MOTUL WSBK: Ο Jonathan Rea θα αγωνιστεί για την Honda HRC και στο Assen
Ο Dixon θα επιστρέψει λογικά στο Balaton Park στις αρχές Μαΐου
Από τον
Παύλο Καρατζά
7/4/2026
Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jonathan Rea θα αγωνιστεί ξανά με τη Honda HRC στο GP της Ολλανδίας στα μέσα του μήνα, αφού αντικαθιστά τον τραυματία Dixon που στοχεύει να αγωνιστεί στοBalaton Park στις αρχές Μαΐου.
Ο Jonathan Rea που είναι από φέτος αναβάτης εξέλιξης της Honda HRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, θα αγωνιστεί και στο ολλανδικό GP στα μέσα Απριλίου. Ο Βορειοϊρλανδός αντικατέστησε και στον προηγούμενο αγώνα στο Portimao τον τραυματία Dixon και μάζεψε τους πρώτους του 4 βαθμούς την φετινή σεζόν, αφού στον δεύτερο αγώνα πήρε την 12η θέση. Μάλιστα, το Assen είναι από τις αγαπημένες του πίστες, αφού έχει κατακτήσει εκεί 17 νίκες και 25 βάθρα συνολικά. Φυσικά μαζί του θα συμμετέχει και ο Somkiat Chantra που τερμάτισε 15ος στον δεύτερο αγώνα του Portimao και πήρε τον πρώτο του βαθμό.
Θυμίζουμε πως ο Jonathan Rea μέχρι και την περσινή χρονιά αγωνιζόταν στο WSBK με την Pata Yamaha και από φέτος έχει ενταχθεί στην ομάδα Honda HRC ως αναβάτης εξέλιξης, ενώ τις ένδοξες στιγμές της καριέρας του τις έζησε στην Kawasaki, που κατέκτησε 6 σερί Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2015 – 2020).
Η ανακοίνωση της Honda HRC ανέφερε: “Η ομάδα της Honda HRC θα αγωνιστεί με τους Somkiat Chantra και Jonathan Rea στον αγώνα της Pirelli στην Ολλανδία, στο Assen (17-19 Απριλίου), με τον αναβάτη δοκιμών Rea να αντικαθιστά και πάλι τον Jake Dixon, ο οποίος βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης. Η ανάρρωση του Dixon εξελίσσεται ομαλά και σύμφωνα με τις προσδοκίες. Ο στόχος για την επιστροφή του Βρετανού αναβάτη είναι ο 4ος γύρος, ο Motul Hungarian Round (1-3 Μαΐου), υπό την προϋπόθεση της τελικής ιατρικής έγκρισης”.
Motul WSBK 2024, Assen, Race 1 – Ο Spinelli κερδίζει σε έναν αγώνα θρίλερ
Βροχή, ήλιος, ρίσκο στα ελαστικά και μία κόκκινη σημαία που έκρινε τον αγώνα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
20/4/2024
Ούτε οι μεγάλοι σκηνοθέτες όπως οι Ταραντίνο και Σκορσέζε θα μπορούσαν να είχαν φανταστεί αυτά που είδαμε να συμβαίνουν στην πίστα του Assen καθώς από το πουθενά είδαμε τον αντικαταστάτη του τραυματία Danilo Petrucci, Nicholas Spinelli να κατακτά τη νίκη στο ντεμπούτο του στο Motul WSBK με την ομάδα της Barni Spark Racing Team.
Λίγες ώρες πριν από την έναρξη του αγώνα η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνιση της στην ολλανδική πίστα ενώ από την πρώτη θέση του grid θα ξεκινούσε ο Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha), o οποίος πανηγύρισε την πρώτη του pole position με την νέα του ομάδα δηλώντας ταυτόχρονα πως σιγά σιγά αποκτά μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην μοτοσυκλέτα του.
Ομάδες και αναβάτες βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούσαν στον αγώνα καθώς η καλοκαιρία είχε επιστρέψει στο Assen. Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα, οι περισσότεροι αναβάτες επέλεξαν να βάλουν slick ελαστικά όχι όμως ο Nicholas Spinelli, ο οποίος ρίσκαρε και τοποθέτησε στην Ducati Panigale V4R ενδιάμεσα ελαστικά.
Η επιλογή αυτή απέδωσε καρπούς καθώς με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Spinelli έφυγε λες και ήταν πύραυλος ελέω και των ενδιάμεσων ελαστικών που χρησιμοποιούσε. Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως ο αναβάτης της Barni είχε δημιουργήσει στο τέλος του πρώτου γύρου μία διαφορά 13 δευτερολέπτων ενώ λίγο αργότερα η διαφορά θα έφτανε τα 24 δευτερόλεπτα από τον Axel Bassani (Kawasaki Racing Team WorldSBK).
Έχοντας διανύσει επτά γύρους στο Assen το πλεονέκτημα του Spinelli είχε αρχίσει σιγά σιγά να εξαφανίζεται καθώς η πίστα στέγνωνε και τα slick ελαστικά είχαν αρχίσει να δουλεύουν. Αυτός που ήταν ταχύτερος εκείνη τη στιγμή ήταν ο Alvaro Bautista (Aruba.It Racing Ducati), με τον Toprak Razgatlioglu (ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team) να κινείται και αυτός σε ταχύτατο ρυθμό.
Εννέα γύρους πριν το τέλος η διαφορά του Spinelli είχε μειωθεί στα 11 δευτερόλεπτα, με τους Bautista και Razgatlioglu να δίνουν έναν αγώνα δρόμου ώστε να πλησιάσουν σε απόσταση βολής τον αναβάτη της Barni.
Οι δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές ήταν οι ταχύτεροι στην πίστα ενώ όπως όλα έδειχναν ο Spinelli με τα ενδιάμεσα ελαστικά θα ήταν εύκολη λεία τόσο για την Ducati του Bautista όσο και για την BMW του Razgatlioglu.
Ωστόσο η αγωνιστική μοίρα του Spinelli είχε άλλη άποψη για τον πρώτο αγώνα στο Assen. Με τον Razgatlioglu να έχει ανέβει στη δεύτερη θέση στο τέλος του 14ου γύρου μπροστά από τον Bautista όλοι περίμεναν να δουν στις επόμενες στροφές τον ίδιο να περνά μπροστά και από τον Spinelli και να πανηγυρίζει στη συνέχεια μία εύκολη νίκη.
Τελικά το σενάριο αυτό δεν επαληθεύθηκε καθώς η Yamaha R1 του Adrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha), υπέστη μηχανική βλάβη με αποτέλεσμα να γεμίσει η πίστα με λάδια. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν άμεσα κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε με τελικό νικητή τον Spinelli ο οποίος δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που είχε συμβεί.
Λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα πιο πίσω τερμάτισε ο Razgatlioglu, ο οποίος θα πρέπει να αισθάνεται άτυχος για τη δεύτερη θέση που σημείωσε καθώς αν δεν είχε βγει η κόκκινη σημαία η νίκη θα ήταν δική του. Το βάθρο του πρώτου αγώνα στο Assen συμπλήρωσε ο Bautista, ο οποίος αγώνα με τον αγώνα δείχνει να συνηθίζει το έξτρα βάρος που κουβαλά η Ducati Panigale V4R ελέω των νέων κανονισμών.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), με τον Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) να συμπληρώνει την πεντάδα. Ο Rea τερμάτισε στην έκτη θέση, ενώ ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Nicolo Bulega (Aruba.It Racing Ducati), κατάφερε να τερματίσει στην ενδέκατη θέση σε έναν δύσκολο αγώνα για αυτόν όπως φάνηκε.