MotoGP Δοκιμές στο Misano: Το νέο Honda και τα “παιχνίδια” της αεροδυναμικής

Προετοιμασία για το 2022
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

22/9/2021

Οι διήμερες επίσημες δοκιμές των MotoGP στο Misano, αμέσως μετά τον αγώνα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλους, καθώς ήταν μια καλή ευκαιρία για τα εργοστάσια να δουν στην πράξη πόσο αποδοτικές είναι η νέες ιδέες τους.

Φυσικά την παράσταση έκλεψε η Honda με την ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα του 2022. Ο σχεδιασμός του φαίρινγκ είναι εντελώς διαφορετικός, με πιο κραυγαλέα διαφορά την εισαγωγή του ram-air. Διαφορές υπάρχουν και στο σχεδιασμό της ουράς, κυρίως στο σημείο γύρω από την πάνω εξάτμιση.

Καθώς η ημέρα ξεκίνησε με βροχή, ο Marc Marquez προτίμησε να αφήσει την δοκιμή της νέας μοτοσυκλέτας για το μεσημέρι όπου στέγνωσε η πίστα και έκανε μαζί της συνολικά 46 γύρους.

Νέο φαίρινγκ και μάλιστα σε δύο εκδόσεις δοκίμασε και η Ducati με βασικό στόχο να δει την αεροδυναμική συμπεριφορά τους στις στροφές.

Ο νικητής του αγώνα Peco Bagnaia ήταν ο ταχύτερος όλων, αλλά είχε μια πτώση δοκιμάζοντας ένα από τα δύο καινούρια φαίρινγκ.

Δοκιμές των νέων φαίρινγκ της Ducati έκαναν και οι αναβάτες της Pramac, με τον Jorge Martin να δοκιμάζει και ένα νέο πλαίσιο.

Στη Suzuki έδωσαν λίγο χρόνο για να “ταιριάξουν” τα ηλεκτρονικά με τον νέο κινητήρα του 2022, όμως ο Joan Mir και η ομάδα του αφιερώθηκαν περισσότερο χρόνο στην προετοιμασία τους για τον επόμενο αγώνα που θα γίνει ξανά στο Misano.

Στην Aprilia μόνο ο Lorenzo Savadori έκανε δοκιμές με ένα διαφορετικό φαίρινγκ που έμοιαζε να είναι λιγότερο ακραίο σε μέγεθος φτερών, ενώ ο Vinales με τον Espargaro έδωσαν όλο τους το βάρος στην προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα.

Στο στρατόπεδο της Yamaha είχαν έναν νέο πλαίσιο και μια νέα “ουρά” για τις εργοστασιακές Μ1, με τον Quartararo να τα δοκιμάζει όταν πλέον η πίστα είχε στεγνώσει.

Από την άλλη μεριά, όλοι οι αναβάτες της KTM ασχολήθηκαν αποκλειστικά με τις μοτοσυκλέτες του 2021 και μόνο ο Dani Pedrosa άλλαξε κάποια εξαρτήματα στη μοτοσυκλέτα δοκιμών που καβαλούσε.

MotoGP 2025 - Το πλήρες ημερολόγιο δοκιμών

Pre-season & In-season δοκιμές, τόσο για το MotoGP όσο και για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3
MotoGP - Ημερολόγιο δοκιμών 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/11/2024

Η διοργάνωση του MotoGP έδωσε στη δημοσιότητα το πλήρες πρόγραμμα με τις ημερομηνίες δοκιμών εντός της σεζόν του 2025.

Υπάρχουν τρεις ημέρες δοκιμών εντός της αγωνιστικής σεζόν την επόμενη χρονιά - σημειώστε ότι η συνήθης ημέρα δοκιμών μετά το φινάλε της σεζόν είναι στην πραγματικότητα μέρος των δοκιμών της επόμενης χρονιάς.

Έτσι, το 2025 οι αναβάτες θα επιστρέψουν στην πίστα τρεις Δευτέρες για επίσημες δοκιμές:

- Δοκιμή Jerez: 28 Απριλίου
- Δοκιμή Aragon: 9 Ιουνίου
- Δοκιμή Misano: 15 Σεπτεμβρίου

Αυτό είναι επιπλέον των pre-season δοκιμών, οι οποίες έχουν ως εξής:

- Shakedown Test: 31 Ιανουαρίου - 2 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Sepang: 5 Φεβρουαρίου - 7 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Buriram: 12-13 Φεβρουαρίου

Moto2 & Moto3

Ο τόπος διεξαγωγής των δύο πρώτων "ιδιωτικών" δοκιμών προετοιμασίας θα είναι πλέον το Autodromo Internacional do Algarve στην Πορτογαλία:

- Δοκιμή Moto3 Portimão: 10-11 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Moto2 Portimão: 12-13 Φεβρουαρίου

Οι επίσημες δοκιμές στη Jerez, με την πίστα να μοιράζεται μεταξύ των δοκιμών Moto2 και Moto3, παραμένουν από τις 18 έως τις 20 Φεβρουαρίου.

Οι ημερομηνίες εντός της σεζόν για τις δυο μικρότερες κατηγορίες επιβεβαιώνονται ως εξής:

- Δοκιμή Moto3 στο Le Mans: 12 Μαΐου
- Δοκιμή Le Mans Moto2: 13 Μαΐου
- Δοκιμή Moto2 στο Brno: 21 Ιουλίου
- Δοκιμή Moto3 στο Brno: 22 Ιουλίου

Ετικέτες