Marc Marquez - Η εξήγηση πίσω από τη χαοτική εκκίνηση στο GP της Αυστρίας

Παρά τα τεχνικά προβλήματα, ο "Comeback King" έκανε πάλι το... θαύμα του, και από 13ος ανέβηκε στην 4η θέση
Marc Marquez - Η εκκίνηση στο αυστριακό GP
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

19/8/2024

Ένα πρόβλημα που προέκυψε πριν από την έναρξη του αγώνα της Κυριακής ήταν και εκείνο που προκάλεσε την επεισοδιακή εκκίνηση του Marc Marquez στην Αυστρία και του στέρησε έναν καλύτερο τερματισμό.

Η κακή εκκίνηση ήταν και εκείνη που στέρησε από τον Marquez ένα καλύτερο αποτέλεσμα στον αγώνα της Κυριακής στην Αυστρία, με τον Ισπανό να ανταμείβει ωστόσο το φιλοθεάμον κοινό από εκεί και έπειτα με έναν φανταστικό αγώνα που τον έφερε από την 13η στην 4η θέση στο πέσιμο της καρό σημαίας έπειτα από συνεχείς προσπεράσεις.

Ο οχτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδειξε ότι είχε την ταχύτητα για να βρεθεί κοντά τόσο στον νικητή του αγώνα Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) όσο και στους Jorge Martin (Prima Pramac Racing) και Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) που τον ακολούθησαν στο βάθρο στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, όμως με την καταστροφική του εκκίνηση εξαφάνισε τις πιθανότητές του για κάποια θέση στο βάθρο.

Marc Marquez

Αιτία για την εκκίνηση στην οποία έδειχνε να έχει βάλει... όπισθεν, με τους υπόλοιπους αναβάτες να τον προσπερνούν σαν σταματημένο, ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα που έκανε την εμφάνισή του πριν από την έναρξη του αγώνα και ξεκίνησε ένα ντόμινο συμβάντων που ευτυχώς δεν οδήγησαν σε πτώση τόσο τον ίδιο τον Ισπανό όσο και τον Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) με τον οποίο είχε επαφή λίγο πριν από την πρώτη στροφή.

Σύμφωνα και με τις εξηγήσεις που δόθηκαν έπειτα από την ολοκλήρωση του αυστριακού αγώνα, το πρόβλημα είχε να κάνει με τη βαλβίδα του εμπρός ελαστικού στη μοτοσυκλέτα του Marquez με τους μηχανικούς του να προχωρούν πανικόβλητοι σχεδόν σε αλλαγή ζάντας λίγο πριν την εκκίνηση.

Marc Marquez

Ο χρόνος που απέμεινε για την έναρξη του αγώνα δεν ήταν αρκετός για να έρθει ξανά το ελαστικό στην απαιτούμενη θερμοκρασία που θα επέτρεπε στον αναβάτη της Gresini Racing να βρει πρόσφυση έγκαιρα για να ενεργοποιήσει το σύστημα που κλειδώνει το πιρούνι στην εκκίνηση.

Ο Marquez επικεντρώθηκε στον γύρο της προθέρμανσης στο να ανεβάσει τη θερμοκρασία του ελαστικού όμως δεν είχει τον χρόνο που χρειαζόταν για να ενεργοποιήσει το βοήθημα της εκκίνησης, κι έτσι ξεκίνησε χωρίς τη βοήθειά του.

"Ήταν κρίμα γιατί η αίσθηση που είχα από τη μοτοσυκλέτα όλο το Σαββατοκύριακο ήταν πολύ καλή. Διασκέδαζα και ήμουν γρήγορος στις δοκιμές, σε όλα τα session, σε όλους τους γύρους, αλλά έκανα λάθη στον αγώνα Sprint (έπεσε χωρίς να πιέζεται) και στον κυρίως αγώνα. Και χθες και σήμερα (Σάββατο και Κυριακή) η ταχύτητα ήταν εκεί, μάθαμε από το χθεσινό μας λάθος αλλά είναι αλήθεια ότι είχαμε ένα τεχνικό πρόβλημα πριν τον αγώνα.

Μετά η ομάδα το διόρθωσε αλλά με αυτό το χάος ήταν λίγο δύσκολο να συγκεντρωθώ. Ξεκίνησα με χαμηλότερη απόδοση (σ.σ. αφού δεν μπορούσε να κλειδώσει το πιρούνι στην εκκίνηση) και ήμουν στη μέση του γκρουπ πριν την πρώτη στροφή. Είπα στον εαυτό μου ότι θα παραμείνω ψύχραιμος και θα δω τι θα γίνει μετά την πρώτη στροφή. Μετά όμως είχα μια σχεδόν καταστροφική επαφή με τον Morbidelli, οι δυο μας βρεθήκαμε εκτός πίστας και από εκείνο το σημείο και έπειτα ξεκίνησα την άνοδό μου για να φτάσω στην τέταρτη θέση." 

Marc Marquez πρόβλημα Αυστρία MotoGP 2024

Όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Marquez μέχρι στιγμής και για διάφορους λόγους δεν έχει καταφέρει να βιώσει ένα αγωνιστικό τριήμερο χωρίς προβλήματα με την ομάδα του, ενώ δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Ισπανός παραμένει ωστόσο αισιόδοξος. Στηριζόμενος και στην απόδοση της μοτοσυκλέτας του ανέφερε ότι αυτό θα έρθει νομοτελειακά, και η απόδοση του στην αυστριακή πίστα έδειξε -σύμφωνα με τον ίδιο- πως σύντομα θα παλέψει για το κορυφαίο σκαλί του βάθρου.

Fabio Quartararo για νέα Yamaha V4 - Χειρότερη προς το παρόν από την εν σειρά

Πρέπει να γίνει ακόμη μπόλικη δουλειά λέει ο Γάλλος αναβάτης που φάνηκε απαισιόδοξος
Quartararo
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/9/2025

Ο Fabio Quartararo αξιολόγησε τη νέα αγωνιστική πρωτότυπη V4 της Yamaha μετά τις πρώτες του δοκιμές στο Misano με τον εργοστασιακό αναβάτη να μην είναι χαρούμενος δηλώνοντας ότι του φάνηκε χειρότερη από τη μοτοσυκλέτα με τον εν σειρά 4κύλινδρο.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 δοκίμασε την προηγούμενη εβδομάδα τη νέα Yamaha V4, κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής δοκιμής στη Βαρκελώνη που επηρεάστηκε όμως από τη βροχή και έτσι δεν μπορούσε να βγάλει ουσιαστικά συμπεράσματα για την πρόοδο της εξέλιξής της. Στο χτεσινό επίσημο τεστ του MotoGP στο Misano όμως ο Quartararo έκανε 73 γύρους και γνώρισε πολύ καλύτερα την παρτενέρ του για την επόμενη σεζόν.

Στο πρώτο session ο Γάλλος ήταν στην 18η θέση, ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή και δήλωσε: “Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει, είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι μια καλή βάση. Αυτή τη στιγμή, η νέα μοτοσυκλέτα είναι χειρότερη από την εν σειρά. Παρατήρησα βελτιώσεις -από το V4 σε σχέση με το I4- στη Βαρκελώνη που δεν ένιωσα εδώ. Δεν νομίζω ότι ο κινητήρας V4 θα λύσει τα προβλήματά μας. Τους βρήκα πανομοιότυπους. Μέχρι στιγμής, δεν βλέπω καμία πρόοδο στους τομείς που χρειαζόμαστε, αν και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης”.

Ο Quartararo συνέχισε να οδηγεί το V4 στο δεύτερο session, σημειώνοντας τον 18ο ταχύτερο χρόνο (+1,2 δευτερόλεπτα από τον Pedro Acosta) μετά τη βελτίωση του καλύτερου χρόνου του σε 1:31:598.

“Αυτή ήταν η πρώτη πραγματική δοκιμή με τους άλλους αναβάτες. Έτσι, βλέπουμε λίγο τη θέση μας αυτή τη στιγμή. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Πρέπει να δουλέψουμε σε όλα. Η τελική ταχύτητα είναι αρκετά χαμηλή. Η πρόσφυση δεν είναι ακόμα ικανοποιητική. Έχουμε τα ίδια σχόλια. Είδαμε πόσο δυσκολεύτηκε ο Augusto στον χθεσινό αγώνα, είναι πάνω κάτω αυτό που μας συμβαίνει και σήμερα. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η αεροδυναμική είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Inline4. Φυσικά δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι, αλλά είναι η δεύτερη δοκιμή. Επαναλαμβάνω, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε”, δήλωσε ο Quartararo.