Remy Gardner - Επίσημα στο WSBK με την GRT Yamaha

Μετά την αποχώρηση του από το MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/9/2022

Από την Tech 3 και τη σέλα του KTM RC16 στο MotoGP το 2022, στην GYTR GRT Yamaha και στη σέλα του R1 στο WSBK για το 2023 θα μεταβεί ο Remy Gardner, γιος του θρυλικού αναβάτη της δίχρονης εποχής των GP, Wayne Gardner.

Ο Remy Gardner, που είχε κατακτήσει τον τίτλο της Moto2 του 2021, θα είναι ο πρώτος Αυστραλός αναβάτης στο WSBK από το 2016, ενώ η πρώτη προσπάθεια του να ακολουθήσει στα χνάρια του πατέρα του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2022 δυστυχώς δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται 23ος από 28 αναβάτες, με μόλις 9 βαθμούς. Αναμένουμε τώρα να δούμε αν το restart του νεαρού Gardner με WSBK γεύση θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το ντεμπούτο του στο MotoGP.

Ήταν το 2014, όταν ο Remy Gardner, που έχει γεννηθεί το 1998 στο Σίδνεϋ, έκανε την εμφάνιση του στην κατηγορία Moto3 του MotoGP, παίρνοντας τον πρώτο βαθμό του, στον αγώνα της Sepang, τον τρίτο του αγώνα στο Πρωτάθλημα. Το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο για συνεχή παρουσία στη Moto3, όμως κατάφερε να πάρει μόλις ένα βαθμό, με την επίσημη δικαιολογία να κάνει λόγο για το μεγάλο του μέγεθος που “δούλευε” εναντίον του, στις μικρές μοτοσυκλέτες.

Το 2016 μετέβη στη Moto2, αν και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και όχι στο Παγκόσμιο, όπου κέρδισε έναν αγώνα στη Βαρκελώνη, γεγονός που του έδωσε την ευκαιρία να κάνει την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Moto2 στα μέσα της σεζόν, όπου και κέρδισε κάποιους βαθμούς στην πρώτη του εμφάνιση, διατηρώντας τη θέση του για το υπόλοιπο Πρωτάθλημα.

Το 2017 βελτιώθηκε περισσότερο, ενώ το 2018 ανέβηκε για πρώτη φορά στην πέμπτη θέση σε αγώνα.

Το 2019 συνεχίστηκε με μια τρίτη θέση στην πίστα της Αργεντινής, ενώ κατά τη διάρκεια της σεζόν βρισκόταν τακτικά στην πρώτη δεκάδα. Το 2020 κατάφερε να ανέβει 4 φορές στο βάθρο, ενώ πήρε και την πρώτη νίκη της καριέρας του, για να τερματίσει 6ος στην τελική κατάταξη.

Το 2021 ήταν η χρονιά του Remy, καθώς εμφανίστηκε εξαιρετικά σταθερός, παίρνοντας 5 νίκες και τον τίτλο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο ομόσταυλός του Raul Fernandez είχε 8 νίκες, αλλά η αστάθεια του δεν του επέτρεψε να πάρει εκείνος το Πρωτάθλημα. Εν τέλει οι δυο τους θα βρισκόταν και πάλι στην ίδια ομάδα το 2022, με την Tech 3 της KTM, σε μια εξαιρετικά άχαρη για αμφότερους τους αναβάτες -και για την ομάδα- σεζόν, με τον Fernandez να βρίσκεται μια θέση πίσω από τον Remy στην γενική κατάταξη.

Ενώ τώρα η ΚΤΜ ήθελε να κρατήσει τον Fernandez, εκείνος δεν το συζητούσε καν, επιλέγοντας να φύγει για να αγωνιστεί το 2023 με τη δεύτερη -νέα- ομάδα της Aprilia, δίπλα στον Miguel Oliveira που έφυγε επίσης από τους πορτοκαλί. Σημειώστε πως από ότι φαίνεται ο Fernandez δέχθηκε να μην πληρωθεί από την ΚΤΜ για το δεύτερο μισό της σεζόν (300.000 ευρώ) ώστε να συμφωνήσουν να σπάσουν το συμβόλαιο του οι Αυστριακοί!

Κι εκεί που ο Gardner πίστευε πως η ΚΤΜ θα επιλέξει να τον κρατήσει και το 2023, η Tech 3 του έδειξε την πόρτα, χωρίς να του δώσει περιθώρια να αποδείξει την αξία του σε μια δεύτερη χρονιά, όπως είναι εθιμοτυπικό, καθώς το ντεμπούτο - προσαρμογή στο MotoGP είναι πάντα μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Όπως σας είχαμε γράψει ο Remy Gardner είχε δηλώσει απογοητευμένος και πληγωμένος από την απόφαση αυτή της ΚΤΜ.

Τώρα η GYTR GRT Yamaha ανακοίνωσε επίσημα την προσχώρηση του Remy Gardner στην ομάδα για τη σεζόν 2023 στο WSBK, στη θέση του Garret Gerloff που την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στο WSBK αλλά ως εργοστασιακός αναβάτης της BMW.

Όσον αφορά στον δεύτερο αναβάτη της GRT, αυτός ακόμα αναμένεται να ανακοινωθεί.

Ben Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”

Εγκώμιο του Αμερικάνου στον Τούρκο
motomagBen Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

13/12/2023

Ο Αμερικανός πρώην αγωνιζόμενος σε WSBK και MotoGP, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Gypsy Tales Podcast, ότι όσον αφορά το ταλέντο κατατάσσει τον Toprak στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με τον Marquez, ενώ όπως πιστεύει ο ίδιος ο Τούρκος θα μπορούσε ήδη να έχει κάνει την μετάβαση στα MotoGP.

O Ben Spies είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλά τι σημαίνει αυτή η μετάβαση. Πλησιάζοντας τα 40 χρόνια ζωής, ο Αμερικανός ξεκίνησε την εμπλοκή του με τους αγώνες από την ηλικία των 8 ετών, ενώ το 2000 σε ηλικία 15 ετών υπέγραψε με την Suzuki ξεκινώντας την καριέρα του στο AMA και από το 2022 ανήκει στο Hall of Fame του θεσμού. Το 2009 μεταπήδησε στην μεγάλη κατηγορία των WSBK, όπου κατάφερε να σημειώσει 7 συνεχόμενες pole positions, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 6 που είχε θέσει ο επίσης Τεξανός, Doug Polen, το 1991. Το τέλος της σεζόν  Πρωταθλητή στα WSBK στην πρώτη του χρονιά.

Ben Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”

Η επιτυχία του αυτή τον έφερε το 2010 στα MotoGP, με την δορυφορική ομάδα της Yamaha, Tech3. Αν και σημείωσε κάποια σπουδαία αποτελέσματα, στα τέλη της σεζόν του 2013, χρονιά που αγωνιζόταν με Ducati, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τα MotoGP λόγω των πολλών του τραυματισμών. Ένας ακόμα λόγος ήταν ότι όπως έχει αναφέρει πολλές φορές και ο ίδιος το οδηγικό του στυλ δεν ταίριαζε με τα πρωτότυπα των MotoGP.

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στο Gypsy Tales Podcast (κανάλι στο YouTube που φιλοξενεί κατά κύριο λόγω συνεντεύξεις νυν και πρώην αγωνιζόμενων του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα), ο Spies ανέφερε ότι μίλησε με τον Toprak μετά την δοκιμή του M1, με τον Πρωταθλητή WSBK του 2021 να παραδέχεται ότι μία μετάβαση θα ήταν δύσκολη. Μάλιστα, όπως είπε το ίδιο είχε συμβεί παλαιότερα και με τον πολυπρωταθλητή στα WSBK Jonathan Rea, ο οποίος προτίμησε να παραμείνει στα WSBK, όπου και μέχρι σήμερα έχει κερδίσει 6 Πρωταθλήματα, σερί.

Ben Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”

Βασική αιτία που και οι δύο δυσκολεύτηκαν με τα πρωτότυπα των MotoGP, σύμφωνα με τον Αμερικανό είναι η ίδια που βρέθηκε και ο ίδιος αντιμέτωπος, ο διαφορετικό στυλ οδήγησης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Toprak βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez, όσον αφορά το ταλέντο, ενώ και ο Rea είχε τα φόντα να αγωνιστεί στα MotoGP. Και οι δύο όμως έπρεπε να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό το οδηγικό τους στυλ για να συμμετάσχουν στην κορωνίδα του αθλήματος. Αυτό δεν είναι παράλογο, καθώς μιλάμε για μοτοσυκλέτες με εντελώς διαφορετική συμπεριφορά. Από τη μία, αυτές που βλέπουμε στα WSBK βασίζονται σε εκδόσεις παραγωγής, οι οποίες αναπόφευκτα έχουν και κάποιους περιορισμούς σε δομικά μέρη της μοτοσυκλέτας. Από την άλλη, τα πρωτότυπα των MotoGP δεν έχουν κανένα περιορισμό, ενώ το στήσιμό τους είναι πολύ πιο “σκληρό” και “απόλυτο”. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το φρενάρισμα, ο τρόπος που στρίβουν, η επιλογή της καλύτερης γραμμής, η στάση του σώματος, αλλά και το πώς θα αξιοποιήσεις την δύναμη στην έξοδο διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των δύο Πρωταθλημάτων.

Ben Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”

O Spies συνέχισε λέγοντας ότι δεν του αρέσει πολύ η κατεύθυνση που έχουν πάρει πλέον οι αγώνες με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, επειδή αυτά σε περιορίζουν στις προσπεράσεις με αποτέλεσμα να χάνεις βαθμούς, αν δεν έχεις μία καλή εκκίνηση. Παραδέχεται ότι η φετινή σεζόν είχε μερικούς πολύ θεαματικούς αγώνες, από τους 44 συνολικά, που ουσιαστικά είναι και αυτό που ζητούν οι θεατές. Το κόστος, όμως είναι το αυξημένο ρίσκο με περισσότερες πτώσεις και τραυματισμούς. Γι’ αυτό και θα ήθελε, όπως λέει, μερικές τεχνολογίες να φύγουν εντελώς από τους αγώνες.

Το 2022 ο Ben Spies εισήχθη στο AMA Motorcycle Hall of Fame, ενώ το 2024 επανέρχεται στην κατηγορία Supersport τους αμερικανικού Πρωταθλήματος ταχύτητας.

Ετικέτες