MotoGP 2020: Επιστρέφει ο “Σπαρτιάτης” στη Yamaha!

Επίσημα πλέον ως αναβάτης εξέλιξης ο Lorenzo
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/1/2020

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, γεμάτα με τραυματισμούς και κυρίως μετά από μια αποτυχημένη σεζόν στη Honda, ο Jorge Lorenzo ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο πριν τον αγώνα της Valencia, πως αυτή θα ήταν η τελευταία του χρονιά της αγωνιστικής του καριέρας. Καθοριστικός παράγοντας στην απόφασή του, ήταν η πτώση του στα ελεύθερα δοκιμαστικά στο Assen, όπου έσπασε τον έκτο θωρακικό σπόνδυλο. Τότε, φούντωσε η φοβία που χτίστηκε σταδιακά μέσα από πολλές πτώσεις, πως είναι μεγάλη η πιθανότητα να μείνει παράλυτος και να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα αναπηρικό καροτσάκι.

Έκτοτε, ο Ισπανός αναβάτης απολαμβάνει τη ζωή του “συνταξιούχου” με ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς και την αγορά πανάκριβων supercars και κάνοντας όλα όσα δεν είχε ποτέ τον χρόνο να ευχαριστηθεί τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, όταν έχεις περάσει ολόκληρη τη ζωή σου στα paddock και πάνω στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν ακατόρθωτο να σταματήσεις να κάνεις αυτό που αγαπάς, αυτό για το οποίο γεννήθηκες. Κατά καιρούς υπήρχαν διάφορες φήμες με την επιστροφή του Lorenzo στους αγώνες σε διάφορους ρόλους, όπως το να πάρει τη θέση του Iannone στις δοκιμές ή να γίνει αναβάτης εξέλιξης της Yamaha, χωρίς όμως να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες. Το όνομα του Ισπανού αναβάτη είναι συνυφασμένο με τη Yamaha, αφού μαζί της έκανε το ντεμπούτο του στα MotoGP και αγωνιζόταν με τα χρώματά της για εννέα ολόκληρα χρόνια, χαρίζοντάς της τρία πρωταθλήματα το 2010, το 2012 και το 2015. Τώρα, ανακοινώθηκε επίσημα πλέον, πως για το 2020 θα είναι ο αναβάτης εξέλιξης της Yamaha.

Ο Lorenzo θα βρεθεί στη σέλα της M1 για άλλη μια φορά στις επίσημες δοκιμές της Sepang που ξεκινούν την Κυριακή που μας έρχεται στις 2 Φεβρουαρίου. Επίσης, θα πάρει μέρος και στις επίσημες δοκιμές της IRTA και σε μερικές ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha με μοναδικό σκοπό να βοηθήσει τους μηχανικούς στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Το οδηγικό του στιλ, ταιριάζει τέλεια με τα χαρακτηριστικά της Μ1 και η χειρουργική ακρίβεια που διαθέτει ο Lorenzo θα προσφέρει περισσότερα δεδομένα στην ομάδα. Ο πρώην αρχιμηχανικός του Valentino Rossi, Silvano Galbusera ο οποίος αντικαταστάθηκε για το 2020 από τον David Munoz, θα είναι πλέον στην ομάδα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας στο πλάι του Jorge Lorenzo για φέτος. Η Yamaha επίσης, έχει αφήσει καθαρά στην κρίση του Lorenzo για το αν θα πάρει μέρος σε αγώνα ως Wildcard σε περίπτωση που χρειαστεί κάτι τέτοιο, χωρίς να το πιέζει.

Ο Managing Director της Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis εξομολογήθηκε μάλιστα πως μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης του Ισπανού αναβάτη, ξεκίνησαν να σκέφτονται τί πρόταση θα του κάνουν για να επιστρέψει στην ομάδα. ”Τα στατιστικά των επιτυχιών του όσο ήταν μαζί μας μιλάνε από μόνα τους,” είπε ο Jarvis. Η εμπειρία του Lorenzo σαν αναβάτης είναι τεράστια και δεν χωρά αμφιβολία σε αυτό, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της “θητείας” του έχει περάσει οδηγώντας την M1. Το οδηγικό του στιλ και οι τεχνικές γνώσεις που διαθέτει αποτελούν τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας αναβάτης εξέλιξης και για αυτό ήταν νούμερο ένα στη λίστα της Yamaha.

O Ισπανός πολυπρωταθλητής σχολίασε την επιστροφή του στη Yamaha λέγοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος για την απόφασή μου να γίνω μέλος της εργοστασιακής ομάδας εξέλιξης της Yamaha. Σκόπευα να παραμείνω μέσα στα πράγματα των MotoGP και πιστεύω πως η επιστροφή μου ως αναβάτης εξέλιξης είναι ο ιδανικός ρόλος για μένα. Γνωρίζω την ομάδα και την Μ1 πάρα πολύ καλά! Με τη Yamaha έχουμε κοινές πολλές καλές αναμνήσεις και μαζί έχουμε κερδίσει τρεις τίτλους! Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Yamaha που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω αυτό που αγαπώ (σ.σ. να οδηγεί και να πιέζει τις μοτοσυκλέτες στα όριά τους), ενώ παράλληλα δεν θα χρειαστεί να αλλάξω την καθημερινότητά μου, που πλέον είναι πιο ήρεμη συγκριτικά απ’ την εποχή που ήμουν αγωνιζόμενος.”

Ετικέτες

MotoGP, Brno Test: Πρώτες φωτογραφίες και χρόνοι για τα πρωτότυπα 850 κυβικών [Photos]

Οι μόνιμοι αναβάτες είχαν την πρώτη τους επαφή με τις μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται του χρόνου και τα νέα λάστιχα της Pirelli
marquez
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Αμέσως μετά τον Κυριακάτικο αγώνα της Τσεχίας, μερικοί αναβάτες είχαν χτες την ευκαιρία να μπουν ξανά στην πίστα, για πρώτη φορά όμως με τις μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών και με ελαστικά Pirelli, με τα οποία θα διεξάγεται το πρωτάθλημα από το 2027.

Χτες λοιπόν, Marc Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, όπως και άλλοι αναβάτες του MotoGP δοκίμασαν στο Brno τον συνδυασμό των νέων μοτοσυκλετών των 850 κυβικών με ελαστικά Pirelli. Η δοκιμή ήταν πολύ σημαντική, καθώς αποτελούσε την πρώτη επαφή των μόνιμων αναβατών με τα νέα σύνολα που θα τρέχουν στο MotoGP από την επόμενη σεζόν. Στην δοκιμή συμμετείχαν βέβαια και τρέχουσες μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών με τροποποιήσεις βάσει των επερχόμενων αλλαγών.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Για τη Ducati συμμετείχαν οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer, για την Aprilia οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez. Οι Joan Mir και Luca Marini οδήγησαν για τη Honda. Για τη Yamaha, οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez μάζεψαν σημαντικά δεδομένα. Η KTM συμμετείχε με τους Pedro Acosta, Dani Pedrosa και Pol Espargaro.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, όμως μερικές φωτογραφίες διέρρευσαν στον διεθνή Τύπο και με τη σειρά μας σας τις παρουσιάζουμε.

Σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν και πτώσεις, με τον Marc Marquez να είναι ένας από τους αναβάτες που έπεσαν, ενώ όλοι είχαν και την ευκαιρία να εξασκηθούν σε εκκινήσεις χωρίς συσκευές ρύθμισης ύψους - κάτι που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άμεσα, από τον επόμενο αγώνα.

Toprak Razgatlioglu
Toprak Razgatlioglu

Οι χρόνοι που σημειώθηκαν στη δοκιμή δεν έχουν ανακοινωθεί, έτσι ό,τι γνωρίζουμε προέρχεται από φήμες που έχουν κυκλοφορήσει και, σύμφωνα με αυτές, ο Marco Bezzecchi είχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο στο 1:53.9, ενώ περίπου τον ίδιο χρόνο έγραψε και ο Raul Fernandez.

Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, o Aldeguer είχε τον επόμενο ταχύτερο χρόνο με 1:54.0 και ακολούθησαν οι Razgatlioglu με 1:54.2 και Acosta με 1:54.3, ενώ ο Marc Marquez σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο 1:54.4.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος της pole position του Ai Ogura (Aprilia) το Σαββατοκύριακο του αγώνα ήταν 1:51:139, ενώ τον ταχύτερο γύρο αγώνα είχε κάνει ο Fabio Di Giannantonio (Ducati) με 1:53:122. Βλέπουμε δηλαδή ότι αν και ακόμα οι μοτοσυκλέτες είναι σε πρώιμο στάδιο και οι αναβάτες είχαν και την πρώτη τους επαφή με τα ελαστικά Pirelli, οι χρόνοι είναι σε αρκετά καλό επίπεδο.

Οι πέντε κατασκευαστές μπόρεσαν να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες και κυρίως δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Brno. Οι επόμενες δοκιμές με τα πρωτότυπα των 850 κυβικών αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο στην πίστα Red Bull Ring - Spielberg στην Αυστρία, τις ημέρες μετά τον αγώνα (18-20/9).