MotoGP – C.O.T.A. 2022: Φωτιά στο πρωτάθλημα

Αγώνας με μάχες μέχρι τον τελευταίο γύρο
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/4/2022

Ο αγώνας ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, μιας και το μεγάλο φαβορί, ο Marc Marquez έμεινε πολύ πίσω κι αυτό συνήθως μεταφράζεται σε θεαματικό αγώνα… Μπροστά, στο ξεκίνημα του αγώνα ήταν μια καθαρά ιταλική υπόθεση, αφού πέντε από τις έξι μοτοσυκλέτες ήταν Ducati.

Η μόνη «σφήνα» ανάμεσα στις Ducati ήταν η Yamaha του Fabio Quartararo, ενώ ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Aleix Espargaro, ήταν στην ένατη θέση.

Οι πέντε Ducati άρχισαν όμως να νιώθουν την πίεση του Rins και της Suzuki, ο οποίος πέρασε τον Bagnaia και άρχισε να κυνηγάει τους Zarco, Bastianini, Martin και Miller, ενώ πιο πίσω ο Marquez που βρέθηκε σχεδόν τελευταίος στην εκκίνηση, πριν τα μισά του αγώνα ήταν ήδη στην 10η θέση.

Με 13 γύρους να απομένουν, οι διαφορές ήταν σταθερές με τα δύο Honda των Marquez και Espargaro να είναι οι μόνες που έδειχναν να κερδίζουν έδαφος. Σε εκείνο το σημείο όμως ο Bagnaia έγραψε τον ταχύτερο γύρο, δείχνοντας ότι το βάρος των ρυθμίσεων στην μοτοσυκλέτα του ήταν για την απόδοση στο δεύτερο μισό του αγώνα.

Η μεγάλη μάχη λοιπόν, ήταν αυτή για την πέμπτη θέση ανάμεσα σε Bagnaia και Zarco, όταν ο Rins και ο Bastianini «ζήλεψαν» τα φώτα της δημοσιότητας από τις κάμερες που ακολουθούσαν τις άλλες δύο Ducati και άρχισαν μια εντυπωσιακή «φαγωμάρα» για την τρίτη θέση.

Εν τω μεταξύ ο Marquez είχε ήδη ανέβει στην ένατη θέση και κυνηγούσε τον Quartarato για την όγδοη, όσο ο Rins εξαπέλυε συνεχόμενες επιθέσεις στον Bastianini, με τον Ιταλό όχι μόνο να αμύνεται αλλά και να ανεβαίνει στην δεύτερη θέση περνώντας τον Martin, ενώ λίγο αργότερα τον πέρασε και ο Ισπανός με την Suzuki.

Ο Marquez συνέχισε τον ξέφρενο ρυθμό γράφοντας τον ταχύτερο γύρο, αλλά το έργο του ήταν ήδη αρκετά δύσκολο. Οι οκτώ γύροι που απέμεναν δεν άφηναν πολλά περιθώρια, αλλά ο Ισπανός ήταν αποφασισμένος να τα δώσει όλα. Έτσι εκμεταλλεύτηκε το προσπέρασμα του Quartararo στο συμπατριώτη του Zarco για να περάσει κι αυτός, φτάνοντας στην ρόδα του Quartaro.

Λίγο πιο μπροστά, άλλη μια Suzuki, αυτή του Mir, μπήκε στο γαϊτανάκι των πρωτοπόρων ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση πίσω από τον ομόσταυλό του, ενώ μπροστά ο Bastianini είχε βάλει πλώρη για την δεύτερη φετινή του νίκη πιέζοντας ασφυκτικά τον πρωτοπόρο Miller. Ήταν αυτό ακριβώς που ήθελε κάθε φίλος του σπορ, με πέντε μόλις γύρους να απομένουν.

Σ’ αυτό το τελικό στάδιο του αγώνα, εξελίσσονταν φοβερές μάχες σε διαφορετικά σημεία της πίστας, με τους Miller και Bastianini φυσικά να ξεχωρίζουν, αλλά και τον Marquez να δίνει υπέροχη παράσταση κόντρα στον Quartaro. Ο Bastianini δεν χρειάστηκε τελικά πολύ για να πάρει τα ηνία του αγώνα και να κάνει μάλιστα και διαφορά. Ο Miller δεν είχε περιθώρια, ενώ σύντομα άρχισε να δέχεται και την επίθεση του Rins.

Ο Marquez τρεις γύρους πριν το τέλος έφτασε να παλεύει για την πέμπτη θέση, αλλά είχε και έναν τρελαμένο Quartaro που ήθελε να πάρει το αίμα του πίσω. Με δύο γύρος πριν το τέλος όλα ήταν ανοιχτά, πλην της πρώτης θέσης αφού ο Bastianini εκσφενδονίστηκε κι άλλο μπροστά κρατώντας δυνάμεις για το τέλος.

Η μάχη μεταξύ των Marquez και Quartaro ήταν οριακή, με τον Γάλλο να γλιτώνει στο τσακ μία πτώση.

Ο τελευταίος και καθοριστικός γύρος έδωσε την καρό σημαία στον Enea Bastianini για δεύτερη φορά φέτος (μπαίνοντας και στην κορυφή της βαθμολογίας), ενώ μας έδωσε και αλλεπάλληλες προσπεράσεις μεταξύ Quartaro και Marquez, αλλά και υπέροχη μάχη μεταξύ Miller και Rins για την δεύτερη θέση. Κερδισμένος τελικά ο Rins, ενώ στην πιο πίσω μάχη για την έκτη θέση, ο κερδισμένος ήταν ο Marc Marquez. Τις θέσεις του βάθρου τις συμπλήρωσε ο Miller.

 

 

MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi

Εξαιρετική οδήγηση από τον Ιταλό
MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2025

Την πρώτη της νίκη πήρε η αμερικάνικη ομάδα Trackhouse και έτσι πλέον έχουν όλες οι ομάδες τουλάχιστον μία νίκη στην μεγάλη κατηγορία. Ο Fernandez έγραψε ιστορία καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του ορισμένους από τους καλύτερους αναβάτες της σεζόν, όπως ο Alex Marquez, ο Acosta και ο Di Giannantonio. Έγινε έτσι ο 7ος διαφορετικός αναβάτης που παίρνει φέτος νίκη στην μεγάλη κατηγορία.

Με έναν Bagnaia εκτός συναγωνισμού τελείως, με τον Marc Marquez εκτός και τον Bezzecchi να εκτελεί ποινή διπλού μεγαλύτερου γύρου, το παράθυρο της ευκαιρίας είχε ανοίξει διάπλατα και περιμέναμε ποιος θα είναι εκείνος που θα το περάσει πρώτος. Δεν υπήρξε και μάλλον δεν θα υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία αυτή τη σεζόν, που κάποιο άλλο όνομα από τα συνηθισμένα, θα μπορούσε να πάρει την νίκη. Από εχθές, στον αγώνα Sprint, ο Fernandez έδειξε πως θα είναι αυτός που θα παλέψει περισσότερο από κάθε άλλον για την ευκαιρία αυτή και πράγματι το πλάνο της ομάδα εκτελέστηκε με απόλυτη ακρίβεια. Όπως όμως τόνισε και ο ίδιος μετά τον αγώνα, δεν είχε πιστέψει πως θα είναι ο νικητής, γιατί θεωρούσε πως ο Bezzecchi θα κατάφερει να ψαλιδίσει την μεγάλη διαφορά. Στόχος του ήταν το βάθρο, μέσα στον αγώνα κατάλαβε πως θα μπορούσε να πάει και για την νίκη!

Το ίδιο καλά πήγε όμως και το πλάνο του Bezzecchi. Έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση και άρχισε αμέσως να χτίζει την διαφορά από τον Fernandez που ήταν ήδη δεύτερος. Ο Quartararo έπαιξε και αυτός τον ρόλο του, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και την pole position αμέσως. Αντίστοιχα και ο Miller έκανε μία κακή εκκίνηση που την συνδύασε με κακή πρώτη στροφή κάνοντας έτσι οι δυο τους το 4 και 5, με τον Acosta στην 3η θέση.

Όσο ο Bezzecchi προσπαθούσε να χτίσει μία μικρή διαφορά, ο Acosta πάλευε με τον Fernandez παίρνοντας και την δεύτερη θέση για λίγο στον 3ο γύρο.

Αν οι μακρύτεροι γύρου γινόντουσαν πιο κάτω, τότε ο Bezzecchi μπορεί και να κατάφερνε να κερδίσει, τόσο ανώτερο ρυθμό είχε. Όμως η ποινή είναι σχεδιασμένη για να προκαλέσει το μεγαλύτερο πρόβλημα και ο Bezzecchi την εκτέλεσε στο όριο, στον 5ο γύρο, τον τελευταίο που θα μπορούσε να μπει στην μακρύτερη διαδρομή.

Ο Zarco σημείωσε την πρώτη πτώση της ημέρας ακριβώς εκεί και αμέσως μετά, στον ίδιο ακριβώς γύρο έπεσε και ο Miller.

Ο Fernandez ήδη είχε περάσει ξανά τον Acosta στον 4ο γύρο και ο Bezzecchi ετοιμαζόταν να δώσει και την τρίτη θέση του.

Κάνοντας τον δεύτερο μακρύτερο γύρο στον 7ο γύρο πέρασαν μπροστά του ο Alex Marquez, ο Quartararo και ο Di Giannantonio, που θα δυσκόλευαν τις προσπεράσεις.

Οι τρεις του πάλευαν και μεταξύ τους, με βασικό θύμα τον Quartararo που θα ήταν ο πρώτος που θα έχανε την μάχη των τριών και έπειτα και από τον Bezzecchi.

Ο Acosta ήδη δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον Fernandez που ήξερε τι έπρεπε να κάνει, να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας για να είναι βέβαιος πως ο ταχύτερος αναβάτης δεν θα μπορέσει να τον πιάσει. Πράγματι τις στιγμές που δεν είχε μοτοσυκλέτες μπροστά του, ο Bezzecchi είχε τον ρυθμό του Fernandez, οπότε η μικρή απόσταση εμπρός εξασφάλιζε πως δεν μπορούσε να τον πιάσει για τα ¾ του αγώνα που απέμεναν ακόμη.

Στην πράξη ο Bezzecchi έκανε έναν απίστευτο αγώνα, ήταν ένας αγώνας νίκης απέναντι σε κάποιον κολλημένο πίσω του. Τέτοια οδήγηση έκανε, με τέτοια συγκέντρωση φαινόταν πως οδηγούσε.

Στον 11ο γύρο σημείωσε πτώση και ο Mir, μόνος του αυτή τη φορά χωρίς να τον ρίξει κάποιος άλλος, επιστρέφοντας στην κανονικότητα που είναι να πέφτει σχεδόν σε κάθε αγώνα της φετινής σεζόν των MotoGP.

Ο Marini περνά και αυτός τον Quartararo ενώ ο Alex Marquez είχε ακόμη μία θέση στο βάθρο με τον Di Giannantonio να μην έχει κάνει την επίθεσή του.

Πίσω από τον Bezzecchi και στην μάχη για τον 7η θέση υπήρχαν αρκετές προσπεράσεις, εμπρός όμως θα αργούσαν λίγο ακόμη να φτάσουν στο σημείο ο 4ος και ο 5ος να βγάλουν εκτός βάθρου τον 2ο και τον 3ο.

Η κατρακύλα του Quartararo συνεχιζόταν στο μεταξύ, φτάνοντας 12ος στον 18ο γύρο εμπρός από έναν Bagnaia που και σήμερα, όπως και εχθές, ήταν σαν να οδηγεί Yamaha ή Honda, γυρνώντας στην 13η θέση όπου η εργοστασιακή Ducati δεν είναι συνηθισμένη να βρίσκεται.

Στο τέλος του 19ου γύρου ο Di Giannantonio κατάφερε να περάσει τον Acosta ο οποίος αμέσως απάντησε και οι δυο τους πάλεψαν για τις πρώτες στροφές του 20ου γύρου με τελική επικράτηση της VR46 Ducati που αμέσως έβαλε πλώρη για τον Alex Marquez.

Θα ήταν μία δύσκολη προσπέραση ο Acosta για τον Bezzecchi, παρόλο που άνοιξε την μεταξύ τους απόσταση αμέσως μόλις τον προσπέρασε, δείχνοντας πως είχε καλύτερο ρυθμό. Ειδικά η επιμονή του Acosta στα φρένα, κλείνοντας την πόρτα στην πιο γρήγορη και ταυτόχρονα, εύκολη για προσπεράσεις στροή, έδειχνε γιατί είναι από τους δύσκολους αναβάτες να περάσει κανείς.

Τελικά στον 22ο γύρο ο Bezzecchi πέρασε εμπρός και άρχισε να πλησιάζει τον Di Giannantonio που ακόμη δεν είχε περάσει τον Alex Marquez.

Πίσω, πολύ πίσω, ο Bagnaia θα περνούσε σε αυτόν τον γύρο τον Quartararo και στον 23ο γύρο ο Di Giannantonio θα ανέβαινε στην δεύτερη θέση, όπου και θα έμενε ανενόχλητος μέχρι το τέλος. Αν υπήρχαν λίγοι γύροι ακόμη, θα τον είχε περάσει ο Bezzecchi, τέτοιο αγώνα έκανε σήμερα.

Στο μεταξύ στον επόμενο γύρο και μόλις 4 πριν το τέλος πέφτει ο Bagnaia. Πάνω που λέει κανείς πως δεν γίνονται χειρότερα τα πράγματα για εκείνον, έχασε πρόσφυση από το εμπρός ελαστικό.

Δύο γύρους πριν το τέλος ο Bezzecchi ανεβαίνει στο βάθρο με μία καθαρή προσπέραση στον Alex Marquez. Είναι τόσο καλός ο αγώνας του που δεν αργεί να πλησιάσει και την επόμενη Ducati, όμως δεν υπάρχει άλλος χρόνος.

Δύο Aprilia στο βάθρο, κάτι που έχει να γίνει από το 2023, και μία φανταστική νίκη για τον Fernandez που δεν νίκησε Marc Marquez και Bezzecchi αλλά νίκησε όλους τους υπόλοιπους και αυτό δεν είναι λίγο για τον νεαρό αναβάτη!

Θέση

Βαθμοί

Αναβάτης (Αρ. / Όνομα)

Ομάδα

Χρόνος / Διαφορά

1

25

#25 Raul Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

39:49.571

2

20

#49 Fabio Di Giannantonio

 

+1.418

3

16

#72 Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

+2.410

4

13

#73 Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+3.715

5

11

#37 Pedro Acosta

Bull KTM Factory Racing

+7.930

6

10

#10 Luca Marini

Honda HRC Castrol

+7.970

7

9

#42 Alex Rins

nster Energy Yamaha MotoGP Team

+10.671

8

8

#33 Brad Binder

d Bull KTM Factory Racing

+12.270

9

7

#23 Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+14.076

10

6

#44 Pol Espargaro

Red Bull KTM Tech3

+16.861

11

5

#20 Fabio Quartararo

onster Energy Yamaha MotoGP Team

+16.965

12

4

#88 Miguel Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+17.677

13

3

#79 Ai Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+17.928

14

2

#54 Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+18.413

15

1

#21 Franco Morbidelli

ertamina Enduro VR46 Racing Team

+27.881

16

#32 Lorenzo Savadori

Aprilia Racing

+34.169

17

#35 Somkiat Chantra

IDEMITSU Honda LCR

+50.043

18

#51 Michele Pirro

Ducati Lenovo Team

+50.303

Δεν ταξινομήθηκαν (DNF):

  • #63 Francesco Bagnaia – Ducati Lenovo Team – 23 γύροι
  • #36 Joan Mir – Honda HRC Castrol – 9 γύροι
  • #5 Johann Zarco – CASTROL Honda LCR – 4 γύροι
  • #43 Jack Miller – Prima Pramac Yamaha MotoGP – 4 γύροι