MotoGP - Scott Redding: “Το να είσαι Βρετανός δεν βοηθάει”

Ο πρώην αναβάτης MotoGP σχολιάζει την πλήρη απουσία Βρετανών από την κορυφαία κατηγορία
Redding
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/4/2026

Ο Scott Redding μιλά ανοιχτά για τις ανισότητες στο MotoGP, επισημαίνοντας τον ρόλο χρημάτων, γεωγραφίας και ευκαιριών στην εξέλιξη των αναβατών.

Τα MotoGP παραμένουν το κορυφαίο επίπεδο αγώνων μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια η απουσία Βρετανών αναβατών από το grid έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή. Ο Scott Redding, πρώην αναβάτης της κατηγορίας και νυν αγωνιζόμενος BSB, τοποθετήθηκε ανοιχτά για το ζήτημα, τονίζοντας πως “το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα”.

Η Μεγάλη Βρετανία έχει να δει μόνιμη παρουσία αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία από το 2020, όταν οι Cal Crutchlow και Bradley Smith ολοκλήρωσαν τις καριέρες τους στα MotoGP.

Το 2026 η κατάσταση είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς δεν υπάρχει κανένας Βρετανός ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2. Ο Jake Dixon, που είχε συμμετάσχει σε δύο αγώνες της κορυφαίας κατηγορίας το 2021, μετακινήθηκε φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Το πρόβλημα της “βάσης”

Η τελευταία μεγάλη επιτυχία για τη Βρετανία ήρθε το 2015, όταν ο Danny Kent κατέκτησε τον τίτλο στην Moto3, ενώ το τελευταίο βάθρο στα MotoGP καταγράφηκε το 2019.

Μιλώντας σε ένα podcast, ο Redding δεν δίστασε να αναδείξει τις βαθύτερες αιτίες:

“Η Ισπανία και η Ιταλία είναι η καρδιά του σπορ, εκεί βρίσκεται το χρήμα,” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκέντρωση υποδομών, χρηματοδότησης και ευκαιριών σε αυτές τις χώρες δημιουργεί ένα σαφές πλεονέκτημα για τους αναβάτες που προέρχονται από εκεί.

Ανισορροπία ευκαιριών

Ο Redding στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες εργοστασιακές μοτοσυκλέτες καταλήγουν σε Ισπανούς και Ιταλούς αναβάτες, κάτι που όπως υποστηρίζει, δεν είναι τυχαίο.

Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την αλλαγή κανονισμών την εποχή που ανέβηκε στο MotoGP ο Marc Marquez. Μέχρι τότε, οι rookies ήταν υποχρεωμένοι να περάσουν από δορυφορικές ομάδες πριν φτάσουν σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Ο Marquez, ωστόσο, πήγε απευθείας στην εργοστασιακή Repsol Honda, σηματοδοτώντας μια αλλαγή φιλοσοφίας.

“Όταν βρίσκεσαι σε αυτό το επίπεδο, έχεις ήδη μειονέκτημα επειδή οδηγείς δορυφορική μοτοσυκλέτα. Προσθέστε και το οικονομικό κομμάτι, και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο,” εξήγησε.

Redding

Το κόστος της εξέλιξης

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που ανέδειξε ο Redding είναι το οικονομικό βάρος που καλούνται να σηκώσουν οι μη Ισπανοί και μη Ιταλοί αναβάτες: “Πέρα από το ότι δέχεσαι πολύ μικρότερες αμοιβές, πρέπει να πληρώσεις για να προπονηθείς. Πρέπει να πας στην Ισπανία ή την Ιταλία για να οδηγείς τρεις φορές την εβδομάδα. Εκείνοι είναι ήδη στο σπίτι τους.”

Η τοποθέτηση αυτή αναδεικνύει ένα δομικό πρόβλημα του αθλήματος: η γεωγραφία και η πρόσβαση σε πίστες και ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός αναβάτη.

Αμφισβήτηση επιλογών

Ο Βρετανός δεν δίστασε να θίξει και επιλογές ομάδων, αναφέροντας ως παράδειγμα τον Alex Rins: “Είναι καλός αναβάτης, αλλά έχει πολλούς τραυματισμούς και δεν είναι σταθερός. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Ίσως όμως υπάρχει κάποια σύνδεση που τον βοηθά.”

Παρά τη σκληρή κριτική, ο Redding ξεκαθάρισε πως δεν θέλει να μειώσει την αξία των Ισπανών και Ιταλών αναβατών, αναγνωρίζοντας το υψηλό επίπεδό τους.

“Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που έχεις”

Κλείνοντας, ο Redding συνοψίζει την κατάσταση με ρεαλισμό, λέγοντας: “Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που σου δίνονται. Και το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Είναι τρελό που δεν υπάρχουν Βρετανοί ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2.”

Ο Redding αγωνίστηκε στα MotoGP για πέντε σεζόν, κατακτώντας δύο βάθρα. Το 2019 μετακινήθηκε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike, όπου κατέκτησε τον τίτλο με Ducati, πριν περάσει στο Παγκόσμιο Superbike το 2020. Από το 2025 επέστρεψε στο BSB.

Η τοποθέτηση του Redding ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το κατά πόσο τα MotoGP παραμένουν πραγματικά “παγκόσμιο” πρωτάθλημα ή αν οι ισορροπίες έχουν γείρει υπέρ συγκεκριμένων χωρών, όχι απαραίτητα λόγω ταλέντου, αλλά λόγω συστήματος.

Ο Bρετανός μοιάζει να ανακάλυψε τον τροχό, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο πως οι μηχανοκίνητες δεν είναι από τις πιο εύκολα προσβάσιμες μορφές αθλητισμού καθώς απαιτούν μια εμπλοκή από μικρή ηλικία σε ένα κοστοβόρο μονοπάτι και σχετίζονται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο αλλά και το επίπεδο υποδομών μιας χώρας και περιοχής.

Άλλωστε το ζήτημα έχει γίνει αντιληπτό χρόνια τώρα από τη διοργανώτρια αρχή που έχει προσπαθήσει να το αντισταθμίσει με το πρόγραμμα Road to MotoGP, σε μία προσπάθεια παροχής “ίσων ευκαιριών” σε αναβάτες από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές

Παρόλα αυτά το κατά πόσο, πέρα από τις ευκαιρίες εξέλιξης τους, οι χώρες προέλευσης των αναβατών με μεγαλύτερο “καταναλωτικό κοινό” προσφέρουν πραγματικά περισσότερες ευκαιρίες είναι κάτι δύσκολα μετρήσιμο.

 

 

MotoGP: KTM - Beirer “Ο Vinales μάς έσωσε στην αρχή της σεζόν”

O επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM μιλάει για τον Vinales, τον Acosta και την RC16
Beirer on Vinales
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/1/2026

Ο Pit Beirer επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM στα MotoGP, , αποκάλυψε ότι ο Maverick Vinales έπαιξε κομβικό ρόλο στην πορεία της ομάδας στο ξεκίνημα της σεζόν 2025, όπως χαρακτηριστικά είπε “μας έσωσε”.

Ο Ισπανός, δέκα δέκα φορές νικητής σε Grand Prix, μετακινήθηκε στην Tech3 KTM το 2025 και από τους πρώτους αγώνες εξελίχθηκε στον πιο ανταγωνιστικό αναβάτη της αυστριακής ομάδας.

Μετά από ένα δύσκολο χειμερινό τεστ, όπου η KTM δεν είχε σημειώσει τη βελτίωση που περίμενε με την RC16, ο Vinales πάλεψε για τη νίκη στον τέταρτο γύρο της χρονιάς στο Qatar, τερματίζοντας δεύτερος στην πίστα.

Παρότι στη συνέχεια έχασε το βάθρο λόγω ποινής για πίεση ελαστικών, η κατεύθυνση που έδωσε στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας έγινε το νέο σημείο αναφοράς για όλους τους αναβάτες της KTM.

Beirer on Vinales

“Ο Maverick μας έσωσε”, δήλωσε ο Beirer.
“Οι αναβάτες άρχιζαν να πιστεύουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν καλή και δεν είχαμε καινούριο εξοπλισμό.
Ο Maverick, αντίθετα, έλεγε συνέχεια ότι η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά καλή για βάθρο”.

 Ο εσωτερικός ανταγωνισμός ως κίνητρο

Η δυναμική παρουσία του Vinales άσκησε σημαντική πίεση στον Pedro Acosta, κάτι που ο Beirer παραδέχεται ότι αξιοποίησε σε μια προσωπική συζήτηση με τον νεαρό αναβάτη.

“Καθόμασταν στο φορτηγό και του είπα, Είσαι τρομερά καλός. Είσαι το μέλλον αυτού του σπορ. Μπορείς να φτάσεις το επίπεδο του Marc Marquez.

Αλλά αν είσαι τόσο καλός όσο πιστεύεις, πρώτα πρέπει να είσαι ο καλύτερος αναβάτης της KTM.
Ο Maverick είναι συνεχώς μπροστά σου κι εσύ λες ότι δεν μπορείς να οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα.

Αν ο Vinales τερματίζει τέταρτος ή πέμπτος, τότε πρέπει κι εσύ να είσαι εκεί, ίσως και τρίτος.
Και μετά μπορούμε να μιλήσουμε για τη μοτοσυκλέτα".

Beirer on Vinales

Ένας τραυματισμός στο Γερμανικό Grand Prix διέκοψε τη φόρα του Vinales, όμως οι αναβαθμίσεις στην RC16 μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα επέτρεψαν στον Acosta να εξελιχθεί σε σταθερό διεκδικητή βάθρων.

Στο τέλος της χρονιάς, ο Acosta ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της KTM, ολοκληρώνοντας τη σεζόν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Beirer on Vinales

Για την KTM, η μεταγραφή του Vinales αποδείχθηκε πολλά παραπάνω από μια απλή αλλαγή αναβάτη, ήταν ο μοναδικός που κράτησε ζωντανή την πίστη στην μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ σε ένα κακό ξεκίνημα στο 2025, δείχνοντας την πορεία για να φτάσει το (παραδοσιακά) αυστριακό εργοστάσιο να διεκδικεί βάθρα στο 2ο μισό του πρωταθλήματος.