Συμφωνία της Ducati με την κινέζικη Vmoto για ηλεκτρικό scooter

Προετοιμάζονται για το μέλλον οι Ιταλοί
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/5/2019

Την ίδια ώρα που η Panigale V4-R διασύρει τον ανταγωνισμό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK με τον Bautista και η Ducati έχει υπερδιπλάσιες παραγγελίες απ’ όσες μοτοσυκλέτες μπορεί να φτιάξει στο εργοστάσιό της, έρχεται μια ανακοίνωση της κινεζικής Vmoto να παγώσει το χαμόγελο των φανατικών Ducatisti. Πρόκειται φυσικά για την συμφωνία που υπέγραψε η ιταλική εταιρεία με τους κινέζους, η οποία βάζει τις βάσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και scooter της Ducati στην Κίνα. Προς το παρόν, η Ducati έχει στη γκάμα της το ηλεκτρικό mountain “ποδήλατο” MIG-RR που κατασκευάζει για λογαριασμό της η Thok Ebikes. Τον χαρακτηρισμό “ποδήλατο” τον βάλαμε σε εισαγωγικά διότι με το βάρος και το μέγεθος που έχουν αυτού του τύπου τα ποδήλατα, δεν θέλεις ούτε να σκέφτεσαι πως θα χρειαστεί να κάνεις πετάλι με άδεια την μπαταρία τους σε ανηφόρα…

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρός της Claudio Domenicali έχει μιλήσει ανοιχτά για την πρόθεση της ιταλικής εταιρίας να προσθέσει στη γκάμα της ένα ηλεκτρικό scooter και μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Πιθανόν οι περισσότεροι να φαντάστηκαν πως η Ducati σκοπεύει να αναπτύξει το δικό της R&D για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων της, όπως έχει ήδη κάνει η Harley Davidson. Εδώ είναι καλό να θυμίσουμε σε όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία της Ducati, πως ο Antonio Cavalieri Ducati και οι τρεις γιοί του, Adriano, Marcello και Bruno ξεκίνησαν κατασκευάζοντας ασυρμάτους, ραδιόφωνα και ηλεκτρικές συσκευές. Με την κατασκευή κινητήρων που βίδωναν σε πλαίσια ποδηλάτων και τα μετέτρεπαν σε μικρές μοτοσυκλέτες (Cucciolo) ασχολήθηκαν μετά την λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου κι αφού το εργοστάσιό τους είχε καταστραφεί από τους Ναζί. Η Ducati Energia υπάρχει ακόμα και σήμερα και είναι εντελώς ξεχωριστή εταιρεία από την Ducati Meccanica που ξέρουμε εμείς. Όχι μόνο αυτό, αλλά η Ducati Energia κατασκευάζει τα δικά της ηλεκτρικά scooter!!!!

Οπότε αν υπάρχει μία εταιρεία που δικαιούται να λέει πως έχει κάποια σχέση με τον… ηλεκτρισμό, τότε αυτή είναι σίγουρα η Ducati. Όμως η ανακοίνωση της συνεργασίας με την Vmoto ανατρέπει το σενάριο της δημιουργίας ιταλικού R&D. Όχι πως αποκλείεται εντελώς για το μέλλον, καθώς και η Harley Davidson ξεκίνησε με την Alta Motors την εξέλιξη της Lifewire, όμως στην συνέχεια επένδυσε στην δημιουργία δικού της R&D για την εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών της. Στο site της Vmoto, οι κινέζοι λένε ξεκάθαρα πως είναι Official Ducati Supplier για το 2019. Θα μπορούσαν επίσης οι Ιταλοί να απευθυνθούν στο διπλανό εργοστάσιο στην Μπολόνια, στην Ducati Energica και να συνάψουν μία συνεργασία από το μηδέν, μιας και δεν έχουν άλλη σχέση μεταξύ τους. Η Energica, που είναι το πρωταρχικό κομμάτι της Ducati που ξέρει όλος ο κόσμος και αποσπάστηκε το 1953, όπως με πλήρη ανάλυση εξηγούμε εδώ, σε μία μεγάλη έρευνα που είχαμε κάνει, δεν είναι μία τυχαία εταιρία. Πρόκειται για έναν κολοσσό μεγαλύτερο από την Ducati Meccanica που κάποτε προμήθευε ακόμη και την Honda. Κι όταν λέμε κάποτε εννοούμε μέχρι πρόσφατα. Βλέπεις ακόμη Hornet με ανορθωτές Ducati. Προμηθεύει τους ιταλικούς σιδηρόδρομους και κατασκευάζει τα δικά της ηλεκτρικά οχήματα. Οπότε ένα ηλεκτρικό σκούτερ θα ήταν η καλύτερη επιστροφή στην εποχή της συνεργασίας αυτών των δύο ξεχριστών πλέον εταιριών... Αντίστοιχα κάτι τέτοιο οραματιζόμασταν όταν έγινε η εξαγορά από την Audi, καθώς η Ducati Electrica είχε ήδη συνεεργασία ως προμηθευτής! Αλλά τα θέματα στον επιχειρηματικό κόσμο δεν πρέπει ποτέ να κινεούνται συναισθηματικά...

Γενικά, η συνεργασία της Ducati με την Vmoto δεν είναι τόσο περίεργη ως προς το εμπορικό κομμάτι, αλλά ως προς τις τεχνολογικές δυνατότητες της κινέζικης εταιρείας. Τα ηλεκτρικά scooter και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που κατασκευάζει η Vmoto αυτή τη στιγμή, βασίζονται εξολοκλήρου στην τεχνολογία της γερμανικής Bosch. Με άλλα λόγια, η Vmoto χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες, καλωδιώσεις και software της Bosch, κάτι που μπορεί να κάνει οποιαδήποτε εταιρεία. Βασικά αυτό ακριβώς κάνουν και οι δεκάδες νέες εταιρείες ηλεκτρικών scooter που εμφανίζονται κάθε χρόνο στα διεθνή Σαλόνια και μιλάμε μαζί τους στην EICMA και αλλού πάνω από μία φορά το χρόνο, βλέποντας την εξέλιξή τους. Και η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα scooter κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Vmoto! Η Vmoto δηλαδή δουλεύει φασόν και όποιος την πληρώσει, του φτιάχνει scooter, ακόμη και με το όνομα του πεθερού του άμα θέλει. Ό,τι πει ο πελάτης!

Οπότε εδώ δεν έχουμε μια συνεργασία της Ducati με μια εταιρεία που διαθέτει δικό της know-how πάνω στα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα υψηλών επιδόσεων, αλλά στην πραγματικότητα έχουμε μια συνεργασία με ένα κινέζικο εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών scooter και μοτοσυκλετών που διοικείται από το Δυτικό Περθ της Αυστραλίας και αγοράζει τεχνολογία της Bosch. Επίσης η γκάμα των μοντέλων της Vmoto αποτελείται από χαμηλής απόδοσης δίκυκλα, με θεωρητική αυτονομία έως τα 150 χιλιόμετρα. Καμία σχέση δηλαδή με τον σπορ χαρακτήρα των συμβατικών μοτοσυκλετών της Ducati. Τα ηλεκτρικά Vmoto εισάγονται στην Ελλάδα από την εταιρεία Vmoto e-max που εδρεύει στην Πιερία και όποιος θέλει να πάρει μια ιδέα από την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της μπορεί να επισπευτεί το site της εταιρείας πατώντας ΕΔΩ

Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν πως ναι μεν οι ιταλοί θέλουν να βάλουν σιγά-σιγά στα μαγαζιά τους κάποια ηλεκτρικά δίκυκλα, όμως φαίνεται πως δεν πρόκειται να επενδύσουν μεγάλα κεφάλαια προς το παρόν. Άλλωστε όσο βρίσκονται υπό την στέγη της Audi που έχει αναπτύξει τεχνολογία αιχμής στην ηλεκτροκίνητη με τα E-Tron, θα ήταν παραλογισμός η οποιαδήποτε επένδυση για την ανάπτυξη δικής της.

 

Ο ιδιοκτήτης της Ducati έχει την τεχνολογία να κατασκευάσει ΑΥΤΟ:

 

…όμως η Ducati υπόγραψε συμφωνία να κατασκευάσει το scooter της η Vmoto που κατασκευάζει ΑΥΤΟ:

 

Στην γρήγορη ανάγνωση μπορεί κανείς να νομίζει πως δεν τρέφουμε εκτίμηση προς την Vmoto. Κάθε άλλο. Έχουμε γνωρίσει από κοντά τους ανθρώπους που δουλεύουν στην εξέλιξη, έχουμε δει τα μελλοντικά τους σχέδια και τους βγάζουμε το καπέλο. Κάνουν την δουλειά τους και την κάνουν καλά. Το ζήτημα είναι πως δεν θέλουμε να πληρώσει κανείς ένα Vmoto για Ducati, εξαιτίας του χρώματος και του αυτοκόλλητου. Όπως επίσης περιμέναμε από την Ducati ένα E-Tron-πυραυλο-ηλεκτροκίνητο σκούτερ, που θα βάζει φωτιά στα βενζινοκίνητα... Τώρα έχουμε μία κίνηση για γρήγορες πωλήσεις. Μακάρι να δούμε στο σύντομο μέλλον αυτό το πράγμα να αλλάζει...

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες