Segway Apex H2 Prototype: Με τη δύναμη του υδρογόνου

Θα έχει “εκρηκτικές” επιδόσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/11/2021

Μετά τις επίσημες δηλώσεις του πρόεδρου της Γαλλίας πως ξεκινά την κατασκευή νέων πυρηνικών εργοστασίων για την απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης από τις “οικολογικές οργανώσεις” (έπαθαν ταυτόχρονα αφωνία η Greenpeace, η WWF και η κυρία Greta Thumberg) υπάρχει άμεσα η ανάγκη να βρούμε εναλλακτικές λύσεις (που ταυτόχρονα να μην επηρεάζουν τις “οικολογικές” κομπίνες τους…) πριν ανατινάξουν στον αέρα ολόκληρο τον πλανήτη με τις πυρηνικές βόμβες μεγατόνων άρχισαν ήδη να χτίζουν σε κάθε σημείο του.

Η λύση της χρήσης υδρογόνου είναι μια από τις πιο άμεσες αντιπροτάσεις. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία τις παραγωγής υδρογόνου είναι το ίδιο “ανήθικη” με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται στο σημείο (εργοστάσιο) παραγωγής ενώ το όχημα που το χρησιμοποιεί δεν παράγει CO2, οπότε ο ιδιοκτήτης του χαίρεται (μόνος του) πως δεν μολύνει την ατμόσφαιρα. Αφού δεν καπνίζει μπροστά στα μάτια μου, άρα είναι και zero emissions ναούμ! Στην πραγματικότητα όμως η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται από ορυκτά καύσιμα αυτή τη στιγμή και η διαδικασία απαιτεί τεράστια  ποσά ενέργειας, όπως τεράστια ποσότητα ενέργειας απαιτεί η ειδική μεταφορά του και αποθήκευσή του.

Θεωρητικά, το υδρογόνο είναι άφθονο σε αυτόν τον πλανήτη και αν βρούμε έναν αποδοτικό και πραγματικά οικολογικό τρόπο να το απομονώσουμε, θα έχουμε λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας για αιώνες… Έως τότε βέβαια, κανείς δεν μας απαγορεύει να φτιάξουμε οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή που θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς τύψεις. Οι Ιάπωνες πρωτοπορούν στα οχήματα με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, με την Honda (πρώτη) και την Toyota να έχουν αυτοκίνητα παραγωγής τα οποία πωλούν κυρίως στην Καλιφόρνια όπου τα πρατήρια της Shell έχουν τις ειδικές “αντλίες” ανεφοδιασμού. Επίσης, από το 2000 και μετά στην έκθεση του Τόκιο, οι τρεις από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσιάζουν διαρκώς πρωτότυπα (κυρίως scooter) με κυψέλες υδρογόνου, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι λειτουργικά.

Τώρα είναι η σειρά της Segway (που πλέον ανήκει στους Κινέζους) να παρουσιάσει το δικό της concept bike με κυψέλες υδρογόνου. Όπως βλέπουμε, η Segway έφτιαξε μια σπορ μοτοσυκλέτα και όχι scooter, η οποία θα φτάνει από στάση στα 150km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, χάρη στο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 60kw. Αισθητικά μας θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της CFMOTO (λόγω των χρωμάτων) αλλά και σε κάποια σημεία τα Husqvarna Vitpilen/Svartpilen, βάζοντάς μας την ιδέα πως μπορεί να είναι σχεδιασμένη από το studio του Kiska στην Αυστρία. Προφανώς δεν πρόκειται για λειτουργικό πρωτότυπο, αλλά όπως πάντα η προσπάθεια μετράει….

Ετικέτες

Royal Enfield: Ανανεώνεται και συνεχίζει το Continental GT 650

Το μέλλον του δικύλινδρου 650 δεν θα τελειώσει με την εμφάνιση του νέου κινητήρα 750 cc
royal enfield continental gt 650 2025
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

16/2/2026

Πριν λίγες μέρες είχαμε μιλήσει για το επερχόμενο νέο Continental GT 750 που ετοιμάζει η Royal Enfield, καθώς το πρωτότυπο εξέλιξης φωτογραφήθηκε εν μέσω δοκιμών δείχνοντας αρκετά κοντά στην τελική μορφή παραγωγής του. Η δεδομένη έλευση μιας νέας γενιάς δικύλινδρου κινητήρα για την ινδική εταιρεία ωστόσο δεν σημαίνει την κατάργηση της προηγούμενης.

Σύμφωνα με πληροφορίες που ας έρχονται από την Ινδία, η Royal Enfield δεν έχει σκοπό σε πρώτη φάση να τα καταργήσει τα μοντέλα με τον κινητήρα των 649 cc, διατηρώντας τα σε μορφή συμβατή με τα διπλώματα οδήγησης Α2, ενόσω τα νέα 750 θα προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε ισχύ χωρίς ανάλογη δέσμευση.

Παράλληλα, τουλάχιστον το Continental GT 650 αναμένεται να ανανεωθεί στη νέα γκάμα της Royal Enfield, με τις πληροφορίες ως τώρα να μιλούν για αναβαθμισμένες αναρτήσεις - στην ίδια λογική με το τρέχον μοντέλο, συμβατικό μπροστινό και δύο αμορτισέρ πίσω - και την πιθανότητα να φορέσει κι αυτό δίδυμους δίσκους μπροστά στο σύστημα φρένων.

Η ανανέωση στην εμφάνιση θεωρείται εκ των ουκ άνευ και αυτή λογικά θα βασίζεται σε χρωματικές επιλογές, μιας και σχεδιαστικά η Royal Enfield δεν δείχνει πρόθεση για νεωτερισμούς, έχοντας βασίσει το νέο Continental GT 750 πάνω στο σχέδιο του 650.

Η Royal Enfield λογικά θα παρουσιάσει τα πρώτα της νέα μοντέλα με δικύλινδρο κινητήρα 750cc φέτος ως μοντέλα 2027, ξεκινώντας με τα Himalayan 750 και Continental GT 750 που πιθανότατα θα δούμε στην επόμενη έκθεση EICMA στο Μιλάνο, ενώ η ανανέωση του 650 αναμένεται να παρουσιαστεί μετά από αυτά και κοντά στο κλείσιμο του 2026.

- Στην κεντρική φωτογραφία απεικονίζεται το Royal Enfield Continental GT 650, μοντέλο 2025, στον χρωματισμό Mr. Clean.