Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Ο Razgatlioglu στη Yamaha το 2020!

Απρόσμενη μεταγραφή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/10/2019

Ο 22χρόνος Τούρκος, Toprak Razgaltioglu πάνω που γεύτηκε τη γλυκιά γεύση της νίκης σε δύο αγώνες της Magny-Cours στη σέλα της ZX-10RR, αποχωρεί από την Turkish Puccetti Racing και τις μοτοσυκλέτες της Kawasaki και του χρόνου θα φορά τα χρώματα της Pata Yamaha WorldSBK, οδηγώντας τη νέα R1M. Είναι η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes και η εξέλιξή του ως αναβάτης πραγματοποιείται με ρυθμό γεωμετρικής προόδου, κάτι που είναι πέρα για πέρα εμφανές. Το 2018, μόλις την πρώτη του χρονιά στην μεγάλη κατηγορία, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ενώ φέτος ήταν παρόν σε πολλές μάχες, τερματίζοντας εντός της πεντάδας και πολλές φορές σε μια απ’ τις θέσεις του βάθρου.

Συγκεκριμένα, από τον πέμπτο γύρο του πρωταθλήματος και έπειτα έχει ανεβεί στο βάθρο οκτώ φορές με πέντε τερματισμούς στη τρίτη θέση, δύο στη δεύτερη αλλά και δύο νίκες! Στο Misano μονομάχησε στα ίσα με τον “πεντάστερο” Rea, χωρίς όμως να καταφέρει να τον κερδίσει. Η νίκη, ήρθε αργότερα στη Magny-Cours και δεν έγινε μια άλλα δύο φορές, τόσο στο πρώτο σκέλος όσο και στον Tissot Superpole Race.

Όλες αυτές οι επιτυχίες έφτιαξαν την “μαγιά” ώστε να τραβήξει την προσοχή των εργοστασιακών ομάδων και όπως φαίνεται η Pata Yamaha ήταν αυτή που τον διεκδίκησε περισσότερο, κι έτσι παίρνει τη θέση του Alex Lowes. Η αλήθεια είναι πως το σενάριο να βρεθεί ο Razgatlioglu στην εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki με τον Haslam να αποχωρεί, φαινόταν πιο ρεαλιστικό…

Ο Razgaltioglu δεν είναι τυχαία εκεί, ούτε του χαρίστηκε τίποτα, πέρασε από αρκετά στάδια πριν φτάσει να βρεθεί σε αυτό το σημείο. Το 2015, σε ηλικία 18 ετών, έκανε το ντεμπούτο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Superstock 600, όπου και κατέκτησε τον τίτλο. Τα δύο επόμενα χρόνια πήγε στο FIM Superstock 1000 τερματίζοντας πέμπτος και δεύτερος στη βαθμολογία αντίστοιχα και μαζεύοντας την απαραίτητη εμπειρία για να ανέβει στο Motul WSBK ένα χρόνο αργότερα.

Ο Eric De Seynes, ο φιλέλληνας πρόεδρος της Yamaha Ευρώπης, που λίγες ημέρες πριν ήταν Ελλάδα για την μεγάλη εκδήλωση της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, μίλησε με ιδιαίτερη θέρμη για τον Razgatliolgu λέγοντας: “Ο Toprak Razgatlioglu ξεχωρίζει περισσότερο από όλους τους νεαρούς αναβάτες στο πρωτάθλημα και είμαι τόσο χαρούμενος όσο και περήφανος που θα τρέχει με τη Yamaha το 2020. Όταν αναλογίζεσαι την πρόοδο του Toprak φέτος, που είναι μόλις η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes δεν είναι εμφανές μόνο το ταλέντο του αλλά και το πνεύμα του μαχητή που τον χαρακτηρίζει. Μας έδειξε ξεκάθαρα τι ικανότητες έχει στην Magny-Cours, όπου απ’ την έκτη σειρά του γκριντ ανέβηκε στην κορυφή και πήρε την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα.”

Ετικέτες