MotoGP: Ο Miguel Oliveira απαντά στις πληροφορίες που τον θέλουν σε ρόλο δοκιμαστή στην Aprilia

Ο Miguel Oliveira δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην Aprilia το 2026 ως δοκιμαστής
Miguel Oliveira Aprilia Test Rider
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/8/2025

Ενώ ο ομόσταυλός του Jack Miller επιβεβαιώσε την θέση του στην Pramac Yamaha μαζί με τον Toprak Razgatlioglu για το 2026, πληροφορίες αναφέρουν τον Oliveira να επιστρέφει στην Aprilia σε ρόλο δοκιμαστή

Ο Πορτογάλος, πέντε φορές νικητής αγώνα MotoGP (ο μοναδικός Πορτογάλος που έχεί καταφέρει νίκη στην κατηγορία) με την KTM, πέρασε δύο σεζόν στην Aprilia RS-GP με την RNF/Trackhouse, με καλύτερη θέση την τέταρτη, πριν μετακομίσει στη Yamaha φέτος.

Αν και αρκετές θέσεις για το 2026 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, οι συμφωνίες των Miller, Luca Marini, Franco Morbidelli και Diogo Moreira θεωρούνται τυπική διαδικασία, εν αντιθέσει με το μέλλον του Oliveira, που παραμένει αβέβαιο.

Ιταλικά μέσα ανέφεραν, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Balaton Park, ότι ο Oliveira "θα μπορούσε να επιστρέψει στην Aprilia ως δοκιμαστής, πλάι στον Lorenzo Savadori".

Όταν ρωτήθηκε αν θα τον ενδιέφερε μια τέτοια κίνηση, ο Oliveira, που κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση με τη 12η θέση στην Ουγγαρία, απάντησε: "Όχι ιδιαίτερα. Θέλω να αγωνίζομαι! Αλλά φυσικά είμαι ανοιχτός σε οτιδήποτε".

Ο Oliveira πρόσθεσε ότι, παρότι ο ρόλος του δοκιμαστή θα είναι κρίσιμος ενόψει της μετάβασης στους νέους κινητήρες των 850cc το 2027, το όφελος των wild-cards στο MotoGP (με τα τρέχοντα 1000cc) θα μειωθεί.

"Δεν ξέρεις πραγματικά ποιο θα είναι το πλάνο εξέλιξης και το πλάνο για wild-cards την επόμενη σεζόν, επίσης επειδή ποια είναι η λογική του να τρέχεις ως wild-card όταν οι μοτοσυκλέτες θα είναι διαφορετικές για το [2027];" είπε ο Oliveira.

"Οπότε δεν ξέρω. Είναι λίγο σαν να πυροβολείς στο σκοτάδι, αλλά θα δούμε. Την επόμενη εβδομάδα ίσως έχουμε κάποια νέα και θα προχωρήσουμε από εκεί".

Το αναμενόμενο συμβόλαιο του Miller θα τον διατηρήσει στην Pramac μαζί με τον Razgatlioglu, ενώ οι Fabio Quartararo και Alex Rins παραμένουν στη Monster Energy Yamaha.

Αφού έχασε τον  νεαρό Diogo Moreira από τη Honda, η Yamaha εξετάζει επίσης τον πρωτοπόρο του Moto2 Manuel Gonzalez για την Pramac, αν και ο Ισπανός δείχνει διατεθειμένος να παραμείνει άλλη μία χρονιά στην μεσαία κατηγορία.

Ο Valentino Rossi προπονείται για πρώτη φορά στην Μανταλίκα [VIDEO]

Δεν είχε οδηγήσει ποτέ στην ινδονησιακή πίστα, την οποία βρήκε “διασκεδαστική”
Rossi rides Mandalika
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/1/2026

Καθώς ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP είχε αποσυρθεί από τους αγώνες στο τέλος του 2021, λίγους μήνες μόνο πριν η ινδονησιακή πίστα της Μανταλίκα κάνει ντεμπούτο στο Πρωτάθλημα, δεν είχε ποτέ οδηγήσει σε εκείνην. Τώρα, ο Rossi προσθέτει και τη Μανταλίκα στον μακρύ κατάλογο με τις πίστες που έχει οδηγήσει, καθώς οδήγησε τώρα εκεί μαζί με τους αναβάτες της VR46 Academy.

Να επισημάνουμε πως η Ινδονησία -αλλά και ολόκληρη η Ασία- λατρεύει τον Rossi, τόσο για τις αγωνιστικές επιδόσεις όσο και για τον μοναδικό χαρακτήρα του, ενώ ο “γιατρός” είχε κάνει πολλά προωθητικά βίντεο μοτοσυκλετών και παπιών της Yamaha για τις αγορές της ανατολής, λέγοντας μάλιστα και διάφορα τσιτάτα στα ινδονησιακά.

Το 2021 ο CEO της πίστας της Μανταλίκα είχε δηλώσει: “Εύχομαι στον Valentino Rossi ό,τι καλύτερο στη συνταξιοδότησή του, αλλά όλη η χώρα στεναχωρήθηκε που ανακοίνωσε την αποχώρησή του λίγο πριν τον πρώτο αγώνα MotoGP στη Μανταλίκα. Φυσικά, θα θέλαμε πολύ να τον έχουμε εδώ, ακόμη κι αν ερχόταν απλώς για δοκιμές. Θα τον υποδεχόμασταν με ανοιχτές αγκάλες. Η πόρτα μας θα είναι πάντα ανοιχτή για εκείνον.”

Και η στιγμή αυτή έφτασε. Ο Rossi βγήκε στην πίστα με μια Yamaha R1 βαμμένη στα χρώματά του, μαζί με τους αναβάτες της VR46 Academy, στο πλαίσιο προπονητικού ταξιδιού πριν τις δοκιμές της Sepang, οργανωμένου από τον βασικό χορηγό της ομάδας, Pertamina.

Ο Rossi, που είχε κερδίσει το 1997 το ινδονησιακό Grand Prix στα 125cc στο Sentul, δήλωσε μεταξύ άλλων: “Η πίστα της Μανταλίκα είναι εξαιρετική. Μου αρέσει πολύ γιατί η χάραξη είναι διασκεδαστική, γρήγορη και με ωραία ροή. Επίσης, η άσφαλτος είναι πολύ καλή, με καλό κράτημα και χωρίς σαμαράκια.” Θυμίζουμε πως στα GP εκεί οι αναβάτες κάθε χρονιά εκφράζουν πολλά παράπονα για το κακό κράτημα της πίστας -που συνήθως είναι και σκονισμένη- αλλά και για τις “παγίδες” με χαλίκια που δεν έχουν καλό σχεδιασμό, ενώ εκεί είχαν σημειωθεί πάμπολλες πτώσεις. Μάλιστα το 2025 εκεί είχε σπάσει την κλείδα του ο Marc Marquez, με πολλούς αναβάτες να κριτικάρουν την ασφάλεια της πίστας. Βέβαια, αν ο χορηγός σου είναι Ινδονήσιος, οι φαν της χώρας τρελαίνονται για σένα, και εσύ έχεις έρθει στη Μανταλίκα για λίγους γύρους φωτογράφησης, γιατί να πεις κάτι αρνητικό για την πίστα;

Στην προπόνηση συμμετείχαν επίσης οι Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Luca Marini και Franco Morbidelli, οι οποίοι τώρα κατευθύνονται προς τη Μαλαισία για τις επίσημες δοκιμές MotoGP στη Sepang την επόμενη εβδομάδα.

Παρότι η δική του καριέρα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχει ολοκληρωθεί, ο Rossi ελπίζει ότι η Μανταλίκα μπορεί να αποτελέσει σημείο-κλειδί για την ανάπτυξη νέων ταλέντων από την Ινδονησία: “Υπάρχουν πολλοί νεαροί Ινδονήσιοι αναβάτες που ονειρεύονται το MotoGP”, είπε.

“Πρέπει να προσπαθήσουν στο μέγιστο, γιατί τώρα έχουν μια πίστα MotoGP που μπορεί να τους βοηθήσει να εξελιχθούν. Όλοι θέλουν να δουν έναν Ινδονήσιο αναβάτη στο υψηλότερο επίπεδο. Νομίζω ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή.”

Κι αν σας ενδιαφέρουν οι χρόνοι που έγραψε ο Rossi με το GYTR R1 του, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν 1,9 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Bagnaia με το Ducati Panigale V2. 

Ακολουθούν οι χρόνοι της παρέας του "γιατρού".

1. Francesco Bagnaia - 1:33.557
2. Marco Bezzecchi +0.053
3. Franco Morbidelli +0.089
4. Fabio Di Giannantonio +0.454
5. Celestino Vietti +0.859
6. Luca Marini +0.869
7. Valentino Rossi +1.878
8. Andrea Migno +4.792
9. Matteo Gabarrini +4.865

Ετικέτες