Moto3: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Pedro Acosta!

Έφερε τον πέμπτο τίτλο για την ΚΤΜ στην Moto3
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/11/2021

H KTM πήρε τον πέμπτο της τίτλο ως εργοστάσιο στην Moto3, χάρη στην εκπληκτική απόδοση του rookie αναβάτη της Red Bull KTM Ajo, Pedro Acosta. Ο νεαρός Ισπανός, που φέτος έχει εντυπωσιάσει τους πάντες με τα αποτελέσματά του, πήρε τη νίκη στο GP της Πορτογαλίας –τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς- εξασφαλίζοντας έτσι από τώρα το στέμμα. Ο Acosta έχει μέχρι στιγμής οκτώ τερματισμούς στο βάθρο, εκ των οποίων τις έξι φορές στο ψηλότερο σκαλί, πάνω στη σέλα του KTM RC4.

Πριν το πορτογαλικό GP, ο Ισπανός είχε ένα προβάδισμα 21 πόντων στο πρωτάθλημα. Μια τέτοια βαθμολογική διαφορά στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος, την Moto3, δεν εμπνέει καμία απολύτως σιγουριά και το γεγονός ότι θα ξεκινούσε από την 14η θέση, έκανε ακόμη πιο δύσκολο το έργο του Acosta, ο οποίος θα έπρεπε να τερματίσει με μια διαφορά μεγαλύτερη των πέντε βαθμών από τον έτερο διεκδικητή του τίτλου, τον Dennis Foggia.

Την ώρα του αγώνα, ο αναβάτης της Red Bull KTM Ajo φάνηκε αντάξιος των προσδοκιών και δεν απογοήτευσε τους ανθρώπους της ομάδας του. Σε ένα κλασικό για Moto3 αγώνα, με διαρκείς εναλλαγές θέσεων και δυνατές μάχες μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, ο νεαρό rookie παρέμεινε συγκεντρωμένος στον στόχο του –παρότι είχε χάσει την πρωτοπορεία στην μέση του αγώνα- και επανήλθε δυναμικά στους τρεις τελευταίους γύρους.

Στις μάχες που επακολούθησαν αναδείχθηκε αυτός ο κερδισμένος, κατακτώντας όχι μόνο τη νίκη αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αφού ο Foggia είχε μια πτώση μετά από σύγκρουση με τον Binder μένοντας χωρίς βαθμούς. Αυτό ήταν και το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα για την ΚΤΜ. Παράλληλα και Red Bull KTM Ajo κέρδισε τον τίτλο των ομάδων στη Moto3, ενώ η ΚΤΜ θα πρέπει να περιμένει και την εξέλιξη του τελευταίου αγώνα στην Valencia για να δει αν θα κατακτήσει τον τίτλο και σε επίπεδο κατασκευαστών.

Η πορεία του 17χρονου Acosta ήταν εντυπωσιακή από την αρχή, καθώς κατέκτησε την δεύτερη θέση στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Qatar, ενώ πήρε τη νίκη στον δεύτερο αγώνα στην ίδια πίστα έχοντας μάλιστα ξεκινήσει από τα πιτς!. Το 2020 είχε κερδίσει το Red Bull MotoGP Rookies Cup™ και από του χρόνου θα αγωνίζεται με τα χρώματα της ομάδας στην Moto2 κατηγορία, ως μέρος του προγράμματος του KTM GP Academy.

Ο ίδιος στις δηλώσεις του ήταν φειδωλός, λέγοντας ότι δεν έχει λόγια να περιγράψει αυτό που νιώθει, ενώ εξομολογήθηκε πως έκανε τον γύρο μετά τον τερματισμό του αγώνα κλαίγοντας. Ευχαρίστησε την ομάδα του που την αποκάλεσε οικογένεια, στους οποίους αφιέρωσε και το πρωτάθλημα.

Ο Pit Beirer, Διευθυντής του Αγωνιστικού Τμήματος της ΚΤΜ, είπε πως από την αρχή ήταν ξεκάθαρο γι' αυτούς πως είχαν "στρατολογήσει" έναν πολύ ιδιαίτερο αναβάτη για την Moto3, αλλά η απόδοσή του ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ακόμη και στην rookie χρονιά του.

MotoGP: Το GP της Ταϊλάνδης στο καλεντάρι μέχρι το 2031

Έπεσαν οι υπογραφές για πέντε ακόμη σεζόν στην πίστα της Buriram
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/11/2025

Οι γεμάτες κερκίδες και το ενθουσιώδες κοινό της Ταϊλάνδης θα μας συνοδέψουν και για τα επόμενα χρόνια, καθώς η πίστα Chang International Circuit ανανέωσε την συμφωνία της με το MotoGP για πέντε έτη. 

Η νέα αυτή συμφωνία καλύπτει την περίοδο από το 2027 έως το 2031, που εγγυάται άλλα πέντε Grand Prix στους οπαδούς της Ταϊλάνδης στην πίστα Chang International Circuit.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε πως η προσέλευση των θεατών στην Ταϊλάνδη είναι από τις μεγαλύτερες κάθε χρονιά και κινείται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο, ενώ παράλληλα είναι και από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλων παγκοσμίως, αφού παρά το γεγονός πως ο πληθυσμός της είναι περίπου 68 εκατομμύρια, περίπου 23 εκατομμύρια δίκυκλα κυκλοφορούν στους δρόμους της. Τέλος, μην ξεχνάμε πως Honda, Kawasaki, Yamaha και Ducati έχουν εργοστάσια κατασκευής δικύκλων στην αστιατική χώρα.

Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της MotoGP: “Από την πρώτη μας επίσκεψη στο Buriram το 2018, το GP της Ταϊλάνδης έχει εξελιχθεί σε ένα όλο και πιο σημαντικό -και εντυπωσιακό- γεγονός. Οι κερκίδες είναι πάντα γεμάτες από οπαδούς, οι αγώνες είναι πάντα ένα φανταστικό θέαμα και η επιπλέον η ψυχαγωγία των οπαδών στον χώρο δημιουργεί ένα πολύ ολοκληρωμένο Σαββατοκύριακο για το συχνά ρεκόρ πλήθους που απολαμβάνουμε στον χώρο. Η Ταϊλάνδη και η Νοτιοανατολική Ασία είναι βασικές για το MotoGP. Το άθλημά μας είναι ήδη δημοφιλές σε ένα μεγάλο κοινό και υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για αυτόν τον στόχο με την Αρχή Αθλητισμού της Ταϊλάνδης και όλο το προσωπικό που κάνει το γεγονός τόσο επιτυχημένο”.