Dani Pedrosa: Ένας MotoGP Legend!

Η μέγιστη τιμή για τον Ισπανό αναβάτη
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/11/2018

Λίγο πριν τον τελευταίο του αγώνα ως αναβάτης των MotoGP και της Repsol Honda Team (αφού θα συνεχίσει την πορεία του ως αναβάτης εξέλιξης για την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ), ο Dani Pedrosa μπήκε στο MotoGP Legends Hall of Fame στην Valencia.

Η ανακήρυξή του ως Θρύλος των MotoGP έγινε λίγο πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, για τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στα 125 το 2003 και στα 250 το 2004 και το 2005), ο οποίος είναι και ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες όλων των εποχών στην μεγάλη κατηγορία.
Ο βραχύσωμος Ισπανός ξεκίνησε την διεθνή αγωνιστική του καριέρα το 2001 στα 125GP, όπου σαν rookie ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο και τερμάτισε στο πρωτάθλημα όγδοος. Την επόμενη χρονιά ήρθαν και οι νίκες στο ενεργητικό του τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος, ενώ το 2003 κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο παίρνοντας πέντε νίκες εκείνη την σεζόν. Στο τέλος μάλιστα εκείνης της χρονιάς είχε σπάσει και τους δύο αστραγάλους του σε μία πτώση, αλλά παρόλα αυτά μεταπήδησε το 2004 στα 250, όπου πήρε κι εκεί τον τίτλο στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία! Έγινε τότε και ο νεότερος αναβάτης που πήρε νίκη στα 250 (18 ετών και 202 ημερών), αλλά και ο νεότερος πρωταθλητής της κατηγορίας όντας 19 ετών και 18 ημερών όταν τελείωσε το πρωτάθλημα.


Το 2006, ο Pedrosa πέρασε στην μεγάλη κατηγορία και χρειάστηκε μόλις τέσσερις αγώνες για να φτάσει στην πρώτη του νίκη στην Shanghai, ενώ με τους τερματισμούς τους στο βάθρο και την δεύτερη νίκη που πήρε στο Donington, χρίστηκε ως ένας από τους πιο πετυχημένους αναβάτες της κατηγορίας, τερματίζοντας και στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Την επόμενη χρονιά αναδείχθηκε δεύτερος πίσω από τον Casey Stoner, ενώ ήταν μέσα στην πρώτη τριάδα στο πρωτάθλημα του 2008, παρά το γεγονός ότι είχε σπάσει το χέρι του στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν, αλλά και το ότι είχε μείνει εκτός από δύο αγώνες λόγω τραυματισμών.
Οι τραυματισμοί γενικότερα ήταν κάτι που ταλαιπώρησε αρκετά τον Pedrosa όλα αυτά τα χρόνια, αλλά πάντοτε ήταν μέσα στους διεκδικητές του τίτλου, με αποκορύφωμα το 2012 που έχασε το πρωτάθλημα για λίγο έχοντας πάρει και τις περισσότερες νίκες του μέσα σε μια χρονιά. Το 2017 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τον Dani, καθώς σημείωσε την 300η συμμετοχή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (στον αγώνα της πατρίδας του στη Jerez), ενώ έγινε και ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία που έχει κερδίσει τουλάχιστον έναν αγώνα σε κάθε σεζόν, για 16 συνεχόμενα έτη! Η απόσυρσή του από τους αγώνες φέτος, τον βρίσκει ως τον τρίτο αναβάτη με τα περισσότερα βάθρα, πίσω από τους Valentino Rossi και Giacomo Agostini.
Ο Πρόεδρος της FIM, Vito Ippolito, τόνισε στην ομιλία του κατά την βράβευση του Pedrosa, ότι αποτελεί ένα παράδειγμα προς όλους τους αναβάτες και ιδιαίτερα τους νεότερους, για τον τρόπο που έτρεχε και που κέρδιζε, με κύριο χαρακτηριστικό του πόσο "καθαρός" αναβάτης ήταν. Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, μίλησε για τα ανάμικτα συναισθήματά του, καθώς ήταν ευτυχής για την συμμετοχή του Pedrosa στο Hall of Fame, αλλά το γεγονός ότι ένας αναβάτης με τόση προϊστορία πίσω του φτάνει στο σημείο να αποσυρθεί του προκάλεσε ιδιαίτερη θλίψη.


Ο Pedrosa ήταν εμφανώς συγκινημένος, καθώς όπως είπε ο ίδιος, σε αυτό το ορόσημο της ζωής του εξακολουθεί να δέχεται την υποστήριξη του κόσμου, των διοργανωτών, αλλά και των αντιπάλων που αντιμετώπισε όλα αυτά τα χρόνια. Στην ερώτηση για το ποια στιγμή είναι αυτή που ξεχωρίζει στην πολυετή καριέρα του, ο Dani απάντησε ότι ήταν η κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος, το οποίο εκπλήρωνε ένα όνειρο ζωής. Πλέον, ο Pedrosa βάζει το όνομά του στην μακρά λίστα των Θρύλων των MotoGP μαζί με τους Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington και τον αείμνηστο Nicky Hayden.

Ετικέτες

Marc Marquez: "Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο 10 χρόνια πριν, το αντισταθμίζω με την εμπειρία μου"

Προσγειωμένος για ακόμη μία φορά ο Marquez σχετικά με τις προσδοκίες του και την πορεία που διανύει στην Ducati
motomag Marc Marquez "Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο 10 χρόνια πριν, το αντισταθμίζω με την εμπειρία μου"
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

22/3/2024

Ο Marc Marquez γνωρίζει ότι ο αγώνας του Portimao αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο με την μοτοσυκλέτα της Ducati. Η πορτογαλική πίστα είναι μία εκ των αγαπημένων του νέου αναβάτη της Gresini Racing Team και ως εκ τούτου αυτό το αγωνιστικό τριήμερο ο Ισπανός ενδέχεται να προσφέρει στιγμές χαράς στους φαν του.

Μετά το ντεμπούτο του στο Qatar όπου ο Marquez κατέκτησε μία πέμπτη θέση στον Sprint Race αγώνα και μία τέταρτη θέση στον κυρίως αγώνα της Κυριακής, στο Portimao ο ίδιος θέλει να πετύχει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Λίγα 24ωρα πριν το αγωνιστικό τριήμερο, στη συνέντευξη τύπου του Portimao, ο νέος αναβάτης της Gresini Racing Team προχώρησε σε κάποιες δηλώσεις τόσο για τον αγώνα της Πορτογαλίας και για τους νέους αναβάτες όσο και για το μέλλον του στο MotoGP.

"Τα πράγματα θα είναι διαφορετικά στην Πορτογαλία, γιατί θα μπούμε στην πίστα με σκοπό να είμαστε γρήγοροι με το καλημέρα. Αυτός ο αγώνας θα είναι πολύ διαφορετικός σε σχέση με το Qatar γιατί εκεί είχα κάποιες δυσκολίες. Στόχος μου είναι να μπω αμέσως στα Q2.

Marc Marquez "Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο 10 χρόνια πριν, το αντισταθμίζω με την εμπειρία μου"

Η κατάσταση μου είναι διαφορετική από ό,τι στο παρελθόν, επειδή τότε γνώριζα που θα αγωνιζόμουν την επόμενη σεζόν. Τώρα δεν σκέφτομαι αυτό, απλά θέλω να μείνω συγκεντρωμένος σε αυτά που κάνω, και θέλω να διασκεδάζω στην πίστα. Αν το διασκεδάζω και είμαι γρήγορος θα μπορώ να έχω την ευκαιρία να επιλέξω ομάδα, αλλά αυτό δεν θέλω να το συζητήσω τώρα. Ξέρω ότι στον αθλητισμό μετράει το παρόν και όχι το παρελθόν. Το παρόν είναι το σήμερα και πρέπει να δουλέψω πάνω σε αυτό γιατί υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις αναβάτες πιο γρήγοροι από μένα. Νομίζω ότι θα χρειαστώ άλλους τέσσερις ή πέντε αγώνες για να φτάσω εκεί που θέλω να είμαι, προσαρμόζομαι ταχύτερα γιατί τώρα καταλαβαίνω καλύτερα τη μοτοσυκλέτα.

Πίεση υπάρχει είτε είσαι σε εργοστασιακή ομάδα είτε δορυφορική. Ο αναβάτης είναι χαρούμενος όταν ανέβει στο βάθρο. Το βάθρο είναι καλύτερο από το να μπεις στην πρώτη πεντάδα ενώ η νίκη είναι καλύτερη από το να είσαι απλά στο βάθρο. Το γεγονός πως στην τωρινή ομάδα το κλίμα είναι πιο οικογενειακό δεν σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη πίεση ή ότι δεν υπάρχουν φιλοδοξίες. Είναι το ίδιο με κάθε άλλη ομάδα. Η διαφορά έγκειται στο ότι είμαστε πολύ λιγότεροι, και στην κουλτούρα καθώς οι Ιάπωνες είναι διαφορετικοί από τους Ιταλούς.

Marc Marquez "Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο 10 χρόνια πριν, το αντισταθμίζω με την εμπειρία μου"

Τώρα όσον αφορά τη μοτοσυκλέτα δεν μπορώ να ξέρω αν η GP24 είναι καλύτερη από την GP23 που οδηγώ εγώ. Ίσως η GP24 να είναι καλύτερη σε ορισμένες πτυχές, αλλά εγώ δεν έχω φτάσει ακόμα στο πραγματικό όριο της μοτοσυκλέτας μου. Δουλεύω πάνω σε αυτό και μόνο έτσι θα μπορέσω να καταλάβω τη διαφορά.

Πλέον αισθάνομαι πιο έμπειρος. Συχνά μιλάω γι' αυτό με τους ανθρώπους γύρω μου. Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά, αγωνίστηκα με τον Valentino το 2013, ενώ βλέπουμε πως ο νεαρός Pedro Acosta αγωνίζεται πλέον μαζί μου. Νομίζω ότι αυτό είναι φυσιολογικό, είναι μέρος του αθλήματος. Όλοι έχουν την περίοδο τους, μετά έρχονται αναβάτες όλο και νεότεροι από σένα και προσπαθούν να σε βγάλουν εκτός. Είναι φυσιολογικό, είμαι πιο έμπειρος, αλλά όταν ήμουν νεότερος ίσως είχα μικρότερη επίγνωση του τι έκανα, και συχνά τα πήγαινα καλά. Τώρα είμαι πιο συντηρητικός, καθώς χρησιμοποιώ την εμπειρία μου. Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο ήμουν πριν 10 χρόνια. Ωστόσο μπορείς να εκμεταλλευτείς την επιπλέον εμπειρία, και αυτό είναι ζωτικής σημασίας.

Επιπρόσθετα σύντομα θα αποφασιστούν οι κανονισμοί για τα επόμενα χρόνια. Εξαρτάται αν θέλεις μία μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για το θέαμα ή μία μοτοσυκλέτα για να κερδίζει. Προτιμώ το πρώτο. Αν αφαιρέσουμε τα πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα θα είναι καλύτερο και για το θέαμα όπως σας έχω ξαναπεί και αυτό είναι στην τελική της ημέρας κάτι που θέλει ο κόσμος να δει.

Marc Marquez "Ποτέ δεν θα είμαι τόσο γρήγορος όσο 10 χρόνια πριν, το αντισταθμίζω με την εμπειρία μου"

Σχετικά με τους νέους αναβάτες οι οποίοι έρχονται από τις μικρότερες κατηγορίες αυτοί οδηγούν διαφορετικά. Χρησιμοποιούν πολύ το σώμα τους εγώ είχα διαφορετικό στιλ αλλά αυτό είναι κάτι προσωπικό καθώς πρέπει να προσαρμοστείς στη μοτοσυκλέτα που οδηγείς. Εγώ όταν ήρθα στην κατηγορία έμαθα πολλά από τον Valentino, τον Lorenzo, τον Pedrosa, τώρα μαθαίνω από τους νέους αναβάτες καθώς αυτοί χρησιμοποιούν ένα διαφορετικό στιλ οδήγησης. Ένας από αυτούς είναι και ο Pedro Acosta o οποίος δείχνει πως είναι το μέλλον του MotoGP, έχει ταλέντο και το έδειξε στο Qatar. Πιστεύω αν καταφέρει να διαχειριστεί καλύτερα τα ελαστικά σε συνθήκες αγώνες θα μπορέσει να είναι ακόμη ταχύτερος”.

Για ακόμη μια φορά ο Marc Marquez στις δηλώσεις του τόνισε πως ακόμη βρίσκεται σε φάση εγκλιματισμού ωστόσο άπαντες γνωρίζουν πως ο Ισπανός θέλει όσο τίποτα να ανέβει ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ξεκινώντας ένα νέο κεφάλαιο στην πλούσια αγωνιστική του καριέρα.

Ετικέτες