MotoGP Misano – FP1/FP2: Η βροχή έφερε εκπλήξεις!

Ταχύτερος όλων ο Vinales με Aprilia
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/9/2021

Ο Maverick Vinales Με το  Aprilia ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές για το GP του MIsano, καθώς ο Ισπανός κατάφερε να γράψει τον ταχύτερο χρόνο σε δύσκολες συνθήκες από πλευράς καιρού.

Το ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου ήταν ονειρικό για την Aprilia, καθώς ο δεύτερος ταχύτερος χρόνος ήταν κι αυτός με μοτοσυκλέτα του ιταλικού εργοστασίου με τον Aleix Espargaro να συνεχίζει το σερί των καλών αποτελεσμάτων. Γρήγορα όμως, ο Marc Marquez έγραψε καλύτερο γύρο από τα δύο Aprilia, αλλά ο Vinales δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση και πέρασε ξανά μπροστά στον σχετικό πίνακα. Ο έτερος αναβάτης που εκτός από τον Vinales κατάφερε να γράψει χρόνο κάτω από το 1:33, ήταν ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Francesco Bagnaia ο οποίος μάλιστα πέρασε επικεφαλής. Πολύ γρήγορα τον ακολούθησε ο team mate του Jack Miller, αλλά ο Vinales για άλλη μια φορά δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Ο Ισπανός συνέχισε να κατεβάζει χρόνους μετά από συνεχόμενους γύρους με τα ίδια ελαστικά πλησιάζοντας τον χρόνο του Bagnaia, αλλά ο Mir με το Suzuki ήταν αυτός που έγραψε τον ταχύτερο χρόνο.

Χρειάστηκε όμως μόλις ένας γύρος για να ξαναπάρει ο Vinales τα σκήπτρα την στιγμή που οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν δραματικά στο Misano, με την δυνατή βροχή να δυσκολεύει τους αναβάτες και ελάχιστους από αυτούς –όπως ο Marquez και ο Rins- να μένουν στην πίστα μέχρι την πτώση της καρό σημαίας.

Στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά η πίστα ήταν βρεγμένη στην αρχή, γεγονός που οδήγησε και στις εξόδους των Rossi και Miller στην όγδοη και πρώτη στροφή της πίστας αντίστοιχα, χωρίς πτώσεις ευτυχώς, σε αντίθεση με τον Bastianini που έπεσε στην πρώτη στροφή χάνοντας το μπροστινό του Ducati στα φρένα.

Οι πρώτοι γρήγοροι γύροι έγιναν από τον Iker Lecuona με το ΚΤΜ της Tech3, με τον Marc Marquez όμως να γράφει πιο γρήγορο χρόνο σε πολύ μικρό διάστημα. Όσο περνούσε η ώρα οι χρόνοι έπεφταν, με τους αναβάτες της Ducati, Miller και Zarco να απειλούν τους χρόνους των Lecuona και Marquez. Οι δυο τους άλλαξαν μεταξύ τους πολλές φορές την πρωτοπορία στον πίνακα των χρόνων, ενώ στον ρυθμό τους μπήκε και το τρίτο Ducati του Bagnaia. Ο Ιταλός μάλιστα κατάφερε να γράψει ταχύτερο χρόνο από τον Zarco με το 1-2-3 της Ducati να παραμένει ως το τέλος των δοκιμαστικών, αλλά με διαφορετική σειρά, αφού ο Zarco ήταν τελικά ο ταχύτερος όλων, ο Bagnaia δεύτερος και ο Miller τρίτος. Την πρώτη πεντάδα των χρόνων συμπλήρωσαν οι Mir και Marquez, ενώ ο χρόνος του Vinales από τα FP1 δεν καταρρίφθηκε.

MotoGP-Pedro Acosta: Χειρουργείο στο δεξί χέρι έκανε ο Ισπανός

Στον πήχη για να λύσει το πρόβλημα του “arm pump” που τον ταλαιπωρούσε
Pedro Acosta χειρουργείο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/5/2025

Ο Pedro Acosta χειρουργήθηκε για τη θεραπεία του “χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” στο δεξί του αντιβράχιο έπειτα από τις δοκιμές του MotoGP στη Jerez, και αναμένεται να επιστρέψει για το γαλλικό GP, όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του αναβάτη Red Bull KTM.

Ο 20χρονος εργοστασιακός αναβάτης της KTM, ο οποίος σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές της περασμένης δευτέρας στη Jerez, παρά μια μικρή πτώση το πρωί, υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση το βράδυ της Τρίτης (6 Μαΐου).

“Ο Pedro Acosta υποβλήθηκε απόψε σε επιτυχημένη χειρουργική επέμβαση στο δεξί του αντιβράχιο για τη θεραπεία του χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” (πιο γνωστού ως “arm pump”), ανακοίνωσε η KTM. O εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ θα παραμείνει υπό παρακολούθηση για 24 ώρες και αναμένεται να επιστρέψει για το Γαλλικό Grand Prix, εφόσον δοθεί και η έγκριση από το ιατρικό team -λογικά δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις.

Ο Acosta, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δέκατη θέση της βαθμολογίας του MotoGP, έχει αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή στη σεζόν του 2025, όπως και οι περισσότεροι αναβάτες της KTM, εξαιτίας προβλημάτων κραδασμών και συνολικού χειρισμού των μοτοσυκλετών τους. Ζητήματα που τον οδήγησαν να επιστρέψει στη περσινή μοτοσυκλέτα του 2024 στο Grand Prix του Qatar .

Red Bull KTM - Pedro Acosta


Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 και Moto2 κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση την Κυριακή στη Jerez με την έβδομη θέση, αν και στην περσινή του σεζόν ως rookie είχε ήδη τρεις παρουσίες στο βάθρο μέχρι το ίδιο σημείο.

Το σύνδρομο διαμερίσματος στο αντιβράχιο (πήχης), γνωστό και ως arm pump, εμφανίζεται όταν η επαναλαμβανόμενη φυσική καταπόνηση και η υπετροφία που δημιουργείται στον μυ περιορίζει τη ροή αίματος, προκαλώντας πόνους, απώλεια δύναμης αλλά και αίσθησης.

Είναι ένα συχνό πρόβλημα στο MotoGP, κυρίως εξαιτίας των ακραίων δυνάμεων που δέχονται οι αναβάτες κατά το έντονο φρενάρισμα. Αγωνιζόμενοι με τις βαρύτερες μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας -σε σχέση με τις μικρότερες- και έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα φορτία και δυνάμεις οι περισσότεροι αναβάτες του MotoGP έχουν υποβληθεί τουλάχιστον μία φορά σε επέμβαση για arm pump.

Το δεξί αντιβράχιο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς εκτελεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς τόσο στο γκάζι όσο και στο εμπρός φρένο. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Acosta υποβάλλεται σε εγχείρηση -φαινόταν ότι ήθελε να την αποφύγει με κάθε τρόπο- και μέχρι τώρα προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με συντηρητικά (φυσιοθεραπεία αλλά και διαφορετικά γάντια που δοκίμαζε, κάτι που τελικά δεν απέδωσε καρπούς.

Το γαλλικό Grand Prix στο Le Mans θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Le Mans μεταξύ 9 και 11 Μαΐου.