Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Ο Alex Lowes στη Kawasaki!

Με συμβόλαιο ενός έτους
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/10/2019

Μετά την ανακοίνωση της Kawasaki, πως ο Haslam δεν θα είναι μαζί της από του χρόνου, ήρθε και η ανακοίνωση του αντικαταστάτη του. Συγκεκριμένα, ο Alex Lowes είχε μείνει “ξεκρέμαστος” από τη στιγμή που η Yamaha ανακοίνωσε πως το 2020 θα έχει τον Razgatlioglu στην ομάδα της μαζί με τον Michael van der MarkΑπό ότι φαίνεται η Kawasaki δεν έχασε χρόνο και έκλεισε ένα ετήσιο συμβόλαιο με τον πρώην πρωταθλητή του BSB, Alex Lowes για να αποτελέσει τον teammate του “πεντάστερου” Jonathan Rea για το 2020. Αυτή τη στιγμή ο Lowes βρίσκεται τρίτος στη βαθμολογία του φετινού πρωταθλήματος, ενώ είναι η έκτη σεζόν που τρέχει στα Superbikes.

Η πρώτη φορά που ο Lowes έκανε το ντεμπούτο στα Superbikes ήταν το 2011 ως wildcard αναβάτης. Συγκεκριμένα, στον αγώνα της Τσεχίας αντικατέστησε τον, από του χρόνου ομόσταβλό του, Jonathan Rea, που τότε φορούσε τα χρώματα της Castrol Honda. Μάλιστα, σε εκείνο τον αγώνα ο Lowes πήρε και τον πρώτο του βαθμό τερματίζοντας 15ος… Έκτοτε, ξαναεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα ως wildcard και το 2014 ήταν η πρώτη φορά που πήρε κανονικά μέρος στο πρωτάθλημα με τα χρώματα της Vltcom Crescent Suzuki, στην οποία παρέμεινε για δύο χρόνια και ολοκλήρωσε την πορεία του με αυτή, στη δέκατη θέση τη βαθμολογίας το 2015.

Το 2016 μεταπήδησε στην Pata Yamaha Official WorldSBK Team, στην οποία παραμένει μέχρι και φέτος. Από τότε έχει βελτιωθεί δραματικά ωριμάζοντας ως αναβάτης και η πορεία του είναι γεμάτη από επιτυχίες, ενώ η φετινή χρονιά είναι η καλύτερή του μέχρι στιγμής. Συγκεκριμένα στη σεζόν που διανύουμε έχει σημειώσει 14 τερματισμούς μέσα στις επτά πρώτες θέσεις.

Ο Manager της ομάδας, Guim Roda καλωσόρισε θερμά τον 27χρονο –πλέον- Alex Lowes, τονίζοντας την εμπειρία που διαθέτει και το ανταγωνιστικό ρυθμό που έχει μέσα στη πίστα. Στόχος της ομάδας όπως είπε, είναι να βοηθήσουν όσο περισσότερο μπορούν τον Lowes να γίνει ακόμη καλύτερος και να διεκδικήσει τον τίτλο. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε το κλίμα της ομάδας του χρόνου με τον Rea και τον Lowes στο ίδιο box μετά από αυτές τις δηλώσεις. Η δίψα του δεύτερου για τον τίτλο είναι μεγάλη, ενώ ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα υψηλός, τόσο με την έλευση του Scott Redding στα Superbikes όσο και με την μεταγραφή του Bautista στη Honda!

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Kawasaki Europe, Steve Guttridge είπε: “Όλοι εμείς στην Kawasaki θα θέλαμε να καλωσορίσουμε θερμά τον Alex, που θα μπει στην κορυφαία ομάδα της Kawasaki Racing για την ερχόμενη σεζόν και θα είναι ο teammate του καλύτερου πρωταθλητή όλων των εποχών του Motul WSBK, Jonathan Rea. Είναι ήδη γνωστό πως ο Alex Lowes είναι πολύ εργατικός και αφοσιώνεται 100% σε κάθε αγώνα. Σε συνδυασμό με το ταλέντο του και το γεγονός ότι αγαπά πολύ αυτό που κάνει΄, είμαστε αισιόδοξοι πως μαζί με τους μηχανικούς της ομάδας και την ZX-10RR, θα σηματοδοτήσουμε την αρχή μιας νέας εποχής για όλους μας.”

Ετικέτες