Vinales: Οι πρώτες εντυπώσεις από την M1 του 2020

Λίγο καλύτερη, αλλά…
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/8/2019

Ο Maverick Vinales μίλησε για την νέα Yamaha M1 του 2020, που οδήγησε εχθές στο Brno κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων επίσημων δοκιμαστικών της Dorna. Όπως και ο Rossi, έτσι και ο Ισπανός έκανε μερικούς γύρους με το πρώτο από τα πρωτότυπα που έφερε η Yamaha από την Ιαπωνία. Η κριτική του Vinales αφορούσε τόσο τη νέα μοτοσυκλέτα, όσο και τις προσπάθειες που κάνει η ίδια η Yamaha για την επόμενη χρονιά. Αυτό που ξεχώρισε από τις δηλώσεις του και δείχνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια με την (μη επαρκή) εξέλιξη των Μ1, είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από δύο ολόκληρα χρόνια η Yamaha έχει ξεκινήσει από την μέση της αγωνιστικής περιόδου την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας της επόμενης χρονιάς. Έως σήμερα, ο Rossi και ο Vinales καβαλούσαν για πρώτη φορά τις νέες μοτοσυκλέτες μετά τον τελευταίο αγώνα της Valencia, όπου συνήθως έπρεπε να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο νέους κινητήρες και δύο νέα πλαίσια και να ολοκληρώσουν την εξέλιξη στα δοκιμαστικά της Sepang και της Jerez. Φέτος όμως η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει ήδη από τα δοκιμαστικά του Brno και απομένει άλλο μισό πρωτάθλημα για το 2019 πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα του 2020.

Για τον Vinales αυτή η απόφαση να ξεκινήσουν από τώρα την εξέλιξη της επόμενης μοτοσυκλέτας αποτελεί σοβαρό δείγμα για την θέληση που υπάρχει στη Yamaha. Σε ό,τι αφορά την ίδια τη μοτοσυκλέτα του 2020, ο Vinales ήταν συγκρατημένος στην κριτική του, καθώς όπως είπε, την Μ1 του 2020 την οδήγησε στο τέλος όπου η πίστα είχε υψηλό κράτημα, δηλαδή σε συνθήκες όπου η Μ1 είναι έτσι κι αλλιώς πολύ γρήγορη. Ο Ισπανός είπε πως οι περισσότεροι χρόνοι του ήταν λίγο πιο γρήγοροι σε σχέση με την Μ1 του 2019, όμως θέλει να την οδηγήσει σε πίστες με ζέστη και χαμηλότερο επίπεδο κρατήματος όπως στο Misano, όπου εκεί θα φανεί αν λύθηκε το βασικό πρόβλημα που έχει η Yamaha.

Ανάμεσα σε όλα αυτά, ο Vinales αναφέρθηκε και στον επόμενο αγώνα της Αυστρίας, όπου η χάραξη της συγκεκριμένης πίστας ευνοεί τις μοτοσυκλέτες με δυνατούς κινητήρες (της Ducati και της Honda) και όχι τόσο όσες έχουν καλοστημένα πλαίσια (της Yamaha και της Suzuki). Προφανώς οι προσδοκίες των αναβατών της Yamaha είναι περιορισμένες από το Αυστριακό Gran Prix και ο Vinales δεν έκρυψε το μειονέκτημα της Μ1 στις εξόδους το στροφών: “Δεν έχουμε τίποτα καινούριο φέτος που να βελτιώνει της επιταχύνσεις μας, οπότε περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα και φέτος. Εδώ στο Brno επικεντρώθηκα κυρίως στη ρύθμιση του μπροστινού και την αίσθηση που έχει στο φρενάρισμα. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχουμε ασχοληθεί καθόλου με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Σήμερα πάντως δοκίμασα μια καινούρια carbon ουρά (σέλα+υποπλαίσιο) που είναι στενότερη και μικρότερη και με διευκολύνει στην τοποθέτηση του σώματος.”        

 

MotoGP: Χωρίς αναβάτες η KTM Tech 3! Μπαίνει στο Brno ο Pol Espargaro

Αυτή θα είναι η πρώτη συμμετοχή του για φέτος!
pol
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/7/2025

Ο Pol Espargaro θα πραγματοποιήσει την πρώτη του εμφάνιση αυτή τη σεζόν στο MotoGP, καθώς θα αντικαταστήσει τον Maverick Vinales στον αγώνα του Brno το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Χωρίς αναβάτες έμεινε η KTM Tech 3, ο Vinales είχε μία σφοδρή πτώση κατά την διάρκεια των κατατακτήριων Q2 στο Sachsenring, με αποτέλεσμα κάταγμα στον αριστερό του ώμο. Ο Ισπανός υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που ήταν επιτυχημένη, όμως δεν θα αγωνιστεί στο GP της Τσεχίας που πραγματοποιείται 18-20 Ιουλίου. Να σημειωθεί εδώ, πως η ομάδα KTM Tech 3 έμεινε χωρίς εκπρόσωπο στο Γερμανικό GP, καθώς ο Enea Bastianini διαγνώστηκε με σκωληκοειδίτιδα και δεν αγωνίστηκε επίσης (περισσότερα εδώ).

Την θέση του Vinales θα πάρει ένας άλλος Ισπανός, ο Pol Espargaro, που θα πραγματοποιήσει την πρώτη του εμφάνιση για φέτος. Ο Espargaro είναι αναβάτης εξέλιξης της KTM και αυτή θα είναι δωδέκατη συνεχόμενη χρονιά που θα αγωνιστεί στο MotoGP. Μάλιστα είναι στην πρώτη δεκάδα της λίστας των αναβατών με τις περισσότερες εμφανίσεις στο MotoGP. Παρακάτω μπορείτε να δείτε και τους αναβάτες με τις περισσότερες εμφανίσεις στο MotoGP.

 

Θέση

Αναβάτης

Συμμετοχές

1

Valentino Rossi

435

2

Andrea Dovizioso

348

3

Aleix Espargaró

348

4

Loris Capirossi

332

5

Simone Corsi

327

6

Thomas Lüthi

323

7

Dani Pedrosa

307

8

Jorge Lorenzo

306

9

Pol Espargaró

300

10

Johann Zarco

294

Μέχρι στιγμής φαίνεται πως ο Bastianini θα καταφέρει να τρέξει στην Τσεχία, με την ομάδα να μην ανακοινώνει και δεύτερη αντικατάσταση.

Ο Pol Espargaro δήλωσε: "Προφανώς, δεν είναι ποτέ καλό να παίρνεις μέρος σε ένα GP γιατί πρέπει να αντικαταστήσεις έναν τραυματισμένο αναβάτη. Έτσι, πρώτα απ' όλα, θέλω να ευχηθώ ταχεία ανάρρωση στον Maverick. Θα προσπαθήσω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό αυτό το Σαββατοκύριακο, προσπαθώντας επίσης να βοηθήσω όσο το δυνατόν περισσότερο τους συναθλητές μου και τους τεχνικούς. Έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία μας επίσκεψη στο Μπρνο, το οποίο είναι μια φανταστική πίστα. Την τελευταία φορά που αγωνιστήκαμε εδώ αισθάνθηκα εξαιρετικά καλά στην καλύτερη περίοδο μου με την ΚΤΜ, οπότε ας δούμε πώς θα είναι με τη νέα επιφάνεια. Δεν έχω καμία προσδοκία πέρα από το να απολαύσω το Σαββατοκύριακο και να έχω μερικές χρήσιμες ημέρες για το πρόγραμμά μας".