Remy Gardner - Επίσημα στο WSBK με την GRT Yamaha

Μετά την αποχώρηση του από το MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/9/2022

Από την Tech 3 και τη σέλα του KTM RC16 στο MotoGP το 2022, στην GYTR GRT Yamaha και στη σέλα του R1 στο WSBK για το 2023 θα μεταβεί ο Remy Gardner, γιος του θρυλικού αναβάτη της δίχρονης εποχής των GP, Wayne Gardner.

Ο Remy Gardner, που είχε κατακτήσει τον τίτλο της Moto2 του 2021, θα είναι ο πρώτος Αυστραλός αναβάτης στο WSBK από το 2016, ενώ η πρώτη προσπάθεια του να ακολουθήσει στα χνάρια του πατέρα του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2022 δυστυχώς δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται 23ος από 28 αναβάτες, με μόλις 9 βαθμούς. Αναμένουμε τώρα να δούμε αν το restart του νεαρού Gardner με WSBK γεύση θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το ντεμπούτο του στο MotoGP.

Ήταν το 2014, όταν ο Remy Gardner, που έχει γεννηθεί το 1998 στο Σίδνεϋ, έκανε την εμφάνιση του στην κατηγορία Moto3 του MotoGP, παίρνοντας τον πρώτο βαθμό του, στον αγώνα της Sepang, τον τρίτο του αγώνα στο Πρωτάθλημα. Το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο για συνεχή παρουσία στη Moto3, όμως κατάφερε να πάρει μόλις ένα βαθμό, με την επίσημη δικαιολογία να κάνει λόγο για το μεγάλο του μέγεθος που “δούλευε” εναντίον του, στις μικρές μοτοσυκλέτες.

Το 2016 μετέβη στη Moto2, αν και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και όχι στο Παγκόσμιο, όπου κέρδισε έναν αγώνα στη Βαρκελώνη, γεγονός που του έδωσε την ευκαιρία να κάνει την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Moto2 στα μέσα της σεζόν, όπου και κέρδισε κάποιους βαθμούς στην πρώτη του εμφάνιση, διατηρώντας τη θέση του για το υπόλοιπο Πρωτάθλημα.

Το 2017 βελτιώθηκε περισσότερο, ενώ το 2018 ανέβηκε για πρώτη φορά στην πέμπτη θέση σε αγώνα.

Το 2019 συνεχίστηκε με μια τρίτη θέση στην πίστα της Αργεντινής, ενώ κατά τη διάρκεια της σεζόν βρισκόταν τακτικά στην πρώτη δεκάδα. Το 2020 κατάφερε να ανέβει 4 φορές στο βάθρο, ενώ πήρε και την πρώτη νίκη της καριέρας του, για να τερματίσει 6ος στην τελική κατάταξη.

Το 2021 ήταν η χρονιά του Remy, καθώς εμφανίστηκε εξαιρετικά σταθερός, παίρνοντας 5 νίκες και τον τίτλο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο ομόσταυλός του Raul Fernandez είχε 8 νίκες, αλλά η αστάθεια του δεν του επέτρεψε να πάρει εκείνος το Πρωτάθλημα. Εν τέλει οι δυο τους θα βρισκόταν και πάλι στην ίδια ομάδα το 2022, με την Tech 3 της KTM, σε μια εξαιρετικά άχαρη για αμφότερους τους αναβάτες -και για την ομάδα- σεζόν, με τον Fernandez να βρίσκεται μια θέση πίσω από τον Remy στην γενική κατάταξη.

Ενώ τώρα η ΚΤΜ ήθελε να κρατήσει τον Fernandez, εκείνος δεν το συζητούσε καν, επιλέγοντας να φύγει για να αγωνιστεί το 2023 με τη δεύτερη -νέα- ομάδα της Aprilia, δίπλα στον Miguel Oliveira που έφυγε επίσης από τους πορτοκαλί. Σημειώστε πως από ότι φαίνεται ο Fernandez δέχθηκε να μην πληρωθεί από την ΚΤΜ για το δεύτερο μισό της σεζόν (300.000 ευρώ) ώστε να συμφωνήσουν να σπάσουν το συμβόλαιο του οι Αυστριακοί!

Κι εκεί που ο Gardner πίστευε πως η ΚΤΜ θα επιλέξει να τον κρατήσει και το 2023, η Tech 3 του έδειξε την πόρτα, χωρίς να του δώσει περιθώρια να αποδείξει την αξία του σε μια δεύτερη χρονιά, όπως είναι εθιμοτυπικό, καθώς το ντεμπούτο - προσαρμογή στο MotoGP είναι πάντα μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Όπως σας είχαμε γράψει ο Remy Gardner είχε δηλώσει απογοητευμένος και πληγωμένος από την απόφαση αυτή της ΚΤΜ.

Τώρα η GYTR GRT Yamaha ανακοίνωσε επίσημα την προσχώρηση του Remy Gardner στην ομάδα για τη σεζόν 2023 στο WSBK, στη θέση του Garret Gerloff που την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στο WSBK αλλά ως εργοστασιακός αναβάτης της BMW.

Όσον αφορά στον δεύτερο αναβάτη της GRT, αυτός ακόμα αναμένεται να ανακοινωθεί.

Motul WSBK - Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024

Περιλαμβάνει αλλαγές στο πρόγραμμα κάθε γύρου, τις θέσεις του grid, μία νέα εφαρμογή και πολλά ακόμα, σε μία χρονιά που το ποσοστό χρήσης συνθετικών καυσίμων αυξάνεται στο 40%
motomagMotul WSBK – Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/1/2024

Η Επιτροπή Superbike, που αποτελείται από τους Gregorio Lavilla (Dorna, Εκτελεστικός Διευθυντής WSBK), Paul King (Διευθυντής της Αγωνιστικής Επιτροπής της FIM για τις Πίστες), Biense Bierma (Γενικός Γραμματέας του MSMA), με συντονιστή τον Paul Duparc (Manager της Αγωνιστικής Επιτροπής της FIM για τις Πίστες & Γραμματέας της Επιτροπής SBK), παρουσία των Jorge Viegas (Πρόεδρος της FIM), Ludovic Reignier (Τεχνικός Διευθυντής FIM WorldSBK), Dominique Hebrard (Τεχνικός Διευθυντής FIM CTI) και Svetlana Nazarova (Συντονίστρια της FIM CCR) βρέθηκε στην πίστα Circuito de Jerez – Angel Nieto κατά την διάρκεια του τελευταίου γύρου του Πρωταθλήματος, στις 28 Οκτωβρίου 2023, αποφασίζοντας τις αλλαγές των κανονισμών που θα ισχύσουν από την σεζόν του 2024 και έπειτα.

Για την σύνταξη της τελικής απόφασης διεξήχθησαν πολυάριθμες εξ αποστάσεως συναντήσεις μέσω διαδικτύου, προκειμένου όλοι οι φορείς (FIM-DORNA-MSMA) να συμφωνήσουν ομόφωνα. Οι αλλαγές δεν περιορίστηκαν μόνο στη μεγάλη κατηγορία, αλλά αφορούν και τις WSSP και WSS300, με τις πιο σημαντικές να είναι οι παρακάτω.

Motul WSBK – Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024

Νέο Πρόγραμμα: Οι αγώνες Superpole για τις WSSP, WSSP300 και WWCR μεταφέρονται την Παρασκευή

Για το 2024 αποφασίστηκε ένα νέο χρονικό πλαίσιο, το οποίο αφορά τους αγώνες Superpole για τις τρεις κατηγορίες, οι οποίοι μετατίθενται για την Παρασκευή. Τα παραπάνω πρωταθλήματα, θα έχουν μόνο ένα Ελεύθερο Δοκιμαστικό το πρωί, με τον Superpole να έχει αντίστοιχη διάρκεια.

Οι τρεις κατηγορίες θα έχουν επίσης ένα Warm Up διάρκειας 10 λεπτών, πριν από κάθε αγώνα, το Σάββατο και την Κυριακή.

Όσον αφορά τώρα τη μεγάλη κατηγορία WSBK, υπάρχουν δύο αλλαγές που αφορούν το πρόγραμμα, σε σχέση με το 2023. Το 3ο Ελεύθερο Δοκιμαστικό θα έχει διάρκεια 20 λεπτών (από 30 που ήταν προηγουμενος), ενώ το Warm Up της Κυριακής μειώνεται κατά πέντε λεπτά, από τα 15 στα 10. Οι αγώνες και ο Superpole παραμένουν ως είχαν, χωρίς αλλαγή στο πρόγραμμα.

Αλλαγές στο grid: Νέα μορφή για τον Race 2

Με στόχο την ανάδειξη της καλύτερης επίδοσης, η Επιτροπή SBK αποφάσισε ότι οι 9 πρώτες θέσεις της σχάρας εκκίνησης για τον Race 2 θα δίνονται στους ταχύτερους αναβάτες, ανάλογα με τον χρόνο που σημείωσαν στον 1ο Αγώνα. Αυτό θα ισχύσει για τις κατηγορίες WSSP, WSSP300 και WWCR.

Motul WSBK – Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024

Εξαιρέσεις στα ηλικιακά όρια: μία ευκαιρία για τους κορυφαίους αναβάτες κάτω των 18 ετών

Η εξαίρεση στους κανονισμούς για το κατώτατο ηλικιακό συμμετοχής που αποφασίστηκε, αφορά τους 3 πρώτους των Πρωταθλημάτων FIM Supersport 300 World Championship, FIM European Moto2 Championship και FIM European Stock Championship, οι οποίοι θα μπορούν να αγωνιστούν στο FIM Supersport World Championship 2024. Τα αποτελέσματα που προσμετρώνται αφορούν μόνο την τελευταία χρονιά των παραπάνω πρωταθλημάτων, που σημαίνει ότι μιλάμε μόνο για αυτούς που τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις γενικής το 2023. Σύμφωνα με την Επιτροπή που πήρε την απόφαση, οι αναβάτες αυτοί έχουν ήδη επιδείξει τις ικανότητές τους και το επίπεδο εμπειρίας τους. Έτσι, η εξαίρεση αυτή θα έχει όφελος για τους συγκεκριμένους αγωνιζόμενους.

Παραβιάσεις που αφορούν την αλλαγή κινητήρα: Εκκίνηση από την τελευταία θέση του grid, αντί για τη λωρίδα των pit

Στην περίπτωση που κάποια ομάδα προβεί σε αλλαγή κινητήρα (πριν τον αγώνα), τότε ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας στην οποία έχει γίνει η αλλαγή, θα ξεκινήσει τους δύο αγώνες (Superbike Race 1 και 2, εξαιρείται ο Superpole) από την τελευταία θέση της σχάρας εκκίνησης, ενώ θα λαμβάνει και δύο ποινές long lap. Αυτό που ίσχυε μέχρι και το 2023 ήταν οι αναβάτες να ξεκινάνε από την έξοδο της λωρίδας των pits, αφού είχε ανάψει η πράσινη ένδειξη, που τους έδινε σήμα. Ο λόγος που αποφασίστηκε η αλλαγή της συγκεκριμένης ποινής βρίσκεται στο διαφορετικό μήκος που έχει η λωρίδα των pit, σε κάθε διαφορετική πίστα.

Motul WSBK – Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024

Πλαίσιο: αλλαγές σε εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην WSSP

Η WSSP θα δει ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς για το 2024, που αφορούν ορισμένα από τα εξαρτήματα που συνεργάζονται με το πλαίσιο. Όλοι οι κατασκευαστές οφείλουν να διαθέτουν μόνο 1 ομολογκαρισμένο αγωνιστικό κιτ για κάθε σεζόν. Το πακέτο αυτό, μπορεί να κατασκευαστεί είτε από OEM εξαρτήματα, είτε από συγκεκριμένα υλικά αποκλειστικά γι’ αυτό, ανάλογα με το τι θέλει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Το όριο τιμής για όλα τα εξαρτήματα μαζί είναι φιξ, στα 1.000€. Τα εξαρτήματα που αφορά είναι τα παρακάτω:

  • τις δύο τιμονόπλακες που δένουν πάνω στα καλάμια της μπροστινής ανάρτησης
  • το στέλεχος του τιμονιού (συμπεριλαμβανομένων των ρουλεμάν και των σχετικών εδράσεων που χρειάζονται)
  • το μοχλικό της πίσω ανάρτησης, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το ψαλίδι

Ακόμη, απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλαγή στα σημεία έδρασης της πίσω ανάρτησης σε πλαίσιο και ψαλίδι.

Έλεγχος ροής καυσίμου: σε δοκιμαστικό επίπεδο το 2024, πριν την οριστική εφαρμογή το 2025

Σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές οδηγίες και με στόχο να προσφέρει δεδομένα στους κατασκευαστές, προκειμένου να εντείνουν την εξέλιξη τέτοιων κατασκευών στο μέλλον, το 2024 φέρνει την πειραματική εφαρμογή ενός συστήματος ελέγχου ροής καυσίμου. Αυτό, αφορά την κατηγορία WSBK και έρχεται σε συνάρτηση με το νέο κανονισμό για την μέγιστη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 21 λίτρα, μία απόφαση που έλαβε η Επιτροπή Superbike στις 11 Οκτωβρίου 2023. Από το 2025 και έπειτα, το σύστημα ελέγχου ροής καυσίμων θα είναι προαπαιτούμενο για την συμμετοχή στην κατηγορία.

Για την φετινή σεζόν, αυτή του 2024, κάθε κατασκευαστής υποχρεούται να εξοπλίσει δύο από τις μοτοσυκλέτες του με έναν καταμετρητή ροής καυσίμου. Από αυτές θα καταγράφει τα δεδομένα τόσο από τα δοκιμαστικά, όσο και από τους αγώνες προκειμένου να εξεταστεί η αποτελεσματικότητα της εν λόγω ιδέας και το κατά πόσο αξίζει να εφαρμοστεί καθολικά το 2025. Όλες οι σχετικές πληροφορίες θα εισαχθούν από την FIM στο κατάλογό της για τα Επιτρεπόμενα εξαρτήματα στους αγώνες για το 2024.

Motul WSBK – Αλλαγές και νέοι κανονισμοί σε όλες τις κατηγορίες για το 2024

Βιώσιμα καύσιμα: Τουλάχιστον σε ποσοστό 40% για τις WSBK και WSSP

Η Επιτροπή Superbike επιβεβαίωσε την εισαγωγή βιώσιμων (συνθετικών) καυσίμων για τις WSBK και WSSP. Ξεκινώντας από το 2024, τα ρεζερβουάρ των μοτοσυκλετών θα πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 40% συνθετικά καύσιμα. Οι κανονισμοί του “Ε40” είναι αντίστοιχοι με αυτούς που ισχύουν και στα MotoGP.

Πρωτάθλημα Ομάδων: με αντίστοιχη άδεια συμμετοχής, από το 2024 και έπειτα

Από τη νέα σεζόν, δίπλα στο Πρωτάθλημα Αναβατών θα υπάρχει και ένα αντίστοιχο Ομάδων. Προκειμένου οι ομάδες να μπορούν να λάβουν μέρος σε αυτό, δημιουργήθηκε μία άδεια, την οποία και θα πρέπει να εκδόσουν οι ενδιαφερόμενοι. Στην περίπτωση που κάποια ομάδα αποφασίσει να μην προβεί στην έκδοση της συγκεκριμενης άδειας, τότε αποκλείεται αυτόματα από το Πρωτάθλημα Ομάδων και δεν παίρνει βαθμούς. Μπορεί, ωστόσο, να συνεχίσει να αγωνίζεται κανονικά στο Πρωτάθλημα Αναβατών.

Κοινοποίηση αποφάσεων: μία νέα εφαρμογή κάνει την εμφάνισή της

Η εφαρμογή αυτή έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από την FIM σε διάφορα Πρωταθλήματα (συμπεριλαμβανομένου του MotoGP), ενώ από το 2024 θα την δούμε και στο Motul WSBK. Στόχος της χρήσης της δεν είναι μόνο η κοινοποίηση της απόφασης σε όλους τους ενδιαφερόμενους, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά και η δημοσιοποίησή της. Έτσι, η απόφαση λαμβάνει νομική αξία, στα πλαίσια που αφορούν τις κοινοποιήσεις και των συνακόλουθων προθεσμιών για έφεση.

Ετικέτες