Honda - Λέει όχι στην επιστροφή του τετρακύλινδρου Bol d'Or

Παράθυρο όμως για δικύλινδρο retro μοντέλο με το Hawk 75
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/11/2022

Το 2020 η Honda είχε παρουσιάσει το CB-F Concept, μια σύγχρονη ερμηνεία του θρυλικού Bol d’Or, ώστε να σφυγμομετρήσει την κοινή γνώμη και να αποφασίσει για τυχόν επιστροφή του εμβληματικού μοντέλου της. Όπως φαίνεται όμως, το τετρακύλινδρο CB-F Concept θα παραμείνει concept, με τις ελπίδες των φίλων του ρετρό στιλ να μετατοπίζονται στο δικύλινδρο Hawk 75.

Τα τετρακύλινδρα CB 750F / 900F / 1100F Bol d’Or (χρυσά κύπελα) της Honda που εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, μαζί με τις F2 εκδόσεις με το full-fairing, άφησαν εποχή με τις επιδόσεις αλλά και με την εμφάνιση τους, και ακόμη και σήμερα αποτελούν συλλεκτικά μοντέλα.

Το 2020, εν μέσω καραντίνας για την Covid-19, η Honda παρουσίασε το CB-F Concept, με στιλ που βασιζόταν στα Bol d’Or μοντέλα του παρελθόντος, σε σύγχρονη όμως εκδοχή, με ανεστραμμένο πιρούνι, μονόμπρατσο ψαλίδι, LED φώτα, και TFT έγχρωμη οθόνη οργάνων. Ένα ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς κι ένας υγρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. ολοκλήρωναν το σύνολο, με αισθητικές “τσαχπινιές” όπως τις δυο κόρνες κάτω από τον προβολέα, το vintage ρεζερβουάρ, την ενιαία σέλα-ουρά και τα ρετρό χρώματα να ξεσηκώνουν τους φαν των κλασικών.

Κι ενώ το πετυχημένο redesign μας έκανε να πιστεύουμε πως το CB-F ήταν “σιγουράκι” για την παραγωγή, δυόμισι χρόνια μετά την παρουσίαση του CB-F Concept, τα νέα είναι απογοητευτικά.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Honda έδειξε δυο special εκδόσεις (30th Anniversary) για τα CB1300 Super Four SP & Super Bol d’ Or SP που κυκλοφορούν ακόμα στην Ιαπωνία, και εκεί οι σχεδιαστές της μοτοσυκλέτας, που είχαν επίσης σχεδιάσει και το CB-F Concept του 2020, δήλωσαν πως το Concept δεν θα βγει στην παραγωγή.

Απ’ ότι φαίνεται, η Honda είναι ικανοποιημένη με τα CB1300, έστω και με την περιορισμένη παραγωγή τους αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά, και οι ολοένα πιο σκληρές Euro προδιαγραφές (ειδικά οι επερχόμενες 5+ που αναμένονται το 2024) δυσκολεύει τις εταιρείες στην παρουσίαση νέων τετρακύλινδρων μοντέλων που καίνε περισσότερο σε χαμηλές και μεσαίες στροφές και δεν μπορούν έτσι να “πιάσουν” τις προδιαγραφές ρύπων. Αν μάλιστα ισχύσει η πληροφορία πως οι μετρήσεις των Euro5+ θα γίνονται όχι στον εργαστηριακό πάγκο πλέον (WMTC), αλλά σε χρήση δρόμου, τότε οι συνθήκες δυσκολεύουν πολύ περισσότερο.

Η απάντηση ίσως έλθει με τους δικύλινδρους κινητήρες, και στην περίπτωση της Honda με το δικύλινδρο εν σειρά σύνολο των Hornet 750 / Transalp 750 των 90,5 ίππων και των 7,65 κιλών ροπής. Όπως βλέπουμε σε ένα διάγραμμα που είχε δημοσιεύσει παλαιότερα το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, που έχει πάντα εκ των έσω πληροφορίες όσον αφορά στα ιαπωνικά εργοστάσια, η Honda ετοιμάζει δύο ακόμα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα.

Το ρετρό γυμνό μοντέλο Hawk 75 -τον μικρό αδελφό του επίσης δικύλινδρου Hawk 11 με τον κινητήρα της Africa Twin-, και ένα CBR750RR, στα πρότυπα του Yamaha R7.

Αν ισχύσουν οι πληροφορίες του Young Machine, τότε το CB-F Concept θα βγει μεν στην παραγωγή, με δικύλινδρο δε κινητήρα, κάτι που σίγουρα θα απογοητεύσει τους “πιουρίστες” φαν των αυθεντικών τετρακύλινδρων Bol d’Or.

Στην εποχή των ανατροπών, όπου το Hornet δε είναι πια τετρακύλινδρο, όπως δεν είναι τετρακύλινδρο ούτε και το Yamaha R-7, το Transalp δεν είναι πια V, αλλά ούτε και το V-Strom έχει V διάταξη, δεν θα πρέπει να μας κάνει έκπληξη αν δούμε και δικύλινδρα Bol d’Or ώστε να μπορούν να καλύψουν τις Euro προδιαγραφές, χαρίζοντας στη Honda πρόσβαση σε μια σαφώς μεγαλύτερη αγορά (Ε.Ε.) από εκείνη της Ιαπωνίας.

Ετικέτες

Husqvarna Enduro μοντέλα 2026 - Aναβάθμιση στις αναρτήσεις και αισθητικές αλλαγές [Gallery]

Το Euro 5+ δίχρονο TE 300 συνεχίζει να βγάζει πινακίδα - Επτά συνολικά μοντέλα
husqvarna enduro γκάμα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/8/2025

Μετά τη σειρά motocross η Husqvarna προχώρησε στην αποκάλυψη και των Enduro μοτοσυκλετών της για τη νέα σεζόν με τη διαθεσιμότητά τους να ξεκινά επίσης από τον Αύγουστο.

Η νέα γκάμα enduro της Husqvarna ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά με την εταιρεία να κάνει λόγο για "σουηδικής έμπνευσης" look. Νέας σχεδίασης είναι τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού, όπως νέος είναι και ο λασπωτήρας. H Husqvarna άλλαξε επίσης τα πλαϊνά πλαστικά αλλά και την τάπα του ψυγείου, κάτι που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του ψυκτικού.

Στο τεχνικό κομμάτι οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στο πιρούνι κλειστού φυσιγγίου WP XACT, το οποίο φέρει νέο υδραυλικό στοπ, αλλά και νέα γυαλισμένα ελατήρια, κάτι που ισχύει και για τα επτά μοντέλα της γκάμας. Τα νέα ελατήρια προσφέρουν λιγότερες τριβές και έτσι βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργία του πιρουνιού που έχει επίσης νέο set up αναφορικά με τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις του WP XACT αμορτισέρ.

husqvarna enduro γκάμα 2026

Για τη νέα σεζόν υπάρχουν τρεις δίχρονες επιλογές, τα TE 125, TE 250 και TE 300, με το κορυφαίο δίχρονο μοντέλο να είναι και το μοναδικό από τα τρία που έχει προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι βγάζει πινακίδα, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που "επικεντρώνονται" μόνο στο αγωνιστικό περιβάλλον.

Στα τετράχρονα Husqvarna έχουμε τα FE 250, FE 350, FE 450 και FE 501 με στάνταρ εξοπλισμό για όλα τους δύο χάρτες απόδοσης του κινητήρα, το Traction Control και το quickshifter, ενώ όλα φέρουν βεντιλατέρ.

Για όλα την enduro γκάμα οι δαγκάνες των φρένων και ο υδραυλικός συμπλέκτης προέρχονται από την Brembo, τα δισκόφρενα είναι της GSK και η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει για τη enduro γκάμα της Husqvarna, εκτός από εκείνη που αφορά το ΤΕ 300, η έναρξη της οποίας έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο.