Jorge Lorenzo: Νέο φαίρινγκ στο Assen

Δεν κατάφερε όμως να γλιτώσει άλλη μια πτώση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/6/2019

Από τότε που πήγε ο Lorenzo στη Honda τα πράγματα μόνο ομαλά δεν εξελίχθηκαν για αυτόν. Αφότου κατάφερε να ανακάμψει απ’ τους τραυματισμούς που είχε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, κλήθηκε να εξοικειωθεί πάνω σε μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι φτιαγμένη για αυτόν. Ως εκ τούτου, στο πρώτο τρίτο του πρωταθλήματος τον είδαμε να παλεύει για μια θέση μέσα στη δεκάδα και να μην είναι όσο ανταγωνιστικός ήταν στη Ducati. Στην αρχή έλεγε πως ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξος από τη συνεργασία του με το HRC, διότι η ομάδα ήταν παραπάνω από πρόθυμη να εκπληρώσει όλες τις επιθυμίες του. Μάλιστα, τον είδαμε να ταξιδεύει μέχρι τα κεντρικά του HRC ώστε να σχεδιαστούν ειδικά “αυτάκια” πάνω στο ρεζερβουάρ, που τον βοηθούν να στηρίζεται καλύτερα κατά το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα να μην καταπονούνται τα χέρια –ιδίως οι καρποί- απ’ το μεταφερόμενο βάρος του σώματός του. Όμως, δεν καταφέραμε να δούμε την αποτελεσματικότητά τους στον αγώνα της Catalunya διότι φρόντισε να δώσει ένα απ’ τα πιο πολύτιμα δώρα στον teammate του, τον Marquez. Συγκεκριμένα στο δεύτερο γύρο του αγώνα, ενώ είχε ξεκινήσει δυναμικά και ήταν τέταρτος, αποφάσισε να κάνει μια παράτολμη κίνηση με αποτέλεσμα να πέσει, συμπαρασέρνοντας και βγάζοντας εκτός μάχης τους Rossi, Dovizioso και Vinales.

Τώρα, στα δοκιμαστικά του Assen η Honda παρουσίασε και το νέο φαίρινγκ, που έχει εξελιχθεί για τον ίδιο σκοπό όπως τα “αυτάκια” του ρεζερβουάρ, την μείωση δηλαδή της καταπόνησης των καρπών. O Lorenzo το δοκίμασε αρχικά στις επίσημες δοκιμές μετά τον αγώνα στην Catalunya, όμως είχε πάλι μια σφοδρή πτώση και χτύπησε τόσο το θώρακα όσο και την πλάτη του. Μάλιστα, είπε πως δεν θα καταφέρει να ανακάμψει στο 100% μέχρι τον αγώνα του Sachsenring. Ακόμη, στις δοκιμές του Assen το HRC έχει φέρει κι άλλα εξαρτήματα για να βοηθήσει το Lorenzo να είναι πιο ανταγωνιστικός και πιο κοντά στη μάχη για τη κορυφαία θέση. Όμως, έπεσε για άλλη μια φορά στην FP1 με αποτέλεσμα να ναυαγήσουν τα σχέδια.

Απ’ την άλλη πλευρά του box, ο Marquez δοκίμασε και αυτός ένα νέο φαίρινγκ στις επίσημες δοκιμές, λέγοντας πως ίσως ήταν αυτό που εξέλισσε το HRC για τον Lornezo, καθώς και κάποια άλλα πράγματα όπως εξαρτήματα απ’ τη περσινή RCV. Παρ’ όλα αυτά ανέφερε πως ο ίδιος θα εστιάσει στην εξέλιξη του δικού του πακέτου για τη μοτοσυκλέτα του και όχι για αυτή του Lorenzo.

 

Ετικέτες

Τραβάνε την μπρίζα στα ηλεκτρικά MotoGP! Κανείς δεν έβλεπε MotoE - Ούτε οι συγγενείς των αναβατών!

Τα ηλεκτρικά GP δεν θα συνεχίσουν μετά τη σεζόν 2025
MotoE Ends
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/9/2025

Η FIM και η Dorna Sports ανακοίνωσαν ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE σταματά μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα σεζόν του 2025. Αν στο μέλλον συντρέχουν οι λόγοι, τότε θα επανεξεταστεί το ενδεχόμενο να το επαναφέρουν.

 

Ακόμη και αν η ηγεσία της διοργάνωσης των MotoGP δεν είχε αλλάξει, το μέλλον της κατηγορίας MotoE ήταν ήδη αβέβαιο. Η κατηγορία MotoE δεν κατάφερε να αποκτήσει επαρκή απήχηση κατά τις επτά σεζόν που έτρεξε, ενώ η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν, με πολλά μεγαλεπήβολα πλάνα και κατασκευαστές να αποτυγχάνουν.

Παρά τις εξαγγελίες της Ευρώπης και τον ουσιαστικό και πρακτικό πόλεμο που κύρηξε στους θερμικούς κινητήρες, η ηλεκτροκίνηση δεν κατάφερε να δώσει τις λύσεις που χρειάζεται κάποιος για να μπορέσει να στραφεί στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Χωρίς αγορά, ελάχιστα μπορείς να στηρίξεις τους αγώνες ελπίζοντας σε εξέλιξη που ποτέ δεν εξαργυρώνεται στην πράξη. Και που κράτησαν τόσες σεζόν είναι αξιοπερίεργο όπως χαρακτηριστικό είναι που παρά την τεράστια επένδυση όλα αυτά τα χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με τους αγώνες αυτούς. Κυριολεκτικά ελάχιστοι ήταν οι θεατές που συνέχιζαν να παρακολουθούν την MotoE, όχι μόνο παραμένοντας στις κερκίδες αλλά και online, από τον server της Dorna που είναι ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης. Δεν έβλεπε κανείς, μερικές φορές αστειευόντουσαν πως δεν τους βλέπουν ούτε οι συγγενείς τους! Από το κύπελλο που ξεκίνησε το 2019 έως το 2023 που επένδυσαν περισσότερο δημιουργώντας το πρωτάθλημα, φάνηκε και το τέλος. Αναβαθμίζοντας το κόστος διοργάνωσης είτε θα έφερναν τους θεατές και μαζί και την εξέλιξη των μοτοσυκλετών, είτε θα έμπαινε ταφόπλακα. Όσοι ποντάραμε στο δεύτερο, έχουμε τώρα την επιβεβαίωση, ωστόσο δεν θάβεται η MotoE, μπαίνει κατάψυξη, αυτό να θυμόμαστε, υπάρχει περίπτωση επαναφοράς σε μακρινό, αρκετά μακρινό μέλλον.

Διότι ταυτόχρονα η βιομηχανία μοτοσυκλετών έχει στραφεί στην ανάπτυξη ακόμα πιο αποδοτικών κινητήρων καύσης, σε συνδυασμό με τη χρήση μη-ορυκτών καυσίμων. Εκεί όπου επενδύονται και μεγάλα ποσά. Από το 2027 τα καύσιμα του MotoGP θα είναι 100% μη-ορυκτά, αυξημένα από το ελάχιστο 40% μη-ορυκτών που είναι σε εφαρμογή από το 2024, ακολουθώντας την κατεύθυνση της βιομηχανίας και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση για το "Racing for the Future".

Η FIM και το MotoGP θα συνεχίσουν να παρακολουθούν και να συμβουλεύονται τη βιομηχανία ώστε το άθλημα να παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας. Δήλωσαν λοιπόν πως η MotoE θα επανεξεταστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, εφόσον η σημασία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ή οποιασδήποτε άλλης βιώσιμης τεχνολογίας αυξηθεί.

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, δήλωσε: "Σήμερα ανακοινώνουμε την αναστολή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE από το τέλος της σεζόν. Παρά τις καλύτερες προσπάθειες να προωθήσουμε αυτή την καινοτόμο κατηγορία μαζί με τη Dorna, η αλήθεια είναι ότι δεν πετύχαμε τους στόχους μας, αλλά ούτε και η ευρύτερη βιομηχανία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών επιδόσεων. Οι αγώνες ήταν πραγματικά φανταστικοί και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους αναβάτες και τις ομάδες που συμμετείχαν στο MotoE, καθώς και τη Dorna. Μαζί κοιτάμε το μέλλον και είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε νέες καινοτομίες και τεχνολογίες."

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, πρόσθεσε: "Το MotoE έχει προσφέρει απίστευτη δράση στην πίστα και έχει στέψει πρωταθλητές και νικητές, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην αποστολή του MotoGP για καινοτομία, χωρίς φόβο και χωρίς να διστάζει να παρουσιάσει κάτι νέο. Καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε την καινοτομία εντός και εκτός πίστας, πρέπει να είμαστε εξίσου έτοιμοι να ακούμε τους οπαδούς μας και το νέο κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε, παρακολουθώντας την εξέλιξη της αγοράς. Σε συνεργασία με τη FIM αποφασίσαμε ότι η κατάλληλη στιγμή είναι να τεθεί το MotoE σε “παύση” στο τέλος αυτής της σεζόν. Ευχαριστούμε όλους τους αναβάτες και τις ομάδες, τη Ducati, τους συνεργάτες μας και όλο το προσωπικό που έκαναν το MotoE πραγματικότητα από το 2019. Ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας σε αυτό το πολύτιμο ταξίδι."