MotoGP: Περισσότεροι αγώνες, λιγότερες δοκιμές το 2021!

Ενδεχομένως να αλλάξουν το πρόγραμμα των αγώνων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/1/2020

Από φέτος το πρόγραμμα των MotoGP θα φτάσει τους 20 αγώνες, με το ντεμπούτο του KymiRing στη Φιλανδία, ενώ η επέκταση δεν θα σταματήσει εκεί αλλά θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια με την εισαγωγή του Lombok στο καλεντάρι. Ουσιαστικά το πρωτάθλημα των MotoGP βρίσκεται στα χνάρια της F1, θέλοντας να φτάσει τους 22 αγώνες συνολικά.

Μέχρι στιγμής η επέκταση του προγράμματος είχε αντίκτυπο, καθώς όσο αυξάνονται οι αγώνες, τόσο μειώνονται οι επίσημες δοκιμές, με αυτές της Valencia και του Qatar να αφαιρούνται απ’ το 2021, αφήνοντας μόνο τις δοκιμές της Jerez και της Sepang για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών. “Φυσικά, 22 αγώνες θα κάνουν τα πράγματα αρκετά δύσκολα” ανέφερε ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio. “Θα είναι δύσκολο για τους αναβάτες να παραμείνουν συγκεντρωμένοι και περιορίσουν το στρες για 22 αγώνες. Όσο για εμάς τους υπόλοιπους και για όλους όσους ασχολούνται με το χώρο, θα αυξηθεί ο όγκος δουλειάς. Όταν συζητήθηκε το ενδεχόμενο των 20 αγώνων για φέτος ξεκινήσαμε να συζητάμε με τις υπόλοιπες ομάδες να μειωθεί ο αριθμός των επίσημων δοκιμών, ώστε να εξισορροπήσουμε λίγο τα πράγματα. Δεν είναι το ίδιο το να ακυρώνεις μια επίσημη δοκιμή για να εισάγεις έναν επιπλέον αγώνα, αλλά τουλάχιστον αποφορτίζουμε λίγο τους αναβάτες. Μπορείτε να φανταστείτε πως οι 22 αγώνες θα είναι αρκετά απαιτητικοί για όλους πιστεύω, όμως έτσι βαδίζουμε στα πρότυπα της Formula 1 όπου έφτασε τους 22 αγώνες φέτος και σκέφτονται να αυξήσουν το πρωτάθλημα στους 25.”
Ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio
 

Με τις δοκιμές να περιορίζονται, η ιδέα να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο και να γίνει διήμερο εξετάζεται επίσης, όπως είπε ο Brivio. Ακόμη, ο Team Manager της Suzuki δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η αύξηση των αγώνων είναι κάτι θετικό, καθώς έτσι αυξάνεται η δημοτικότητα του πρωταθλήματος. “Είναι φανταστικό και πολύ θετικό, βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη καλύτερη λύση.”

Αντίστοιχα, ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola ενστερνίζεται απολύτως τις απόψεις του Brivio αλλά και του Ezpeleta, που θέλει να προσθέσει περισσότερους αγώνες και να μειώσει τις επίσημες δοκιμές. Ο Rivola στο παρελθόν όταν ήταν Sporting Director της Ferrari στη Formula 1, είχε κάνει την ίδια πρόταση στη διοργάνωση, να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο κατά μια μέρα. “Το είχα προτείνει και στη F1 πριν από 10 χρόνια αλλά το αρνήθηκαν. Για να είμαι ειλικρινής πιστεύω πως θα πρέπει να εξετάσουμε αυτό το ενδεχόμενο. Το να έχουμε τους αγώνες των Moto3, Moto2 και MotoGP στο ίδιο σαββατοκύριακο είναι πολύ ωραίο επειδή μπορείς να δεις του αναβάτες της επόμενης γενιάς. Είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσουμε. Θεωρώ πως είναι βασικό στοιχείο στο άθλημα, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η μείωση του αγωνιστικού τριήμερου και θα το συζητήσουμε με τις υπόλοιπες ομάδες.”

Το 2002, την εποχή που τα MotoGP έγιναν τετράχρονα στη μεγάλη κατηγορία, το αγωνιστικό τριήμερο αποτελούνταν από μια ελεύθερη δοκιμή και μια κατατακτήρια, τόσο τη Παρασκευή όσο και το Σάββατο, με την προθέρμανση και τον αγώνα να πραγματοποιείται την Κυριακή. Για το 2005 οι απογευματινές δοκιμές της Παρασκευής άλλαξαν και από κατατακτήριες έγιναν ελεύθερες δοκιμές 2, αλλά η συνολική δράση στην πίστα συνέχισε να αποτελείται από έξι sessions. Ωστόσο, με την οικονομική κρίση να έχει ξεσπάσει το 2009 καταργήθηκαν οι πρωινές δοκιμές της Παρασκευής, αφήνοντας έτσι πέντε sessions  (σ.σ. δύο ελεύθερες δοκιμές, την κατατακτήρια δοκιμή, τη προθέρμανση και τον αγώνα) με τη δράση να ξεκινά το Σάββατο. Η Παρασκευή επανεντάχτηκε στο πρόγραμμα το 2011 με τις κατατακτήριες δοκιμές να χωρίζονται σε  FP4 και κατατακτήριες Q1 και Q2 απ’ το 2013 κι έπειτα.

Οι απόψεις των αναβατών σχετικά με την μείωση των επίσημων δοκιμών διίστανται με άλλους να το προτιμούν και άλλους όχι. Στη πρώτη κατηγορία ανήκει και ο Aleix Espargaro τονίζοντας μάλιστα πως η δουλειά του είναι να παίρνει μέρος στους αγώνες. “Καταλαβαίνω πως πρέπει να κάνουμε δοκιμές και να δοκιμάζουμε νέα πράγματα, αλλά προτιμώ να αγωνίζομαι και ειλικρινά η δοκιμή στη Valencia δεν μας προσέφερε και πολλά πράγματα λόγω του κρύου, αφού στο Qatar η μοτοσυκλέτα θα συμπεριφέρεται διαφορετικά. Για αυτό πιστεύω πως οι αλλαγές που ετοιμάζει η Dorna στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος θα μας ωφελήσουν. Πρέπει να ομολογήσω πως η Επιτροπή Ασφάλειας των αναβατών μας ρωτάει πάντοτε έτσι δεν είναι κάτι νέο ή κάτι που αποφάσισαν μέσα σε μια μέρα. Την αλλαγή του προγράμματος τη συζητάμε τα τελευταία δύο χρόνο και είμαι παρά πολύ ευχαριστημένος με αυτό.”

Διψάει για δράση ο Aleix Espargaro

 

Η Dorna φαίνεται να σχεδιάζει ριζικές αλλαγές στο πρόγραμμα από του χρόνου, τόσο με τις σκέψεις για την αλλαγή των ημερομηνιών ορισμένων αγώνων όσο και με τη δομή του αγωνιστικού τριήμερου. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο για την ανάπτυξη του προγράμματος των MotoGP, ιδίως αν το συγκρίνουμε με αυτό των Superbikes που αποτελείται από 13 τριπλούς αγώνες. Χρησιμοποιώντας αυτό ως γνώμονα η Dorna έχει έτοιμο το παράδειγμα να αυξήσει τη δράση αν το θέλει.

 

Ετικέτες

Honda LCR-Johann Zarco: H ομάδα υπεύθυνη για την πτώση του Γάλλου στη Γερμανία

Το εμπρός ελαστικό δεν έφτασε ποτέ στη σωστή θερμοκρασία
MotoGP Johann Zarco Crash
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/7/2025

Η ομάδα της LCR Honda ανέλαβε την ευθύνη για την πτώση του Johann Zarco στον 18ο γύρο του Γερμανικού GP, δηλώνοντας πως η κύρια αιτία ήταν η μη φυσιολογική θερμοκρασία του εμπρός ελαστικού.

Ο Zarco, ο οποίος είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά μετά από μια εξαιρετική εμφάνιση στα βρεγμένα προκριματικά του Σαββάτου, έχασε τον έλεγχο στην πρώτη στροφή, λίγες στιγμές μετά την πτώση του Fabio di Giannantonio από τη δεύτερη θέση στο ίδιο σημείο.

"Δυστυχώς, το εμπρός ελαστικό δεν έφτασε τη σωστή θερμοκρασία και έπεσα. Είναι κρίμα, γιατί αυτό το σαββατοκύριακο είχαμε πάλι καλή αίσθηση και την δυναμική για να κάνουμε καλή δουλειά." δήλωσε ο Zarco.

Η επίσημη ανακοίνωση της LCR μετά τον αγώνα ανέφερε:

"Η LCR αναλαμβάνει την ευθύνη, καθώς μετά από έλεγχο των δεδομένων, φαίνεται πως η θερμοκρασία του ελαστικού δεν ήταν η ιδανική.
Η ομάδα θα αναλύσει τώρα διεξοδικά το περιστατικό για να εξαγάγει όσο το δυνατόν περισσότερα συμπεράσματα."

Ο Zarco αποκάλυψε αργότερα πως η θερμοκρασία του εμπρός ελαστικού του, είχε πέσει πολύ κάτω από το κρίσιμο εύρος λειτουργίας, ενώ κανονικά είναι στους 80–90°C, ήταν κάτω από 70° όπως είπε ο ίδιος ο αναβάτης.

"Έπρεπε να αφήσω τον Quartararo να με περάσει"

Μετά την πτώση, ο Γάλλος αναβάτης παραδέχθηκε πως θα έπρεπε να είχε αφήσει τον Fabio Quartararo να τον περάσει, ώστε να μπει στο slipstream του και να ανεβάσει θερμοκρασία στα ελαστικά του.

"Δεν ήθελα να περιμένω τον Quartararo, κάτι που θα ήταν η καλύτερη λύση", είπε ο Zarco.
"Δεν μπορούσα να ανεβάσω πίεση ή θερμοκρασία μόνος μου, σε αυτού του είδους τις συνθήκες.

"Οπότε είναι καλύτερο να περιμένεις και να επανεκκινήσεις τον αγώνα πίσω από κάποιον. Πάντα χάνεις λιγότερα έτσι, απ’ το να τερματίσεις και να πάρεις ποινή για χαμηλή πίεση." Οι ψυχρές συνθήκες στον αγώνα επηρέασαν πολλούς. "Πιστεύω πως πολλές από τις πτώσεις σήμερα συνέβησαν εξαιτίας της πτώσης της θερμοκρασίας. Κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν ήταν τόσο ζεστά", σχολίασε ο Γάλλος.

Ευτυχώς για τον Zarco, δεν του επιβλήθηκε κάποια μεταγενέστερη ποινή από τους αγωνοδίκες της FIM, παρά το γεγονός πως έπεσε υπό κίτρινη σημαία για το συμβάν του di Giannantonio. "Η πτώση δεν έγινε επειδή πίεσα υπερβολικά", εξήγησε. "Είδα την κίτρινη σημαία, όλα ήταν υπό έλεγχο, αλλά μετά στην κατηφόρα, γέρνοντας τη μοτοσυκλέτα... πτώση. Ευτυχώς, δεν πήρα ποινή γιατί η πτώση δεν έγινε ακριβώς στο ίδιο σημείο με την κίτρινη σημαία."

Ο Zarco είχε αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα και στο Sprint του Σαββάτου, όπου είχε θέμα με τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού σε βρεγμένες συνθήκες.

Πλέον, κατευθύνεται προς το Grand Prix της Τσεχίας στο Brno, όπου ο Takaaki Nakagami θα αντικαταστήσει τον τραυματισμένο Somkiat Chantra στη δεύτερη μοτοσυκλέτα της LCR.