι της δουλειάς τους.

Παρά τις σαφής αισθητικές αναφορές στα αυτοκίνητα της F1 της δεκαετίας του ’70 και του ’80, το Interceptor ενσωματώνει μερικές hi-end ιδέες. Η επιφάνεια του ρεζερβουάρ είναι touch screen μέσω της οποίας ο αναβάτης ελέγχει τις λειτουργίες και παίρνει πληροφορίες. Μέρος της παροχής ρεύματος για την λειτουργία της προσφέρει μια ανεμογεννήτρια(!!!) που βρίσκεται μέσα στον προβολέα και η φτερωτή της περιστρέφεται από την ροή του αέρα όταν η μοτοσυκλέτα κινείται.

Δεν ξέρουμε φυσικά πόσο αποδοτική είναι αυτή η ιδέα, αφού δεν αρκεί να μπαίνει αέρας με πίεση, αλλά θα πρέπει να βγαίνει με μεγάλη ταχύτητα και τέτοια έξοδος δεν υπάρχει… Παρ’ όλα αυτά, η ιδέα είναι άκρως νεωτεριστική και δείχνει ότι η φαντασία ζει ακόμα στο τμήμα R&D της Honda.

Αν θυμάστε από το ρεπορτάζ που είχαμε δημοσιεύσει το 2015 όταν είχαμε πάει στην Ιαπωνία και είχαμε μιλήσει με τους ανθρώπους της Honda, υπάρχει μια νέα διαδικασία που ενθαρρύνει τις νέες ιδέες. Κάθε μέλος της ομάδας R&D μπορεί να καρφιτσώσει ένα δικό του σχέδιο στον πίνακα της κεντρικής αίθουσας. Οι υπόλοιποι μπορούν να βάλουν μια χρωματιστή καρφίτσα σε όποιο από τα σχέδια αυτά τους αρέσει πιο πολύ. Μετά από λίγο καιρό, όποιο σχέδιο έχει πάνω τους τις περισσότερες καρφίτσες προχωράει στο στάδιο του πρωτότυπου. Τότε ο πρόεδρος της Honda είχερ πει πως μέσα σε μια πενταετία θα δούμε πολύ διαφορετικές μοτοσυκλέτες απ΄οτ εργοστάσιο. Σήμερα, που είμαστε στο μέσον αυτού του χρονοδιαγράμματος, επιβεβαιώνονται όσα είχαμε γράψει τότε, με ένα concept πολύ προχωρημένο για τα δεδομένα της Big-H.

Από αισθητικής άποψης η CB4 Interceptor παίρνει άριστα με τόνο και ο συνδυασμός ρετρό αναφορών με σχεδιαστικές πινελιές από τις μοτοσυκλέτες των MotoGP και ψηφιακή τεχνολογία από το… μέλλον είναι καθηλωτική για τα μάτια του παρατηρητή.

Με το ολοκαίνουριο CB1000R να έχει ελάχιστες αλλαγές από το πρωτότυπο Neo Sports Cafe που είχαμε δει στο Τόκιο, θα ήταν πραγματικά κρίμα αν η Honda δεν έκανε το ίδιο με το Interceptor. Με άλλα λόγια… ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ!  

Ετικέτες

Honda WN7 2026 - Η πρώτη ηλεκτρική της Honda, στην παραγωγή τέλη 2025

Με 24 ίππους και 10,2 kg.m ροπής - 217 κιλά και 130+ χλμ. αυτονομία
Honda WN7 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

Η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη του ονόματος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας WN7, την οποία και έδειξε χωρίς καμουφλάζ για πρώτη φορά και αυτό το συμπλήρωσε με αρκετά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, όχι όμως και όλα.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο παρουσιάζει την πρώτη του -κανονικού μεγέθους- αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για τις αγορές όλου του κόσμου με τη Honda WN7 να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Ιάπωνες.

Η έμπνευση για το όνομα "WN7" προέρχεται από την εξέλιξη του concept "Be the Wind" που οδήγησε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τη λέξη "Naked", επειδή είναι γυμνή και τον αριθμό "7" που υποδεικνύει κλάση ισχύος.

Τελικά το λάθος που έκαναν οι Ιάπωνες δείχνοντας την TFT οθόνη της μοτοσυκλέτας σε βίντεο πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε αυτά που σας γράφαμε για την αυτονομία που θα προσφέρει η WN7 με την μπαταρία της πλήρως φορτισμένη και τη Honda να κάνει επίσημα λόγο για 130+ χιλιόμετρα. Η οθόνη είναι η πέντε ιντσών που βλέπουμε και στις συμβατικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση μέσω της εφαρμογής RoadSync, ενώ τα φώτα δεν θα μπορούσαν να μην είναι full LED.

Honda WN7 2026

Η CCS2 φόρτιση δίνει τη δυνατότητα να "γεμίσει" η συστοιχία μπαταριών της WN7 από το 20% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά σε 22άρη φορτιστή, ενώ σε λιγότερες από τρεις ώρες μπορεί να γίνει η φόρτιση σε τυπικό Wall Box, στο σπίτι των 7,2 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωσαν ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα της φόρτισης, αυτή δεν θα ξεπερνά τις ωφέλιμες 20 kWh.

Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της μοτοσυκλέτας που έχει βάρος 217 κιλών αποδίδει 24 ίππους (18 kW), που δεν λένε όλη την αλήθεια για την απόδοσή της στον δρόμο αφού πιο σημαντικό νούμερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ροπή που ξεπερνά τα 10 χιλιογραμμόμετρα. Η Honda αναφέρει ότι η απόδοση του κινητήρα είναι συγκρίσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ., χωρίς να προσδιορίζει κυλίνδρους, ακόμη και με 1000άρη! Θα κρατήσουμε μικρό καλάθι, από τη στιγμή που γνωρίσουμε ότι αυτό ακόμη και αν ισχύει θα είναι για συγκεκριμένες μετρήσεις και μέχρι συγκεκριμένα χλμ./ώρα. 

Honda WN7 2026

Η Honda δεν ανακοίνωσε επιδόσεις ωστόσο η τελική της μοτοσυκλέτας θα είναι περιορισμένη, όπως συμβαίνει με όλα τα δίτροχα ηλεκτρικά μοντέλα, σε κάθε περίπτωση όχι αυτή που περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα με 10 και πλέον kg.m ροπής.

Με την κάσα της μπαταρίας να παίζει και δομικό ρόλο, η WN7 φέρει ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι, όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, κάτι που συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ησυχία κατά τις μετακινήσεις. Σε γενικές γραμμές η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δείχνει λεπτή και κομψή με σχεδίαση που δεν την κάνει να ξεχωρίζει πολύ από τις συμβατικές Honda και αυτό μάλλον λειτουργεί υπέρ της.

Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει και όσοι παραγγείλουν την WN7 έως και τις 4 Νοεμβρίου θα λάβουν δώρο και μια τσάντα για τη σέλα.

Υπομονή μέχρι την EICMA όταν και θα αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες.